ik doe niet aan drugs...quote:Op zondag 29 april 2012 16:23 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Ga je morgen met mij mee zuipen en drugs gebruiken in Amsterdam.
Geen idee, maar ik pestte vroeger klasgenootjes die buiten het (voor mij) normale beeld vielen; dikke, onhygiënische en domme kinderen. Het hielp ook niet echt mee dat ze niet assertief waren en elke keer naar de leraar liepen (zelfs als je gewoon een opmerking maakte die niet als pesten bedoeld was), of dat hun ouders zich ermee gingen bemoeien, dat maakte het alleen maar erger natuurlijk.quote:Ik vroeg me hierbij af: Is er een reden dat ik juist degene was die 6 jaar lang gepest is? Waarom moesten ze mij altijd hebben? Waarom was ik nooit cool of geliefd?
Wat voor soort mensen worden eerder gepest en waarom?
waarom? Door de uitstraling? Betekent het feit dat ze in zichzelf geloven dat ze "beter gelukt" zijn?quote:Op zondag 29 april 2012 16:24 schreef DroogDok het volgende:
Ik denk dat mensen die tevreden zijn met wie ze zijn en sociaal vaardig zijn minder vaak gepest worden.
Hoe pestte je die kinderen dan? Deed het hen pijn ? Waarom deed je het dan? Om jezelf beter te voelen?quote:Op zondag 29 april 2012 16:24 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Geen idee, maar ik pestte vroeger klasgenootjes die buiten het (voor mij) normale beeld vielen; dikke, onhygiënische en domme kinderen. Het hielp ook niet echt mee dat ze niet assertief waren en elke keer naar de leraar liepen (zelfs als je gewoon een opmerking maakte die niet als pesten bedoeld was), of dat hun ouders zich ermee gingen bemoeien, dat maakte het alleen maar erger natuurlijk.
Daar gaat het mis. Dan ben je ook niet stoer.quote:
In jezelf geloven is wel het meest fundamentele dat nodig is om 'gelukt' te zijn (te worden).quote:Op zondag 29 april 2012 16:24 schreef just_agirl het volgende:
[..]
waarom? Door de uitstraling? Betekent het feit dat ze in zichzelf geloven dat ze "beter gelukt" zijn?
Hoe? Met woorden. En het heeft hun vast pijn gedaan, maar daar denk je als kind niet over na.quote:Op zondag 29 april 2012 16:25 schreef just_agirl het volgende:
[..]
Hoe pestte je die kinderen dan? Deed het hen pijn ? Waarom deed je het dan? Om jezelf beter te voelen?
Je bent heel erg op de goede weg. Je hebt al een leuke vriendin en je wordt ook niet meer gepest. Je gaat ook 1 keer in de maand uit en dan kan je met je vriendin nieuwe mensen ontmoeten. Ik zie geen reden om te piekeren eerlijk gezegd.quote:Op zondag 29 april 2012 16:17 schreef just_agirl het volgende:
Ik heb het gevoel dat het steeds beter gaat en dat ik er uiteindelijk bovenop zal komen, maar vind het moeilijk om, als ik me een tijdje goed voel, niet weer terug te vallen naar periodes van gevoelens van eenzaamheid en waardeloosheid, en dan valt het beetje grip wat ik nog had weg. Herkenbaar?
edit - ik ben ook heeeel erg bang dat ik niet geschikt ben voor een relatie door mijn "issues", omdat mannen niet een onzekere piekerende vrouw willenWat me vervolgens nog onzekerder maakt.
Wat ik me dan afvraag is hoe jij er nu instaat, jaren later, Heb je er spijt van of vind je het nog steeds terecht?quote:Op zondag 29 april 2012 16:29 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Hoe? Met woorden. En het heeft hun vast pijn gedaan, maar daar denk je als kind niet over na.
Ik pestte mensen omdat ze me irriteerden, dikke kinderen bijvoorbeeld omdat ze slecht waren in gym en als ze in je team zaten je nooit won. Behalve bij trefbal, dan was zo eentje wel handig want die kon hard gooienEn domme kinderen omdat ze domme opmerkingen maakten waarvan ik dacht:
.
Niet om me beter te voelen, want ik voelde me eigenlijk altijd wel prima over mezelf. En door dat zelfvertrouwen ben je denk ik ook een stuk assertiever waardoor je zelf niet snel gepest wordt.
Ik ben het hier toch niet helemaal mee eens. Ik was als jong kind erg tevreden met mezelf en was toen ook nog sociaal vaardig maar dat weerhield die kinderen er niet van om me te pesten.quote:Op zondag 29 april 2012 16:24 schreef DroogDok het volgende:
Ik denk dat mensen die tevreden zijn met wie ze zijn en sociaal vaardig zijn minder vaak gepest worden.
klopt.. ik was ook tevreden met mezelf. Na jarenlang pesten was ik dat niet meer.. In vergelijking met nu was ik vroeger een heel stuk zelfverzekerder.quote:Op zondag 29 april 2012 20:48 schreef Mormor het volgende:
[..]
Ik ben het hier toch niet helemaal mee eens. Ik was als jong kind erg tevreden met mezelf en was toen ook nog sociaal vaardig maar dat weerhield die kinderen er niet van om me te pesten.
Na al die jaren irriteer ik me nog steeds aan dat soort mensen, maar als je ouder wordt begrijp je wel dat pesten er niks aan verandertquote:Op zondag 29 april 2012 20:36 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Wat ik me dan afvraag is hoe jij er nu instaat, jaren later, Heb je er spijt van of vind je het nog steeds terecht?
Dat ik dit vraag komt eigenlijk door het programma gepest op rtl, daar zie je verschillende reacties, jaren later.
Je irriteert je aan mensen omdat ze niet in jouw plaatje passen van hoe het zou moeten? Enkel omdat ze dik zijn ?quote:Op zondag 29 april 2012 20:52 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Na al die jaren irriteer ik me nog steeds aan dat soort mensen, maar als je ouder wordt begrijp je wel dat pesten er niks aan verandertIk vind het wel erg als ik die kinderen daar vroeger pijn mee heb gedaan, maar ik kan niet zeggen dat ik er echt spijt van heb want als kind denk je gewoon niet na over de gevolgen.
Alles dat buiten het normale valt (in de ogen van kinderen that is) kan een pispaaltje van je maken, dikker zijn, klas overslaan... En zodra ze zien dat het effect op je heeft ben je de pineut, want als het geen effect heeft is de lol er natuurlijk snel vanaf.quote:Op zondag 29 april 2012 20:48 schreef just_agirl het volgende:
[..]
klopt.. ik was ook tevreden met mezelf. Na jarenlang pesten was ik dat niet meer.. In vergelijking met nu was ik vroeger een heel stuk zelfverzekerder.
En ik was misschien dik, maar niet obees ofzo.. Enkel wat stevig/mollig.
Ik was zeker niet dom, ik was juist heel goed op school en heb een klas overgeslagen.
en ik speelde en sprak af met klasgenootjes, dus op sociaal vlak deed ik ook dingen.
Ik was op de 1 of andere manier gewoon altijd het pispaaltje.
Nee, ik irriteer me nog steeds aan mensen die me bijvoorbeeld ophouden/belemmeren in het een of ander (zoals dikke kinderen toen deden als ze in je team zaten bij de gym). Maar goed, nu probeer ik die mensen te vermijden en reageer ik er niet (openlijk) meer op.quote:Op zondag 29 april 2012 20:54 schreef just_agirl het volgende:
[..]
Je irriteert je aan mensen omdat ze niet in jouw plaatje passen van hoe het zou moeten? Enkel omdat ze dik zijn ?
Dit zal wel weer een heel raar idee van mij zijn:quote:Op zondag 29 april 2012 20:52 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Na al die jaren irriteer ik me nog steeds aan dat soort mensen, maar als je ouder wordt begrijp je wel dat pesten er niks aan verandertIk vind het wel erg als ik die kinderen daar vroeger pijn mee heb gedaan, maar ik kan niet zeggen dat ik er echt spijt van heb want als kind denk je gewoon niet na over de gevolgen.
Ik heb die mensen al sinds de basisschool niet meer gezien, het is niet alsof we goede vriendinnen waren natuurlijkquote:Op zondag 29 april 2012 21:01 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Dit zal wel weer een heel raar idee van mij zijn:
Als je merkt dat die mensen er nog mee zitten (bijvoorbeeld in de vorm van te weinig zelfvertrouwen), dan kan je op z'n minst je excuses aan bieden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |