quote:Op vrijdag 27 april 2012 22:12 schreef Jiggens het volgende:
Hahaha conciërge, weet je wat het ergste is? die kinderen haten jou meer dan jij hun!
Vind.quote:
Ja inderdaad als kinderen roken ligt het aan de ouders.quote:Op zaterdag 28 april 2012 00:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Roken is op zichzelf al een terechte klacht, rokende kinderen is helemaal erg, om nog maar over de ouders van die kinderen te zwijgen die de kinderen toch de voorlichting zouden moeten hebben gegeven over waarom roken zo slecht en dom is.
quote:Op vrijdag 27 april 2012 22:12 schreef Jiggens het volgende:
Hahaha conciërge, weet je wat het ergste is? die kinderen haten jou meer dan jij hun!
Roken is altijd dom aangezien het alleen maar nadelen heeft, het enige ogenschijnlijke voordeel is enkel een tijdelijke verlichting van het nadeel (even geen ontwenningsverschijnselen omdat je je nicotine weer binnen hebt, net als dat pissen best fijn is maar alleen omdat je vlak daarvoor klachten had van die volle blaas).quote:Wel als men anderen ermee lastigvalt.
Ik ken ze doorgaans ook niet, maar het komt vast ook voor al zijn het er 'minder' dan voor het rookverbod. En dat roken ook nadelen heeft klopt wel want zo kun je het inderdaad bekijken. Doorgaans zijn er behalve roken legio negatieve en tevens ongezonde voorbeelden waar men zichzelf ook mee heeft.quote:Op zondag 29 april 2012 19:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Roken is altijd dom aangezien het alleen maar nadelen heeft, het enige ogenschijnlijke voordeel is enkel een tijdelijke verlichting van het nadeel (even geen ontwenningsverschijnselen omdat je je nicotine weer binnen hebt, net als dat pissen best fijn is maar alleen omdat je vlak daarvoor klachten had van die volle blaas).
Ik ken geen roker die niet anderen met zijn roken lastig valt ondanks dat ik rokers ken die verder hele beschaafde mensen zijn.
Hier kun je daarvoor ook een boete krijgen. Werd er een keer op aangesproken door een agent. Het bleef bij een waarschuwing omdat er geen vervuilende filter aan zat.quote:Op zondag 29 april 2012 19:37 schreef Marie30 het volgende:
¤ 25 boete in Bels als je je peuk op straat gooit
Denk dat laatste ook. Nog nooit iemand gehoord die daadwerkelijk ook een boete kreeg.quote:Op zondag 29 april 2012 19:45 schreef Dastan het volgende:
[..]
Hier kun je daarvoor ook een boete krijgen. Werd er een keer op aangesproken door een agent. Het bleef bij een waarschuwing omdat er geen vervuilende filter aan zat.
Niet dat er hier streng op wordt gecontroleerd, natuurlijk, ik had er nog nooit van gehoord. Ik denk dat in België die boete ook meer voor de vorm is.
Terecht, het duurt vele jaren voordat die filters zijn afgebroken. Je hebt nu in sommige buurten dat je niet meer kunt lopen zonder op die peuken te trappen. Wat mij betreft mag je daar ook 250 Euro boete of meer voor krijgen, als er voldoende voor wordt gewaarschuwd zodat iedere roker weet dat hij die boete riskeert.quote:¤ 25 boete in Bels als je je peuk op straat gooit
Met filter hoort inderdaad netjes in de asbak, zonder filter in de bebouwde kom gewoon op straat, is na een minut alleen as, en nog een minuut later helemaal weg. Daarnaast, peuken veroorzaken lang niet het meeste straatvuil, dat is plastic en blik van drank, kauwgom en chips.quote:Op zondag 29 april 2012 19:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Terecht, het duurt vele jaren voordat die filters zijn afgebroken. Je hebt nu in sommige buurten dat je niet meer kunt lopen zonder op die peuken te trappen. Wat mij betreft mag je daar ook 250 Euro boete of meer voor krijgen, als er voldoende voor wordt gewaarschuwd zodat iedere roker weet dat hij die boete riskeert.
Ik denk dat velen het net als ik onprettig vinden wanneer er veel afval op straat ligt (en die peuken veroorzaken naar mijn indruk de meeste afval, direct en indirect (anderen gaan dan ook eerder wat op straat gooien)) maar het is daarnaast asociaal aangezien je anderen jouw rotzooi laat opruimen. Er staat altijd wel een afvalbak in de buurt waar je je peuk in kwijt kan.
De nadelen van het roken gaan veel verder dan enkel de gezondheid: het kost enorm veel geld, je gaat ervan stinken, je gaat je plafond veel eerder opnieuw moeten witten, je krijgt er gele tanden van enz.
Ik weet niet precies hoe je ervoor zorgt dat minder kinderen starten met roken maar dat het mogelijk is blijkt uit de sterk verschillende cijfers tussen landen en generaties.
Er is niets subjectief aan hoge kosten, talloze zeer slechte gezondheidseffecten en gedrag waarmee je anderen (niet iedereen) last bezorgt terwijl het je als roker niets anders oplevert dan een tijdelijk verminderd verlangen naar een nieuw shot van je drug.quote:Alle andere zogenaamde nadelen zijn persoonlijk, dat moet ieder voor zich bepalen, en jij in ieder geval niet.
Integendeel.quote:de mooiste vrouwtjes roken altijd, dat is wel weer zo
Hou je bek toch, juist als je zo fel tegen bent gaan ze rebelleren.quote:Op zaterdag 28 april 2012 00:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Roken is op zichzelf al een terechte klacht, rokende kinderen is helemaal erg, om nog maar over de ouders van die kinderen te zwijgen die de kinderen toch de voorlichting zouden moeten hebben gegeven over waarom roken zo slecht en dom is.
Jammer dat ze niet mooi blijven. Als je er mee zoent ook, net of je een asbak leeg lebbert.quote:Op maandag 30 april 2012 01:06 schreef epicbeardman het volgende:
de mooiste vrouwtjes roken altijd, dat is wel weer zo
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |