abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110848065
Beste allemaal, op 10 april heeft mijn vriendin te horen gekregen dat ze borstkanker heeft. Ze is nog maar 25, heel erg jong natuurlijk! Gelukkig is inmiddels bekend dat er geen uitzaaiingen zijn, dus dat is al erg positief... graag wil ik weten of er andere mensen zijn die ook te maken hebben gehad met borstkanker op jonge leeftijd...

Ons complete toekomstbeeld ligt in de prullenbak, we zouden gaan sparen en samen kinderen krijgen na een heftige verbouwing van ons droomhuisje... maar dat gaat dus helemaal anders worden. Zo heb je het over stoppen met de pil, en zo ben je er verplicht mee gestopt en zit je in een IVF traject :'( (i.v.m. mogelijke onvruchtbaarheid door chemo)

Op dit moment ligt ze nog in het ziekenhuis, te herstellen van de operatie. Ze mist nu 1 borst, maar ze is ook haar tumor kwijt. Het klinkt stom, maar voor ons allebei voelt dat heel goed.

Voel me heel erg kloten en heb het gevoel dat er van alles op me af komt wat ik moet regelen, maar ik zou niet weten hoe.

Oh ja, 1 bepaalde user mag wegblijven hier. Je weet zelf wel waarom :{w
pi_110848103
Ja hoi, ik heb een nieuwe geopend in overleg met mod. s.v.p. ontopic reageren.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 68% gewijzigd door Wijnbo op 27-04-2012 02:00:10 ]
pi_110848120
quote:
15s.gif Op vrijdag 27 april 2012 01:26 schreef kwiwi het volgende:
Huh, dit was toch verwijderd.. wat is dit voor onzin.
Dit topic is opnieuw geopend, TS vroeg daarom.

Dit onderwerp is serieus genoeg om normaal besproken te worden, dus getroll en geflame mag achterwege blijven.
Brutal. Fucking. Metal.
pi_110848127
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 01:27 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]

Ik dacht een opruimslotje :@
Dat was het in eerste instantie ook.

Nu ontopic hier aub.
Brutal. Fucking. Metal.
pi_110848134
Weet je, laat ook allemaal maar.
  vrijdag 27 april 2012 @ 01:31:08 #6
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_110848166
Voor klachten en gezeur over moderatie zijn er feedbacktopics :)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_110848293
Nou, dit topic past in ieder geval goed bij hoe ik me de afgelopen weken gevoeld heb: Beide compleet naar de kloten.
pi_110848325
Wat moet jij eigenlijk allemaal regelen?
pi_110848363
Ik vind het zwaar kut voor je! Maar kan verder niks anders dan jullie al het goeds en beste toewensen!!
pi_110848378
quote:
9s.gif Op vrijdag 27 april 2012 01:41 schreef Specularium het volgende:
Wat moet jij eigenlijk allemaal regelen?
Afspraken bij verschillende ziekenhuizen, vrij regelen op werk, constant door de telefoon oppakken omdat iemand weer belt om te vragen hoe het gaat (super lief bedoeld natuurlijk, maar echt, wat heb ik een hekel gekregen aan die telefoon), ze kan voorlopig niets behalve op bed liggen en er zal toch eten op tafel moeten komen (ik laat water nog aanbranden) dus ben als een gek aan het oefen met koken om iets fatsoenlijks en gezonds voor haar op tafel te kunnen toveren, heb het complete huis al schoon gemaakt intussen, plus alle normale huis tuin en keuken dingen die er nog bij komen.

Om je een beeld te geven : afgelopen 2 weken vaker WEL een ziekenhuisafspraak gehad dan niet.

Chemo info, IVF, plastichirurg, chirurg, verpleegafdeling, rontgenoloog, etc, etc.
pi_110848383
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 01:24 schreef Wijnbo het volgende:
knip
Helaas een soort gelijk traject ook mee gemaakt met een zeer goede vriending(lees 20 jaar ouder als ik ben, ze zou m'n moeder kunnen zijn).

De kinder wens was al vervuld, maar een borst missen was toch erg zwaar voor haar.
Ze voelde zich niet meer een "complete" vrouw.
Alvast een waarschuwing voor af, je gaat hier ook mee temaken krijgen (of je nou wil of niet).
Steun haar, maakt niet uit hoe maar steun haar!
wees het dragende element en geef haar een stevige schouder.

knip(toch maar niet)
My Mind Is The Limit.
Assume the universe is a box,
What is outside the box?!
  vrijdag 27 april 2012 @ 01:46:40 #12
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_110848393
Hkay, vriendin heeft kanker, is geopereerd, kanker is weg, en ze heeft nabehandelingschemo. Ik zie een stijgende lijn, maar waarom ben je dan (nog) zo negatief?

Dat spaargeld gaat nergens heen en kinderplannen kunnen wellicht worden uitgesteld, deal met het vandaag en het heden.. overwin eerst dit, en ga dan stapje voor stapje weer op weg naar je doelen.

Lijkt mij ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_110848451
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 april 2012 01:46 schreef Sounddragon het volgende:
Hkay, vriendin heeft kanker, is geopereerd, kanker is weg, en ze heeft nabehandelingschemo. Ik zie een stijgende lijn, maar waarom ben je dan (nog) zo negatief?

Dat spaargeld gaat nergens heen en kinderplannen kunnen wellicht worden uitgesteld, deal met het vandaag en het heden.. overwin eerst dit, en ga dan stapje voor stapje weer op weg naar je doelen.

Lijkt mij ;)
De tumor is weg, maar er kunnen natuurlijk cellen achterblijven. Ben doodsbenauwd dat het bij de eerste beste controle TOCH uitgezaaid is o.i.d. Verder heel bang dat onze belangrijkste levenswens (gezin stichten) in rook op gaat hierdoor. Verder zitten we nog uitslagen af te wachten van erfelijkheidsonderzoek, als het erfelijk is moet ze misschien preventief eierstokken verwijderen en andere borst ook :'(

Genoeg onzekerheden dus. Besef me natuurlijk ook maar al te goed dat er genoeg mensen zijn die bij de eerste uitslag al de mededeling krijgen "zoek maar vast de muziek uit" en dat er dagelijks mensen sterven om niets, maar ik ben gewoon heel erg bang voor de toekomst, hoe goed die er ook uit (kan) zien.
pi_110848483
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 01:45 schreef MDKme2 het volgende:

[..]

Helaas een soort gelijk traject ook mee gemaakt met een zeer goede vriending(lees 20 jaar ouder als ik ben, ze zou m'n moeder kunnen zijn).

De kinder wens was al vervuld, maar een borst missen was toch erg zwaar voor haar.
Ze voelde zich niet meer een "complete" vrouw.
Alvast een waarschuwing voor af, je gaat hier ook mee temaken krijgen (of je nou wil of niet).
Steun haar, maakt niet uit hoe maar steun haar!
wees het dragende element en geef haar een stevige schouder.

knip(toch maar niet)
Daar ben ik me ook op aan het voorbereiden. Ze smste me vandaag nog dat ze haar lege borst had gezien en dat het er mooi uit zag. Zo'n bericht had ik totaal niet verwacht, aangezien ze voor de operatie erg tegen het toekomstige resultaat op zag. Heb het zelf vanavond gezien, en ik ga zodra het kan een cursus beeldhouwen doen. Standbeeld hakken voor de plastisch chirurg, die heeft echt topwerk geleverd. Ze heeft momenteel een nood-prothese, aan een echte reconstructie beginnen we wel een keer als dit allemaal acher de rug is.
pi_110848501
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 01:51 schreef Wijnbo het volgende:

[..]

De tumor is weg, maar er kunnen natuurlijk cellen achterblijven. Ben doodsbenauwd dat het bij de eerste beste controle TOCH uitgezaaid is o.i.d. Verder heel bang dat onze belangrijkste levenswens (gezin stichten) in rook op gaat hierdoor. Verder zitten we nog uitslagen af te wachten van erfelijkheidsonderzoek, als het erfelijk is moet ze misschien preventief eierstokken verwijderen en andere borst ook :'(

Genoeg onzekerheden dus. Besef me natuurlijk ook maar al te goed dat er genoeg mensen zijn die bij de eerste uitslag al de mededeling krijgen "zoek maar vast de muziek uit" en dat er dagelijks mensen sterven om niets, maar ik ben gewoon heel erg bang voor de toekomst, hoe goed die er ook uit (kan) zien.
1 hint,
Probeer die onzekerheid te vergeten.
Geniet van de tijd die je hebt samen.
Ooit zal er een eind aan komen(iedereen sterft een keer, nu of over 80 jaar),
Maar wat telt is de tijd is je samen besteed.
My Mind Is The Limit.
Assume the universe is a box,
What is outside the box?!
pi_110848518
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 01:55 schreef MDKme2 het volgende:

[..]

1 hint,
Probeer die onzekerheid te vergeten.
Geniet van de tijd die je hebt samen.
Ooit zal er een eind aan komen(iedereen sterft een keer, nu of over 80 jaar),
Maar wat telt is de tijd is je samen besteed.
Dit kreeg ik als tip al mee van een collega die zijn vrouw verloren heeft aan borstkanker. Hij zei: Het wordt een kutjaar, dat kan ik je garanderen. Maar je kunt er 365 kutdagen van maken of 50 en 315 mooie dagen.
  vrijdag 27 april 2012 @ 02:12:13 #17
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_110848676
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 01:56 schreef Wijnbo het volgende:

[..]

Dit kreeg ik als tip al mee van een collega die zijn vrouw verloren heeft aan borstkanker. Hij zei: Het wordt een kutjaar, dat kan ik je garanderen. Maar je kunt er 365 kutdagen van maken of 50 en 315 mooie dagen.
Je collega is een wijze man :)
  † In Memoriam † vrijdag 27 april 2012 @ 06:41:48 #18
37843 lady-wrb
kortaf
pi_110849465
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 april 2012 02:12 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Je collega is een wijze man :)
dat ja.
veel sterkte wijnbo
  vrijdag 27 april 2012 @ 07:13:47 #19
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_110849601
-een beetje opgeruimd hier-

Nieuw topic nieuwe ronde, nieuwe kansen. Mensen wees een beetje aardig voor TS
  vrijdag 27 april 2012 @ 07:16:05 #20
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_110849614
tering hé.. sterke TS.. :{
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
pi_110849695
HEEL veel sterkte TS! Ik heb zelf geen ervaring met de ziekte, maar het 'heerst' in mijn vriendin's familie. Zij houd er rekening mee dat ze binnen nu en 15 jaar ook de diagnose krijgt, de kans is gewoon heel groot. Ik hoop dat die tijd nooit zal komen, lijkt me een kortstondig einde van de wereld waar je in leeft, heel bizar.

Als je tips wil wat betreft koken, PM box staat open. Ben ook geen chef, maar kan wel wat simpele dingen maken en als je zelf helemaal geen ervaring hebt.. ;)
pi_110850494
Ik begrijp nooit zo goed waarom mensen het zo ontzettend belangrijk vinden om kinderen te krijgen.

Zelfs al zou jouw vriendin niet ziek zijn, dan bestaat er nog de kans dat ze niet zwanger wordt van jou. En wat dan?

In principe heb ik niks tegen kinderen, maar ik zou ook niet mijn leven overhoop gooien alleen maar omdat ik ze per se wil. Begrijp je? :)

En anders kun je altijd nog een kind adopteren.

..

Voor de rest wens ik je veel sterkte. Het is heel ingrijpend en ik begrijp (helaas) tot op bepaalde hoogte wat jij meemaakt.
Tombstone shadow, stretchin' across my path.
Every time I get some good news, ooh.
There's a shadow on my back.
  vrijdag 27 april 2012 @ 08:48:17 #23
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_110850574
Mijn tante heeft dit ook gehad. Ze heeft het er een jaar erg moeilijk mee gehad, en toen kon ze het loslaten. Dat speelt ca. 20 jaar terug, dus ik neem aan dat de plastische chirurgie alweer verbeterd is in de tussentijd.

Laat je niet gek maken. Ik weet zeker dat het goed komt!
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  vrijdag 27 april 2012 @ 13:51:17 #24
277985 tanteklara
fly farfaraway
pi_110860414
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 01:51 schreef Wijnbo het volgende:

[..]

Super super kl.te om mee te moeten maken. Veel sterkte en ook voor je vriending. De wereld wordt opeens anders.
Zelf ook borstkanker gehad. 1 ding als het borstweefsel weg is kan daar geen kanker meer komen. Misschien dat dat helpt en je hierdoor wat minder zorgen hebt.
  vrijdag 27 april 2012 @ 14:13:59 #25
92409 Twinky
Little star.
pi_110861176
eitjes in laten vriezen! Maar waarschijnlijk hebben ze dat ook wel gezegd in het ziekenhuis!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')