abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110804604
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_110804640
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 09:36 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Diego Maradona :P.
Je kunt ook misbruik ervan maken natuurlijk :') van je meto.
pi_110804661
Maar afijn, eigenlijk vind ik dat XM eerst eens van zichzelf moet leren houden.
Doe wat je niet durft.
pi_110804681
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 09:43 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Maar afijn, eigenlijk vind ik dat XM eerst eens van zichzelf moet leren houden.
Ja, eens, maar dat is misschien nog wel moeilijker dan afvallen!
Ik moet eerlijk zeggen dat ik mezelf nu leuker vind dan 15 kilo geleden... dus als je tevreden bent met je uiterlijk is het ook makkelijker om van jezelf te houden.
Be someone that makes you happy
pi_110804699
En normaal gaan eten, ook als ze daar van aankomt. Ik kan me haar frustratie zó ontzettend voorstellen zeg. Doe je zo je best, heb je nauwelijks resultaat.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_110804711
Niet misschien. Dat is moeilijker.
pi_110804713
Goedemorgen!

Lijstje gisteren :') :')__!!!

S: 5km hardlopen
O: kom Griekse yoghurt met een hele banaan en walnoten + 1 witte toast
L: 2 boterhammen "sandwich" met een soort eiersalade met chips en coleslaw erbij (niet te kanen, moeder en Mr.Mo gingen voor een cream tea, hoopte dat dit wat gezonder zou zijn)
T: heel klein stukje chocolate fudge
D: voor: gefrituurde brie in een amandelkorstje met wat cranberrie jam erbij. hoofd: stevige fish pie met sperzibonen en erbij nog een extra grote portie sperziebonen/wortels. Erbij een pint Guinness.

Véél te weinig. Maar dat is zo'n beetje het risico van met m'n ouders op pad zijn. En dat had 'meer' kunnen zijn, maar dan had ik me net als m'n moeder moeten vergrijpen aan de fudge :') Vandaag ga ik beter m'n best doen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja doei.
  donderdag 26 april 2012 @ 09:46:17 #8
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_110804730
Oh, ik snap XM ook best. Ik ben na Madrid ook weer een beetje aangekomen (al is het miss maar 2 kg), maar ik merk het toch en ik stoor me er gigantisch aan en ben pas tevreden als het er weer af is.
Niet meer actief op Fok!
pi_110804734
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 09:45 schreef motorbloempje het volgende:
Goedemorgen!

Lijstje gisteren :') :')__!!!

S: 5km hardlopen
O: kom Griekse yoghurt met een hele banaan en walnoten + 1 witte toast
L: 2 boterhammen "sandwich" met een soort eiersalade met chips en coleslaw erbij (niet te kanen, moeder en Mr.Mo gingen voor een cream tea, hoopte dat dit wat gezonder zou zijn)
T: heel klein stukje chocolate fudge
D: voor: gefrituurde brie in een amandelkorstje met wat cranberrie jam erbij. hoofd: stevige fish pie met sperzibonen en erbij nog een extra grote portie sperziebonen/wortels. Erbij een pint Guinness.

Véél te weinig. Maar dat is zo'n beetje het risico van met m'n ouders op pad zijn. En dat had 'meer' kunnen zijn, maar dan had ik me net als m'n moeder moeten vergrijpen aan de fudge :') Vandaag ga ik beter m'n best doen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Qua Kcal zit je niet veel te weinig hoor denk ik ;)
En herkenbaar, niet alleen bij ouders, ook bij vrienden.
pi_110804791
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 09:46 schreef Viking84 het volgende:
Oh, ik snap XM ook best. Ik ben na Madrid ook weer een beetje aangekomen (al is het miss maar 2 kg), maar ik merk het toch en ik stoor me er gigantisch aan en ben pas tevreden als het er weer af is.
Ik snap dat aankomen op vakantie ook nooit zo goed eigenlijk.

Maar ik begrijp dat ik hier dus een van de weinigen ben die niet zijn geluk van zijn gewicht laat afhangen?
Doe wat je niet durft.
pi_110804808
Op vakantie val ik doorgaans af omdat ik de hele dag buiten ben en heel veel beweeg :D
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_110804812
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 09:49 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Maar ik begrijp dat ik hier dus een van de weinigen ben die niet zijn geluk van zijn gewicht laat afhangen?
Ik laat mn geluk niet van mn gewicht afhangen, maar ik zit wel lekkerder in mn vel als ik slank ben...
pi_110804825
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 09:50 schreef Nallie het volgende:

[..]

Ik laat mn geluk niet van mn gewicht afhangen, maar ik zit wel lekkerder in mn vel als ik slank ben...
Ja, dat wel. :)
Maar dat merk ik dan vooral met sporten als Body Balance ofzo. Dan zitten je kwabben iets meer in de weg bij bepaalde bewegingen. :D
Doe wat je niet durft.
pi_110804844
quote:

[..]

Ik ben nooit dik geweest maar ben altijd iets zwaarder geweest dan nu en was nooit echt heel ontevreden. Nu weeg ik zo'n 5 kilo minder en ben ik super sportief en zou ook echt niet meer anders willen inderdaad. Maar niet perse om het getal, maar zit gewoon 100x beter in mijn vel nu.
pi_110804845
Herkenbaar idd, bij broer in dit geval..

Ik kan me de frustratie van XM ook goed voorstellen, maar ben het er ook wel mee eens dat het zonde van de tijd is om je daar zolang ongelukkig door te voelen. Zeker als je gewoon een prachtige vrouw bent :*

Ik geef onmiddelijk toe dat ik liever slank ben, maar ongelukkig werd ik er niet van toen ik zwaar was.
De frustratie van moeite doen voor afvallen en dan niet het gewenste resultaat snap ik weer wel.. ik had namelijk heel erg gehoopt mijn gewrichten daar heel erg mee te ontlasten en veel minder pijn te hebben als ik weer lichter zou zijn. Dat is niet echt gelukt :') en ik heb dan echt wel momenten (zoals nu) dat ik denk, wat maakt het uit als ik me weer dik vreet..
"Gelukkig" heb ik op het moment totaal geen eetlust, dat scheelt dan weer..
pi_110804847
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 09:50 schreef Isabeau het volgende:
Op vakantie val ik doorgaans af omdat ik de hele dag buiten ben en heel veel beweeg :D
Me too!
Jammer dat we op dit moment geen geld voor vakanties hebben :D
  donderdag 26 april 2012 @ 09:52:29 #17
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_110804856
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 09:49 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Ik snap het ook niet, want ik heb helemaal niet te veel gegeten en veel gelopen. En toch gebeurt het.
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 26 april 2012 @ 09:53:12 #18
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_110804867
quote:

[..]

Dat.

Irritant om dat buikje te voelen als je hardloopt. Gelukkig ben ik er met een paar weken wel weer van af als ik even doorzet. Maar jammer dat 1 weekje Madrid erin resulteert dat ik 3 weken goed moet opletten :{w.
Niet meer actief op Fok!
pi_110804872
Dramalijstje van gisteren, iig met genoeg KH :'):
O: 2 knackebrod pindakaas, 1 knackebrod pure hagelslag :9
T: banaan
L: maisbroodje roomboter, bordje salade, 2 bruine boterhammen
T: peer, 2 br boterhammen met 1 gekookt ei
T: bagel
'D': 2 bruine boterhammen met niks

Planning voor vandaag:
O1: 2x knackebrod pindakaas
O2: 250gr kwark, volvezelcruesli
L: wordt verzorgd
D: veel groente, waarschijnlijk in een omelet met wat blauwe kaas
S: intervalhardlooptraining

geen middag-T want vroege D ivm S. Misschien neem ik naderhand nog een bakje kwark.

Ik val ook altijd af op vakantie vanwege erg actief en je eten zelf moeten dragen enzo.
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_110804881
Op vakantie kom ik ook altijd aan, maar dat was vroeger toen ik nog geen rolstoeldieet hoefde nooit zo.
Op vakantie wil ik gewoon wijntjes en een ijsje enzo zonder me druk te maken dat ik over die 1380 kcal per dag heen kom.
pi_110804930
Ik val volgens mij ook altijd af op vakanties/tripjes. Maargoed, we wandelen dan veel, zitten veel op de motor, koken vooral zelf op ons campingkookstelletje :+ O+ Zin in! Is 't al 16 juni? :9

En nu zit ik even heerlijk alleen, met een kop koffie, wakker te worden. Bijlezen.
En foto's van gisteren kijken. Hebben een groepsfotootje gemaakt en mijn jas is zó niet flatteus... zou het liefste de foto gewoon weggooien, want zie eruit als een obees bolletje met wel redelijk prima benen en een niet ál te vadsig hoofd, maar de rest :') _O- gelukkig was de jas gisteren in noodweer, wind en regen wel erg fijn :')!
Ja doei.
pi_110804945
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 09:56 schreef motorbloempje het volgende:
Ik val volgens mij ook altijd af op vakanties/tripjes. Maargoed, we wandelen dan veel, zitten veel op de motor, koken vooral zelf op ons campingkookstelletje :+ O+ Zin in! Is 't al 16 juni? :9

En nu zit ik even heerlijk alleen, met een kop koffie, wakker te worden. Bijlezen.
En foto's van gisteren kijken. Hebben een groepsfotootje gemaakt en mijn jas is zó niet flatteus... zou het liefste de foto gewoon weggooien, want zie eruit als een obees bolletje met wel redelijk prima benen en een niet ál te vadsig hoofd, maar de rest :') _O- gelukkig was de jas gisteren in noodweer, wint en regen wel erg fijn :')!
Wint?

Neem aan dat de opmerking slaat op de jas?
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_110804952
16 juni is tof *O*
Dan ben ik jarig en dan hebben mijn meiden een balletvoorstelling in het theater O+
pi_110804963
Op vakantie let ik echt niet op eten. Dan moet er genoten worden. :Y
pi_110804976
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 09:57 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Wint?

Neem aan dat de opmerking slaat op de jas?
Frustratietikfoutje :')
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')