Je wilt me niet begrijpen, ook primaquote:Op donderdag 26 april 2012 13:36 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Ik denk dat het kind met het gedicht wel beseft waar het over gaat. Daarnaast maakt het nog wat uit of kinderen nu nog wat leren over de tweede wereldoorlog of niet? Oorlogen hebben toch de neiging veel op elkaar te lijken en zich te herhalen. Er is niets in de Tweede wereldoorlog niet gebeurd wat er daarvoor al niet in een oorlog gebeurd was. De technologie om de dood te verwezenlijken is de enige vooruitgang in oorlogen.
Wat een belachelijke uitspraak.quote:Op donderdag 26 april 2012 13:24 schreef De_Kardinaal het volgende:
Er is geen enkel excuus om overlevenden en nabestaanden te schofferen door op 4 mei een nazaat van een oorlogsmisdadiger een platform te geven tijdens de nationale dodenherdenking op de Dam.
De Sovjet-Unie was een smerig rijk, zeker ten tijde van Stalin. Mensen die de ballen hadden vrijwillig daar tegen te vechten, die vind ik echt niet per defintie fout.quote:Op donderdag 26 april 2012 13:41 schreef Dagonet het volgende:
Wat is Nederland toch een goed land. Goed in het eindeloos blijven natrappen.
Doet me denken aan die docu over soldaten aan het oostfront
quote:Op donderdag 26 april 2012 13:45 schreef TLC het volgende:
Wat een kutouders heeft dat kind ook dat ze hun kind hebben vernoemd naar iemand die bij de waffen ss zat terwijl anderen in hun gezin juist bij het verzet hebben gezeten, maar blijkbaar zijn die ouders net zo fout.
e jij bent fout.quote:Op donderdag 26 april 2012 13:45 schreef TLC het volgende:
Wat een kutouders hebben die ouders ook dat ze hun kind hebben vernoemd naar iemand die bij de waffen ss zat terwijl anderen in hun gezin juist bij het verzet hebben gezeten, maar blijkbaar zijn die ouders net zo fout.
Dat mag niet volgens het comité dat deze doelen nastreeft:quote:
quote:Het algemene uitgangspunt van het Nederlands Auschwitz Comité is inhoud geven aan de zinspreuk "Nooit meer Auschwitz"
Doelstellingen
Het Nederlands Auschwitz Comité heeft daartoe de volgende doelstellingen:
het herdenken van de Holocaust en het overdragen van kennis daarover.
het bevorderen van het algemene beginsel van non-discriminatie, alsook de handhaving van de grondrechten, zoals weergegeven in artikel 1 van de Nederlandse Grondwet.
het ageren tegen grove schendingen van mensenrechten.
Het comité vergeet alleen even dat we op 4 mei niet alleen de joden die omgekomen zijn herdenken.quote:Op donderdag 26 april 2012 13:46 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Dat mag niet volgens het comité dat deze doelen nastreeft:
[..]
Het boeit ze niet, zoals zoveel mensen het niet boeit. Boerenjongens die van niets weten krijgen een stoer uniform en gaan vechten om ons te beschermen tegen het bolschewisme.quote:Op donderdag 26 april 2012 13:44 schreef De_Dakgoot het volgende:
Oke hier komt de grootste vraag.
Weet het Cidi wel of die oudoom van haar vocht vanwege de joden of vanwege het communisme.
quote:Op donderdag 26 april 2012 13:46 schreef TLC het volgende:
Wat een kutouders heeft dat kind ook dat ze hun kind hebben vernoemd naar iemand die bij de waffen ss zat terwijl anderen in hun gezin juist bij het verzet hebben gezeten, maar blijkbaar zijn die ouders net zo fout.
Dat is dan duidelijk, er mogen ook geen Joden op de dodenherdenking komen, het waren immers NAZI'squote:Op donderdag 26 april 2012 13:50 schreef De_Kardinaal het volgende:
En dan hebben we in het kader van Nederlanders bij de waffen-SS ook nog de documentaire:
Joden die dienst deden bij de Duitse Wehrmacht/SS.
ik bedoelde juist het feit dat er 1 bevolkingsgroep uitgemoord werd.quote:Op donderdag 26 april 2012 13:39 schreef ems. het volgende:
[..]
In de meeste 'echte' oorlogen worden er wel massaal mensen vermoord
Gehandicapten, Zigeuners, Polen.....quote:Op donderdag 26 april 2012 13:53 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
ik bedoelde juist het feit dat er 1 bevolkingsgroep uitgemoord werd.
Vaak zat voorgekomen. Het verschil is alleen dat de Duitsers het op industriele wijze aanpakten. Stalin liet gewoon 10 miljoen Oekrainers verhongeren door het vreten te pikken. Weet niet wat nou zoveel menslievender is...quote:Op donderdag 26 april 2012 13:53 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
De Katharen? Eén kruistocht en een Inquisitie om ze uit te roeien. Zuid-Frankrijk, 13e eeuw.quote:Op donderdag 26 april 2012 13:53 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
Die reactie had ik nog niet eens gezien. Wat een domme uitspraak. De jongen is ten eerste al geen nazaat en al was dat zo, dan nog is het onredelijk nakomelingen de zonden van hun voorouders aan te rekenen.quote:Er is geen enkel excuus om overlevenden en nabestaanden te schofferen door op 4 mei een nazaat van een oorlogsmisdadiger een platform te geven tijdens de Nationale Dodenherdenking op de Dam.
Dan moeten we de Joden schuldig houden voor de genocides die ze zelf hebben beschreven in Exodus inderdaad... Lijkt me wat cru.quote:Op donderdag 26 april 2012 13:57 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Die reactie had ik nog niet eens gezien. Wat een domme uitspraak. De jongen is ten eerste al geen nazaat en al was dat zo, dan nog is het onredelijk nakomelingen de zonden van hun voorouders aan te rekenen.
quote:Op donderdag 26 april 2012 14:00 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Dan moeten we de Joden schuldig houden voor de genocides die ze zelf hebben beschreven in Exodus inderdaad... Lijkt me wat cru.
quote:3 Trek daarom op tegen de Amalekieten en versla ze. Wijd al hun bezittingen onvoorwaardelijk aan de HEER. Spaar ze niet, maar dood alles en iedereen: mannen en vrouwen, kinderen en zuigelingen, runderen en schapen, kamelen en ezels.’ 4 Saul liet het leger oproepen en hield wapenschouw in Telaïm. Er waren tweehonderdduizend man voetvolk en nog eens tienduizend man uit Juda. 5 Toen hij bij de stad van de Amalekieten kwam, legde hij een hinderlaag in de rivierbedding. 6 Intussen waarschuwde hij de Kenieten: ‘Maak dat u wegkomt! Blijf niet bij de Amalekieten, want dan moet ik u samen met hen uitroeien, terwijl u de Israëlieten tijdens hun uittocht uit Egypte juist goed behandeld hebt.’ De Kenieten gingen dus weg bij de Amalekieten. 7 Saul sloeg de Amalekieten terug van Chawila tot aan Sur, op de grens met Egypte. 8 Hun koning Agag nam hij levend gevangen, maar de rest van het volk doodde hij.
1 Samuel 15
Er zat er toch een tussen die niet rouwig was om de zes miljoen vermoorde joden. 'Weg is weg'.quote:Op donderdag 26 april 2012 13:48 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Het boeit ze niet, zoals zoveel mensen het niet boeit. Boerenjongens die van niets weten krijgen een stoer uniform en gaan vechten om ons te beschermen tegen het bolschewisme.
Dat bleek ook wel uit die docu..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |