Vandaag was het ''Super Sunday'' in de Eredivisie. Laat ik beginnen met FC Twente - Ajax. FC Twente domineerde het eerste half uur, maar toen kreeg Ajax heel Ferassend een penalty. Janssen Ferzilverde hem, en Ajax kwam aan de leiding. Daarna ging het Bramatisch met Twente, maar halferwege de tweede helft scoorde Fer van Twente. Hij schoot de bal in de Verrehoek, en gelukkig niet ofer. Maar Twente liep inmiddels met de Vertongh op de Bulykin, ze waren moe. En na een paar minuten scoorde de rechtsback van Ajax, niet langer het vijfde Wiel aan de wagen, de 1-2. Ai, Sattie! Daar was onze Steve niet blij mee, hij lachte als een De Boer met kiespijn na afloop. Laten we het niet te veel begaTiendalliseren, Ajax heeft verdiend gewonnen.
Door naar Rotterdam, waar Feyenoord het opnam tegen een club uit Noord-Holland. Op voorhand een boeiende wedstrijd van A tot Z! Feyenoord begon goed, terwijl het twee belangrijke spelers mistte. Fernandez kon zich dus bewijzen tegen de Kazen, en hij had vantevoren in een interview gezegd dat de spitsentrainer van Feyenoord had gezegd dat hij ''de bal tussen de palen moest schieten''. Dat had de trainer van Feyenoord dus goed voor Mekaay. Fernandez raakte echter geblesseerd en een 18-jarig jochie verving hem. Hij speelde vrij redelijk, in tegenstelling tot de rechtsback van Feyenoord, die Achahbagger speelde. Het verwachte Schakenspel bleef uit, het spel schommelde best wat op en neer. SinterClasie strooide zoals gewoonlijk met passes, hij speelde echt geweldig. Maar ook de centrale verdediging stond goed, de aanvoerder maar ook die andere, hij speelde zo de Vrij als een vogeltje, zonder enkele druk. Bruno Martins Indi, een Beerens van een vent, speelde ook weer goed. Net na rust maakte Bakkal de eerste en enige treffer van de wedstrijd. Het werd de laatste tien minuten nog behoorlijk spannend, en het scheelde soms maar een Braamhaartje of AZ had gelijkgemaakt. Verbeek keek voor de ferandering nors en er werd nog gespeculeerd over de mogelijke komst van een spits die bij Liverpool speelt. Een uit de Kluyten gewassen jongen, als je het mij vraagt, maar ik acht de kans klein dat hij komt. Echter, als een schaap over de Leerdam is volgen er meer, want dan zou ook mogelijk Kalou terugkomen naar Feyenoord.
De oferige wedstrijden heb ik niet gevolgd, al weet ik dat PSV water bij de Wijnaldum zal moeten doen. Ze ferwachtten namelijk dat Feyenoord wel gelijk zou spelen tegen AZ. PSV speelde slecht, maar met een pass op Maatavz opende Mertens de score. Zo scoorde ook nog Marcelo, maar mistte in de tweede helft Lens een penalty. Zjin vizier staat dus nog niet op scherp, want hij schoot op de deklat. Ferdraaid! Het deed me een beetje denken aan de misser van Sergio Ramos, wiens penaltybal nu ergens in een baan rond de Alderweireld schijnt te draaien.
Tot zofer in ieder geval de topwedstrijden, ik hoop dat het aan je ferwachtingen heeft voldaan, en dat je ferdraaid veel leesplezier aan dit hebt overgehouden.