abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116748187
Overigens..... is Wilders de enige echte poldermussolini gebleken.
pi_116748353
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 18:02 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

GL zou niet durven mee te lopen in zo'n rechts kabinet. D'66 wel..... maar die betaalt altijd de prijs bij de volgende verkiezingen .
blabla... over eigen schaduwen heenstappen.... paars is het meest logisch.
In 2002 viel paars niet door ruzie van binnenuit maar door de LPF die geen poldermussolini meer had, maar toch datzelfde jaar nog over de eigen grote voeten struikelde.
Misschien dat Rutte perse CDA en D'66 erbij wilt halen om hen zovast te neutraliseren voor de volgende verkiezingen. Immers.... oppositiepartijen profiteren door het geklungel van de regering en haar fracties.
In principe wil Rutte doorpakken op dezelfde koers.
Halen ze SGP erbij als gedoger dan kan hij van start met de Kunduz-coalitie.
Kunduz-akkoord (met enkele modificaties) wordt dan regeerakkoord.
I´m back.
pi_116748504
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 18:12 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

In principe wil Rutte doorpakken op dezelfde koers.
Dat is toch te veel partijen? Met meer risico op conflicten en GL-fractie is wel regeergeil olv Sap, maar ze hebben net wel op hun donder gehad van de eigen kiezers. Durft de fractie het wel aan een rechts kabinet mogelijk te maken? Ook gezien het gemor in de eigen partij-achterban.
Voor CDA en GL lijkt het beste: wonden likken in de oppositie en hopen dat de regeerders gaan klunsen en zo kunnen ze zetels terugwinnen later.
pi_116748599
quote:
15s.gif Op donderdag 13 september 2012 17:39 schreef Ryan3 het volgende:
VVD+CDA+D66+CU+GL=41+13+12+5+4=75
Met net een restzetel die deze kant opvalt zou het misschien kunnen, maar ik zit er absoluut niet op te wachten. Gewoon eerst met PvdA om de tafel gaan, dan zien we wel weer.
pi_116748704
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 18:16 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dat is toch te veel partijen? Met meer risico op conflicten en GL-fractie is wel regeergeil olv Sap, maar ze hebben net wel op hun donder gehad van de eigen kiezers. Durft de fractie het wel aan een rechts kabinet mogelijk te maken? Ook gezien het gemor in de eigen partij-achterban.
Voor CDA en GL lijkt het beste: wonden likken in de oppositie en hopen dat de regeerders gaan klunsen en zo kunnen ze zetels terugwinnen later.
Er zijn vier overige redelijke alternatieven:
1)VVD-PvdA (79)
2)VVD-PvdA-D66 (91)
3)VVD-PvdA-CDA (92)
4)PvdA-SP-D66-CDA (78)

Elke combinatie (1,2,3) van VVD met PvdA is moeilijk.
Een combinatie (4) zonder VVD is onwaarschijnlijk (vooralsnog), plus combinatie SP-D66 is ook onwaarschijnlijk.
Blijft over de Kunduz-coalitie die toch al een proeve van bekwaamheid heeft afgelegd en die in de richting komt van het doorpakken van Rutte.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 13-09-2012 18:35:58 ]
I´m back.
pi_116748726
Wauw ik geloofde mijn ogen niet toen ik zag dat GL toch een zetel heeft afgesnoept van PVDA.
Dit geeft denk ik echt een mega groot verschil voor de onderhandelingen. Kunduz is niet uitgesloten en de nachtmerrie van de PVDA is daar. Ik denk niet dat de PVDA het zover laat komen dat er een Kunduz komt en dus kan Rutte zijn standpunten een voor een binnenhalen. Verder denk ik dat Jolande Sap met de kloten voor het blok zit (als ze al die had) Ik neem aan dat ze zich daar realiseren dat ze 5 zetels zijn verloren door twee keer samen te gaan met rechts Nederland. Met het Kunduz en het lenteakkoord. Het is een angst voor de PVDA kiezer en deze angst lijkt nu echt uit te komen denk ik.
pi_116748743
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 18:20 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Met net een restzetel die deze kant opvalt zou het misschien kunnen, maar ik zit er absoluut niet op te wachten. Gewoon eerst met PvdA om de tafel gaan, dan zien we wel weer.
Dat ligt toch moeilijk om meerdere redenen, een combinatie VVD-PvdA.
Ik zou als informateur eerst Kunduz+SGP gedoog proberen.
Kunduz heeft al droog-geregeerd ahw.
I´m back.
pi_116748780
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 18:20 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Nee, eerst maar eens om de tafel met de rest. Daarna mag de PvdA dan om de tafel met de rest.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_116748790
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 18:24 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat ligt toch moeilijk om meerdere redenen een combinatie VVD-PvdA.
Ik zou als informateur eerst Kunduz+SGP gedoog proberen.
D66 met CU en SGP op de achtergrond? Na alle kritiek die ze hebben geleverd?
pi_116748820
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 18:25 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

D66 met CU en SGP op de achtergrond? Na alle kritiek die ze hebben geleverd?
Landsbelang; SGP weet zijn plaats ook wel, idem CU en GL.
Even afwachten, maar ik denk dat dit een zekere mogelijkheid zal blijken te zijn.
I´m back.
  donderdag 13 september 2012 @ 18:27:42 #131
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_116748846
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 18:25 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee, eerst maar eens om de tafel met de rest. Daarna mag de PvdA dan om de tafel met de rest.
Waarom blijf je deze onzin spuien?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_116748875
quote:
13s.gif Op donderdag 13 september 2012 18:27 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Waarom blijf je deze onzin spuien?
Omdat ik zelf na kan denken en me niet beperk tot napraten van wat de media zeggen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 13 september 2012 @ 18:29:42 #133
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_116748913
Of de kiezers. Bijvoorbeeld.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 14 september 2012 @ 11:37:57 #134
862 Arcee
Look closer
pi_116773164
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 18:12 schreef Ryan3 het volgende:
Alsjeblieft niet, zeg. Laat die enge relifundi's lekker aan de zijlijn staan graag.

Tsja, 75 zetels voor Kunduz. Het is er gelukkig toch nog 1 te weinig. Ik hoop van harte dat 't er niet komt.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_116790153
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 11:37 schreef Arcee het volgende:

[..]

Alsjeblieft niet, zeg. Laat die enge relifundi's lekker aan de zijlijn staan graag.

Tsja, 75 zetels voor Kunduz. Het is er gelukkig toch nog 1 te weinig. Ik hoop van harte dat 't er niet komt.
Zou jij als rechtse een kabinet willen hebben met linkse partijen?
Linkse partijen willen de economie niet kapot bezuinigen, maar met geleend geld van de ECB de economie proberen aan te jagen.
Volgens mij bestaat er voor een rechtse geen rechtgeaard alternatief dan alleen steunen op CU en SGP om het kapot bezuinigen van de economie te bewerkstelligen. Allerlei kinnesinne over het christenfundamentalisme CU en SGP kan dan toch terzijde geschoven worden? Doe gasten willen niets anders dan op de rem trappen.
Ik denk nog steeds dat deze coalitie een echt alternatief zal blijken te zijn. De besprekingen over een VVD-PvdA coalitie lopen (na een tijdje) wrs toch wel spaak.
I´m back.
pi_116791921
Als GL in dit kabinet stapt, kunnen ze aan het einde van de kabinetsperiode de partij wel opdoeken.
pi_116793396
Een kabinet met 6 partijen? LOL
Een kabinet met Groenlinks wat op sterven na dood is? LOL
Groenlinks en de CU die liever regeren met de VVD dan met de PvdA? LOL
Het is goed mogelijk dat zowel de VVD als de PvdA pro forma nog gaan overleggen met de andere partijen, ook om hun onderhandelingspositie te proberen te versterken maar ze gaan samen regeren.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 14 september 2012 @ 22:33:16 #138
862 Arcee
Look closer
pi_116799025
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 19:27 schreef Ryan3 het volgende:
Zou jij als rechtse een kabinet willen hebben met linkse partijen?
Linkse partijen willen de economie niet kapot bezuinigen, maar met geleend geld van de ECB de economie proberen aan te jagen.
Volgens mij bestaat er voor een rechtse geen rechtgeaard alternatief dan alleen steunen op CU en SGP om het kapot bezuinigen van de economie te bewerkstelligen. Allerlei kinnesinne over het christenfundamentalisme CU en SGP kan dan toch terzijde geschoven worden? Doe gasten willen niets anders dan op de rem trappen.
Sociaal-economisch is maar 1 aspect. Ik moet niks hebben van religieuze inbreng. Vandaar ook dat ik erg voor Paars ben. Ik schuif het Christenfundamentalisme van de CU en SGP juist graag opzij. Lang leve het liberalisme.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')