Zie bv hier:

(Zeer veel Ierse fans laatst in de ArenA liepen btw in Celtic shirts rond, waarbij velen in de mooiste ooit, toen CR Smith nog hun shirtsponsor was)
Nu is het seizoen in Schotland al iets langer onderweg dan in Nederland, ze hebben er nu 6 wedstrijden gespeeld, en Celtic staat fier aan de leiding, heeft 18 uit 6, alles gewonnen dus, met als hoogtepunt de 6-2 in de 1e 'old firm' van het seizoen. En daar ben ik dus bijzonder blij om. En het is ook goed te zien dat Henke Larsson, de ex Feyenooiter, weer lekker meespeelt en topscoorder is in de SPL.
Bij de Rangers lopen natuurlijk veel Nederlanders rond, zeker dit seizoen, maar die club kan me niet echt bekoren. Mols en Van Bronckhorst vind ik OK, Haagse Dickie is ook OK maar de andere Nederlanders daar doen me weinig tot niks. Maar ik vindt met name dat de Rangers net ff iets van die uitstraling missen welke Celtic wel heeft.
Maar goed, de SPL is dus al 6 wedstrijden onderweg en voorlopig heeft Celtic een voorsprong van 5 punten op hun eeuwige rivalen. En ik zie ze graag eens de Hegemonie van de Rangers weer eens doorbreken. Wat dat betreft ook wel leuk dat 'Hibs' de competitie goed gestart is.
Wat ik ook zo mooi vind aan Celtic is dit:

Celtic park, of Parkhead stadium zoals het ook wel heet. imho Het mooiste voetbalstadion ter wereld, ja zelfs mooier als Anfield road, een stadion wat sfeer uitademt en wat elke wedstrijd vol zit (capaciteit 60.350).
Zijn er andere mensen hier die Celtic (Of de Rangers) een mooie voetbalclub vinden en het Schotse voetbal, met name de strijd tussen die 2 ploegen, volgen?
[Dit bericht is gewijzigd door DIGGER op 09-09-2000 23:28]
Inderdaad DIGGER, prachtige duels tussen twee mooie clubs, ik heb dezelfde voorkeur als jij: Celtic.
Zou er graag een keer bij zijn, zal alleen niet makkelijk zijn vrees ik.
Ze hebben echter wel ruim 53.000 seizoenkaarthouders (het grootste aantal van alle Britse clubs, dus ook meer als Man Utd) en een mega wachtlijst.
Ze lopen trouwens in vele zaken voor, zo kun je alle wedstrijden van Celtic live via Realplayer bekijken, benieuwd wanneer ze dat soort dingen in Nederland mogelijk gaan maken.
[Dit bericht is gewijzigd door DIGGER op 09-09-2000 23:44]
quote:volgens mij is een ketter juist een echte protestant.but anyway,
Op 09 september 2000 23:22 schreef DIGGER het volgende:Ookal ben ik de grootste ketter die er rond loopt waarschijnlijk en zegt de grote strijd tussen Protestant en Katholiek me dus zelf niks.
quote:
Op 10 september 2000 00:17 schreef craziest het volgende:ik vond het vooral prachtig toen pierre er nog voetbalde
quote:Heeft vandaag in de wedstrijd tegen Dundee FC (1-1) voor het eerst, als invaller, weer een stukje meegebald.
Op 10 september 2000 00:20 schreef Machiel het volgende:
Hoe gaat het eigenlijk met Mols?
Hier Morten Wieghorst in het vorige thuistenue 
Hier het huidige tenue vanuit de online celtic catalogus: 
Ik vind wel de oudere shirtjes, met CR Smith nog als sponsor, mooier, maar het blijt het mooiste tenue ter wereld. Hier een plaatje van Paul McStay in het Celtic shirt uit begin jaren 90 
[Dit bericht is gewijzigd door DIGGER op 06-10-2000 13:22]
Moeten ze maar eens prijzen voor uit gaan delen welke club het mooiste tenue heeft
Persoonlijk vind ik het AC Milan erg mooi dit seizoen heb ik ze nog niet zien spelen dus daar oordeel ik niet over.
O wat hoop ik dat Celtic dit seizoen kampioen wordt....
stand aan kop:
1 Celtic 12-34
2 Hibs 12-29
3 Kilmarnock 12-23
4 Ranger 11-22
Rangers dus al 12 punten achter de Bhoys, in totaal 9 verliespunten meer. Als de Rangers hun CL kansen deze midweek uit handen geven vrees ik dat Advocaat zijn positie wel eens flink onder vuur kan komen te liggen, want de resultaten zijn zo niet wat je verwachten mag van de Dick's selectie.
Die andere clubs zijn niet stiekem beter geworden Digger?
quote:En de Rangers verloren dus.... met nog eens rood voor Numan ook.
Op 23 oktober 2000 06:58 schreef DIGGER het volgende:
Als de Rangers hun CL kansen deze midweek uit handen geven vrees ik dat Advocaat zijn positie wel eens flink onder vuur kan komen te liggen, want de resultaten zijn zo niet wat je verwachten mag van de Dick's selectie.
Maar Dick moet daar snel de zaken op het spoor krijgen, anders is ie daar snel weg, denk ik.
[Dit bericht is gewijzigd door DIGGER op 26-10-2000 00:38]
Celtic speelde voor het eerst gelijk, 3-3 maar staat nu (wel met een wedstrijd meer gespeeld) al 13 punten voor op hun eeuwige rivalen. EN Celtic staat daarmee dik aan kop, de Rangers pas 4e....
Advocaat zal wel blij geweest zijn na de 7-1 zege van zijn team zaterdag tegen St Mirren (met 5 goals, waaronder een echte hattrick van de jonge Schot Miller binnen 8 minuten) en Celtic won de lastige uitwedstrijd bij Kilmarnock met 0-1 (en voor de verandering scoorde Larsson nu eens een keertje niet). Rangers staan wel nog altijd 13 punten achter Celtic, wat wel een wedstrijd meer gespeeld heeft.
In de halve finales van de CIS cup zijn Rangers en Celtic trouwens tegen elkaar geloot, duel zal pas 6 of 7 februari gespeeld worden in het beroemde Hampden Park. Zal wel een heerlijke kraker worden ![]()
Dinsdag zal trouwens D-day zijn voor Advocaat als Rangers in de laatste CL poulewedstrijd thuis speelt tegen Monaco en plaatsing in eigen handen heeft.
[Dit bericht is gewijzigd door DIGGER op 07-11-2000 22:41]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |