abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110944911
Goeiedag, ik heb maandenlang vrijwel dagelijks temazepam gebruikt. Op een gegeven moment zat ik gemiddeld op zo'n 100 a 120 mg voor een merkbaar effect. Temazepam gebruik ik nu niet meer maar wel alprazolam. De tolerantie voor temazepam zorgt er voor dat ik nu dus ook vrij veel alprazolam nodig heb voor een gewenst effect. Ik vraag me af of iemand door ervaring weet hoelang je ongeveer "benzovrij" moet zijn voordat je weer effect merkt van een normale dosering (0,5 a 1mg alprazolam). Mijn psychiater kon er geen antwoord op geven, ook heb ik gemaild met de fabrikant van de medicatie maar zelfs zij moesten mij het antwoord verschuldigd blijven.

Edit: Heb eens een maand (op 1 dag na) niets genomen. Dat bleek niet genoeg te zijn. Maar misschien dat die ene keer toch roet in het eten heeft gegooid..

[ Bericht 11% gewijzigd door henkjedatzelf op 29-04-2012 21:35:35 ]
  zondag 29 april 2012 @ 21:55:19 #2
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_110946670
Ik heb ook temazepam maar het werd mij door de huisarts verboden om het langer dan 2 weken te nemen (ivm de tolerantie uiteraard). Waarom mocht jij dat wel?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_110946909
In de bijsluiter van alle benzo's staat inderdaad dat je het niet langer dan 2-3 weken moet gebruiken. Waarom ik dat wel mocht? Geen idee.. Maar je hoort het vaker. Misschien dat het te maken heeft met het feit dat problemen met slapen op lange termijn erger is dan een eventuele verslaving aan een benzo. Of dat, indien therapie o.i.d. niet werkt, een benzo dan toch de enige optie is.
  zondag 29 april 2012 @ 22:03:21 #4
103012 Nies
Die hekse
pi_110947129
In mijn geval blijft die tolerantie behoorlijk lang aanwezig.
Zelfs na ettelijke jaren heb ik nog een beste dosis nodig om het 'gewenste' effect te bereiken.
Na 1 a 2 weken geen gebruik heb ik in ieder geval weer enig effect, maar die tolerantie is altijd gebleven.
A lie may take care of the present, but it has no future..
You can't pay me enough to be nice to you...
pi_110947473
Mag ik vragen wat volgens jou dan een beste dosis is (en welke benzo) en wat de dosis is bij welke je een gewenst effect hebt? Of bedoel je dat die twee doseringen hetzelfde zijn en dat je het gewenste effect bereikt na 1 a 2 weken stoppen?
  zondag 29 april 2012 @ 22:15:22 #6
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_110947662
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 21:59 schreef henkjedatzelf het volgende:
In de bijsluiter van alle benzo's staat inderdaad dat je het niet langer dan 2-3 weken moet gebruiken. Waarom ik dat wel mocht? Geen idee.. Maar je hoort het vaker. Misschien dat het te maken heeft met het feit dat problemen met slapen op lange termijn erger is dan een eventuele verslaving aan een benzo. Of dat, indien therapie o.i.d. niet werkt, een benzo dan toch de enige optie is.
je hebt iig niets aan mij aangezien ik me wél aan de bijsluiter moest houden. uiteindelijk gewoon van m'n slaapproblemen af gekomen.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  zondag 29 april 2012 @ 22:20:58 #7
103012 Nies
Die hekse
pi_110947989
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 22:10 schreef henkjedatzelf het volgende:
Mag ik vragen wat volgens jou dan een beste dosis is (en welke benzo) en wat de dosis is bij welke je een gewenst effect hebt? Of bedoel je dat die twee doseringen hetzelfde zijn en dat je het gewenste effect bereikt na 1 a 2 weken stoppen?
Ik heb na de tijden van geen gebruik en weer beginnen twee a driemaal de 'aanbevolen' dosis nodig voor 'het gewenste effect'. Dat is overigens met tijden van stoppen en daarna weer beginnen wel redelijk stabiel al heb ik daar ook uitschieters inzitten. (Ja, ik heb op een avond met behoorlijk wat shit en stress een gehele strip oxa's weggetikt ipv netjes de 1 a 2 zoals op de bijsluiter)
Oxazepam en temazepam overigens :')
A lie may take care of the present, but it has no future..
You can't pay me enough to be nice to you...
  maandag 30 april 2012 @ 09:25:43 #8
262 Re
Kiss & Swallow
pi_110957117
cross tolerantie is zowat 100% bij de benzo's en kunnen idd voor het leven duren, heb je al GABA-achtigen geprobeerd?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')