Dan kun je dus met een gerust hart op de SP stemmen. De SP is namelijk sociaaldemocratisch.quote:
Rechts is de oplossing niet. SP al helemaal niet. Die geven geld uit dat er simpel weg niet is.quote:Op zondag 29 april 2012 14:28 schreef Dreassic het volgende:
En ja hoor, louter zielig rechts getroll weer, geeft het niveau aan die kant perfect aan.
Dat is alleen voor het deel wat nu in de 52% schaal valt. Je verdient goed als je daar in valt.quote:Op zondag 29 april 2012 13:54 schreef themole het volgende:
[..]
Sorry ik niet, als er van elke euro die ik verdien 65 tot 70 cent naar de overheid zou gaan ben ik hier weg.
Dat geldt alleen voor degenen en het deel van je inkomen dat in de 52% schaal valt, die schaal wordt verhoogd naar 65% of er komt een schaal van 65% boven een bepaald bedrag, zeg 90.000 Euro per jaar.quote:Op zondag 29 april 2012 14:00 schreef Arnold_fan het volgende:
Ik ken genoeg mensen die 4 dagen werken omdat het netto weinig uitmaakt, dat gaat iedereen doen bij 75% belasting, vrije tijd is ook wat waard.....
Dat redt momenteel geen enkele partij.quote:Op zondag 29 april 2012 14:33 schreef beerten het volgende:
[..]
Rechts is de oplossing niet. SP al helemaal niet. Die geven geld uit dat er simpel weg niet is.
De eerste de beste linkse partij die zonder begrotingstekort de economie kan laten groeien ieder jaar krijgt mijn stem.
Klopt, er zijn in ieder geval partijen die proberen niet alles vooruit te schuiven.quote:Op zondag 29 april 2012 14:34 schreef hendrik64 het volgende:
[..]
Dat redt momenteel geen enkele partij.
Vanuit de basis is het een communistische partij, al zullen ze het altijd blijven ontkennen.quote:Op zondag 29 april 2012 14:33 schreef hendrik64 het volgende:
[..]
Dan kun je dus met een gerust hart op de SP stemmen. De SP is namelijk sociaaldemocratisch.
Zelfs dat niet.quote:Op zondag 29 april 2012 14:34 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Dat is alleen voor het deel wat nu in de 52% schaal valt. Je verdient goed als je daar in valt.
[..]
Dat geldt alleen voor degenen en het deel van je inkomen dat in de 52% schaal valt, die schaal wordt verhoogd naar 65% of er komt een schaal van 65% boven een bepaald bedrag, zeg 90.000 Euro per jaar.
De SP heeft een begroting opgesteld, waarbij het begrotingstekort in 2015 ONDER de 3% zit. Doorgerekend door het CPB.quote:Op zondag 29 april 2012 14:37 schreef beerten het volgende:
[..]
Klopt, er zijn in ieder geval partijen die proberen niet alles vooruit te schuiven.
Links komt met een slap excuus als "investeren".
Ik heb nog NOOIT een linkse partij gehoord over renderen en terugverdienen.
Onze kinderen opzadelen met de puinhoop. Net als wij nu opgezadeld zitten met die laffe babyboomers die nooit voor zichzelf hebben gezorgd en ons op laten draaien voor hun levensonderhoud. Daar kots ik op, dat wil ik niet. Ouders zorgen voor hun kinderen. Kinderen niet voor hun ouders.
Veertig jaar geleden jaquote:Op zondag 29 april 2012 14:38 schreef Bill_E het volgende:
[..]
Vanuit de basis is het een communistische partij, al zullen ze het altijd blijven ontkennen.
Ik noemde maar een getal.quote:Op zondag 29 april 2012 14:38 schreef hendrik64 het volgende:
[..]
Zelfs dat niet.
De SP wil en nieuwe belastingschijf invoeren: boven ¤ 150.000. Over het inkomen boven die 1,5 ton 60% belasting n de rest blijft ongewijzigd. Het is trouwens ook niet zo, at je nu 52% belasting over je hele inkomen betaalt, als je in de hoogste belastingschijf zit. Pas vanaf het inkomen, dat hoger is dan ¤ 55.600 wordt 52% betaald. Daaronder gewoon 43%, net als ieder ander.
Als je "basis" bedoelt als "oorsprong" dan wel.quote:Op zondag 29 april 2012 14:38 schreef Bill_E het volgende:
[..]
Vanuit de basis is het een communistische partij, al zullen ze het altijd blijven ontkennen.
Nu wel.quote:Op zondag 29 april 2012 14:29 schreef Gewas het volgende:
Hmmm ik klikte op 'open nieuw deel', maar zie dat hij niet gekoppeld is aan het vorige topic?
quote:Op zondag 29 april 2012 14:38 schreef hendrik64 het volgende:
Daaronder gewoon 43%, net als ieder ander.
Bwaaaa, alleen ALLE RECENTE WINNAARS VAN DE NOBELPRIJS INZAKE ECONOMIE... maarja, wie zijn zij om te zeggen wat deugt en wat niet? Het is niet zo dat ZIJ iets weten van macro-economie.quote:Op zondag 29 april 2012 14:33 schreef beerten het volgende:
[..]
Rechts is de oplossing niet. SP al helemaal niet. Die geven geld uit dat er simpel weg niet is.
De eerste de beste linkse partij die zonder begrotingstekort de economie kan laten groeien ieder jaar krijgt mijn stem.
En stem je inhoudelijk? Of omdat meneer Roemer zo'n joviale gast is?
Volkert van der G. was toch een GroenLinks-stemmer?quote:Op zondag 29 april 2012 13:16 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Afgezien van wat aanslagen op boeren in de bioindustrie, Volkert van der G en de aanslagen op Janmaat valt dat gelukkig wel mee. We hebben dan ook geen extreemlinkse regering gehad.
Thanks!quote:
Dat de SP sociaaldemocratisch is, of in ieder geval leden heeft die dat zijn heb ik eerder gehoord. Heb je daar ook een bron voor?quote:Op zondag 29 april 2012 14:33 schreef hendrik64 het volgende:
[..]
Dan kun je dus met een gerust hart op de SP stemmen. De SP is namelijk sociaaldemocratisch.
quote:Op maandag 23 april 2012 14:50 schreef Printerkabel het volgende:
Ik zal never en nooit op de SP of PVDA stemmen. Gooi ik me geld liever gewoon weg.
Dat ben je dus nu al aan het doen door rechts te stemmen, dus je bent al goed onderweg.quote:Op maandag 30 april 2012 11:34 schreef Printerkabel het volgende:
Ik zal never en nooit op de SP of PVDA stemmen. Gooi ik me geld liever gewoon weg.
[..]
http://www.powned.tv/nieu(...)ogelijk_budgete.htmlquote:EU versoepelt mogelijk begrotingseis
De Europese Commissie overweegt de begrotingseisen voor de eurolanden tijdelijk te versoepelen om te voorkomen dat economische crisis verergert.
Dat schrijft de Volkskrant op basis van bronnen in Brussel. De eurolanden moeten hun tekorten binnen afzienbare tijd terugdringen tot minder dan 3 procent van het bruto binnenlands product. EU-commissaris Olli Rehn van Monetaire Zaken kan volgens de regels van het Stabiliteitspact de begrotingseis aanpassen. Het pact staat toe bij 'ernstige economische neergang in de eurozone of de EU als geheel' de budgetregels tijdelijk te verzachten.
Daar lijkt het op. Dat is natuurlijk koren op de molen van Wilders campagne. Nederland wil weer het braafste jongetje van de klas zijn.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 07:12 schreef yyyentle het volgende:
[..]
http://www.powned.tv/nieu(...)ogelijk_budgete.html
Betekent dit dat de SP (en de PvdA en de PVV) gelijk krijgen en dat de Kunduz-coalitie het niet begrepen heeft?
Stoppen met constant maar meer geld over de balk te gooien dan dat er binnenkomt is niet alleen verstandig omdat de EU dat zo graag wil.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 07:12 schreef yyyentle het volgende:
[..]
http://www.powned.tv/nieu(...)ogelijk_budgete.html
Betekent dit dat de SP (en de PvdA en de PVV) gelijk krijgen en dat de Kunduz-coalitie het niet begrepen heeft?
Klopt, je moet er echter wel een balans in vinden.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 09:11 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Stoppen met constant maar meer geld over de balk te gooien dan dat er binnenkomt is niet alleen verstandig omdat de EU dat zo graag wil.
Precies. Maar ook de PVV en de vroegere LPF hebben (heeft) hier last van (gehad).quote:Op dinsdag 1 mei 2012 13:24 schreef Ludd het volgende:
Ik vind vooral het afdracht-systeem bijzonder goed. Dat is principieel, consequent en geeft een goed signaal af.
Voorts houd je daarmee profiteurs mee buiten de deur, althans je werpt een drempel op. Er zijn genoeg mensen die in de politiek zitten om een redelijk gemakkelijke wijze geld te verdienen, en later een mooi baantje voor zichzelf veilig te stellen.
Vooral de PVDA zit vol met dit soort mensen.
Nee. het enige dat linkse partijen met in het bijzonder de SP willen is dat wat er overblijft weggeven aan werklozen. Omdat er verkiezingen zijn en zij stemmen willen. Onder het mom van k0oopkracht compensatie en eerlijk delen.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 12:48 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
...
Schulden aflossen doe je als het goed gaat, schulden maken als het nodig is.
...
God, wat een hoop onzin in 1 post..quote:Op dinsdag 1 mei 2012 18:30 schreef beerten het volgende:
[..]
Nee. het enige dat linkse partijen met in het bijzonder de SP willen is dat wat er overblijft weggeven aan werklozen. Omdat er verkiezingen zijn en zij stemmen willen. Onder het mom van k0oopkracht compensatie en eerlijk delen.
Als er werkelijk eerlijk gedeeld zou worden gingen die werkelozen mijn stoep sneeuwvrij maken in de winter. Omdat ik hun centen verdien. Dan gingen ze asperges steken, bloembollen pellen. Plantsoenen schoffelen. Maar nee, daar zijn ze niet voor opgeleid. Dat kan je niet verlangen van die mensen bla bla bla bla.
Dus heffen we extra belasting bij de hogere inkomens. Maken ondernemen onmogelijk. Maken ontslaan van werknemers onmogelijk Zodat mijn baas een godsvermogen kwijt is aan onbruikbaar personeel. En dat is eerlijk, want daar moeten al zijn collega's hard voor werken. Voor die mensen op die ontslag verdienen.
Dus huren we uitzendkrachten in. Maar dat mag niet te lang, want dan moeten ze in dienst komen. Met als gevolg dat ze helemaal niet in dienst worden genomen.
Geen gezeik, niemand rijk. Stem SP!
Ik moest lachen.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 18:30 schreef beerten het volgende:
[..]
Nee. het enige dat linkse partijen met in het bijzonder de SP willen is dat wat er overblijft weggeven aan werklozen. Omdat er verkiezingen zijn en zij stemmen willen. Onder het mom van k0oopkracht compensatie en eerlijk delen.
Als er werkelijk eerlijk gedeeld zou worden gingen die werkelozen mijn stoep sneeuwvrij maken in de winter. Omdat ik hun centen verdien. Dan gingen ze asperges steken, bloembollen pellen. Plantsoenen schoffelen. Maar nee, daar zijn ze niet voor opgeleid. Dat kan je niet verlangen van die mensen bla bla bla bla.
Dus heffen we extra belasting bij de hogere inkomens. Maken ondernemen onmogelijk. Maken ontslaan van werknemers onmogelijk Zodat mijn baas een godsvermogen kwijt is aan onbruikbaar personeel. En dat is eerlijk, want daar moeten al zijn collega's hard voor werken. Voor die mensen op die ontslag verdienen.
Dus huren we uitzendkrachten in. Maar dat mag niet te lang, want dan moeten ze in dienst komen. Met als gevolg dat ze helemaal niet in dienst worden genomen.
Geen gezeik, niemand rijk. Stem SP!
Echt een garantie is dat overigens niet, aangezien een paar eenmaal gesettelde SP-politici alsnog over die afdracht zijn gaan miepen, maar voor het grootste deel van zulke figuren zal het inderdaad toch teveel moeite zijn.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 13:24 schreef Ludd het volgende:
Ik vind vooral het afdracht-systeem bijzonder goed. Dat is principieel, consequent en geeft een goed signaal af.
Voorts houd je daarmee profiteurs mee buiten de deur, althans je werpt een drempel op. Er zijn genoeg mensen die in de politiek zitten om een redelijk gemakkelijke wijze geld te verdienen, en later een mooi baantje voor zichzelf veilig te stellen.
Vooral de PVDA zit vol met dit soort mensen.
quote:Op dinsdag 1 mei 2012 19:13 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ik moest lachen.
Je verzint zelf een nieuw verkiezingsprogramma voor de SP en verkondigt dat als jouw waarheid.
Meer dan dat is het ook niet.
Gelukkig weet je het op waarde te schattenquote:God, wat een hoop onzin in 1 post..
Klopt, daarom zei ik ook dat het een drempel is.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 19:46 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Echt een garantie is dat overigens niet, aangezien een paar eenmaal gesettelde SP-politici alsnog over die afdracht zijn gaan miepen, maar voor het grootste deel van zulke figuren zal het inderdaad toch teveel moeite zijn.
Dus als nederland een nieuwe insteek nodig hebt stem je op het oude?quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:16 schreef Sosa het volgende:
Op zich begrijp ik de SP en haar standpunten wel. Maar het is nogal idealistisch en niet reeël in de uitdagingen die voor ons liggen, qua hervormingen en besparingen die dit land nodig heeft.
Dat betekent niet automatisch dat een CDA, PVV of VVD een oplossing zijn: imo zijn ze te bestuurlijk ingesteld en is er veel meer behoefte aan minder bestuurslagen. Daarbij ligt het electoraal weer gevoelig.. hervormingen enzo. Alleen rechts ad macht is weer te conservatief.
We betalen met z'n allen een vd hoogste belastingen ter wereld. Dat geld kan veel beter besteed worden. Ik pleit voor een stadstaat met parken, zoals Fortuyn het zo mooi omschreef. Het Singapore van Europa zeg maar. Weg met die provincies, 1e kamer etc en meer macht naar gemeentes en minder naar de overheid. Maar dat stuit weer tegen de borst van Europa. Het is altijd wat.
combi VVD/D66/PvdA dan maar. In ieder geval de HRa en de arbeidsmarkt op de schop.
Voor de rest: geen idee, maar in ieder geval niet SP
Dat is toch echt een leuke slogan voor de posters!quote:Op donderdag 3 mei 2012 17:08 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
En daarom stemmen wij wel sp, ook jij verdient een opleiding
Eerlijkheidshalve zie ik SP-ers simpelweg als amateurpolitici. Ze zijn enorm vakkundig in vertellen hoe het niet moet, maar ik zie het ze zelf nog niet doen.quote:Op donderdag 3 mei 2012 17:05 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Dus als nederland een nieuwe insteek nodig hebt stem je op het oude?
Waarom precies?
De grap is dat deze amateurtjes toch wel weten wat wel en niet, het is niet alsof het een nieuwe partij zonder ervaring isquote:Op donderdag 3 mei 2012 19:49 schreef Sosa het volgende:
[..]
Eerlijkheidshalve zie ik SP-ers simpelweg als amateurpolitici. Ze zijn enorm vakkundig in vertellen hoe het niet moet, maar ik zie het ze zelf nog niet doen.
Een beetje zoals een fanatiek groepje voetbalsupporters als elftal opstellen. Ze denken te weten hoe het moet en kunnen mss best wel wat, maar het risico dat het fout gaat is gewoon te groot. Dat kan NL niet gebruiken.
Maar misschien zit ik er wel helemaal naast. Ik begrijp dat de SP ook gewoon een kans moet krijgen als ze winnen of mss wel de grootste worden. Ik zal de eerste zijn die mijn ongelijk toegeeft. Maar hou mijn hart vast als het zover is.
quote:Op donderdag 3 mei 2012 17:08 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
En daarom stemmen wij wel sp, ook jij verdient een opleiding
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |