In principe wil Rutte doorpakken op dezelfde koers.quote:Op donderdag 13 september 2012 18:02 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
GL zou niet durven mee te lopen in zo'n rechts kabinet. D'66 wel..... maar die betaalt altijd de prijs bij de volgende verkiezingen .
blabla... over eigen schaduwen heenstappen.... paars is het meest logisch.
In 2002 viel paars niet door ruzie van binnenuit maar door de LPF die geen poldermussolini meer had, maar toch datzelfde jaar nog over de eigen grote voeten struikelde.
Misschien dat Rutte perse CDA en D'66 erbij wilt halen om hen zovast te neutraliseren voor de volgende verkiezingen. Immers.... oppositiepartijen profiteren door het geklungel van de regering en haar fracties.
Dat is toch te veel partijen? Met meer risico op conflicten en GL-fractie is wel regeergeil olv Sap, maar ze hebben net wel op hun donder gehad van de eigen kiezers. Durft de fractie het wel aan een rechts kabinet mogelijk te maken? Ook gezien het gemor in de eigen partij-achterban.quote:Op donderdag 13 september 2012 18:12 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
In principe wil Rutte doorpakken op dezelfde koers.
Halen ze SGP erbij als gedoger dan kan hij van start met de Kunduz-coalitie.
Met net een restzetel die deze kant opvalt zou het misschien kunnen, maar ik zit er absoluut niet op te wachten. Gewoon eerst met PvdA om de tafel gaan, dan zien we wel weer.quote:
Er zijn vier overige redelijke alternatieven:quote:Op donderdag 13 september 2012 18:16 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dat is toch te veel partijen? Met meer risico op conflicten en GL-fractie is wel regeergeil olv Sap, maar ze hebben net wel op hun donder gehad van de eigen kiezers. Durft de fractie het wel aan een rechts kabinet mogelijk te maken? Ook gezien het gemor in de eigen partij-achterban.
Voor CDA en GL lijkt het beste: wonden likken in de oppositie en hopen dat de regeerders gaan klunsen en zo kunnen ze zetels terugwinnen later.
Dat ligt toch moeilijk om meerdere redenen, een combinatie VVD-PvdA.quote:Op donderdag 13 september 2012 18:20 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Met net een restzetel die deze kant opvalt zou het misschien kunnen, maar ik zit er absoluut niet op te wachten. Gewoon eerst met PvdA om de tafel gaan, dan zien we wel weer.
Nee, eerst maar eens om de tafel met de rest. Daarna mag de PvdA dan om de tafel met de rest.quote:Op donderdag 13 september 2012 18:20 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Met net een restzetel die deze kant opvalt zou het misschien kunnen, maar ik zit er absoluut niet op te wachten. Gewoon eerst met PvdA om de tafel gaan, dan zien we wel weer.
D66 met CU en SGP op de achtergrond? Na alle kritiek die ze hebben geleverd?quote:Op donderdag 13 september 2012 18:24 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat ligt toch moeilijk om meerdere redenen een combinatie VVD-PvdA.
Ik zou als informateur eerst Kunduz+SGP gedoog proberen.
Landsbelang; SGP weet zijn plaats ook wel, idem CU en GL.quote:Op donderdag 13 september 2012 18:25 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
D66 met CU en SGP op de achtergrond? Na alle kritiek die ze hebben geleverd?
Waarom blijf je deze onzin spuien?quote:Op donderdag 13 september 2012 18:25 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, eerst maar eens om de tafel met de rest. Daarna mag de PvdA dan om de tafel met de rest.
Omdat ik zelf na kan denken en me niet beperk tot napraten van wat de media zeggen.quote:Op donderdag 13 september 2012 18:27 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Waarom blijf je deze onzin spuien?
Alsjeblieft niet, zeg. Laat die enge relifundi's lekker aan de zijlijn staan graag.quote:Op donderdag 13 september 2012 18:12 schreef Ryan3 het volgende:
Halen ze SGP erbij als gedoger dan kan hij van start met de Kunduz-coalitie.
Zou jij als rechtse een kabinet willen hebben met linkse partijen?quote:Op vrijdag 14 september 2012 11:37 schreef Arcee het volgende:
[..]
Alsjeblieft niet, zeg. Laat die enge relifundi's lekker aan de zijlijn staan graag.
Tsja, 75 zetels voor Kunduz. Het is er gelukkig toch nog 1 te weinig. Ik hoop van harte dat 't er niet komt.
Sociaal-economisch is maar 1 aspect. Ik moet niks hebben van religieuze inbreng. Vandaar ook dat ik erg voor Paars ben. Ik schuif het Christenfundamentalisme van de CU en SGP juist graag opzij. Lang leve het liberalisme.quote:Op vrijdag 14 september 2012 19:27 schreef Ryan3 het volgende:
Zou jij als rechtse een kabinet willen hebben met linkse partijen?
Linkse partijen willen de economie niet kapot bezuinigen, maar met geleend geld van de ECB de economie proberen aan te jagen.
Volgens mij bestaat er voor een rechtse geen rechtgeaard alternatief dan alleen steunen op CU en SGP om het kapot bezuinigen van de economie te bewerkstelligen. Allerlei kinnesinne over het christenfundamentalisme CU en SGP kan dan toch terzijde geschoven worden? Doe gasten willen niets anders dan op de rem trappen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |