abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † donderdag 26 april 2012 @ 15:32:09 #251
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_110817160
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 15:27 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Ik zal niet de enige zijn.
De joden zijn 'maar' 10% van alle slachtoffers in de oorlog.
Vele zijn de Russen en geallieerden.

Als jij dan dood leuk de SS'ers wilt herdenken moet je dat lekker doen maar ik vind het respectloos.
Respectloos vind ik zeggen dat iemand het herdenken niet waard is. Het is wel iemand zijn zoon, broer of oud-oom geweest. Sinds wanneer ben jij in staat om als God op de dag des oordeels te oordelen over een ander?
  Admin donderdag 26 april 2012 @ 15:32:56 #252
2589 crew  yvonne
Grijze Dakduif
pi_110817193
Als we dan toch offtopic gaan
Joodse Raad
CIDI boter en hoofd
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:[b]
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.[/b]
pi_110817258
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 15:32 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Respectloos vind ik zeggen dat iemand het herdenken niet waard is. Het is wel iemand zijn zoon, broer of oud-oom geweest. Sinds wanneer ben jij in staat om als God op de dag des oordeels te oordelen over een ander?
Ik zeg nergens dat de zoon, broer, oud oom niet kunnen herdenken, dat moeten ze zelf weten.
Maar niet bij de nationale dodenherdenking.
  Admin donderdag 26 april 2012 @ 15:38:38 #254
2589 crew  yvonne
Grijze Dakduif
pi_110817480
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 15:34 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Ik zeg nergens dat de zoon, broer, oud oom niet kunnen herdenken, dat moeten ze zelf weten.
4 mei is niet voorbehouden aan de Joden, noch aan WO2, het is 67 jaar later. WIJ zijn toch wel wijzer hoop ik.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]

† In Memoriam † donderdag 26 april 2012 @ 15:40:15 #255
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_110817565
quote:

[..]

Aha, ik dacht even dat als een Nederlander sneuvelde tijdens oorlogstijd, dat deze dan ongeacht zijn achtergrond, het herdenken waard was. Ik was even vergeten dat nationale dodenherdenking de afkorting was van de nationale dodenherdenking van alle doden behalve dan voor zij die streden bij de zijde van de verliezer, oorlogsmisdaden heeft gepleegd tegen de overwinnaar en dat de overwinnaar zich daar ook schuldig aanmaakte doet er niet toe, de winnaar bepaalt de verliezer betaalt en baalt.

Of zoals te vinden is op hun site:

quote:
“Tijdens de Nationale Herdenking op 4 mei herdenken we allen – burgers en militairen – die in het Koninkrijk der Nederlanden of waar ook ter wereld zijn omgekomen of vermoord sinds het uitbreken van de Tweede Wereldoorlog, in oorlogssituaties en bij vredesoperaties.”
Ik zie daar nergens een sterretje staan uitgezonderd Nederlanders die gesneuveld zijn toen zij in dienst waren bij de SS.
  Redactie Frontpage donderdag 26 april 2012 @ 15:40:15 #256
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_110817567
quote:

[..]

Waarom herdenken we dan ook de piloten die Dresden en tienduizenden burgers willens en wetens hebben plat gebombardeerd en op de terugweg neerstortten?
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  Redactie Frontpage donderdag 26 april 2012 @ 15:41:37 #257
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_110817633
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 15:40 schreef De_Kardinaal het volgende:

Ik zie daar nergens een sterretje staan uitgezonderd Nederlanders die gesneuveld zijn toen zij in dienst waren bij de SS.
Men moet die tekst aanpassen naar de waarheid van vandaag:
quote:
“Tijdens de Nationale Herdenking op 4 mei herdenken we allen – burgers en militairen – die in het Koninkrijk der Nederlanden of waar ook ter wereld zijn omgekomen of vermoord sinds het uitbreken van de Tweede Wereldoorlog, in oorlogssituaties en bij vredesoperaties. Uitzonderingen gelden als het CIDI dat van ons eist”
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  Admin donderdag 26 april 2012 @ 15:45:29 #258
2589 crew  yvonne
Grijze Dakduif
pi_110817813
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 15:41 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

[..]

^O^ je toevoeging

Admin donderdag 26 april 2012 @ 15:45:54 #259
2589 crew  yvonne
Grijze Dakduif
pi_110817828
quote:

[..]

Aha, ik dacht even dat als een Nederlander sneuvelde tijdens oorlogstijd, dat deze dan ongeacht zijn achtergrond, het herdenken waard was. Ik was even vergeten dat nationale dodenherdenking de afkorting was van de nationale dodenherdenking van alle doden behalve dan voor zij die streden bij de zijde van de verliezer, oorlogsmisdaden heeft gepleegd tegen de overwinnaar en dat de overwinnaar zich daar ook schuldig aanmaakte doet er niet toe, de winnaar bepaalt de verliezer betaalt en baalt.

[..]

Noch dat het enkel voor Joden is.

pi_110817856
quote:

[..]

[..]

Dat zou eigenlijk wel moeten vind ik persoonlijk.
Herdenk jij ook de dood van Hitler?
pi_110817886
quote:
14s.gif Op donderdag 26 april 2012 15:45 schreef yvonne het volgende:

[..]

Dat zeg ik ook nergens, dat het enkel voor Joden is.
  † In Memoriam † donderdag 26 april 2012 @ 15:47:55 #262
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_110817925
quote:
14s.gif Op donderdag 26 april 2012 15:45 schreef yvonne het volgende:

[..]

De hele kwestie komt er op neer dat velen het verleden willen begraven en ervan geleerd hebben, maar dat enkele personen voor wie vergeving een zonde is stug blijft hangen in datzelfde verleden waaruit ze willen ontsnappen. Dat snap ik niet goed.
pi_110817931
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 15:41 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

[..]

Eigenlijk moet men dat even aanpassen op de Wiki van Nationale Dodenherdenking.
Gewoon om even een statement te maken.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  Redactie Frontpage donderdag 26 april 2012 @ 15:51:11 #264
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_110818063
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 15:46 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Hij zegt toch nergens dat de SS verheerlijkt moet worden? Waarom kan je mensen niet vergeven, het verleden (bijna 70 jaar geleden) achter je laten?

Dat jij serieus niet snapt dat het herdenken van doden niet gelijk staat aan het vereren van Adolf Hitler, zegt meer dan genoeg over jou.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_110818204
quote:
14s.gif Op donderdag 26 april 2012 15:48 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Eigenlijk moet men dat even aanpassen op de Wiki van Nationale Dodenherdenking.
Gewoon om even een statement te maken.
Nu staat er ineens zoiets.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Nationale_Dodenherdenking
  donderdag 26 april 2012 @ 15:54:22 #266
241662 Jian
Well, well, well
pi_110818209
Tsja, De Waffen SS daar kwam je niet zomaar bij, daarvoor moest je je aanmelden bij de SS, als Nederlander in 1e instantie bij het elitekorps van de Nederlandsche SS. Je moest aan strenge eisen voldoen. Naast het feit dat je natuurlijk ontegensprekelijk Ariër moest zijn, werden er ook eisen gesteld aan je persoonlijkheid en je levenshouding..... De waffen SS soldaat was natuurlijk ook niet hetzelfde als de gemiddelde diensplichte whermacht soldaat.
De waffen SS, aan het eind van de 2e wereldoorlog veroordeeld als crminele organisatie, daar moet je bij de dodenherdenking met al haar gevoeligheden gewoon niet mee aankomen denk ik. Bovenstaande staat natuurlijk los van de intentie en gedachtegang van een kind dat een mooi gedicht schrijft.
pi_110818211
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 15:06 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat?

Maar dan heb ik het fout... ik dacht dat Duitsland eerst Europa aanviel... maar VS is dus meteen begonnen met als eerste land Duitsland aan te vallen.

Ik leer hier elke dag weer dingen bij.
:') Laat maar zitten. Lees het topic nog eens en lees je een beetje in over hoe een oorlog verloopt.
Conscience do cost.
  † In Memoriam † donderdag 26 april 2012 @ 15:54:25 #268
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_110818214
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 15:46 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

“Tijdens de Nationale Herdenking op 4 mei herdenken we allen – burgers en militairen – die in het Koninkrijk der Nederlanden of waar ook ter wereld zijn omgekomen of vermoord sinds het uitbreken van de Tweede Wereldoorlog, in oorlogssituaties en bij vredesoperaties.”

Daar valt Hitler ook onder ja. Ik sta niet even persoonlijk bij hem stil, maar ik sta ook niet persoonlijk stil bij elke Amerikaan, Canadees of Duitsers die hier in de omgeving begraven ligt in velden met duizenden witte kruisjes.
pi_110818364
quote:
Edit, stond er al
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_110818372
Kun je ergens uitzoeken of je familie in de SS/wehrmacht hebt gehad? :o
pi_110818410
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 15:51 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Hij zegt toch nergens dat de SS verheerlijkt moet worden? Waarom kan je mensen niet vergeven, het verleden (bijna 70 jaar geleden) achter je laten?

Dat jij serieus niet snapt dat het herdenken van doden niet gelijk staat aan het vereren van Adolf Hitler, zegt meer dan genoeg over jou.
Ik vind de SS'ers wel degelijk even erg als Hitler.

Ik vind het ook goed dat voor oude bejaarden die vroeger oorlogsmisdadiger waren nog steeds rechtszaken worden geopend.
Ik zou zoiets nooit vergeven wat ze hebben gedaan, maar dat betekent niet dat je niet verder kan leven.

Dat jij een SS'er die vele kinderen, bejaarde, vrouwen, mannen hebben omgelegd in bijv. concentratiekampen kan vergeven moet je zelf weten.
Ik vind het niet minder erg worden naarmate de jaren verstrijken.
pi_110818415
quote:
5s.gif Op donderdag 26 april 2012 15:57 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Kun je ergens uitzoeken of je familie in de SS/werhmacht hebt gehad? :o
Ik hoop het.
pi_110818509
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 15:54 schreef ems. het volgende:

[..]

:') Laat maar zitten. Lees het topic nog eens en lees je een beetje in over hoe een oorlog verloopt.
Iemand heeft al aangegeven dat je het fout had, lees even het topic door en je komt erachter.
  Redactie Frontpage donderdag 26 april 2012 @ 16:00:45 #274
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_110818534
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 15:58 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Ik vind de SS'ers wel degelijk even erg als Hitler.

Ik vind het ook goed dat voor oude bejaarden die vroeger oorlogsmisdadiger waren nog steeds rechtszaken worden geopend.
Ik zou zoiets nooit vergeven wat ze hebben gedaan, maar dat betekent niet dat je niet verder kan leven.

Dat jij een SS'er die vele kinderen, bejaarde, vrouwen, mannen hebben omgelegd in bijv. concentratiekampen kan vergeven moet je zelf weten.
Ik vind het niet minder erg worden naarmate de jaren verstrijken.
Maar hypocriet genoeg vind je het platbombarderen van tientallen duizenden onschuldige Duitse burgers vergeven geen probleem :W
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_110818570
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 15:54 schreef Jian het volgende:
Tsja, De Waffen SS daar kwam je niet zomaar bij, daarvoor moest je je aanmelden bij de SS, als Nederlander in 1e instantie bij het elitekorps van de Nederlandsche SS. Je moest aan strenge eisen voldoen. Naast het feit dat je natuurlijk ontegensprekelijk Ariër moest zijn, werden er ook eisen gesteld aan je persoonlijkheid en je levenshouding..... De waffen SS soldaat was natuurlijk ook niet hetzelfde als de gemiddelde diensplichte whermacht soldaat.
De waffen SS, aan het eind van de 2e wereldoorlog veroordeeld als crminele organisatie, daar moet je bij de dodenherdenking met al haar gevoeligheden gewoon niet mee aankomen denk ik. Bovenstaande staat natuurlijk los van de intentie en gedachtegang van een kind dat een mooi gedicht schrijft.
^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')