abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110852782
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Ja doei.
pi_110852808
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 10:08 schreef Nallie het volgende:

[..]

Leidsestraat, Eichholtz heeft t volgens mij! Amsterdam dus :)
Leidsestraat idd, of op de overtoom, al is die geloof ik Brits. In Utrecht zit er ook een in de binnenstad. Maar in de etalage van die in de Leidsestraat zie ik altijd exotische kerels staan, dus die heeft ze vast :)
pi_110852825
Mijn computer heeft zojuist van cereals kerels gemaakt, hoezee. Cereals dus :P
pi_110852827
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 10:08 schreef Nallie het volgende:

[..]

Leidsestraat, Eichholtz heeft t volgens mij! Amsterdam dus :)
Hehe, daar kom ik nou net neit zo vaak, maar heb al een winkeltje in Den Haag gevonden. En die is zondag open. *) Ik voorzie een expeditie.
En "slechts"6,95 voor 481 gram. B-)
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 10:08 schreef loveli het volgende:

[..]

Moet wel erg lekker zijn ;)
Het is geweldig! Het ziet eruit alsof het alleen maar suiker is, maar eigenlijk zit er minder suiker in dan in gezond uitziende cereal. Heb ik vorig jaar onderzocht. :P
De grap is dat die marshmellow dingen dus ook zacht worden. :P
Gewoon marshmellows door je ontbijtcereal heen! O+

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 10:10 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

herinner me er tegen die tijd aan /warhoofd
Will do! :D
Tofheid! :D
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_110852885
Sowieso die collectie van cereals in de US O+
Be someone that makes you happy
pi_110852947
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 10:11 schreef LadyBlack het volgende:
Wanneer ga je naar Amerika aurum? ^O^
juni

@Li: thanks!
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_110853041
Ah henk, ik dacht al als je het in DH niet kan vinden (wat ik me niet voor kan stellen), kan ik wel kijken of ik het mee kan nemen wanneer we naar Niven gaan!

Met je cereals naar Niven :') huhu. Anyway laat maar weten als je wil dat ik even kijk.

Which reminds me, Ml heb je die Spaanse paprikapoeder al gebruikt? Had het meegenomen tijdens een verloren halfuurtje op een tripje naar Belgie, ik heb dit merk zelf nooit gebruikt!
pi_110853098
Gerookt zoet paprikapoeder :9
Mijn blikje begint aardig leeg te raken geloof ik!
pi_110853105
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 10:20 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

juni

@Li: thanks!
Waar in Amerika?
pi_110853121
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 10:25 schreef LieLie het volgende:
Gerookt zoet paprikapoeder :9
Mijn blikje begint aardig leeg te raken geloof ik!
Ja ik vind het ook echt heerlijk! Hier betaal je iets van 4 euro per blikje, in Spanje 90 cent ofzo :') maar goed.
pi_110853148
Trouwens, heeft iemand een tip voor dingen bij de Ikea om mijn keukenspullen goed op te ruimen? Ik hebruik nu lege Lavazza blikken voor rijst enzo en dat werkt goed. Maar al die kruiden en halflege potjes en zakjes, mrhah! Alhoewel het wel erg interessant staat :').
pi_110853196
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 10:26 schreef Perruche het volgende:

[..]

Ja ik vind het ook echt heerlijk! Hier betaal je iets van 4 euro per blikje, in Spanje 90 cent ofzo :') maar goed.
Ach ja.. Een kilo pizzabloem kost hier ook 3 euro en in Italie 30 cent ;)

Heb het poeder de laatste keer hier gekocht: http://www.smokey-al.nl/gerookte-paprika/p-1a/
pi_110853264
quote:
Trouwens, heeft iemand een tip voor dingen bij de Ikea om mijn keukenspullen goed op te ruimen? Ik hebruik nu lege Lavazza blikken voor rijst enzo en dat werkt goed. Maar al die kruiden en halflege potjes en zakjes, mrhah! Alhoewel het wel erg interessant staat :').
ja, zo irritant! Ik zou zo graag een goed opbergsysteem hebben, maar inderdaad, halve zakken rijst en pasta, havle pakken bloem....Later maar eens in investeren!

Oh, ik kijk ook uit naar de amerikaanse supermarkten. En sinds ik er een maand ga wonen kan ik ook dingen uitproberen enzo.
pi_110853268
quote:
Ik haal altijd van die weckpotten, werkt goed en ziet er tof uit. Of van die glazen potten met zilverkleurige deksel, die zijn er ook in t klein. Mogelijkheden genoeg sowieso bij de accessoire afdeling :)
pi_110853272
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 april 2012 10:28 schreef LieLie het volgende:

[..]

Ach ja.. Een kilo pizzabloem kost hier ook 3 euro en in Italie 30 cent ;)

Heb het poeder de laatste keer hier gekocht: http://www.smokey-al.nl/gerookte-paprika/p-1a/
Ja da's precies die ik ook heb! En die ik in Spanje ben vergeten mee te nemen, net als de heerlijke donkere kastanjehoning, het bakje saffraan voor 39 euro :'), de jamon serrano en de queso manchego. Ach, goede reden om nog eens terug te gaan :D Wel goede business trouwens, bedenk ik me nu.
pi_110853354
Perr, ik gebruik deze voor kruiden http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/40064702/
Bij Dille en Kamille hebben ze ook superschattige potjes, maar das een stuk duurder :')
pi_110853368
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 10:23 schreef Perruche het volgende:
Ah henk, ik dacht al als je het in DH niet kan vinden (wat ik me niet voor kan stellen), kan ik wel kijken of ik het mee kan nemen wanneer we naar Niven gaan!

Met je cereals naar Niven :') huhu. Anyway laat maar weten als je wil dat ik even kijk.

Which reminds me, Ml heb je die Spaanse paprikapoeder al gebruikt? Had het meegenomen tijdens een verloren halfuurtje op een tripje naar Belgie, ik heb dit merk zelf nooit gebruikt!
Tnx! Ik probeer het zondag even in Den Haag. *)
Mocht het niet lukken, dan hoor je het!

O+ :D
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_110853419
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 10:32 schreef Nallie het volgende:
Perr, ik gebruik deze voor kruiden http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/40064702/
Bij Dille en Kamille hebben ze ook superschattige potjes, maar das een stuk duurder :')
Ja die had ik ook in mijn vorige huis maar die vind ik te klein en zoveel gedoe met overgieten enzo. Maar thanks voor de tip! Ik ga gewoon eens kijken vanavond. Ach, en anders ziet mijn keuken er wel net zo uit als die van David Lebovitz, dat is ook niet zo erg ;')
pi_110853429
Bij Blokker heb je oo wel cheapo potten, wil er zelf ook nog een boel halen, want mijn voorraadkast staat id helemaal vol met geopende zakken pasta/rijst/bloem enzo.

Gerookte paprikapoeder :9 Laatst gekocht bij Dille&Kamille, de kruidenwinkel in de Kinkerstraat heeft het ook. Voor de rest zie ik het nooit ergens?
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
pi_110853441
Trouwens LieLie wat een leuke site! Ga ik als de keuken klaar is over 2 of 3 weken eens wat van bestellen, gerookte knoflook :o
pi_110853462
Ik zag laatst trouwens ook olijven met lavendel uit Frankrijk, helaas alleen per kilo te bestellen.
pi_110853479
Ik vind dit trouwens wel een mooie serie van de ikea:

pi_110853501
Structuur in het kruidenkastje, dat zoek ik ook nog ja ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_110853525
Leuke site idd. Wij gaan binnenkort eens proberen om pulled pork te roken in de bbq :9
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
  vrijdag 27 april 2012 @ 10:38:16 #25
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_110853553
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 10:30 schreef Perruche het volgende:

[..]

Ja da's precies die ik ook heb! En die ik in Spanje ben vergeten mee te nemen, net als de heerlijke donkere kastanjehoning, het bakje saffraan voor 39 euro :'), de jamon serrano en de queso manchego. Ach, goede reden om nog eens terug te gaan :D Wel goede business trouwens, bedenk ik me nu.
Trattoria Perruche! *O*
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')