Hmm Beste Moofasah,quote:Op zondag 29 april 2012 22:18 schreef Moofasah het volgende:
Mijn kansen op het vinden van hetgeen dat ik zocht zijn verkeken, en ik heb dus geen andere optie dan mijn leven alleen slijten. Ergens denk ik bij mezelf dat er meer dingen moeten zijn in het leven waaruit je het geluk kunt halen dan de liefde. Aan de andere kant lijkt een heel leven van alleen zijn ook een beetje uitzichtloos en deprimerend.
Maar toch wil ik proberen gelukkig te worden in mijn eentje. Zijn er meer mensen hier die vrede hebben gevonden met het feit dat ze voor altijd alleen zullen blijven? Hoe zijn jullie hier mee omgegaan en waar hebben jullie geluk uit gehaald in het leven?
Het is niet de bedoeling van dit topic dat mensen gaan vragen waarom ik denk dat ik voor altijd alleen blijf en me gaan vertellen dat het ook anders zou kunnen lopen. Ik ben alleen opzoek naar tips over een gelukkig leven alleen.
Dat wou ik net er neer zetten in mijn bovenstaande post. :pquote:Op zondag 29 april 2012 22:22 schreef Moogwai10 het volgende:
Een leven alleen? Wat dacht je van familie, vrienden, collega's, buren, fok-forumleden etc. ...
Of ga je binnenkort emigreren naar een onbewoond eiland?
Kijk dit is een instelling die je van wolken zou kunnen gebruiken.quote:Natuurlijk zou een leuke vriend een bonus zijn op mijn al hele leuke leven, maar geen must voor een leuk leven. ik ga er iig niet op zitten wachten en zie vanzelf wel wat het leven me gaat brengen.
Ik heb nauwelijks vrienden, en ik vind het ook moeilijk om mensen te vinden waar ik een klik mee voel. Dus ik voel me wat dat betrefd ook heel alleen. De enige mensen waar ik binding mee voel zijn fictionele personen uit series en films. Ik weet dat het triest klinkt, maar dat is eigenlijk waar ik mijn kleine gevoelens van geluk uithaal.quote:Op zondag 29 april 2012 22:22 schreef Moogwai10 het volgende:
Een leven alleen? Wat dacht je van familie, vrienden, collega's, buren, fok-forumleden etc. ...
Of ga je binnenkort emigreren naar een onbewoond eiland?
Nouja hangt ervan af je hebt ook stellen die bij elkaar blijven ondanks alle narigheid.quote:Trouwens ...een uitzichtloos en deprimerend leven kan je ook hebben in een relatie hoor ...
En die mensen smachten er juist weer naar om alleen te zijn.
Daar ben ik me ook van bewust. Ik zie een relatie ook niet als samen zijn. Samen zijn vind ik alleen tellen als er ook sprake is van daadwerkelijke oprechte gevoelens naar elkaar. Ik zie genoeg mensen om me heen die met elkaar hokken bij gebrek aan beter. Maar dan ben je net zo goed alleen. Net zoals je heel alleen kunt zijn met een zogenaamde 50 ''vrienden''.quote:Op zondag 29 april 2012 22:28 schreef Moogwai10 het volgende:
Trouwens ...een uitzichtloos en deprimerend leven kan je ook hebben in een relatie hoor ...
En die mensen smachten er juist weer naar om alleen te zijn.
Kijk, en dat soort beredeneringen moet je dus regelmatig maken om je iets te deprimerende toekomstbeelden wat te relativeren.quote:Daar ben ik me ook van bewust. Ik zie een relatie ook niet als samen zijn. Samen zijn vind ik alleen tellen als er ook sprake is van daadwerkelijke oprechte gevoelens naar elkaar. Ik zie genoeg mensen om me heen die met elkaar hokken bij gebrek aan beter. Maar dan ben je net zo goed alleen. Net zoals je heel alleen kunt zijn met een zogenaamde 50 ''vrienden''.
Nou als ik dat zeg word ik waarschijnlijk niet serieus genomen. Ik ben 19. Misschien volgens sommige te jong om te weten wat wel/niet meer gaat komen maar ik weet het heel zeker. Het enige wat ik wil is gelukkig kunnen worden met mezelf en mijn leven zonder daarvoor iemand anders nodig te hebben.quote:
Ik beschouw ze niet als mijn vrienden, maar als ik de levens van die mensen volg in een serie of film doet me dat mijn eigen leven en eenzaamheid vergeten.quote:Op zondag 29 april 2012 22:37 schreef Garincha12 het volgende:
Maar zeg dat eens, hoe kun je fictie figuren als vrienden bestempelen?
Dat vind ik dus heel moeilijk. Ik heb eigenlijk het gevoel dat er niets is dat me gelukkig kan maken. Sommige mensen hebben allerlei doelen op vakgebied en dergelijke, maar dat heb ik gewoon niet. Ik zie werken als iets om te overleven, niet om voor te leven.quote:Op zondag 29 april 2012 22:37 schreef Wolken het volgende:
Wat zou je gelukkig maken denk je zelf? En dat hoeft niet op lange termijn te zijn. Stel een doel wat je wilt bereiken en werk naar dat doel toe. Dat is de manier die mijn gelukkig maakt.
Nou nou, we nemen je hier wel serieus, anders hadden we wel flauwe opmerkingen geplaatstquote:Op zondag 29 april 2012 22:39 schreef Moofasah het volgende:
[..]
Nou als ik dat zeg word ik waarschijnlijk niet serieus genomen. Ik ben 19. Misschien volgens sommige te jong om te weten wat wel/niet meer gaat komen maar ik weet het heel zeker. Het enige wat ik wil is gelukkig kunnen worden met mezelf en mijn leven zonder daarvoor iemand anders nodig te hebben.
Ik denk dat jouw grootste probleem dat stemmentje in je hoofd is dat zegt dat je 100% zekerheid nooit met iemand samen zal kunnen zijn.quote:Misschien volgens sommige te jong om te weten wat wel/niet meer gaat komen maar ik weet het heel zeker.
quote:Op zondag 29 april 2012 22:48 schreef Garincha12 het volgende:
[..]
Ahum sommige mensen kunnen ook heel normaal zijn en een slecht zelfbeeld hebben.
Het is meer dat ik me zelf vrijwel tot niemand aangetrokken voel fysiek. Mentaal ook niet for that matter. Dus er is niemand om me heen waarmee ik zou willen zijn. Klinkt heel arrogant, maar dat is gewoon hoe ik het voel.quote:Op zondag 29 april 2012 22:45 schreef Moogwai10 het volgende:
[..]
Ik denk dat jouw grootste probleem dat stemmentje in je hoofd is dat zegt dat je 100% zekerheid nooit met iemand samen zal kunnen zijn.
Ik neem dat dat stemmetje door een bepaalde gedachte wordt gevoed? Vind je soms dat je zelf bepaalde lichamelijke en/of geestelijke kenmerken hebt die iemand anders nooit zal accepteren?
Je hebt gelijk. Je bent alleen geboren en je sterft weer alleen. Het is ook niet voor niets dat er kluizenaars bestaan.quote:Op zondag 29 april 2012 22:39 schreef Moofasah het volgende:
[..]
Nou als ik dat zeg word ik waarschijnlijk niet serieus genomen. Ik ben 19. Misschien volgens sommige te jong om te weten wat wel/niet meer gaat komen maar ik weet het heel zeker. Het enige wat ik wil is gelukkig kunnen worden met mezelf en mijn leven zonder daarvoor iemand anders nodig te hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |