Alleen waren het volgens dat artikel niet de media die zich hieraan schuldig maakten, maar de politici.
"Demonisering van nieuwkomer Fortuyn door de gevestigde politieke orde kan echter de vertrouwensbreuk tussen de kiezers en gekozenen niet verhelen. Hun overtrokken reacties op Fortuyns uitlatingen in de Volkskrant, hebben het wantrouwen in het Haagse politieke kartel alleen maar vergroot."
quote:Ik blijf het raar vinden dat woord 'demoniseren'. Het woord ontleent haast zijn huidige definitie aan Pim Fortuyn en nu wordt het gebruikt om aan te tonen dat Pim Fortuyn 'gedemoniseerd' is. Dat is gewoon een cirkelredenering.
Op dinsdag 30 juli 2002 22:31 schreef milagro het volgende:[..]
Demonisering is het ook wanneer er dagelijks verwezen wordt naar WO II, iemand als gevaarlijk voor het land afgeschilderd wordt, keer op keer, weken, maanden lang.
Iemand maandenlang noemen in1 zin met Mussolini, Haider, LePen, Anne Frank's achterhuis er bij slepen, met een CD boekje gaan wapperen, maar constant die link leggen met WO II, een taartincident vol kot en poep wat als ludieke actie wordt beschouwd...taartgooiers die lachend het pand verlaten...Ach het is Fortuyn maar, die man is fout dus alles i geoorloofd, kale nicht, kakelnicht, vuile kale nicht, aidslijer, vuile homo, racist, extreemrechts, gevaarlijk man, pleefiguur, xenofoob, untermensch, fascist...nee dat is niet demoniseren... want de kranten verslaan enkel feitelijke gebeurtenissen en politici demoniseren niet , die debatteren op het scherpst van de snede en dan mag je iemand vergelijken met oorlogsmisdadigers... of subtiel de link leggen naar...
Gebrek aan talent is dat, verbaal niet onderlegt dus haal je er de Tweede Wereld Oorlog bij, dat bekt lekker....
Maar demoniseren...nee, dat kunnen alleen de kranten en die doen dat niet.
Zelfs een Witteman heeft gezegd dat hij hier en daar te ver gegaan is, ook die journalist vander Linden heeft spijt van het zich mee laten voeren op de heersende tendens in de media van die tijd ...hij was niet meer objectief gaf hij toe... helaas heeft alleen hij het lef gehad dat toe te geven.
Het is hoe dan ook een nogal zinloze definitie-discussie die regelmatig zó verdraaid wordt dat de mensen die zeggen dat Pim Fortuyn niet gedemoniseerd is, ook meteen 'beschuldigt' worden van het bagatelliseren en ronduit ontkennen van bepaalde uitlatingen die Pim Fortuyn over zich heen heeft gehad. Dat is dus niet zo en het is kenmerkend voor veel discussies waar Pim Fortuyn onderwerp in is.
Al met al maakt het niks uit hoe je het noemt, demoniseren, zwartmaken, onheus bejegenen, beschimpen of honen, het is gewoon een feit dat sommige beschuldigingen en sommige aantijgingen niet 'the finest hour' laten zien van de Nederlandse journalistiek.
quote:Hmm, in dit geval wel erg vreemd dat het NRC de demonisatie van Fortuyn ontkent, maar het wel, notabene in een hoofdredactioneel commentaar, heeft over de demonisering van Melkert.
Op dinsdag 30 juli 2002 23:07 schreef zodiaque het volgende:
Het is hoe dan ook een nogal zinloze definitie-discussie die regelmatig zó verdraaid wordt dat de mensen die zeggen dat Pim Fortuyn niet gedemoniseerd is, ook meteen 'beschuldigt' worden van het bagatelliseren en ronduit ontkennen van bepaalde uitlatingen die Pim Fortuyn over zich heen heeft gehad.
quote:Pardon
Op maandag 29 juli 2002 21:12 schreef speknek het volgende:de NRC
Het NRC (Handelsblad).
Als je iemand wil verbeteren moet jezelf geen fouten gaan maken.
quote:Eigenlijk hebben jullie allebei gelijk.
Op dinsdag 30 juli 2002 23:33 schreef R@b het volgende:[..]
Pardon
Het NRC (Handelsblad).
Als je iemand wil verbeteren moet jezelf geen fouten gaan maken.
Als afkorting zeg je Het NRC.
Maar compleet uitgesproken is het De Nieuwe Rotterdamse Courant.
quote:R@b is geen mod. Hij is nieuwsposter en kan dus NIET editten op het forum.
Op woensdag 31 juli 2002 08:46 schreef SliderTPP het volgende:
Wat ik een beetje jammer vind, is dat de pot de ketel verwijt:
R@b is mod bij Fok!, laten we zeggen een soort van semi-hoofd-redacteur die nieuws edit voor het geplaatst word.
R2b laat ook duidelijk in discussies zijn voorkeur blijken, bestaat hier niet het gevaar dat er zwaar subjectief ge-edit wordt?
quote:En zeker al lang voordat Fortuyn neergeschoten werd.
Op woensdag 31 juli 2002 12:16 schreef SportsIllustrated het volgende:
'Demoniseren' is helemaal geen raar woord. Misschien een mode-woord, maar het bestond al een tijdje.
Was Uw handen in onschuld
In NRC-Handelsblad van afgelopen Zaterdag vraagt Elsbeth Etty zich af hoe we van het haar inziens door de moord op Fortuyn 'besmette debat' gaan afkomen. Etty had onlangs nog een niet geplaatste ingezonden brief nodig om uit te leggen waarom ze zich 'geïntimideerd' voelt door de LPF en trawanten.
De schattebout.
Ik hou me altijd voor dat Elsbeth afkomstig is uit hockeyvereniging Tot Ons Genoegen Opgericht en dat ze - als typische exponent van de heersende klasse - meer weet dan uit haar stukjes blijkt. Ze klaagt voortdurend over de intimidatie die zou uitgaan van de LPF, de bedreigingen die journalisten ten deel vallen en het leed Melkert aangedaan. 't Gekke is, toen ik in Maart in Paradiso verklaarde op Fortuyn te zullen stemmen, was menig anoniem telefoontje met verwijzing naar mijn zoon m'n deel. Ook kwamen er dreigend bedoelde anonieme brieven en kreeg ik bij BNN te verstaan dat iemand die zich 'zo bedenkelijk' opstelde in de zaak Fortuyn geen talkshow voor die blijde omroep zou mogen leiden. Ik krijg al jaren telefoontjes van mensen die geluiden nadoen als een wind of het sissen van de gaskamer; die laatste mooie traditie is begonnen met meneer Brandt Corstius, die prompt stopte met sissen toen ik hem in een stukje daarover belachelijk maakte. Ik wil maar zeggen; vanwaar toch die claim dat alleen zogeheten 'linkse journalisten en parlementariërs' bedreigd worden?
't Is niet iets om voor naar de politie te gaan; de politie lacht je trouwens hartelijk uit als je uit het kamp Fortuyn komt. De na een slokje altijd loslippige Jaap van der Ploeg, directeur Voorlichting bij Binnenlandse Zaken, liet zich onlangs ontvallen dat Fortuyn wel degelijk op bezoek is geweest bij de Paarse Minister van Binnenlandse Zaken om politie-bescherming aan te vragen. De PVDA-bewindsman zag geen enkele reden om willekeurig 'iedere particulier' van bescherming te voorzien, dus ook Fortuyn niet.
De moord van Paars op Fortuyn - of moet ik zeggen 'het richten van de loop' - komt in grote verfijning tot ons, maar het enige waarover Etty zich zorgen maakt is 'de venijnige laster' tegen 'een onkreukbare figuur als Wim Kok'. Alsof Kok niet opriep om Fortuyn als een te verdelgen melaatse te behandelen, net als z'n partijgenoten Rob Oudkerk en Fatima Elatik die de Goddelijke Kale in de campagne aanduidden als 'Pim F.', omdat 't hier immers een crimineel betrof.
De arrogantie van Links zoals verwoord door Etty toont precies aan waarom Fortuyn wel vermoord moest worden. En de ironie van de geschiedenis is natuurlijk ook dat Fortuyn's opvolger, een door de Amerikaanse ambassade betaalde tuinkabouter met een glimmende das, de LPF vervolgens de slechtst mogelijke start heeft gegeven, weggespoeld bij de formatie en van geen belang in het parlementaire debat.
In de Groene Amsterdammer verklaarde Jan Blokker dat wie vraagtekens zet bij de onkreukbaarheid van een PVDA-rechter 'NSB-gedrag' vertoont. Dat de rechterlijke macht de gore moed heeft gehad om bij een zo met symboliek beladen proces als dat van Volkert van der G. uitgerekend een actief PVDA-lid naar voren te schuiven, toont eens temeer hoe moreel corrupt en arrogant onze rechters zijn.
In dit verband zou ik dus zeggen: "Houzee voor de NSB!"
Het wachten is op het volgende schot, dat vermoedelijk van Rechts zal komen.
Zulks zou even verwerpelijk zijn.
Maar het besmette debat van Etty is het logische resultaat van de in brede kring post gevatte overtuiging dat mensen die Fortuyn stemmen tweederangs-burgers zijn, die geen recht van spreken hebben. Of 't nu Willem Lust van de gedachtepolitie betreft of Bart Tromp die in Het Parool maar niet ophouden kan uit te leggen waarom Fortuyn-aanhangers het stemrecht zou moeten worden ontnomen, je kijkt er als buitenstaander met knipperende ogen naar. Persoonlijk zal ik er als brullende muis op deze plek alles aan doen om het debat zoals Etty vindt dat 't gevoerd moet worden tot in lengte van jaren te blijven 'vergiftigen' met lastige vragen over PVDA-rechters, draaikonten als Folkert Jensma, de hypocrisie van Max Pam over 'het gebrek aan talent' van mensen die vermoord worden en troetelallochtonen die menen dat toneelstukken over de Profeet verboden dienen te worden. Want het schot kwam van Links en sindsdien werd alleen maar duidelijker hoe onleefbaar Nederland is geworden voor wie een afwijkende mening heeft.
De krokodillentranen van Elbeth Etty zijn daarbij een amusante voetnoot.
Theo van Gogh www.theovangogh.nl
=============================================================\=
De arrogantie van Links, zoals verwoord door Etty, toont precies aan waarom Fortuyn wel vermoord moest worden.
Theo heeft weer gelijk.
quote:Ach ja, na de hetze tegen de "linkse media maffia" nu toch eindelijk de doorbraak van de NSB rechter. Want laten we wel stellen, iemand die lid is van de PvdA kan onmogelijk objectief zijn, en is automatisch een vriendje van Volkert.
Op dinsdag 13 augustus 2002 23:02 schreef R@b het volgende:
De arrogantie van Links, zoals verwoord door Etty, toont precies aan waarom Fortuyn wel vermoord moest worden.Theo heeft weer gelijk.
Lang leven de LPF, de hoeders van de ideale samenleving, de stem van het volk. Er is maar 1 waarheid, en dat is de LPF.
Theo heeft weer gelijk.
quote:Onze voormalige premier, Wim Kok, vooraanstaand PvdA hotemetoot, heeft in zijn functie als minister-president, waar hij onafhankelijk dient te zijn, Fortuyn nog bestempeld als een gevaarlijk figuur. Het resultaat daarvan zagen we op 6-5-2002 18:05
Op dinsdag 13 augustus 2002 23:11 schreef gelly het volgende:Want laten we wel stellen, iemand die lid is van de PvdA kan onmogelijk objectief zijn, en is automatisch een vriendje van Volkert.
Herinnert u zich deze nog nog nog nog ?....
Wim Kok 24-03-2002: Kok waarschuwt voor avontuur Fortuyn
Premier Kok waarschuwt voor het politieke avontuur dat Fortuyn heet. ''Hij zegt dingen die soms over de grens van het toelaatbare gaan''.
quote:En in mijn ogen had Kok daar ook gelijk in. Ik vind het namelijk ook gevaarlijk als je met een hoop one-liners en halve oplossingen de nederlandse bevolking achter je krijgt. Misschien doelde Kok niet op Fortuyn zelf, maar op het fenomeen Fortuyn ?
Op dinsdag 13 augustus 2002 23:18 schreef R@b het volgende:[..]
Onze voormalige premier, Wim Kok, vooraanstaand PvdA hotemetoot, heeft in zijn functie als minister-president, waar hij onafhankelijk dient te zijn, Fortuyn nog bestempeld als een gevaarlijk figuur. Het resultaat daarvan zagen we op 6-5-2002 18:05
Premier Kok waarschuwt voor het politieke avontuur dat Fortuyn heet. ''Hij zegt dingen die soms over de grens van het toelaatbare gaan''.
Het ging trouwens over de rechter, en niet Kok.
quote:Waarom?
Onze voormalige premier, Wim Kok, vooraanstaand PvdA hotemetoot, heeft in zijn functie als minister-president, waar hij onafhankelijk dient te zijn,
quote:Het is idd een rare redenatie, want als Fortuyn premier was geworden, had er geen LPF-haan om een neutrale houding gekraaid.
Op dinsdag 13 augustus 2002 23:49 schreef Gbazz het volgende:[..]
Waarom?
quote:Omdat hij zijn praatje, in het kader van de zendtijd van het wekelijkse gesprek met de minister-president, niet behoort te misbruiken om partijpolitiek te bedrijven. Hij is/was namelijk minister-president van alle Nederlanders, en niet alleen van de knuffelaars.
Op dinsdag 13 augustus 2002 23:49 schreef Gbazz het volgende:[..]
Waarom?
Kok deed die uitspraken namelijk in de uitzending het van wekelijkse gesprek met de minister-president.
quote:Dat zullen we dankzij de demonisatie van Fortuyn dus nooit meer weten he?
Op dinsdag 13 augustus 2002 23:50 schreef gelly het volgende:[..]
Het is idd een rare redenatie, want als Fortuyn premier was geworden, had er geen LPF-haan om een neutrale houding gekraaid.
De columnist las tot zijn verbazing in het NRC de passages van de door hem geschreven column in het geplaatste stuk van Etty en schreef over deze gang van zaken terecht een woedende brief aan de krant die niet anders meer kon dan zijn brief plaatsen. 'Etty maakt zich schuldig aan precies het soort hysterische columnistiek waar ik in mijn artikel nu juist kritiek op leverde' aldus Marcel van Dijk uit Amsterdam
Hoezo valt mevrouw Etty door de mand
quote:Ik vind het anders zeer zinnig klinken, hoewel je het artikel halft bekrast met, ik zal het maar noemen sarcasme. Ad Melkert kan hier niet normaal meer leven. Fortuyn had ook last van bedreigingen. En ja, dat zijn ook de feiten.
Op maandag 29 juli 2002 20:47 schreef R@b het volgende:
Haha, het NRC, dat ooit aangeklaagd was door Spong en Hammerstein, omdat ze Fortuyn in een hoofdredactioneel artikel zouden hebben gedemoniseerd........ -NRC-Handelsblad in hoofdredactioneel commentaar op 6 mei ('s ochtends) Zie je Fortuyn al staan als premier op 4 mei op de dam bij de dodenherdenking? zou een schande zijn.
- ....... en dat ontkenden, Fortuyn zou helemaal niet zijn gedemoniseerd, noch door het NRC, noch door andere media. Dat zelfde NRC komt nu zelf in een hoofdredactioneel commentaar met de mededeling dat Ad Melkert na de dood van Fortuyn wel gedemoniseerd zou zijn
Hoofdartikel NRC van 23 juli 'Melkerts baan'. "In de turbulente nadagen van de moord op Fortuyn werd Melkert zodanig gedemoniseerd dat hij zelfs een doorgeladen pistool kreeg opgestuurd. Dergelijke bedreigingen zijn in Nederland ongehoord. In feite gaan Melkert en zijn gezin als politieke bannelingen naar Washington."
Merkwaardig, van deze politiekcorrecte krant.
Zie ook dit artikel op www.theovangogh.nl
Maar NRC wordt terecht niet aangeklaagd, dat zou, terecht, zoiezo een verloren zaak zijn.
Geef het een naampje, maar demonisering of niet, ik schaam me ervoor Nederlander te zijn dat een goed politicus (of je het nu met hem eens bent of niet een goed politicus is/was Melkert zeker, aldus Fortuyn zelf) genoodzaakt is het land te moeten verlaten omdat hij hier geen leven meer heeft.
Dat je daar een grap van maakt, daar krijg ik nou kippevel van.
Geeft alleen maar wederom aan hoe eenzijdig je postings zijn. De realiteit is zoals ik hierboven geschreven heb.
Kan je bleren tot je een ons weegt maar hij gaat heus niet het land verlaten omdat hij the time of his life heeft anno nu.
GLG
quote:eeeeeeeeeenzijdig wederom. Fortuyn kakelde van de daken dat Nederland kappot ging, dat politieke prominente kamerleden het land naar de afgrond brachten. Dat is zeker wel neutraal, niet stigmatiserend? Of Mvr. Borst vergelijken met Saddam H. hetgeen regelrecht een belediging is een volkomen krankzinnige vergelijk, de Islam als "staatsgevaarlijk" verklaren, ook zo stigmatiserende opmerking die inspeelt op onderbuikgevoelens en gefrustreerde lui inspireert tot negatieve borrelpraat. Al die uitspraken veroorzaakte zeker geen eenzijdige doctrine in de context dat alles wat "links" is een gevaar is voor Nederland? Het veroorzaakte zeker geen tweedeling? Kom op zeg, hand in eigen boezem steken is helaas wat Pim achteraf niet meer kan doen.
Onze voormalige premier, Wim Kok, vooraanstaand PvdA hotemetoot, heeft in zijn functie als minister-president, waar hij onafhankelijk dient te zijn, Fortuyn nog bestempeld als een gevaarlijk figuur. Het resultaat daarvan zagen we op 6-5-2002 18:05
Het is louter toeval en spijtig dat Pim vermoord is nu, maar hoe triest is de retoriek oog om oog tand om tand.
GLG
quote:Lees jij uberhaupt wel R@b z'n posts?
Op woensdag 14 augustus 2002 01:58 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:[..]
eeeeeeeeeenzijdig blablablablabla.
quote:Gadverdamme.
Op dinsdag 13 augustus 2002 23:18 schreef R@b het volgende:
Je blijft een misselijk eng mannetje. Elke keer als ik weer een topic van jou lees gaan mijn haren recht overeind staan.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |