Uit welke tijd? Hoever moeten we teruggaan? Ik heb je al 1 tragisch voorbeeld gegeven.quote:
quote:Lt. Gen. Willis Dale "Critt" Crittenberger, USMA 1913, had two sons in the
army. Townsend W. Crittenberger apparently volunteered to get into the fighting
and was KIA as a tank-gunner in the last months of the war.
quote:Lt. Gen. Lesley J. McNair, USMA 1904, was KIA by "friendly bombing" in
Normandy and his son Douglas died on Guam, Aug 1944.
Er zijn er genoeg te vinden. Meer dan genoeg zelfs.quote:Lt. William M. Grimes Jr., son of Maj. Gen. William Middleton Grimes, CG 8th
AD, was KIA near München March/April 1945.
majoor William Covendisch, hij is de markies van Hartington, oudste zoon en erfgenaam van de hertog van Devonshire en gehuwd met Kathleen Kennedy, zuster van John Kennedy, de latere president van Amerika. 1944quote:Op donderdag 26 april 2012 12:55 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Uit welke tijd? Hoever moeten we teruggaan? Ik heb je al 1 tragisch voorbeeld gegeven.
Een andere is Joseph Patrick Kennedy. Zoon van de toenmalige Amerikaanse ambassadeur in Engeland.
Von Richthofen was een aristocraten familie. Zal je niet onbekend zijn?
Gerd von Rundstedt en Erich von Manstein verloren beiden al hun zoons in de oorlog.
[..]
[..]
[..]
Er zijn er genoeg te vinden. Meer dan genoeg zelfs.
Dan komen de mensen van het CiDi toch niet.quote:Op donderdag 26 april 2012 12:14 schreef opgebaarde het volgende:
Voor beide "kanten" is heel wat te zeggen maar om argument kracht bij te zetten en te dreigen met "als dat gedicht voorgedragen wordt, komen wij niet"
argh zo kinderachtig, verwend en vooral simpel![]()
Jammer. Puntje van aandacht op bevrijdingsdag?quote:Op donderdag 26 april 2012 13:18 schreef opgebaarde het volgende:
het gedicht is geschrapt, het is ze gelukt
Deze opmerking laat zien hoe kort zichtig je bent.quote:Op donderdag 26 april 2012 13:21 schreef TLC het volgende:
Fok!ers die de nsb goedpraten, hoe laag kun je zakken, de betreffende soldaat ging trouwens geheel vrijwillig bij de waffen ss.
Het is goed dat het gedicht geschrapt is, trouwens ook voor dat kind zelf, anders had ie toch geen leven meer op school, of toekomstige scholen.
erg jammer, zeer schandelijkquote:Op donderdag 26 april 2012 13:19 schreef Strolie75 het volgende:
Keutel is weer ingetrokken. Jammer.
http://www.nu.nl/binnenla(...)ampaign=nunl_twitter
Iets over juist leren van het verleden, uitsluiting van bepaalde personen op basis (de daden) van hun voorouders en vergeving.quote:"Het Comité vindt dat slachtoffers en daders niet op hetzelfde moment herdacht kunnen worden. "De keuze van het Nationaal Comité 4 en 5 mei is strijdig met iedere vorm van zinnelijk denken en fatsoen. Er is geen enkel excuus om overlevenden en nabestaanden te schofferen door op 4 mei een nazaat van een oorlogsmisdadiger een platform te geven tijdens de nationale dodenherdenking op de Dam."
http://www.ed.nl/nieuws/a(...)oycot-herdenking.ece
Ik schiet me liever zelf een kogel door de kop dan dat ik ooit iemand moet aangeven vanwege een religie, itt tot vele users hier ben ik niet zo kortzichtig en in hokjes denkend.quote:Op donderdag 26 april 2012 12:32 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Zou jij anders handelen met je moslimburen?
Ik betwijfel het.
Want? Leg eens uit? Waar praatte het kind trouwens goed wat de oom verricht had?quote:Op donderdag 26 april 2012 13:21 schreef TLC het volgende:
Fok!ers die de nsb goedpraten, hoe laag kun je zakken, de betreffende soldaat ging trouwens geheel vrijwillig bij de waffen ss.
Het is goed dat het gedicht geschrapt is, trouwens ook voor dat kind zelf, anders had ie toch geen leven meer op school, of toekomstige scholen.
Kinderen worden nu eenmaal gepest, en een kind van foute afkomst is al helemaal een doelwit op scholen.quote:Op donderdag 26 april 2012 13:24 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Want? Leg eens uit? Waar praatte het kind trouwens goed wat de oom verricht had?
Dankzij de Fascistische Jodenlobby (CIDI) mar je blijkbaar je mening niet meer uiten.
Het gaat om eem 15-jarig kindquote:Op donderdag 26 april 2012 13:24 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Iets over juist leren van het verleden, uitsluiting van bepaalde personen op basis (de daden) van hun voorouders en vergeving.
Volgende voorstel:quote:Op donderdag 26 april 2012 13:19 schreef Strolie75 het volgende:
Keutel is weer ingetrokken. Jammer.
http://www.nu.nl/binnenla(...)ampaign=nunl_twitter
We leven in 2012.quote:Op donderdag 26 april 2012 13:26 schreef TLC het volgende:
[..]
Kinderen worden nu eenmaal gepest, en een kind van foute afkomst is al helemaal een doelwit op scholen.
het is tegenwoordig zo slecht gesteld met geschiedenis lessen dat de kinderen tegenwoordig nog eens niet weten wat de WO2 is. Laat staan dat tieners weten van de slag om arnhemquote:Op donderdag 26 april 2012 13:24 schreef TLC het volgende:
[..]
Ik schiet me liever zelf een kogel door de kop dan dat ik ooit iemand moet aangeven vanwege een religie, itt tot vele users hier ben ik niet zo kortzichtig en in hokjes denkend.
En er mogen ook alleen Joden komen die echt iemand verloren hebben. Tevens mogen Nederlanders die de oorlog niet persoonlijk hebben meegemaakt niet op dodenherdenking komen en ook moeten alle Duitsers die dag uit Nederland geweerd worden.quote:Op donderdag 26 april 2012 13:26 schreef SteveBudin het volgende:
[..]
Volgende voorstel:
Vanaf volgend jaar zijn nakomelingen van NSB-ers niet meer welkom bij de dodenherdenking.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |