Mijn vriendin en ik zijn nu bijna 4mnd bij elkaar.
We leerde elkaar kennen als huisgenoten, toen ze hier kwam hospiteren en wonen.
Het klikte erg goed, hebben leuke avonden gehad en na een tijd kregen we dus ook wat.
Zij is 19 en ik ben 26.
Na dat we een maandje hadden gaf ze al te kennen niet meer verliefd te zijn omdat ze heel erg op haar zelf gesteld is en graag haar eigen leven leidt.
Ik heb hierop gereageerd door mijn gevoelens te uitten en het er bij te laten door me voor de rest afzijdig te houden.
Ze mailde een paar dagen later dat ze graag wilde praten en dat hebben we gedaan. Het mondde uit tot een goede chillsessie en alles leek weer koek en ei.
Twee maanden later ging ze weer weg. Ze woont nu 30min van hier vandaan.
Ik had het er moeilijk mee maar ze gaf wel aan met ons door te willen gaan dus dat deden we. We hebben vaak afgesproken, maar omdat we elkaar niet beter kende dan huisgenoten liep het contact wat stroef en begon ik me onzeker te voelen daarover. Omdat ik eigenlijk nog steeds niet wist waar ik aan toe was, sinds ze weg is gegaan.
Nu, van af de laatste twee weken reageert ze heel afwezig en moet het contact echt van mij af komen. Er staan geen afspraken gepland en zij leidt gewoon haar leven. Ze neemt de moeite niet meer en ik zie het zelfde gedrag als toen ze het voor het eerst voor gezien had.
Wel heeft ze de laatste keer dat ik haar zag mij een heel mooi cadeau gegeven waar ze zeker en wel haar best voor heeft gedaan.
Ik stel voor om dingen te ondernemen. Concertje hier, tripje daar heen, algemene activiteiten, alles om de relatie levendig te houden. Ze reageert daar positief op maar als puntje bij paaltje komt, gebeurt er niks of heeft ze al wat anders gepland in de tussentijd. Al het contact moet eigenlijk al de hele tijd van mij afkomen. Ze nodigt me niet uit voor wat ze ook doet, ook al waardeert ze mijn aanwezigheid, áls ik er dan ben.
Nou voel ik hem zelf al aankomen natuurlijk, want ik heb dit eerder gezien. Maar er is sinds onze laatste ontmoeting niet veel besproken hierover. Dus eigenlijk doe ik al een tijdje als of mijn neus bloedt met de hoop dat ze zelf toenadering zoekt. Maar dat doet ze niet en mijn geduld raakt op.
Ik besef donders goed, nav. wat ik hier beschrijf, wat mijn positie is dat het eigenlijk een schot voor open doel is. Maar ik wil er nog niet aan toegeven. Ik snap ook dat ik na vier maanden niet kan spreken van de beste relatie ooit, of dat er sprake is van houden van. Dus waarom al die moeite? Er is één ding dat ik zeker weet en dat is dat ik al heeeel lang niet meer zó verliefd ben geweest als in de afgelopen periode. Ze heeft me op andere denkwijze gebracht, me uit de slop getrokken en laten zien hoe het ook kan. Ze doet me deugd en ik mag haar graag.
Ik weet dat ik niet mijn geluk in andere mensen moet zoeken, maar ze is zeker een toevoeging. Ik heb eigenlijk geen hoop, maar afgaande op het feit dat ze zeven jaar jonger is, ga ik er van uit dat ze nog niet op zo'n manier gevoelens heeft ervaren of ontwikkeld zoals ik dat doe. Ze is gewoon te wild, jong en denkt daar nog niet over na.
Nou denk ik wel dat ze dat zelf ook beseft. Maar er simpelweg niet mee weet om te gaan. Ze beseft het bestaan van een klik en een band tussen ons. De liefde is aanwezig en al die mooie dingen, ze kan zich niet hechten en is misschien niet verliefd meer.
Nu weet ik dus niet wat ik moet doen. Moet ik proberen er nog een keer voor te gaan, omdat het is wat ik wil. Door het voortouw te nemen, achter haar aan te rennen en maar voor lief nemen dat ze zo is? Daar door te hopen dat het bijtrekt en dat ik haar eerste grote liefde wordt? Dat we toch nog een vette zomer tegemoet gaan?
Of moet ik mijn verlies nemen, morgen met haar gaan praten en er een eind aan breien? Dat ze gewoon nee zegt en dat het gewoon voorbij is tussen ons en haar waarschijnlijk nooit meer zie..
Derde optie is dat ik het misschien toch al wel verkloot heb omdat ik gewoon, in haar ogen, een enorme sukkel blijk te zijn, of zo..
Hoe moet ik toenadering zoeken om het ijs te breken? Ze kan me sowieso niet voor altijd blijven negeren, maar daar door laat ik het wel doodbloeden terwijl ik nu juist actie zou moeten ondernemen. Maar als ik zelf bel, kom ik weer frusti over als of ik haar te graag wil, wat ook weer averechts werkt..
ik ben het even helemaal kwijt. Wat moet ik doen?