Haal dan ook de bovenste twee weg, Danic wilde graag nog bovenaan staanquote:
Dat mag niet staat heel duidelijk onderaan in de OPquote:Op vrijdag 27 april 2012 19:06 schreef Susie het volgende:
[..]
Haal dan ook de bovenste twee weg, Danic wilde graag nog bovenaan staan
quote:Op vrijdag 27 april 2012 19:10 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Dat mag niet staat heel duidelijk onderaan in de OP
Verzoekje ff in het feedback topic zetten.
quote:Op vrijdag 27 april 2012 19:06 schreef Susie het volgende:
[..]
Haal dan ook de bovenste twee weg, Danic wilde graag nog bovenaan staan
Dat idee had ik deze week ook al..quote:Op vrijdag 27 april 2012 20:54 schreef Kyara het volgende:
Goh, toen Danic en FR gingen bevallen postte ik net een weekje of zo in z&g. En nu zijn ze alweer bijna 1 jaar
Druk. JD is weer fulltime aan het werk dus overdag komt alles op mij neer. En ik ben nog niet m'n oude zelf, dus het is kei vermoeiend. Maar we komen er wel!!quote:Op vrijdag 27 april 2012 19:08 schreef Susie het volgende:
Iemand trouwens een idee hoe het met Kuukske gaat? Tijd niets gelezen van d'r....
Ahhuh, dit Kyara.quote:
Echt joh, ga je dan voor derde?quote:Op vrijdag 27 april 2012 22:54 schreef Kleurdoos het volgende:
7 hele maanden.
over 2 mnd mag ik een nieuwe
verdorie.
Das lief! Ik moet straks naar de kapper en mijn lief zegt gewoon: je gaat toch wel op de fiets!quote:Op zaterdag 28 april 2012 08:35 schreef Fee-nix het volgende:
Mijn lieve mannetje gaat me lekker toch wegbrengen
.
Waarom moet je dan naar de logo? Harry praat ook nog niet en niemand die er zich druk om maakt...quote:Op zaterdag 28 april 2012 07:45 schreef Fee-nix het volgende:
Hier ff ontbijten en dan ga ik met J naar de logopedist. Hij praat namelijk nog niet. En het is hier echt takkeweer joh. Maar ik wilde op de fiets gaan... We hebben net sinds gisteren een nieuwe lease auto (nog niet in gereden) en eigenlijk durf ik daar niet meteen mee op pad, stomme muts die ik ben. Dus dat wordt nat regenen vrees ik.
Maar wel gezellig toch?quote:Op zaterdag 28 april 2012 13:12 schreef Asyniur het volgende:
Zojuist weer kraamvisite gehad. Poeh, dat is toch wel vermoeiend...
Joh, wij hebben dat Anouk 4 maanden was nog "kraam" visite gehad.... Heb nu nog kennissen (want vrienden noem ik ze niet dan) die langs willen komen, maar als zij op een feestje of in een kroeg erover beginnen, dan zeg ik, bel maar ff... Op een gegeven moment zei ik dat ze 24 oktober 1 jaar wordt, je bent van harte welkom!quote:Op zaterdag 28 april 2012 13:17 schreef PureEvil het volgende:
[..]
Maar wel gezellig toch?
Ik krijg als t goed is morgen ook nog kraamvisite......
Cristel is nu 8 weken (![]()
)
quote:Op zaterdag 28 april 2012 15:29 schreef Nirak het volgende:
Volgens mij gaat tand nr 3 hier doorkomen. Hij slaapt veel en kwijlt weer enorm. Maar lang leve bandana kwijlslabbers: stoer en functioneel
quote:
Hier ookquote:Op zaterdag 28 april 2012 20:07 schreef Fee-nix het volgende:
Geen idee Kuuks, maar ik denk wat Danic zegt. Wij doen het met de magnetron, water verwarmen, schepjes erbij en klaar is kees.
Hier ook open billen (tot bloedens aan toe) voordat we overstapten op Pepti. Wat bij sc-tje veel hielp was de ene luierwissel maizena strooien en dan even 10-15 min in haar blote billen, op haar buik liggen en de andere luierwissel uierzalf. Dat dus om en om doen totdat het dicht is. Daarna bleven wij uierzalf gebruiken ipv zinkzalf of bepanthen. Binnen een dag zagen we resultaat en 3 dagen later was het over. Zodra we weer stopte met de uierzalf was het binnen een dag weer raak.quote:Op zaterdag 28 april 2012 23:11 schreef octopussy het volgende:
Sterkte Sanne! Wil ze misschien lekker even op jou liggen? Ik slaap soms nog wel eens met Mia over me heen gedrapeerd. Het hoofdeind van mijn bed een stukje omhoog en dan de kleine als een kikkertje op mijn borst.
Mijn mupje heeft zo'n vreselijke luieruitslagIk was donderdag al naar de waarnemend huisarts geweest met haar en ben gelijk begonnen met het smeren van miconazolnitraat/hydrocortison en tussendoor sudocrem tot in den treure maar het is alleen maar erger geworden. Ze heeft vandaag dan ook een stuk of 6 keer gepoept en elke keer weer krijsen
![]()
Als het morgen nog niet minder is dan ga ik contact opnemen met de HAP voor een verdovend zalfje.
Heb ook nog de fout gemaakt om op afbeeldingen te gaan googlen van een huidaandoening.![]()
![]()
dat staat nu op mijn netvlies gebrand.
wij hebben de mc priori 2x nu in 1 auto gezet. Voor de andere moeten we de hoes er nog omheen doen en dan kan die daar ook in.quote:Op zondag 29 april 2012 20:02 schreef danic het volgende:
Leuk hè f-r! Eva gebruikt hem nu ook zo'n anderhalve week. Ik vind ze er ineens zo groot uitzien!!
Welke hebben jullie gekocht?
Ben nu alleen nog op zoek naar goed speelgoed waarmee ze kan spelen. Moet aan 2 eisen voldoen: ze moet het niet naast of onder d'r stoel kunnen gooien en ze moet het niet kunnen opeten. Kartonnen boekjes zijn dus not done, terwijl ze boekjes geweldig vindt.
insmeren kan volgens mij al. Zwitsel heeft baby zonnebrandcreme maar andere merken vast ook.quote:Op zondag 29 april 2012 20:05 schreef Kuukske het volgende:
Ean groeit hard FR!ik weet nog dat je bevallen was. Hèhè.
Morgen wordt het warm en felle zonkracht voorspeld. We moeten 2 uur in de auto met Billie. Nu laat ik sowieso de voetenzak maar weg. Kan ik em al insmeren met Kinderzonnebrandcreme? Mocht ie toevallig in de zon terechtkomen? Want verder was m'n streven om m uit de zon te houden morgen.
thanks ga van de week meteen even kijkenquote:Op zondag 29 april 2012 20:18 schreef Sannne het volgende:
Danic, bij Kruidvat hebben ze nu een hele lange slinger van plastic ringen aan elkaar te koop. Die is zooo populair hier! Kan je vastmaken aan de stoel/deur/whatever..
morgen eens kijken bij AH.quote:Op zondag 29 april 2012 20:15 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
insmeren kan volgens mij al. Zwitsel heeft baby zonnebrandcreme maar andere merken vast ook.
En bevallen wat is dat?
En ze zette vandaag 2 stappen richting mij aan de hand van dr vader. we waren op v-dag visite maar madame is bijna 1 en eenkennig en wilde alleen maar bij ons zijn. toen we bijna weggingen ontdooide ze pas.
Hier idem, zijn voeten zijn zijn favo speelgoed, ook tijdens het verschonen. en gisteren ontdekte ie ook zijn pingel (volgens Elin) eerder waren zijn armpjes te kort. nu greep ie en keek ie erg gelukkigquote:Op zondag 29 april 2012 20:30 schreef danic het volgende:
Kuuks, Nivea heeft ook crème voor baby's.
Goeie tip Sanne, morgen ff kijken hier op het dorp. Volgens mij zijn alle winkels gewoon open!
Wij hebben dezelfde stoel f_r, ze zit er heerlijk in.
Verschonen? Eva heeft haar voeten herontdekt en ligt dus constant op haar tenen te kauwen of in haar ogen te prikken met haar grote teenProbeer dan maar eens een luier om te doen.
Als ik haar beentjes naar beneden wil duwen, spant ze alle spieren aan en kieper ik haar zo op haar kont
Midas heeft dan langere armen geloof ikquote:Op zondag 29 april 2012 20:46 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
Hier idem, zijn voeten zijn zijn favo speelgoed, ook tijdens het verschonen. en gisteren ontdekte ie ook zijn pingel (volgens Elin) eerder waren zijn armpjes te kort. nu greep ie en keek ie erg gelukkig
Omfgquote:Ik blijf maar denken aan die kraamvrouw waar ik ooit werkte.. Die haar dochter uitgebreid van onder bestudeerde en zei "Kijk dan wat een schattig kutje ze "
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Auw denk ik danquote:Op zondag 29 april 2012 22:57 schreef Asyniur het volgende:
Aah, er zijn jongetjes in de piemol-trek-fase?
Nou trust me, mijn oudste is er nooit mee opgehouden (alhoewel hij het nu weer even wat minder heeft) maar echt, dat ding kan bijna tot aan de oksel hoor
Voor vragen kunnen wij helaas niet naar papa verwijzen. Maar ik zal me voor die tijd eens gaan verdiepen in het mannelijk aanhangsel. En dan bedoel ik boeken ofzoquote:Op maandag 30 april 2012 09:18 schreef PureEvil het volgende:
(trouwens, 5 en 8 is ook een leuke leeftijd om dingen te vragen over je piemel....en dan natuurlijk het liefst aan mama, die daar niks vanaf weet. Dus voor vragen moeten ze maar bij papa zijn heb ik gezegd)
Thanks Nirak! Gaat hard he?quote:Op maandag 30 april 2012 12:50 schreef Nirak het volgende:
[..]
Voor vragen kunnen wij helaas niet naar papa verwijzen. Maar ik zal me voor die tijd eens gaan verdiepen in het mannelijk aanhangsel. En dan bedoel ik boeken ofzo
Clubsoda, heerlijk!
Kyara, mooie gedachte he![]()
En Susie, ik heb de Anouk fotospam nog even terug gezocht, mooi hoorNog even en ze zijn alweer groot! Gaat zo snel..
nee die vraag is nie moeilijk...maar het antwoordquote:Op maandag 30 april 2012 16:48 schreef Kleurdoos het volgende:
nou zo moeilijk is die vraag toch niet?
je kan het zo moeilijk maken als je zelf wil.
Nou ik merk vaak dat mensen die meisjes gewend zijn, vergeten de vouwen van de balletjes schoon te maken en/of vergeten de plasser naar beneden te leggenquote:Op maandag 30 april 2012 07:13 schreef Kyara het volgende:
Oh Danic, meisjes doen dat dus ook. Danic. Ja maar zelf kijk je er niet die hoek tegen aan. En bij jongetjes kun je maar raak poetsen en vegen. Zou dan ook wel even moeten wennen.
Eigenwijze drolletje je draakjequote:Op dinsdag 1 mei 2012 11:36 schreef NotTheSame het volgende:
Draakje vind het momenteel leuk om geen slaapsignalen meer uit te dragen. Zo ligt ze vrolijk in de box te spelen, en het ander moment ligt ze te slapen! En 's avonds is ook zo'n drama, ze laat gewoon niks meer merken totdat ze het ineens op een brullen zet, tot driftbuien aan toe. En dan slaapt ze dus de eerste uren helemaal niet meer
.
Eerst was het altijd dat ze in d'r oogjes begon te wrijven en te gapen, maar ze doet het gewoon ECHT niet meer...
Dus we zijn nu met enig fingerschpitzengefuhl d'r in bed aan het droppen wanneer ik denk dat ze slaap heeft. Dat gaat dus nog 9 van de 10 keer fout en ligt ze alsnog te brullen in d'r bedje.
Bereid je maar vast voor op de grote stofwolken van een nieuwbouwhuisquote:Op woensdag 2 mei 2012 10:02 schreef Jipster het volgende:
ik vind poetsen ook vreselijk! En het enige nadeel van ons nieuwbouwhuis straks is dat er nog meer te poetsen is ivm ons appartementje nu
![]()
Deed die van ons dat ook maar. Elders dan in de draagdoek that is.quote:Op woensdag 2 mei 2012 13:08 schreef danic het volgende:
Het is weer zover, Eva ligt alweer 3 uur te knorren
hier t zelfdequote:Op woensdag 2 mei 2012 13:45 schreef Fee-nix het volgende:
Kyara, hier ook geen babyfoon hoor! We horen het zo ook wel als er eentje ligt te huilen.
Hahaha. Nouja, als kraamkado een slabbetje geven is ook wel overrated. Althans hier dan. De teller staat op 10 ofzoquote:Op woensdag 2 mei 2012 14:08 schreef Asyniur het volgende:
octo, dank je voor de restanten van je kraampakket.
Wat hebben Amerikanen toch een vreselijke smaak!
We hebben van kennissen weer een kadootje gekregen. Weer een hysterische deken.
en ik snap ook niet waarom je als kraamkado een deken zou opsturen. Alsof we die nog nodig hebben![]()
JD moest er nog mee op de fiets enzo. Ook nog wat kraamverband mee. De arme jongen.quote:Op woensdag 2 mei 2012 16:51 schreef Aventura het volgende:
Da's best een goed idee, ik moest manlief ervoor op pad sturen. De arme ziel moest meerdere winkels langs, de Jumbo had ze niet
Hebben wij ook gedaan, soort van dan. Mijn neefje zijn naam is afgeleid van zijn sterrenbeeld Leeuw, dus bij het kraamcadeau hebben we een boekje gedaan met een leeuw in de hoofdrol. Konden mijn zwager en schoonzusje erg waarderen.quote:Op woensdag 2 mei 2012 16:54 schreef mefke79 het volgende:
Ook een leuke voor de kraamtijdeen fles badschuim want ' kan je lekker uitrusten in bad'. Ik stopte pas na weken met vloeien en ik wilde zo graag in bad.
Ik koop bijna altijd een boekje, liefst eentje waarin de naam van het kindje voorkomt of, als ik zeker weet dat ze em niet hebben: Sophie de giraffe!
Mijn schoonmoeder kwam vaak langs met een pan eten, zo fijn vond ik dat. Ook iets wat ik ga onthouden als een goede vrienden of zus bevalt.quote:Op woensdag 2 mei 2012 16:52 schreef Aventura het volgende:
Wat ik trouwens een briljant kraamcadeau vind, is een bon voor Thuisbezorgd.nl of Justeat ofzo (of iets home-made). Wij hebben nog nooit zo vaak afgehaald als in de kraamtijd
Net zoiets als die luiertas van mij vorig jaarquote:Op woensdag 2 mei 2012 18:07 schreef Kyara het volgende:
Oh ja, en een pyama in maat 82. Die kwam gelukkig per post dus ik hoefde niemand aan te kijken toen ik hem uitpakte
Precies! Argh, wat een lelijk ding was dat, lichtblauw! Ik heb hem aan een vriendin gegeven, die gebruikt hem nu op het kdv waar zij werkt, toch nog een goed doel!quote:Op woensdag 2 mei 2012 18:10 schreef Kyara het volgende:
Oh ja, jij had zo'n mooie luiertas gekregen van je collega's toch? Maar je had toen toch ook een andere gekocht toch?
Elastiekje doorknippen nog een optie?quote:Op woensdag 2 mei 2012 18:07 schreef Susie het volgende:
Hier had ik ook een heel leuk spijkerbroekje van Lief!, maar getracht die aan te doen... Dat ging dus niet, zo stijf en leek mij ook niet lekker zitten bij d'r. Ik had ook nog een superleuk shirtje, blauw met witte kleine bloemetjes (moet je zien denk ik, want zo klinkt het stom) , maar het kraagje is van elastiek.... Leuk als je een klein poppetje heb, maar Anouk wordt gekeeld in dat ding, dus ook niet aangehad. Zonde hoor.
Wij hebben hier al een Hello Kitty kinderwagen staanVreselijk vind ik dat, maar je zult zien dat Anouk het leuk vind en daar gaat het uiteindelijk om (hou ik maar in mijn achterhoofd
)
Tjonge... ook niet aan gedacht nee. Alleen past ze het nu helemaal niet meer, was een maatje 62 volgens mij (ga straks toch nog even checken) Alhoewel ik niet denk dat het er dan mooier van wordt eigenlijk...quote:Op woensdag 2 mei 2012 18:44 schreef __Isis__ het volgende:
[..]
Elastiekje doorknippen nog een optie?
Jij wint! Dat is echt stom!quote:Op woensdag 2 mei 2012 19:05 schreef Jipster het volgende:
Onzinnigste kraamcadeau: een speen-organizer voor in de vaatwasser... en jawel hoor, wij hebben geen eens een vaatwasserIk vond dat zo stom!
wat is groot?quote:Op woensdag 2 mei 2012 20:33 schreef Kyara het volgende:
Wow FR, die is gaaf! Heb je zo'n grote tuin? Hier gelukkig veel speelruimte in de buurt (en we krijgen een Ballorig in de wijk, ik kan er straks lopend naar toe....toch wel leuk eigenlijk).
Niet gelezen of iemand anders me voor is geweest, maar heb je misschien een extra goot ledikantje? Wij hebben een bedje van 70 x 150 en wij hebben ook wat moeite met een passende deken vinden. Nu dus inderdaad de deken een kwartslag gedraaid, maar zodra mevrouw langer is moeten we daar even wat anders op gaan bedenken.quote:Op woensdag 2 mei 2012 18:16 schreef Susie het volgende:
Ik zit trouwens wel te kloten met die dekens hoor. Hij kan nu nog overdwars, maar kan nog maar net aan bij de voeten ingestopt. Als ik hem "normaal" leg, dan kan ie aan de zijkanten niet ingestopt. Typisch geval van verkeerde maten gekocht?? Wel k.. want vind ze helemaal niet goedkoop eigenlijk, of shop ik verkeerd?
Ah kijk ligt dat dus niet aan mij...gewoon op 30 graden zonder droger ook he...quote:Op woensdag 2 mei 2012 19:08 schreef mefke79 het volgende:
susie, hema deken toevallig? Die is na een paar rondjes wasmachine droger hier ook te klein. Er zit nu een ruimere hoes omheen, probleem opgelost. En meneer hoeft ook niet strak ingestopt, hij slaapt met de deken los ook prima.
Oja, coltruitjes...wie heeft dat bedacht?!
Die gehaakte met die kleuren van de Hema?quote:Op woensdag 2 mei 2012 21:04 schreef Juud79 het volgende:
Ik heb Lientje een slaapzak aan en een losse deken erbij, als het koud is. Dus niets geen lakentjes of instoppen, ik leg die gewoon los over haar heen. Ik heb er eentje van de Hema, die gehaakt, eentje van Ikea en eentje van Stokke, die hoor bij de set van haar bedje. De laatste is wel favo, blijft goed liggen is lekker zacht en warm en bovenal mooi.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oude (on)bekende.
Dat zijn de buitenmaten. Hier gaat een 70x120 matras in gok ik zo. en das wel een aparte maat. Volgens mij is het standaard 60 x 120 of 70 x 150. Dus iets afwijkend is het wel.quote:Op woensdag 2 mei 2012 21:10 schreef Susie het volgende:
Die hebben we in het begin veel gebruiktIk heb een foto dat ze 2 of 3 dagen oud is, gewikkeld in die deken op de voedingskussen ligt te slapen, zo mooi
![]()
Ledikant is (volgens de beschrijving op internet) 72 bij 132. Is dat afwijkend? Heb geen idee, ook totaal niet op gelet bij aankoop eigenlijk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |