abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110974390
Wat ik nu ga schrijven is me erg vaak overkomen, denk min. zo'n 30 x in mijn leven en ben heel erg benieuwd of anderen dit ook regelmatig meemaken.

Laats was ik in een winkel, ik zag een donkere man op een afstand en dacht dat het een bekende was. Dus ik loop richting hem en zie dan dat het hem niet was. 1 min. later komt precies diegene (waarvan ik dacht dat ik 'm dus in de winkel zag) de winkel inlopen. Ik had diegene iets van een jaar niet gezien, de kans dat dat zou gebeuren was denk net zo klein als het winnen van de lotto. En exact zo is het me veel vaker gebeurd, de kans is amper 1% dat het gebeurt maar toch gebeurt het steeds weer. Sterker nog, soms zie ik dus iemand, denk ik hem te herkennen maar is het hem niet, dan ga ik er al vanuit dat ik diegene zal tegenkomen binnen 5min. en soms gebeurde het ook exact zo. Ok, is een beetje lang verhaal geworden maar moest echt even weten of anderen dit zo nu en dan meemaken.
pi_110974680
Vaag gewauwel.

Maar het is vrij logisch. Als je met iemand afgesproken hebt.. verwacht je hem binnenkort te zien. Dan ga je allerlei gezichten projecteren, en daarin kom je bedrogen uit. Vevolgens kom je diegene alsnog tegen, waarna jullie de afspraak kunnen voortzetten.

/Case closed.
pi_110974749
Kijk; je loopt op straat, je ziet iemand op een afstand en denkt; oh dat is Rob. Dan kom je dichterbij, blijkt het Rob niet te zijn. Loop je rustig verder en opeens kom je Rob alsnog tegen.

En dit gebeurt ongv. 1 x in de 3 maanden ofzo.
pi_110974768
toeval
pi_110974769
quote:
1s.gif Op maandag 30 april 2012 21:25 schreef KeimpeHart het volgende:
Vaag gewauwel.

Maar het is vrij logisch. Als je met iemand afgesproken hebt.. verwacht je hem binnenkort te zien. Dan ga je allerlei gezichten projecteren, en daarin kom je bedrogen uit. Vevolgens kom je diegene alsnog tegen, waarna jullie de afspraak kunnen voortzetten.

/Case closed.
Nee, helemaal niets is afgesproken, dat is t m juist. Het gebeurt spontaan.
pi_110974771

Even serieus, wat voor antwoorden verwacht je hier? _O-
Give a man a fish and he will eat for a day;
Teach a man to fish and he will eat for a lifetime;
Give a man religion and he will die praying for a fish.
pi_110974814
gebruik je veel drugs ?

Sorry ik zat nog met me gedachte in onzin :D
pi_110974881
Ach, tegenwoordig lijkt iedereen op elkaar. Eenheidsworst.
pi_110974901
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2012 21:28 schreef waspoedertje het volgende:
gebruik je veel drugs ?

Sorry ik zat nog met me gedachte in onzin :D

Nee man, ik gebruik niet
pi_110974915
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2012 21:30 schreef NumberSeven het volgende:

[..]

Nee man, ik gebruik niet, i only smoke weed when i need to. i cant get no sleep
pi_110975039
gewoon toeval joh.

je gezichtsherkenningsfunctie is blijkbaar defect dat je zo vaak mensen denkt te herkennen
die vervolgens iemand anders zijn. ik heb dat maar zeer zelden.

heb je er nog garantie op?
Dat dus!
  maandag 30 april 2012 @ 21:52:06 #12
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_110975902
Ik heb dit ook redelijk vaak, maar wat ik nog VEEL vaker heb, is dat ik iemand tegenkomen, denk "hey, dat is Dinges!", maar dan is het Dinges helemaal niet... en dan kom ik Dinges vervolgens NIET tegen.
Dus gewoon toeval.

Net als mensen die zeggen "altijd als ik op de klok kijk, is het precies 22:22!", maar die vergeten dan dat ze onbewust HEEL vaak op de klok kijken, maar dan is het niet 22:22, dus dat onthouden ze niet.
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
pi_110976080
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2012 21:52 schreef SillyWalks het volgende:
Ik heb dit ook redelijk vaak, maar wat ik nog VEEL vaker heb, is dat ik iemand tegenkomen, denk "hey, dat is Dinges!", maar dan is het Dinges helemaal niet... en dan kom ik Dinges vervolgens NIET tegen.
Dus gewoon toeval.

Net als mensen die zeggen "altijd als ik op de klok kijk, is het precies 22:22!", maar die vergeten dan dat ze onbewust HEEL vaak op de klok kijken, maar dan is het niet 22:22, dus dat onthouden ze niet.
ik kijk vaak op de klok ja maar het is echt vaak 13:37
zo leet is dat he
  maandag 30 april 2012 @ 21:58:30 #14
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_110976233
Op een willekeurige dag overkomen je ontelbare dingen. Het zou heel vreemd zijn als daar niet een paar onwaarschijnlijke gebeurtenissen tussen zitten. De rest valt je niet op.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_110978022
quote:
15s.gif Op maandag 30 april 2012 21:18 schreef NumberSeven het volgende:
Wat ik nu ga schrijven is me erg vaak overkomen, denk min. zo'n 30 x in mijn leven en ben heel erg benieuwd of anderen dit ook regelmatig meemaken.

Laats was ik in een winkel, ik zag een donkere man op een afstand en dacht dat het een bekende was. Dus ik loop richting hem en zie dan dat het hem niet was. 1 min. later komt precies diegene (waarvan ik dacht dat ik 'm dus in de winkel zag) de winkel inlopen. Ik had diegene iets van een jaar niet gezien, de kans dat dat zou gebeuren was denk net zo klein als het winnen van de lotto. En exact zo is het me veel vaker gebeurd, de kans is amper 1% dat het gebeurt maar toch gebeurt het steeds weer. Sterker nog, soms zie ik dus iemand, denk ik hem te herkennen maar is het hem niet, dan ga ik er al vanuit dat ik diegene zal tegenkomen binnen 5min. en soms gebeurde het ook exact zo. Ok, is een beetje lang verhaal geworden maar moest echt even weten of anderen dit zo nu en dan meemaken.
Ik ken dat wel ja.
Geeft een beetje een deja vu sensatie.
Ik zoek er echter, nu ik wat ouder ben, niet veel meer achter.
Hersenen zien nu eenmaal graag verbanden.

Ook het idee om een bepaalde gave te hebben is heel leuk en verleidelijk.
Als je blijft vermoeden dat je een speciale gave hebt,
zou ik zeggen probeer het eens heel bewust uit als je weer dat gevoel krijgt.

Als je weer eens iemand denkt te zien en die is het niet... bedenk dan direct, heel bewust, wie het is die je denkt te zien. [ niet achteraf, maar vooraf ]. Kijk dan of jedie persoon binnen een minuut [mag ook 3 zijn ;)] ziet.

Kijk daarna heel eerlijk hoe vaak je het mis hebt, en hoe vaak het klopt.

Ik denk namelijk dat de meeste vermeende gaven geen standhouden onder kritisch zelfonderzoek.
Associaties en verbanden worden vaak onbewust achteraf gelegd. Net als bij een deja vu waarin je een chronologische volgorde ziet die er niet is.

maar wie weet....

[ Bericht 0% gewijzigd door Eventjes-dan op 30-04-2012 22:38:22 ]
Non scire
  maandag 30 april 2012 @ 22:44:34 #16
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_110978682
Speciaal voor de TS de trailer van I Heart Huckabees

Waar alles ook begint met het steeds tegenkomen van dezelfde neger.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_110980768
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2012 21:26 schreef NumberSeven het volgende:
Kijk; je loopt op straat, je ziet iemand op een afstand en denkt; oh dat is Rob. Dan kom je dichterbij, blijkt het Rob niet te zijn. Loop je rustig verder en opeens kom je Rob alsnog tegen.

En dit gebeurt ongv. 1 x in de 3 maanden ofzo.
of je hebt die gedachte veel vaker in die 3 maanden maar vergeet ja alle keren dat je niet even later Rob tegenkwam
  dinsdag 1 mei 2012 @ 00:11:45 #18
374035 Garincha12
hij kwam en stal van de rijken
pi_110982219
quote:
7s.gif Op maandag 30 april 2012 22:44 schreef SpecialK het volgende:
Speciaal voor de TS de trailer van I Heart Huckabees

Waar alles ook begint met het steeds tegenkomen van dezelfde neger.
Ziet eruit als een goeie film _O-
pi_110983112
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2012 22:31 schreef Eventjes-dan het volgende:

[..]

Ik ken dat wel ja.
Geeft een beetje een deja vu sensatie.
Ik zoek er echter, nu ik wat ouder ben, niet veel meer achter.
Hersenen zien nu eenmaal graag verbanden.

Ook het idee om een bepaalde gave te hebben is heel leuk en verleidelijk.
Als je blijft vermoeden dat je een speciale gave hebt,
zou ik zeggen probeer het eens heel bewust uit als je weer dat gevoel krijgt.

Als je weer eens iemand denkt te zien en die is het niet... bedenk dan direct, heel bewust, wie het is die je denkt te zien. [ niet achteraf, maar vooraf ]. Kijk dan of jedie persoon binnen een minuut [mag ook 3 zijn ;)] ziet.

Kijk daarna heel eerlijk hoe vaak je het mis hebt, en hoe vaak het klopt.

Ik denk namelijk dat de meeste vermeende gaven geen standhouden onder kritisch zelfonderzoek.
Associaties en verbanden worden vaak onbewust achteraf gelegd. Net als bij een deja vu waarin je een chronologische volgorde ziet die er niet is.

maar wie weet....
Klopt ja, heb je gelijk in. Ik zocht er ook nooit veel achter maar omdat het bleef gebeuren was ik benieuwd of anderen hetzelfde overkomt of dat ik er misschien teveel op let.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 02:33:25 #20
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_110985153
Ik werd al melig van de TT, sorry TS. :*
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_110985275
je zag een donkere man. tja alle negers lijken op elkaar....
pi_110985294
Het is inderdaad zo dat negers sterk op elkaar lijken. Vooral bij de bosnegers (de negers uit West-Afrika, niet de somaliėrs, dat zijn gewoon kaukasiėrs met een zwarte tint) lijken sterk op elkaar.

Zo had ik 3 huisgenoten die uit Angola kwamen.. verdomme, ze leken echt op elkaar, ik kon ze nauwelijks van elkaar onderscheiden. Mauro is ook een Angolese neger bijvoorbeeld:

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')