abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110947845
Mijn kansen op het vinden van hetgeen dat ik zocht zijn verkeken, en ik heb dus geen andere optie dan mijn leven alleen slijten. Ergens denk ik bij mezelf dat er meer dingen moeten zijn in het leven waaruit je het geluk kunt halen dan de liefde. Aan de andere kant lijkt een heel leven van alleen zijn ook een beetje uitzichtloos en deprimerend.

Maar toch wil ik proberen gelukkig te worden in mijn eentje. Zijn er meer mensen hier die vrede hebben gevonden met het feit dat ze voor altijd alleen zullen blijven? Hoe zijn jullie hier mee omgegaan en waar hebben jullie geluk uit gehaald in het leven?

Het is niet de bedoeling van dit topic dat mensen gaan vragen waarom ik denk dat ik voor altijd alleen blijf en me gaan vertellen dat het ook anders zou kunnen lopen. Ik ben alleen opzoek naar tips over een gelukkig leven alleen.
  zondag 29 april 2012 @ 22:22:12 #2
374035 Garincha12
hij kwam en stal van de rijken
pi_110948059
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 22:18 schreef Moofasah het volgende:
Mijn kansen op het vinden van hetgeen dat ik zocht zijn verkeken, en ik heb dus geen andere optie dan mijn leven alleen slijten. Ergens denk ik bij mezelf dat er meer dingen moeten zijn in het leven waaruit je het geluk kunt halen dan de liefde. Aan de andere kant lijkt een heel leven van alleen zijn ook een beetje uitzichtloos en deprimerend.

Maar toch wil ik proberen gelukkig te worden in mijn eentje. Zijn er meer mensen hier die vrede hebben gevonden met het feit dat ze voor altijd alleen zullen blijven? Hoe zijn jullie hier mee omgegaan en waar hebben jullie geluk uit gehaald in het leven?

Het is niet de bedoeling van dit topic dat mensen gaan vragen waarom ik denk dat ik voor altijd alleen blijf en me gaan vertellen dat het ook anders zou kunnen lopen. Ik ben alleen opzoek naar tips over een gelukkig leven alleen.
Hmm Beste Moofasah,

Precies wanneer je zo denkt vind je dat gene wat je zocht ;). Maar ehh je kant het zo mooi maken als je wilt ook al ben je alleen!
pi_110948077
Een leven alleen? Wat dacht je van familie, vrienden, collega's, buren, fok-forumleden etc. ...

Of ga je binnenkort emigreren naar een onbewoond eiland?
  zondag 29 april 2012 @ 22:23:39 #4
374035 Garincha12
pi_110948136
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 22:22 schreef Moogwai10 het volgende:
Een leven alleen? Wat dacht je van familie, vrienden, collega's, buren, fok-forumleden etc. ...

Dat wou ik net er neer zetten in mijn bovenstaande post. :p
pi_110948156
Ik vind het sowieso het belangrijkste om gelukkig te zijn met jezelf voordat je überhaupt een relatie aan kan gaan. Ik ben zelfstandig, onafhankelijk, haal veel voldoening uit mijn werk en heb genoeg vrienden en meer heb ik niet nodig om gelukkig te zijn. Natuurlijk zou een leuke vriend een bonus zijn op mijn al hele leuke leven, maar geen must voor een leuk leven. ik ga er iig niet op zitten wachten en zie vanzelf wel wat het leven me gaat brengen.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  zondag 29 april 2012 @ 22:25:37 #6
374035 Garincha12
pi_110948229
quote:
Natuurlijk zou een leuke vriend een bonus zijn op mijn al hele leuke leven, maar geen must voor een leuk leven. ik ga er iig niet op zitten wachten en zie vanzelf wel wat het leven me gaat brengen.
Kijk dit is een instelling die je van wolken zou kunnen gebruiken.
pi_110948309
Wijsheid komt met de jaren ;)
pi_110948384
Trouwens ...een uitzichtloos en deprimerend leven kan je ook hebben in een relatie hoor ... :)

En die mensen smachten er juist weer naar om alleen te zijn.
pi_110948479
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 22:22 schreef Moogwai10 het volgende:

Ik heb nauwelijks vrienden, en ik vind het ook moeilijk om mensen te vinden waar ik een klik mee voel. Dus ik voel me wat dat betrefd ook heel alleen. De enige mensen waar ik binding mee voel zijn fictionele personen uit series en films. Ik weet dat het triest klinkt, maar dat is eigenlijk waar ik mijn kleine gevoelens van geluk uithaal.
  zondag 29 april 2012 @ 22:30:58 #10
374035 Garincha12
pi_110948514
TS wat is je leeftijd?

quote:
Trouwens ...een uitzichtloos en deprimerend leven kan je ook hebben in een relatie hoor ... :)

Nouja hangt ervan af je hebt ook stellen die bij elkaar blijven ondanks alle narigheid. ;) Omdat ze elkaar kennen en vertrouwen, gaat dat vertrouwen weg lossen ze dat op en soms niet lukt dat niet. Waardoor de relatie stopt en er nieuwe partners gezocht worden.
pi_110948576
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 22:28 schreef Moogwai10 het volgende:

Daar ben ik me ook van bewust. Ik zie een relatie ook niet als samen zijn. Samen zijn vind ik alleen tellen als er ook sprake is van daadwerkelijke oprechte gevoelens naar elkaar. Ik zie genoeg mensen om me heen die met elkaar hokken bij gebrek aan beter. Maar dan ben je net zo goed alleen. Net zoals je heel alleen kunt zijn met een zogenaamde 50 ''vrienden''.
pi_110948754
quote:
Daar ben ik me ook van bewust. Ik zie een relatie ook niet als samen zijn. Samen zijn vind ik alleen tellen als er ook sprake is van daadwerkelijke oprechte gevoelens naar elkaar. Ik zie genoeg mensen om me heen die met elkaar hokken bij gebrek aan beter. Maar dan ben je net zo goed alleen. Net zoals je heel alleen kunt zijn met een zogenaamde 50 ''vrienden''.
Kijk, en dat soort beredeneringen moet je dus regelmatig maken om je iets te deprimerende toekomstbeelden wat te relativeren.
  zondag 29 april 2012 @ 22:37:41 #13
374035 Garincha12
pi_110948849
Maar zeg dat eens, hoe kun je fictie figuren als vrienden bestempelen? :P
pi_110948857
Wat zou je gelukkig maken denk je zelf? En dat hoeft niet op lange termijn te zijn. Stel een doel wat je wilt bereiken en werk naar dat doel toe. Dat is de manier die mijn gelukkig maakt.
pi_110948907
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 22:30 schreef Garincha12 het volgende:
TS wat is je leeftijd?
Nou als ik dat zeg word ik waarschijnlijk niet serieus genomen. Ik ben 19. Misschien volgens sommige te jong om te weten wat wel/niet meer gaat komen maar ik weet het heel zeker. Het enige wat ik wil is gelukkig kunnen worden met mezelf en mijn leven zonder daarvoor iemand anders nodig te hebben.
pi_110949052
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 22:37 schreef Garincha12 het volgende:
Maar zeg dat eens, hoe kun je fictie figuren als vrienden bestempelen? :P
Ik beschouw ze niet als mijn vrienden, maar als ik de levens van die mensen volg in een serie of film doet me dat mijn eigen leven en eenzaamheid vergeten.
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 22:37 schreef Wolken het volgende:
Wat zou je gelukkig maken denk je zelf? En dat hoeft niet op lange termijn te zijn. Stel een doel wat je wilt bereiken en werk naar dat doel toe. Dat is de manier die mijn gelukkig maakt.
Dat vind ik dus heel moeilijk. Ik heb eigenlijk het gevoel dat er niets is dat me gelukkig kan maken. Sommige mensen hebben allerlei doelen op vakgebied en dergelijke, maar dat heb ik gewoon niet. Ik zie werken als iets om te overleven, niet om voor te leven.

Enige dat me een beetje vreugde brengt buiten de tv is voorruitgang zien in de spieropbouw van mijn lijf en het eens in de zoveel tijd een paar mooie dure kleren kunnen aanschaffen.

Uitgaan vind ik ook heel saai. De muziek vind ik niet leuk en er zijn geen mensen waarvan ik echt het gevoel heb dat ze bij me horen.
  zondag 29 april 2012 @ 22:42:18 #17
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_110949062
Dit liedje moest ik aan denken:
Een goed levensmotto voor jou: "Vanaf nu is het weekend elke avond van de week. En als je alleen bent laat niemand je in de steek!"
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  zondag 29 april 2012 @ 22:43:03 #18
374035 Garincha12
pi_110949097
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 22:39 schreef Moofasah het volgende:

[..]

Nou als ik dat zeg word ik waarschijnlijk niet serieus genomen. Ik ben 19. Misschien volgens sommige te jong om te weten wat wel/niet meer gaat komen maar ik weet het heel zeker. Het enige wat ik wil is gelukkig kunnen worden met mezelf en mijn leven zonder daarvoor iemand anders nodig te hebben.
Nou nou, we nemen je hier wel serieus, anders hadden we wel flauwe opmerkingen geplaatst ;). Dus dat komt wel goed. Weet je wat kan zoek iets qua hobby/werk wat je aanspreekt en stel wat doelen op, wat je wilt bereiken! Dat mijn vriend is de weg naar blijdschap.
pi_110949205
quote:
Misschien volgens sommige te jong om te weten wat wel/niet meer gaat komen maar ik weet het heel zeker.
Ik denk dat jouw grootste probleem dat stemmentje in je hoofd is dat zegt dat je 100% zekerheid nooit met iemand samen zal kunnen zijn.

Ik neem dat dat stemmetje door een bepaalde gedachte wordt gevoed? Vind je soms dat je zelf bepaalde lichamelijke en/of geestelijke kenmerken hebt die iemand anders nooit zal accepteren?
  zondag 29 april 2012 @ 22:46:41 #20
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_110949263
ik kan me wel voorstellen dat mensen die er echt heel slecht uitzien (zwaar misvormd of verbrand gezicht) nooit iemand zullen krijgen.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  zondag 29 april 2012 @ 22:48:45 #21
374035 Garincha12
pi_110949338
Oh oops check onderstaande post maar.
  zondag 29 april 2012 @ 22:49:25 #22
374035 Garincha12
pi_110949364
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 22:48 schreef Garincha12 het volgende:

[..]

Ahum sommige mensen kunnen ook heel normaal zijn en een slecht zelfbeeld hebben ;).
pi_110949462
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 22:45 schreef Moogwai10 het volgende:

[..]

Ik denk dat jouw grootste probleem dat stemmentje in je hoofd is dat zegt dat je 100% zekerheid nooit met iemand samen zal kunnen zijn.

Ik neem dat dat stemmetje door een bepaalde gedachte wordt gevoed? Vind je soms dat je zelf bepaalde lichamelijke en/of geestelijke kenmerken hebt die iemand anders nooit zal accepteren?
Het is meer dat ik me zelf vrijwel tot niemand aangetrokken voel fysiek. Mentaal ook niet for that matter. Dus er is niemand om me heen waarmee ik zou willen zijn. Klinkt heel arrogant, maar dat is gewoon hoe ik het voel.

Het is niet eens zo dat ik mezelf nou zo mooi vind.
pi_110949536
Nja, ik ben ook een paar jar alleen geweest en toen baalde ik daar wel eens van, zeker als ik weer eens een kortstondige dingetje had gehad met iemand en dat mislukte. Achteraf toen ik een serieuze relatie kreeg was dat een heel mooie tijd in mijn leven. En af en toe heb ik er wel eens heimwee naar, ondanks dat ik nu prima tevreden en vaak gelukkig ben.

Grappige is ook dat pas toen ik had geleerd alleen op mijn gemak te zijn met mezelf, alles beter leek te gaan. Ik heb in mijn eentje gereisd, gefeest en ge noten. Ik had het niet willen missen.

Mijn enige advies is: geniet van elke dag die je hebt, maak er het beste van en laat al je wensen en verwachtingen eens los. DOe wat in je opkomt en enjoy life. Toen ik dat ben gaan doen werd het elven prettiger, makkelijker en ik ben er behoorlijk succesvol mee geworden (op bescheiden schaal).
Whatever...
pi_110949537
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 22:39 schreef Moofasah het volgende:

[..]

Je hebt gelijk. Je bent alleen geboren en je sterft weer alleen. Het is ook niet voor niets dat er kluizenaars bestaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')