Het enige voordeel is dat die plaatsjes langs de Great Western Highway wel spoorwegstationnetjes hebben, en dat verkeer naar Sydney SDB vanuit elke wijk een ramp is (om over de mogelijkheid en kosten van parkeren maar te zwijgen).quote:Op woensdag 2 mei 2012 22:56 schreef Luco het volgende:
Die 100km doe je 2 uur over he. Buiten de spits.
Ningaloo Reef, check. Hele dag op pad en tig keer het water in om met zo'n bakbeest mee te zwemmen. Met een of overheidsknakker aan boord om te controleren dat we ze niet aanraken. Dus wat doet de enige Duitser in het gezelschap?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 08:10 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Schildpadden, manta roggen, walvishaaien, tijgerhaaien, pijlstaartroggen (hele grote). Er zit daar echt van alles. Ik ging met zo'n tour mee. Normaal gesproken moet je de hoofdprijs betalen voor een walvishaai, maar wij kwamen er toevallig een tegen op onze 'goedkope' tour en mochten van onze gidsen ook het water in. Super mazzel dus, zeker aangezien het buiten 'whale shark season' was
we hadden wel degelijk wat te vieren, nu nog steedsquote:Op maandag 30 april 2012 08:36 schreef star_gazer het volgende:
Gisteren voor Koninginnenach een knalfeest in de ScubarWas echt heel vet. 5 dollar Heineken, Hollandse muziek, allemaal in het oranje en als klap op de vuurpijl een hoop Ajacieden in een Ajax-shirt die niks te vieren hadden
Had het gevolgen?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 08:44 schreef anarchitect het volgende:
[..]
Ningaloo Reef, check. Hele dag op pad en tig keer het water in om met zo'n bakbeest mee te zwemmen. Met een of overheidsknakker aan boord om te controleren dat we ze niet aanraken. Dus wat doet de enige Duitser in het gezelschap?
Behalve dat de walvishaai de diept in verdween en we weer allemaal de boot in konden helemaal niks.quote:
Nee, maar ik vind het wel een heel leuk stadje. Mindil Marketsquote:
Ik zou als ik jou was kijken of je naar Jervis Bay kan gaan. Het is whale seasonquote:Op dinsdag 15 mei 2012 03:22 schreef Levitas het volgende:
Wooptiedoo! Over 6 weken is m`n stage afgelopen en heb wat plannetjes gemaakt voor de 2-3 maanden die ik dan nog hier ben.
Wil sowieso wel naar Melbourne gaan, en heb ook gekeken voor een vluchtje naar Cairns. Moet natuurlijk wel het Great Barrier Reef meepakken als ik hier ben.
A.s zaterdag waarschijnlijk naar de Blue Mountains en die grotten daar in de buurt. Taronga Zoo staat ook nog op de planning en dan eehm ja.. Dan zie ik het wel
Oh, da's geen probleem. Dat is een kleine 1,5 uur rijden van waar ik woon. Toen ik naar Huskisson ben gegaan voor de dolfijnen, was dat ongeveer dezelfde afstand denk ikquote:Op dinsdag 15 mei 2012 03:27 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Ik zou als ik jou was kijken of je naar Jervis Bay kan gaan. Het is whale season
Mooi gebied is datquote:Op dinsdag 15 mei 2012 06:50 schreef Levitas het volgende:
[..]
Oh, da's geen probleem. Dat is een kleine 1,5 uur rijden van waar ik woon. Toen ik naar Huskisson ben gegaan voor de dolfijnen, was dat ongeveer dezelfde afstand denk ik
Hoe gaat zoiets dan eigenlijk? Gewoon reageren vanuit je hostel?quote:Op zondag 20 mei 2012 12:10 schreef Luco het volgende:
Ik had voor een week in een hostel gereserveerd maar had binnen 3 dagen al een kamer gevonden.
Flatmates.com.au of gumtree.com.au heb ik gebruikt.
Wat is lang? Ga je erheen voor studie, stage, Working Holiday etc of om echt te settelen?quote:Op zondag 20 mei 2012 12:04 schreef Nic1 het volgende:
Is het mogelijk om vanuit Nederland woonruimte te regelen als je voor een lange tijd naar Australië gaat om daar te wonen? Of hebben jullie eerst in een ho(s)tel gezeten terwijl je iets zocht?
Zat kamers te vinden hoor. Inderdaad gewoon vanuit het hostel reageren. Als het kan bellen, anders smsen of mailen.quote:Op zondag 20 mei 2012 13:21 schreef _Loki het volgende:
[..]
Hoe gaat zoiets dan eigenlijk? Gewoon reageren vanuit je hostel?
Ik ben nogal bang dat er weinig kamers zijn voor studenten (veel vragen een professional) of iemand van mijn leeftijd (net geen 20 als ik daar ben).
Er is inderdaad genoeg aanbod, alleen het ligt eraan wat je eisen zijn. Als student wordt het lastig een 1persoons woning te vinden. Vaak deel je de unit met 2,3 of zelfs 4 personen. Check ook waar je wil wonen. Werk je in de stad raad ik aan buiten de stad te wonen, veel goedkoper dan in de CBD (hoewel in CBD meeste aanbod is) 2 jaar geleden zat ik zelf eerst in een hostel voor 2 a 3 weken voordat ik een woning vond. Leuke van een hostel is dat je direct contacten opdoet!quote:Op zondag 20 mei 2012 13:21 schreef _Loki het volgende:
[..]
Hoe gaat zoiets dan eigenlijk? Gewoon reageren vanuit je hostel?
Ik ben nogal bang dat er weinig kamers zijn voor studenten (veel vragen een professional) of iemand van mijn leeftijd (net geen 20 als ik daar ben).
Het zal moeten blijken hoe het gaat, maar het idee is ongeveer een jaar te gaan werken/wonen in Brisbane.quote:Op maandag 21 mei 2012 04:19 schreef OzBunyip het volgende:
[..]
Wat is lang? Ga je erheen voor studie, stage, Working Holiday etc of om echt te settelen?
En wat voor woonruimte zoek je?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |