Jep, er blijft minder geld om te besteden want er gaat meer naar rente en aflossing.quote:Op maandag 30 april 2012 03:11 schreef iamcj het volgende:
Heeft de omzetting naar annuïteiten op de "korte" termijn geen deflatoir effect?
Lach niet maar Oostpoort in Amsterdam had een standjequote:Op maandag 30 april 2012 10:16 schreef Basp1 het volgende:
Misschien vindt " de groep ik wil starten " vandaag op de vrijmarkt nog wel wat aanbiedingen.
Ik denk dat het op zich wel meevalt, aangezien de bestaande hypotheken niet worden meegenomen. Het gaat daarom alleen over de in 2013+ afgesloten hypotheken, waarvan in het bein van de looptijd nog een bijna maximale aftrek mogelijk is. De echte effecten op de kasstromen worden volgens mij hierdoor pas over een aantal jaar gezien.quote:Op maandag 30 april 2012 03:11 schreef iamcj het volgende:
Heeft de omzetting naar annuïteiten op de "korte" termijn geen deflatoir effect?
Juist omdat je de eerste tijd voornamelijk rente betaalt zou minder betalen de eerste jaren zorgen dat de schuld toeneemt i.p.v. afneemt! Dat gaat dus (gelukkig) nooit gebeuren.quote:Op maandag 30 april 2012 17:28 schreef snabbi het volgende:Volgens mij is het wachten op een annuïteithypotheek + <ander product> dat zorgt dat je in het begin netto minder betaalt dan aan het einde van de looptijd.
Waar beweer ik dat de schuld niet afgelost moet worden dan?quote:Op maandag 30 april 2012 19:41 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Juist omdat je de eerste tijd voornamelijk rente betaalt zou minder betalen de eerste jaren zorgen dat de schuld toeneemt i.p.v. afneemt! Dat gaat dus (gelukkig) nooit gebeuren.
Je kan niet een schuld aangaan en dan wachten met betalen totdat de schuld door inflatie vrijwel niets meer waard is. Je zal toch echt de hele schuld moeten ophoesten.
Je hebt gelijkquote:Op maandag 30 april 2012 20:15 schreef capricia het volgende:
Een annuiteitenhypotheek is door de HRA in het begin van de looptijd goedkoper dan op het einde. Toch?
Dat valt reuze mee ja! Heb hem snel gekocht en het geld in een envelop verstuurd. Komt dus nog wel de postzegel bij op...quote:Op maandag 30 april 2012 22:28 schreef monkyyy het volgende:
Ik zit niet zo in de huizenmarkt enzo. Maar is 490.000 veel voor een penthouse van 275m2? Dat valt toch reuze mee?
http://www.funda.nl/koop/(...)ngerstraatweg-214-j/
Dat lijkt me sterk.quote:Op maandag 30 april 2012 22:49 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Dat valt reuze mee ja! Heb hem snel gekocht en het geld in een envelop verstuurd. Komt dus nog wel de postzegel bij op...
2002, oude water toren, omgebouwd.quote:Op maandag 30 april 2012 22:56 schreef Bayswater het volgende:
Heerlijke Yab Yum woning hoor
(of is dat jaren 80?)
die verrekijker![]()
Sonny Crocket komt zo binnenwandelen. Ik mis nog de los wandelende krokodilquote:Op maandag 30 april 2012 22:56 schreef Bayswater het volgende:
Heerlijke Yab Yum woning hoor
(of is dat jaren 80?)
die verrekijker![]()
Wat ik bedoel is:quote:Op maandag 30 april 2012 17:28 schreef snabbi het volgende:
[..]
Ik denk dat het op zich wel meevalt, aangezien de bestaande hypotheken niet worden meegenomen. Het gaat daarom alleen over de in 2013+ afgesloten hypotheken, waarvan in het bein van de looptijd nog een bijna maximale aftrek mogelijk is. De echte effecten op de kasstromen worden volgens mij hierdoor pas over een aantal jaar gezien.
Hierdoor verwacht ik ook niet dat het hele grote gevolgen heeft voor de financieerbaarheid en zodoende het prijsniveau.
Ik aparte aan het hebben van de hypotheek is natuurlijk dat de kasstromen in het begin groter zijn dan aan het einde van de looptijd, terwijl je vanwege inflatie toch mag verwachten dat het logischer is dat je aan het eind van de looptijd meer geld te besteden hebt. Volgens mij is het wachten op een annuïteithypotheek + <ander product> dat zorgt dat je in het begin netto minder betaalt dan aan het einde van de looptijd.
Ik verwacht dat je voor dat bedrag ook een flink vrijstaand pand in die regio zult hebben, dus dat valt mij niet mee.quote:Op maandag 30 april 2012 22:28 schreef monkyyy het volgende:
Ik zit niet zo in de huizenmarkt enzo. Maar is 490.000 veel voor een penthouse van 275m2? Dat valt toch reuze mee?
http://www.funda.nl/koop/(...)ngerstraatweg-214-j/
Ok, maar de omzetting naar annuïteiten gaat heel geleidelijk toch? Het gaat alleen over de nieuwe af te sluiten hypotheken. De 'korte' termijn effecten lijken me hierdoor minder groot dan de midden-lange termijn effecten?quote:Op dinsdag 1 mei 2012 08:18 schreef iamcj het volgende:
[..]
Wat ik bedoel is:
Als ik 30 spaarhypotheken heb van 100.000 euro op de balans heb is dat 3.000.000 ongeacht wanneer ze aflopen.
Als ik 30 annuiteitenhypotheken heb van 100.000 die allemaal in een opvolgend jaar aflopen heb maar ca. 1.800.000 op de balans.
Er is dus minder geld in omloop en mijn vraag is of dit ook daadwerkelijk invloed heeft.
Is toch weer ca. 2% minder kredietverlening, ieder jaar weer. (2% op 2%). Is ook goed, maar of het de komende jaren handig is vraag ik me af.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 08:38 schreef snabbi het volgende:
[..]
Ok, maar de omzetting naar annuïteiten gaat heel geleidelijk toch? Het gaat alleen over de nieuwe af te sluiten hypotheken. De 'korte' termijn effecten lijken me hierdoor minder groot dan de midden-lange termijn effecten?
Minus het bedrag wat in de spaarpolis bij elkaar gebracht is. Dus dat is maar de vraag of dat minder of meer krediet is.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 08:18 schreef iamcj het volgende:
Als ik 30 spaarhypotheken heb van 100.000 euro op de balans heb is dat 3.000.000 ongeacht wanneer ze aflopen.
Geld in de spaarpolis is de schuld van iemand anders. Er is minder schuld dus minder geld. De geldhoeveelheid neemt af. De bankbalansen worden kleiner.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 09:10 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Minus het bedrag wat in de spaarpolis bij elkaar gebracht is. Dus dat is maar de vraag of dat minder of meer krediet is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |