abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 29 juli 2012 @ 19:58:22 #76
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_114815924
Dat is wel heel mooi :).
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
  zondag 29 juli 2012 @ 20:57:02 #77
372316 Wandtegeltje
Gebruiksaanwijzing (PDF)
pi_114818743
Op mijn werk hebben we een camera systeem en een inbraakalarm.

De camerabeelden die we hebben aangeboden aan de politie leveren over het algemeen weinig op. Je kan alleen zien wat er gebeurd is en door wie,maar alleen als personen bekend zijn bij de plaatselijke politie heb je er wat aan.
Onbekende mensen zijn door de politie niet makkelijk op te sporen en hebben geen hoge prioriteit.

Een inbraakalarm signaleert en slaat alarm als iemand onbedoeld je beveiligde object betreedt. Het inbraakalarm heeft ons veel meer ellende bespaard dat het camera-systeem.

Het camerasysteem is bij uitstek geschikt voor observatie en reconstructie. Het kan een aanvulling zijn op je alarminstallatie, maar voor het VOORKOMEN en SIGNALEREN van inbraak is een alarmsysteem effectiever en goedkoper.

Dat zijn wel verschillen waar je over na moet denken voordat je aan een camerasysteem begint: wat is het doel van het systeem en beantwoordt het aan mijn eisen?

Als je een camerasysteem aanbrengt voor beveiliging registreer je alleen wat er gebeurd is zoals eerder terecht opgemerkt, meer niet.
pi_114819038
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 20:57 schreef Wandtegeltje het volgende:
Als je een camerasysteem aanbrengt voor beveiliging registreer je alleen wat er gebeurd is zoals eerder terecht opgemerkt, meer niet.
Als ze binnen willen komen, komen ze toch wel binnen. Dat wil niet zeggen dat je niets aan preventie moet doen, maar tegenhouden doe je ze niet als ze echt willen.

Dus... Preventie + camera's is altijd beter dan dezelfde preventie zonder camera' s. Best prettig als je beelden hebt.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  zondag 29 juli 2012 @ 21:11:34 #79
372316 Wandtegeltje
Gebruiksaanwijzing (PDF)
pi_114819581
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 21:01 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Als ze binnen willen komen, komen ze toch wel binnen. Dat wil niet zeggen dat je niets aan preventie moet doen, maar tegenhouden doe je ze niet als ze echt willen.

Dus... Preventie + camera's is altijd beter dan dezelfde preventie zonder camera' s. Best prettig als je beelden hebt.
Het gaat niet om DAT je beelden hebt, maar of het effectief is. Daar heb ik een andere mening over dan jij, ik heb er andere ervaringen mee.
pi_114820393
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 21:11 schreef Wandtegeltje het volgende:
Het gaat niet om DAT je beelden hebt, maar of het effectief is. Daar heb ik een andere mening over dan jij, ik heb er andere ervaringen mee.
Effectief? Als in preventief? Moet dat? Is een kentekenplaat voor een auto effectief in het voorkomen van een ongeval? Nee. Maar als het dan toch gebeurt, liever zoveel mogelijk gegevens paraat hebben.

De kosten zijn het tegenwoordig echt niet meer hoor, en bovendien gaat het niet alleen om inbraakpreventie. Stel nu eens dat er morgenmiddag op de hoek van mijn straat een kind total loss geslagen wordt... Dan kan ik toch mooi de beelden overhandigen van een ieder die in het laatste half uur langs liep. (Tot 4 weken terug zelfs ;) )
  zondag 29 juli 2012 @ 21:35:23 #81
372316 Wandtegeltje
Gebruiksaanwijzing (PDF)
pi_114820948
TS overweegt een camerasysteem aan te schaffen en vraagt om ervaringen. De mijne krijgt hij met de kanttekening dat in het geval van beveiliging ik vraagtekens stel of een camerasysteem zal voldoen aan zijn verwachtingen en de opmerking dat een alarmsysteem alarm geeft (een actief systeem) en een camerasysteem slechts registreert (een passief systeem).

De beelden die wij tot nu toe bij de politie hebben aangeleverd hebben nog nooit wat opgeleverd. Ze zijn veilig gesteld en in de briefing getoond en besproken.

Lijkt me wel een overweging waar TS even aan moet denken voordat hij de verkeerde beslissing neemt.
Vanuit die optiek heb ik mijn bijdrage geleverd.
pi_114821115
Dus je filmt ook nog eens voluit de straat ? dan zou ik maar oppassen met het aanbieden van materiaal want voor je het weet heb je een proces aan je broek hangen, aangezien dat, dacht ik, nog steeds verboden is (1 of andere minister heeft er geloof ik laatst wel iets over gezegd dat het zou moeten mogen)

En wat die kentekens betreft, leuk voorbeeld, maar alle kentekens zijn in 1 database bekend, terwijl er maar weinig criminelen in een facial recognition systeem staan (in tegenstelling tot wat hollywood je wil laten geloven)
  zondag 29 juli 2012 @ 21:47:32 #83
372316 Wandtegeltje
Gebruiksaanwijzing (PDF)
pi_114821637
Voor het verloop dan de discussie zou het wel verhelderend zijn als TS aangeeft waarom hij een camerasysteem wil. Als aanvulling op een alarmsysteem, in plaats van een alarmsysteem bijvoorbeeld??

Voor wat betreft de privacy-discussie: als je naar sommige items bij bijvoorbeeld Opsporing Verzocht kijkt zie je dat de politie vraagt naar camerabeelden opgenomen met bijvoorbeeld mobiele telefoon.

Ik kan me moeilijk voorstellen dat je dan problemen krijgt en vraag me dus in alle openheid af of het richten van een beveiligingscamera op de openbare weg strafbaar is in alle omstandigheden.

In het licht van bovenstaande denk ik dat het niet strafbaar is, behalve als je als doel hebt met die beelden iemand te beschuldigen van een strafbaar feit of ze op een andere wijze oneigenlijk gebruikt.
pi_114823549
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 21:38 schreef axamenta het volgende:
Dus je filmt ook nog eens voluit de straat ? dan zou ik maar oppassen met het aanbieden van materiaal want voor je het weet heb je een proces aan je broek hangen, aangezien dat, dacht ik, nog steeds verboden is (1 of andere minister heeft er geloof ik laatst wel iets over gezegd dat het zou moeten mogen)
Mja. Ik ben echter niet zo gauw onder de indruk van wat wel of niet verboden is. En nu?

quote:
En wat die kentekens betreft, leuk voorbeeld, maar alle kentekens zijn in 1 database bekend, terwijl er maar weinig criminelen in een facial recognition systeem staan (in tegenstelling tot wat hollywood je wil laten geloven)
Jij hebt nog nooit ' Opsporing verzocht' gezien? Waarbij ze mensen laten zien die net voor het misdrijf door de straat wandelden? Really? :? :D
  zondag 29 juli 2012 @ 22:45:02 #85
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_114824780
Ik zal morgen even uitleggen ;). Nu te lang om via mobiel te typen. Bedankt.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
  zondag 29 juli 2012 @ 23:36:14 #86
372316 Wandtegeltje
Gebruiksaanwijzing (PDF)
pi_114827804
quote:
1s.gif Op zondag 29 juli 2012 22:45 schreef CantFazeMe het volgende:
Ik zal morgen even uitleggen ;). Nu te lang om via mobiel te typen. Bedankt.
Als je dan ook even je budget vermeld denk ik dat je wel een bevredigende respons krijgt van deze en/of gene...
  zondag 29 juli 2012 @ 23:45:37 #87
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_114828240
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 23:36 schreef Wandtegeltje het volgende:

[..]

Als je dan ook even je budget vermeld denk ik dat je wel een bevredigende respons krijgt van deze en/of gene...
Helaas niet veel maar tussen de ¤0-¤400 is toch wel max.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_114829593
Yep, binnen en buiten met de Axis serie, perfect. Met ingebouwde webserver dus kan overal ter wereld meekijken en dmv bewegingsdetectie krijg ik en een sms en een mail met foto's en heb ik op sommige camera's een lamp aangesloten zodat die aanspringt bij detectie
pi_114867380
Logitech heeft wel goed en goedkoop spul hiervoor; kun je zelfs met je smartphone meekijken.
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_114868674
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 20:57 schreef Wandtegeltje het volgende:
Op mijn werk hebben we een camera systeem en een inbraakalarm.

De camerabeelden die we hebben aangeboden aan de politie leveren over het algemeen weinig op. Je kan alleen zien wat er gebeurd is en door wie,maar alleen als personen bekend zijn bij de plaatselijke politie heb je er wat aan.
Onbekende mensen zijn door de politie niet makkelijk op te sporen en hebben geen hoge prioriteit.

Een inbraakalarm signaleert en slaat alarm als iemand onbedoeld je beveiligde object betreedt. Het inbraakalarm heeft ons veel meer ellende bespaard dat het camera-systeem.

Het camerasysteem is bij uitstek geschikt voor observatie en reconstructie. Het kan een aanvulling zijn op je alarminstallatie, maar voor het VOORKOMEN en SIGNALEREN van inbraak is een alarmsysteem effectiever en goedkoper.

Ik vind dit toch wel belangrijke en bruikbare informatie. Wij hebben, naast goed hang- en sluitwerk, dus ook een (relatief eenvoudige) alarminstallatie thuis. Eigenlijk staat ie altijd aan als we niet beneden zijn. Veel mensen vinden het een tamelijk overbodig speeltje, maar zelfs gevoelsmatig vinden wij het veiliger als we 's nachts boven zijn, dat alle ramen en deuren beneden "op scherp" staan. Dat na 1 inbraak en "1 poging tot" vóór de installatie.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')