abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_126623436
ben er pas geweest maar vind m tegenvallen. Ik vind e Ballebak in Zoetermeer veel prettiger.

Maar ik wil niet steeds naar een binnenspeeltuin als het rotweer is. Geld groeit niet op mijn rug helaas.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_126623488
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 10:10 schreef Beelzebufo het volgende:

[..]

Heb je geen 'Ballorig' oid in de buurt? Als je daar een jaarabonnement op neemt dan zijn de kosten redelijk beperkt ( 6 euro per kind per maand), maar ik kan natuurlijk niet je financien beoordelen) en daar kan je ook met slecht weer terecht!
we hebben er zelfs 3 in een straal van 15km
volgens mijnkunnen we daar g een abonnement op nemen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_126626102
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 10:18 schreef Beelzebufo het volgende:
Kan iemand me nog eens langzaam uitleggen waarom het ook al weer zo leuk is om kinderen te hebben?

Ik kan even niet in details treden (nee, niet vragen, het gebeurt niet), maar momenteel gaat bovenstaande me even minder makkelijk af dan anders.
Zo gefrustereerd, zo rot, zo boos... zo alles zoals je je nu voelt... dat voelen zij ook. Alleen hebben ze geen jaren leefervaring om er beter mee om te gaan dan ze nu doen.

Denk ook aan de mooie momenten, de lieve woorden, de fijne dagen, want die zijn er ook. En veel tot 10 tellen. :D
  vrijdag 17 mei 2013 @ 11:55:36 #104
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_126626548
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 08:51 schreef Beelzebufo het volgende:

[..]

De kinderen of ikzelf?
:D
Dat moet je zelf maar bepalen ;)
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  vrijdag 17 mei 2013 @ 12:09:10 #105
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_126627082
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 10:05 schreef Beelzebufo het volgende:

[..]

Ben ik helemaal met je eens. Het is wel een beetje offtopic, maar bij de oudste hadden we dit niet door wat op school tot een redelijk dramatische situatie geleid heeft (die inmiddels zeer sterk verbeterd is overigens!) die ook afstraalde op de thuissituatie. De andere is nogal een HSP (wat vaak met HB samengaat) waardoor er ook niet veel nodig is om in een ruzie-achtige situatie te belanden (waarvan we inmiddels óók steeds handiger worden om daar weer uit te laveren)

'Speciaal' is wellicht niet het juiste woord, maar uitdagend is het wel.
ik denk dat elke ouder zo zijn uitdagingen heeft. Het opvoeden van kinderen is nou een keer een hindernisbaan. En vaak ben je zelf onderdeel van de hindernis. ;)

Ik merk in ieder geval dat de sfeer vaak ook afhankelijk is van hoe ík me voel en gedraag. Het gedrag van mijn kinderen is (helaas :P ) toch vaak een spiegel van hoe ik me voel.
Ook kinderen zonder speciale handleiding. Dat geloof ik echt. Nu geef je dat 'de schuld' en dat maakt het lekker abstract (je kan t ook lezen als t ligt buiten henzelf) terwijl alle kinderen moeten leren zich te handhaven binnen de regels van de maatschappij.
Kan t niet helemaal uitleggen merk ik wat ik bedoel. Maar ik geloof echt dat alle ouders soms of vaker zich afvragen waarom ze dit ook alweer wilden. ;)
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  vrijdag 17 mei 2013 @ 12:09:52 #106
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_126627107
Maar euh :@ sorry voor de offtopic. Stoomafblazen :@
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  vrijdag 17 mei 2013 @ 12:50:27 #107
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_126628774
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 12:09 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Nu geef je dat 'de schuld' en dat maakt het lekker abstract (je kan t ook lezen als t ligt buiten henzelf)
Ik ben van mening dat je mijn woorden nu op een zeer aparte manier uitlegt. Er is geen sprake van een 'schuldvraag'.
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
  vrijdag 17 mei 2013 @ 13:45:29 #108
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_126630908
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 12:50 schreef Beelzebufo het volgende:

[..]

Ik ben van mening dat je mijn woorden nu op een zeer aparte manier uitlegt. Er is geen sprake van een 'schuldvraag'.
oh sorry, dat maak ik van: ze zijn hb en HSP en daar komt een snelle ruziesfeer van. Volgens mij hebben kinderen sowieso snel een ruziesfeer als zijnde broers en zussen? komt dat niet per se door hsp of HB?
dát bedoelde ik. maar wellicht interpreteer ik dat specifieke stukje tekst verkeerd hoor.
  vrijdag 17 mei 2013 @ 18:36:16 #109
11682 Moonah
Jolie femme
pi_126642229
quote:

[..]

ik denk dat elke ouder zo zijn uitdagingen heeft. Het opvoeden van kinderen is nou een keer een hindernisbaan. En vaak ben je zelf onderdeel van de hindernis. ;)

Ik merk in ieder geval dat de sfeer vaak ook afhankelijk is van hoe ík me voel en gedraag. Het gedrag van mijn kinderen is (helaas :P ) toch vaak een spiegel van hoe ik me voel.
Ook kinderen zonder speciale handleiding. Dat geloof ik echt. Nu geef je dat 'de schuld' en dat maakt het lekker abstract (je kan t ook lezen als t ligt buiten henzelf) terwijl alle kinderen moeten leren zich te handhaven binnen de regels van de maatschappij.
Kan t niet helemaal uitleggen merk ik wat ik bedoel. Maar ik geloof echt dat alle ouders soms of vaker zich afvragen waarom ze dit ook alweer wilden. ;)
Bravo! Hoera! Hear hear! Enzo!
Behalve die laatste zin dan... Pfieuw! *O*
Maar wij hebben er maar ééntje, dat scheelt denk ik wel.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zaterdag 18 mei 2013 @ 00:10:50 #110
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_126661016
quote:

[..]

Ik ben het grotendeels wel met je eens, maar toch kan m.i het opvoeden van hoogbegaafde kinderen soms wel pittiger zijn. Deze kinderen zijn vaak creatiever in het zoeken naar manieren om de regels te ontduiken of naar hun hand te zetten. En dat geldt niet voor alle hoogbegaafde kinderen en het is ook niet aan hoogbegaafde kinderen voorbehouden, maar het komt daar wel meer voor.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  zaterdag 18 mei 2013 @ 06:36:32 #111
35189 Troel
scherp en bot
pi_126666394
Maar hebben HB kinderen niet meestal ook veel slimmere ouders dat dat dus weer opheft :+
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_126668306
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 06:36 schreef Troel het volgende:
Maar hebben HB kinderen niet meestal ook veel slimmere ouders dat dat dus weer opheft :+
Valt wel tegen... ik ben nog benieuwd hoe dat verder bij ons in de fam. gaat lopen want het is zo genetisch als de pest.

Generaties lopen zo: 2 ouders (niet HB, maar wel met 3 HB broers) met daarin 2 HB kids + 1 niet HB kid, niet HB kid is getrouwd met niet HB-er, maar daar in de fam is het 2 ouders (1 waarschijnlijk HB, 1 niet) met 1 HB kid en dus de ene niet HB-kid. Hun dochter is nu 6 maanden maar je kan nu al zien dat daar wat in zit. Ik zit in langdurige relatie met niet HB-er, maar die komt uit gezin met ouders 1 HB, 1 niet, 1 niet HB-kid + 1 Hb kid. Die HB-broer is dus getrouwd met een niet-HB-er, maar die hebben 2 HB-kinderen.

Als wij dus trouwen en kids zouden krijgen, dan is de hele volgende generatie waarschijnlijk HB of ligt tegen HB aan. De meeste niet HB-ers zijn namelijk ook behoorlijk intelligent, maar liggen op de rand. Ik denk dat ik dan in dit topic ga wonen :D Mijn zus heeft pedagogische achtergrond, dus ze snapt dat het best lastig is, maar ze dreigt nu al dat ze haar HB-dochter bij mij parkeert ;) Zelf HB-er zijn zorgt er wel voor dat je meer begrijpt, maar probeer je kids maar eens door het onderwijs heen te loodsen of zichzelf te leren motiveren... pittige zooi.
pi_126668390
Jemig zeg, alsof een hb kind hebben heel erg moeilijk en zwaar is :')
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_126668407
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 10:44 schreef snoopy het volgende:
Jemig zeg, alsof een hb kind hebben heel erg moeilijk en zwaar is :')
Nee, helemaal niet. De omgeving is zwaarder dan het kind. Maar net doen alsof er geen extra stoomafblaas-momenten zullen zijn is onzin. Ik zie ook niet HB kinderen opgroeien en die krijgen op een of andere manier niet zulke achterlijke dingen voor elkaar als HB-ers. Vooral omdat het gewoon veel sneller gaat.

De andere kant op is ook lastig, gewoon omdat dingen niet gelijk lopen. Ik heb een kennis met een fantastisch kindje met Downs. Maar als ze wel al heel goed kunnen rennen en lopen en kracht hebben, maar je kan ze nog niet leren dat ze geen laden open moeten doen in de keuken, is dat gewoon vet pittig. Ze was 15 seconden aan de aandacht ontsnapt en het huis werd verbouwd nog, dus toen stond ze bij mij in de badkamer. Daar zat nog geen slot op en ik zat net in bad. Achteraf kan je daarom lachen, maar op dat moment was het niet leuk voor haar moeder. Later kon ze dus ook al gewoon de deuren open doen of sloten gebruiken, maar wist ze nog niet het verschil tussen drukke weg of rijdende auto. Dat is gewoon pittig.

Een HB-kind vind je eerder op z'n 4de of 5de al met het instellen van je videorecorder omdat ze wat willen kijken of zoals m'n broer die je niet 5 seconden alleen kon laten met de TV want hij kon al lezen en leg dan nog maar dingen uit die je ze nog niet wil laten weten.

Neefje was toen 4 of 5 en mocht al gewoon fietsen in de wijk met vriendjes. Ouders dachten ook dat dat gewoon netjes afgesproken was, geen probleem toch? Maar ja, het was bijna moederdag. Is hij de grote weg overgestoken en in het winkelcentrum een plantje uit gaan zoeken voor mams en een ijsje halen. Paps en mams waren not amused, maar konden er later wel om lachen. Daar zie ik het andere neefje dus gewoon niet doen. Die is gewoon nog bezig met spelen enzo.

[ Bericht 20% gewijzigd door kahlie op 18-05-2013 10:57:30 ]
  zaterdag 18 mei 2013 @ 10:57:37 #115
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_126668644
Ik herken het wel allemaal een beetje, hoor. Ik heb ook de neiging om alles te relateren aan de problemen met Job.

Het relativeerde dan ook enorm toen ik zag dat mijn neefje en nichtje op dezelfde, gekmakende manier ruzie aan het maken waren als mijn kinderen. Dat heeft dus niks met het autisme van Job te maken, maar alles met het hebben van twee kinderen in deze leeftijdsgroep.
Dat besef maakt het verder niet makkelijker trouwens :+ :X }:|
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_126668699
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 10:57 schreef livelink het volgende:
Ik herken het wel allemaal een beetje, hoor. Ik heb ook de neiging om alles te relateren aan de problemen met Job.

Het relativeerde dan ook enorm toen ik zag dat mijn neefje en nichtje op dezelfde, gekmakende manier ruzie aan het maken waren als mijn kinderen. Dat heeft dus niks met het autisme van Job te maken, maar alles met het hebben van twee kinderen in deze leeftijdsgroep.
Alles zou ik er niet aan relateren, kinderen maken ruzie, doen stom, zijn onuitstaanbaar en gekmakend, maar ik zou liegen als ik niet zeg dat ik wel een verschil zie. Ik sta er verder van af, dus ik lach meestal wel, maar de ouders... ach, die hebben stoom soms.

Job maakt misschien wel op dezelfde manier ruzie, maar waarschijnlijk niet altijd vanwege dezelfde dingen die je zou verwachten. En soms is het misschien lastiger om een ruzie op te lossen. Als ik met autistische kinderen werk merk ik vaak dat ze het moeilijker vinden om ruzie los te laten, ze kunnen veel langer boos blijven. Maar goed, dat kan ook aan mijn sample size liggen, want ik ken er pas een stuk of 5.
  zaterdag 18 mei 2013 @ 11:01:42 #117
37150 livelink
pi_126668735
Ja, dat is wel waar. Bij Job escaleert het harder en hij kan zichzelf niet meer stoppen, dus dat moet ik dan voor hem doen.

Maar de bron en het stoomafblaasmoment is niet anders heb ik dus nu gezien.
pi_126668787
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 11:01 schreef livelink het volgende:
Ja, dat is wel waar. Bij Job escaleert het harder en hij kan zichzelf niet meer stoppen, dus dat moet ik dan voor hem doen.

Maar de bron en het stoomafblaasmoment is niet anders heb ik dus nu gezien.
Ik vind de bron soms iets anders, maar meestal lijkt het op elkaar. Het meest frappantste voorbeeld wat ik ooit heb gezien was in een supermarkt. Op de boodschappentas stonden aardbeien afgebeeld, dus die MOESTEN gekocht worden. Het was ergens in de winter. Kind was *niet* te stoppen. Waar je een ander kind afleidt met wat anders lekkers, mee laat helpen met winkelen of iets anders doet, redt je dat gewoon niet. Er moesten en zouden aardbeien komen want anders klopte het niet meer. Het was echt sneu en wat zullen die ouders gebaald hebben. En ik vond het ook zielig voor het kind. Als de wereld niet logisch blijft, wat moet je dan...

plus natuurlijk idiote bijstanders die denken: 'Oh god, weer een onopgevoed kind dat verwend wordt en per se snoep wil hebben'.
  zaterdag 18 mei 2013 @ 11:37:58 #119
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_126669592
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 10:57 schreef livelink het volgende:

nou dit dus.

Kinderen zijn kinderen en doen dingen. Het is wel fijner te denken dat iets een oorzaak heeft. Denk ik. Want dat ze elkaar gewoon de hersens inslaan vanwege niks of oversteken naar t winkelcentrum vanwege impulsief kind zijn....
pi_126670061
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 11:37 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

nou dit dus.

Kinderen zijn kinderen en doen dingen. Het is wel fijner te denken dat iets een oorzaak heeft. Denk ik. Want dat ze elkaar gewoon de hersens inslaan vanwege niks of oversteken naar t winkelcentrum vanwege impulsief kind zijn....
Dus elk kind is hetzelfde en het maakt niet uit of je een kind hebt met autisme, een mentale achterstand of juist niet... dat vind ik ook weer te kort door de bocht. Net zoals zeggen Pietje/Jantje of Klaasje doet zo vanwege *labeltje X*, dat vind ik ook weer zo kort door de bocht.

Een impulsief kind van 4 zie ik dat gewoon niet zo snel naar het winkelcentrum gaan in z'n eentje. Een HB-kind van 4 wel. Die vind dat ook niet impulsief, maar logisch en heeft er goed over na gedacht.

Een kind dat de laden opentrekt op haar 6de zie ik niet zo snel gebeuren. Paar keer omdat ze dat grappig vinden, maar straffen en het is over. Een kindje met Downs kan zich uren zoethouden met het gerammel van de laden en uitleggen dat het niet mag, dat is er gewoon nog niet bij.

Een kind dat huilt in de supermarkt en niet te troosten is omdat er per se aardbeien gekocht moeten worden... dat zie ik een autistisch kind wel doen en een ander kind niet zo snel. Tenzij ze gek zijn op aardbeien en per se aardbeien willen en dan houden ze het echt niet vol om daar een halve dag van over de zeik te zijn. Ik vind kinderen die over de zeik zijn zich altijd ook heel anders gedragen dan autistische kinderen waar het teveel wordt. Net zoals livelink herken ik dat die niet uit zichzelf stoppen.

Anyways, back naar stoomafblaasmomenten, want ik moet eerlijk zeggen, ik lees dit topic vooral om te lachen. Sorry ouders!
  zaterdag 18 mei 2013 @ 12:04:00 #121
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_126670430
Ja, natuurlijk zijn er verschillen. Uiteraard. Maar waar het mij in het begin over te doen was is het feit dat je het als ouder zwaarder hebt als je kind HB is. Of HSP.

Dat zie ik gewoon niet.
Ik heb het niet gehad over down of autisme.
Ik heb een enorme hekel aan dat gekokketeer :@ mijn kind is zoooo lastig maar ja HB hè, dus ja, was een goed doordacht plan.
Je kan ook denken: kind moet meer leiding met buiten spelen want is totaal nog niet in staat gevaar in te schatten.

Wat ik zou doen :)
  zaterdag 18 mei 2013 @ 12:30:30 #122
11682 Moonah
Jolie femme
pi_126671204
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 12:04 schreef debuurvrouw het volgende:

Ik heb een enorme hekel aan dat gekokketeer :@ mijn kind is zoooo lastig maar ja HB hè, dus ja, was een goed doordacht plan.

Heb dank.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zaterdag 18 mei 2013 @ 13:04:01 #123
37150 livelink
pi_126672093
Nog even mijn laatste opmerking, voordat we hopelijk teruggaan naar de foto's van ondergetekende banken (toch wel een hoogtepunt in dit deel ;) :D )

Veel van wat ik tegenkom is inderdaad wel degelijk gerelateerd aan het autisme van Job en dat zal voor HB en HSP vast niet anders zijn (geen ervaring mee).

Maar het is af en toe wel eens goed om je te realiseren dat niet alles daaraan gerelateerd is, want dat is bijvoorbeeld echt mijn valkuil.
  † In Memoriam † zaterdag 18 mei 2013 @ 13:26:54 #124
37843 lady-wrb
kortaf
pi_126672695
dat is waar ik altijd tegenaan loop. dat ik bij bijna alles wat er gebeurt me eerst afvraag: is het normaal vervelend pubergedrag of moet ik het toch in de autistische hoek zoeken.
ik ga eigenlijk heel vaak voor het eerste. alleen de oplossing ervoor zoek ik dan toch in de autistische hoek.

ik heb eigenlijk nooit stoomafblaasmomenten, hoewel het er wel vaak tegenaan zit.
zoals gisteren bijvoorbeeld.

ik weet dat hij dit weekend een scoutingweekend heeft, maar ik heb alleen ooit een brief gehad en verder niets (vond ik al heel wat, want bijna alle papieren van welke instelling ook die via L. naar mij moeten komen, krijg ik zelden in handen :{ )
ik had L. dinsdag na de opkomst nog gevraagd hoe het zat met dat weekend, maar volgens hem was er niets over gezegd.

gisteren mailde ik maar eens hoe het nou zat en krijg ik tot mijn verbazing te horen dat hij dinsdag gezegd had dat hij niet mee wilde.
dan heb ik wel een wtf momentje, dat had hij dan toch ook wel tegen mij kunnen zeggen?
en waarom hij dat dan gezegd heeft, ik krijg het er met geen mogelijkheid uit.
ik weet dat hij altijd overal tegenop ziet en ik ben dan degene die zegt: je gaat mee. en dan is het goed en heeft hij ook plezier.

maar goed. ik had me dus verheugd op een weekendje met zn tweeën zonder kind.
big fail dus :')
pi_126673152
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 11:51 schreef kahlie het volgende:
straffen en het is over. Een kindje met Downs kan zich uren zoethouden met het gerammel van de laden en uitleggen dat het niet mag, dat is er gewoon nog niet bij.

Een kind dat huilt in de supermarkt en niet te troosten is omdat er per se aardbeien gekocht moeten worden... dat zie ik een autistisch kind wel doen en een ander kind niet zo snel. Tenzij ze gek zijn op aardbeien en per se aardbeien willen en dan houden ze het echt niet vol om daar een halve dag van over de zeik te zijn. Ik vind kinderen die over de zeik zijn zich altijd ook heel anders gedragen dan autistische kinderen waar het teveel wordt. Net zoals livelink herken ik dat die niet uit zichzelf stoppen.

Die van mij wel hoor. Kan er zelfs een dag later nog over praten.
*poef* nu is het weg
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')