abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111188528
emesene crashd vooral maar weet nu niet of dat door 12.04 komt natuurlijk

maar feit blijft dat ik er met 11.10 geen last van had
pi_111189888
quote:
Op zondag 6 mei 2012 00:14 schreef waspoedertje het volgende:
emesene crasht vooral maar weet nu niet of dat door 12.04 komt natuurlijk

maar feit blijft dat ik er met 11.10 geen last van had
Wegens ontbreken van Amsn in 12.04 (er zijn wel verschillende tutorials die uitleggen hoe je 't wél voor elkaar zou moeten krijgen, maar die gaan vroeg of laat ergens in de fout) heb ik (eerst héél even empathy en daarna) Emesene even geprobeerd.
Ik vond het mega-niks en heb toen Pidgin geïnstalleerd.
Da's zeker geen Amsn, maar in mijn ogen toch zeker het meest werkbare alternatief.
Mocht iemand een betere suggestie hebben, houd ik me aanbevolen.
pi_111189934
quote:
6s.gif Op zondag 6 mei 2012 00:45 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Wegens ontbreken van Amsn in 12.04 (er zijn wel verschillende tutorials die uitleggen hoe je 't wél voor elkaar zou moeten krijgen, maar die gaan vroeg of laat ergens in de fout) heb ik (eerst héél even empathy en daarna) Emesene even geprobeerd.
Da's zeker geen Amsn, maar in mijn ogen toch zeker het meest werkbare alternatief.
Heb je met pidgin ook buzzers en custom smilies enzo ?
pi_111190076
quote:
Op zondag 6 mei 2012 00:47 schreef waspoedertje het volgende:
Geen idee. Dat zijn dingen die ik eigenlijk nooit gebruik. :@
In de preferences wordt wel iets geroepen over custom smileys, dus ik ga er wel vanuit dat die ondersteund worden.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 06-05-2012 00:52:26 ]
pi_111190361
quote:
6s.gif Op zondag 6 mei 2012 00:51 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Geen idee. Dat zijn dingen die ik eigenlijk nooit gebruik. :@
In de preferences wordt wel iets geroepen over custom smileys, dus ik ga er wel vanuit dat die ondersteund worden.
ga ik et morgen is proberen
van emesene word ik ook simpel terwijl die het altijd prima heeft gedaan
pi_111192231
pidgin ondersteunt custom smileys ja

Empathy niet, maar al die onzin zit toch alleen maar in MSN en dat gebruikt toch niemand meer.
pi_111192734
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 00:47 schreef waspoedertje het volgende:

[..]

Heb al een tijdje geen Pidgin gebruikt! _O-
  maandag 7 mei 2012 @ 10:04:28 #108
54096 Gambolputty
von Hautkopft of Ulm
pi_111239338
Terwijl voorheen alle distro upgrades goed gingen ging de update van 11.10 naar 12.04 deze keer helemaal fout, nog e.e.a. geprobeerd te fixen vanuit de console, recovery mode geprobeerd, daarna een poging tot installatie van 12.04 vanaf een usbstick (liep vast halverweg opstarten), dus maar een CD gebrand en daarvan geboot (liep vast halverweg opstarten). Ben er inmiddels klaar mee, heb ook de broek wel vol van Unity dus ik heb 10.10 weer geïnstalleerd. Vanaf usbstick.
And you may find yourself behind the wheel of a large automobile.
  maandag 7 mei 2012 @ 10:10:46 #109
265024 Exentric90
exentric90
pi_111239476
quote:
6s.gif Op zondag 6 mei 2012 00:45 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Kmess bevalt je dan beter ;)
Op maandag 20 december 2010 03:32 schreef MYV het volgende:
vergeleken met KeFFuR1208 ben jij een god :6
pi_111241837
quote:
Op maandag 7 mei 2012 10:10 schreef Exentric90 het volgende:
Kmess bevalt je dan beter ;)
Dat ziet er idd wel grappig uit; en nu kan ik ook weer offline lijken maar toch zien wie er online is.
Kontaktlijst kunnen oproepen en minimaliseren vanaf de 'systray' is ook erg fijn.
Maar wat zijn die smilies klein. :'(
pi_111242150
Ik heb Arch Linux ontdekt, dus nee :P
  maandag 7 mei 2012 @ 11:53:53 #112
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_111242322
voila ik heb mijn pctjes geupdate
- netbook update -> perfect gelukt werkt beter sneller en fijne nieuwe extra's
- mediapc aan de tv -> reinstall ... ik had daar eens op liggen prutsen met grafische drivers en nu werkt alles dus fatsoenlijk (overscan sync probs met AOC tv opgelost) enkel scrollwieltje van cherry doet nog altijd raar
- gewone pc-> upgrade werkt naar behoren dual display sterk verbeterd, vloeiender afspelen video
- asus laptop -> ouder ding jaar of 7 en doet het ook perfect begint nu aan einde te komen
- Lenovo latop -> perfect als dual boot

ik ben dus erg tevreden.
Minds are like parachutes, they work best when open!
  maandag 7 mei 2012 @ 19:25:15 #113
265024 Exentric90
exentric90
pi_111258743
quote:
6s.gif Op maandag 7 mei 2012 11:39 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Dat ziet er idd wel grappig uit; en nu kan ik ook weer offline lijken maar toch zien wie er online is.
Kontaktlijst kunnen oproepen en minimaliseren vanaf de 'systray' is ook erg fijn.
Maar wat zijn die smilies klein. :'(
Je kan verschillende smiley theme's installeren FYI ;)
pi_111260502
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 11:53 schreef HaerdenC het volgende:
voila ik heb mijn pctjes geupdate
- netbook update -> perfect gelukt werkt beter sneller en fijne nieuwe extra's
- mediapc aan de tv -> reinstall ... ik had daar eens op liggen prutsen met grafische drivers en nu werkt alles dus fatsoenlijk (overscan sync probs met AOC tv opgelost) enkel scrollwieltje van cherry doet nog altijd raar
- gewone pc-> upgrade werkt naar behoren dual display sterk verbeterd, vloeiender afspelen video
- asus laptop -> ouder ding jaar of 7 en doet het ook perfect begint nu aan einde te komen
- Lenovo latop -> perfect als dual boot

ik ben dus erg tevreden.
oh je hebt je hele huis op ubuntu draaien ! _O_

maar er zit dus wel degelijk een performance verbetering in 12.04? ook tov windows 7?
pi_111266345
quote:
4s.gif Op maandag 7 mei 2012 20:07 schreef gogosweden het volgende:

[..]

oh je hebt je hele huis op ubuntu draaien ! _O_

maar er zit dus wel degelijk een performance verbetering in 12.04? ook tov windows 7?
ubuntu voelt wat mij betreft toch wat trager aan dan windows 7
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
pi_111277106
quote:
7s.gif Op maandag 7 mei 2012 21:49 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

ubuntu voelt wat mij betreft toch wat trager aan dan windows 7
Zet win7 op die oude pc's! :D
  dinsdag 8 mei 2012 @ 08:26:02 #117
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_111277974
Wel performance is allemaal een relatief begrip Mijn ubuntu werkt snel en ik heb nergens de indruk dat ik lang moet wachten. Waarom ik geen windows gebruik heeft hele andere redenen. Vroeger (ik ben in der tijd met Linux beginnen spelen toen het nog Slackware all the way was) zag ik in Linux veel potentieel maar was het niet haalbaar. Dan rond het jaar 2002 heeft Linux grote stappen vooruit gezet maar het bleef niet haalbaar voor mij als primair os. Nu sins 2008 ben ik minder en minder afhankelijk geworden van Windows. Tot daar ... de voorgeschiedenis. Ubuntu heeft dan het landschap voor mij sterk verandert omdat Linux nu niet alleen 99 procent van de Windows taken die ik tegenwoordig gebruik kan uitvoeren maar ook omdat het sommige dingen gewoon beter kan dan Windows naar mijn aanvoelen. Ik ben niet aan het kopieren van software ... als ik mijn 4 pctjes had moeten upgraden naar Windows 7 had mij dat ook nog eens flink wat duiten gekost nu dus niet. Wat zijn voor mij de grote pluspunten van Linux en met name Ubuntu
- software manager is gewoon geweldig ... apps zoeken en installeren / uninstallen / updaten kan volgens mij niet eenvoudiger. Windows update werkt eigenlijk enkel voor de MS apps terwijl bij Ubuntu alle apps up to date blijven
- Distributie upgrades verlopen veel vlotter dan windows versie upgrades ... doe maar eens een xp upgraden naar windows 7 ...
- Linux neemt veel minder plaats in op de schijf. Vooral met ssd's is dat toch wel leuk om de kosten nog wat te drukken. Windows 7 zonder apps is al snel 10 GB ... office is helemaal belachelijk in diskgebruik
- Videobewerking out of the box met openshot video editor is gewoon een blessing. Ik heb op windows vanalles geprobeerd maar altijd wel iets van gezeik. Moviemaker is gewoon onstabiel, sloom en zeer beperkt in export modes. Andere apps zijn wel goed maar vaak ook behoorlijk duur. Openshot kan zowat alles importeren en exporteren en heeft de meeste functies van movie maker alleen werkt het allemaal lekker vlot
- Virussen blijft op Linux echt wel minder risico
- ik heb een eigen bedrijf en beheer pak Linux servers en dan is het nogal handig om ook Linux als te hebben ... al is het maar om je werkgewoontes te behouden
- Drivers ... sommige mensen zullen hier schrik of last mee hebben maar ik moet zeggen dat op zowat alle pc's die ik draaien heb ook echt wel alles werkt. De Media pc heb ik wel tot 12.04 moeten klommelen met de override maar nu is dat ook opgelost

Wat kan ik er niet mee ...
- scrollfunctie van cherry muis -> aan mijn media center .. nja valt mee te leven maar wel kut
- GSM updaten ... dat is trouwens belachelijk. Ik heb een Android Sony Xperia Ray ... dat is op zich een Linux os :) maar de software van Sony is er enkel voor Windows dus dat is fijn kl ...
- Garmin GPS updaten. Ook dat is heel erg beperkt. Maar kan ik ook mee leven

Voor die taken heb ik mijn werk pc die Windows XP heeft :'-) nu dat wil dus ook zeggen dat ik er nog niet zo heel erg hard naar gezocht heb ... hahaha

Ik ben niet de Linux/Ubuntu gebruiker die gaat zeggen dat Windows slecht is of zo. Vista vond ik echt niks maar denk dat iedereen het daarover eens is. Windows 7 vind ik wel ok maar het is voor mij de meerprijs tegen mijn Ubuntu niet waardig. Windows 8 beta heb ik ook getest en daar ben ik niet crazy van en daar heb ik redenen voor
- dvd afspelen -> 18 dollar bij betalen
- koop je software voor toch wel wat geld ... start je eerste keer op ... eerste icoontje ... Microsoft shop
- Ik heb op google moeten opzoeken hoe je het kan uitschakelen ... belachelijk
- gebruikersinterface echt ontwikkeld op touchscreens ... dus verplicht je min of meer de mensen weer nieuwe hardware te kopen

maar ... dat wil dus niet zeggen dat ik anti windows ben. Visual studio blijf ik bv de beste programeer omgeving vinden.

[ Bericht 1% gewijzigd door HaerdenC op 08-05-2012 08:33:35 ]
Minds are like parachutes, they work best when open!
  dinsdag 8 mei 2012 @ 16:04:37 #118
265024 Exentric90
exentric90
pi_111292766
Windows is gewoon niet slecht. Punt. Geval is alleen wel dat ik persoonlijk ubuntu veel stabieler draai dan welke windows varriant dan ook. Ik hoef echt nooit mijn pc/laptop te restarten, doe ik dat een week niet met windows dan is het zo traag als dikke stront door een trechter.
Punt blijft gewoon dat er gewoon veel meer software is voor windows dat gewoon echt goed werkt.
pi_111304316
linux (gnome) heeft ook gewoon een veel eenvoudiger workflow. Over het algemeen hoef je om het zelfde te doen
- minder meters met je muis af te leggen
- minder diep in menu's te zoeken
- minder schermen door te klikken (je kent ze wel, "volgende" "volgende" "volgende" "accepteren" "next" "ok" "ok" )
- handigere sneltoetsen e.d.
- handigere toetsenbordindeling (alt-gr deadkeys)

je wil niet weten hoe vaak ik zit te vloeken in windows omdat ik vergeten ben "ctrl+c" te toetsen om even snel een stukje tekst te kopiëren.
pi_111311553
Met Lubuntu 11.10 LiveCD heb ik WIFI verbinding op een oude HP met Intel Centrino,maar XP die erop zit heeft nog steeds problemen. _O-

Donderdag proberen met 12.04 LTS. :P
  maandag 21 mei 2012 @ 12:32:29 #121
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_111825882
quote:
18s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 22:29 schreef MPG het volgende:
Legacy nvidia drivers nog niet gesupport.
Upgrade hier na 1 bak on hold...
Er is een nieuwe release van de nvidia 173-driver, die ook de nieuwere Xorgs ondersteunt.
Vrijdag maar eens mee gaan hobbyen. Hopelijk komt er ook nog een update voor de 96...
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
  maandag 21 mei 2012 @ 17:18:28 #122
375279 Comandante
Niet vergeten suiker halen hih
pi_111837329
Wat is de beste cbr (stripboeken) reader voor Ubuntu? Op Windows en Android gebruik ik altijd ComicRack maar die is er niet voor Ubuntu.

[ Bericht 7% gewijzigd door Comandante op 21-05-2012 17:46:44 ]
Hoiii
pi_111843597
Wow ik heb gewoon via PXE ubuntu geboot. Wow. Dat me dat is gelukt.

Jammer dat 12.04 zo bagger is.
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_111858094
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 17:18 schreef Comandante het volgende:
Wat is de beste cbr (stripboeken) reader voor Ubuntu? Op Windows en Android gebruik ik altijd ComicRack maar die is er niet voor Ubuntu.
Ik gebruik al jaren Okular! :9
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')