Ben jij gelovig?quote:
Oké.quote:
Iets met : "Ga heen en vermenigvuldigd u."quote:Op woensdag 25 april 2012 21:55 schreef Zenato het volgende:
Waarom heb ik dan dringend de behoefte om te rukken?
"Aanbid geen afgoden", zoals Geld, Seks of Wetenschap.quote:God heeft ons te slim gemaakt. We kunnen ook dingen bedenken waarom we niet in God geloven. Zie Wetenschap etc.
Het smalle pad is moeilijk begaanbaar.quote:Kijk naar deze tijd, slechts een klein deel gelooft nog eigenlijk, hij kon ons toch zo laten denken dat we in hem geloven?
Vind jij geweld goed?quote:Alle mensen, zelfs christenen, hebben geweld in zich. Een christen fantaseert ook wel eens dat hij een vervelend persoon in elkaar schopt, denk ik.
Tja, als je niet wilt deugen...quote:En als we iets slechts gedaan hebben, omdat het van nature in ons zit, moeten we naar de hel?
Je hebt het over de wetenschap helemaal niet gehad.quote:Sorry hoor, maar het klinkt zo onlogisch, ik vind dat wetenschap hier duidelijk wint.
Ach, God heeft helemaal geen seks (als gevolg van het monotheisme) en vermenigvuldigd zichzelf niet. God is seksloos of het is zielig.quote:Op woensdag 25 april 2012 22:34 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Jammer dat het vaak uitgesloten wordt.
"Aanbid geen afgoden", zoals Geld, Seks of Wetenschapquote:Op woensdag 25 april 2012 22:26 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Iets met : "Ga heen en vermenigvuldigd u."
[..]
"Aanbid geen afgoden", zoals Geld, Seks of Wetenschap.
[..]
Het smalle pad is moeilijk begaanbaar.
[..]
Vind jij geweld goed?
[..]
Tja, als je niet wilt deugen...
[..]
Je hebt het over de wetenschap helemaal niet gehad.
Arme God.quote:Op woensdag 25 april 2012 22:43 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Ach, God heeft helemaal geen seks (als gevolg van het monotheisme) en vermenigvuldigd zichzelf niet. God is seksloos of het is zielig.
quote:
Jammer eigenlijk dat het verdwenen is.quote:Op donderdag 26 april 2012 00:14 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Polytheisten hebben meer compassie met hun goden.
In India nietquote:Op donderdag 26 april 2012 00:16 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Jammer eigenlijk dat het verdwenen is.
quote:Op woensdag 25 april 2012 21:55 schreef Zenato het volgende:
Kijk naar deze tijd, slechts een klein deel gelooft nog eigenlijk
In Noord-West Europa ligt het percentage ongelovigen geloof ik ergens tussen 55% en 85% (Zweden). Dus zelfs daarvoor zijn uitspraken als 'klein deel' en 'bijna niemand' gelooft nog, te sterk uitgedrukt. Al is het idd wel een meerderheid.quote:Op woensdag 25 april 2012 23:49 schreef Zenato het volgende:
[..]
"Aanbid geen afgoden", zoals Geld, Seks of Wetenschap
Ja kijk dat bedoel ik, bijna niemand gelooft meer, de meerderheid aanbid dat juist.
1. Hel bestaat volgens de Bijbel niet.quote:Op woensdag 25 april 2012 21:55 schreef Zenato het volgende:
God heeft ons te slim gemaakt. We kunnen ook dingen bedenken waarom we niet in God geloven. Zie Wetenschap etc.
Kijk naar deze tijd, slechts een klein deel gelooft nog eigenlijk, hij kon ons toch zo laten denken dat we in hem geloven?
En als we iets slechts gedaan hebben, omdat het van nature in ons zit, moeten we naar de hel?
Sorry hoor, maar het klinkt zo onlogisch, ik vind dat wetenschap hier duidelijk wint.
Volgens de bijbel bestaan er ook pratende slangen dus dat zegt niet zoveel.quote:Op zaterdag 28 april 2012 19:30 schreef bianconeri het volgende:
[..]
1. Hel bestaat volgens de Bijbel niet.
1! pratende slang. Geen werkelijke slang maar een buikspreker.quote:Op zaterdag 28 april 2012 19:36 schreef ems. het volgende:
Volgens de bijbel bestaan er ook pratende slangen dus dat zegt niet zoveel.
Punt staat dat pratende slangen niet bestaan. Het is dus niet heel relevant om te zeggen dat iets volgens de bijbel niet bestaat want de bijbel staat vol met dingen die niet bestaan.quote:Op zaterdag 28 april 2012 19:41 schreef bianconeri het volgende:
[..]
1! pratende slang. Geen werkelijke slang maar een buikspreker.
Nadenken voor iets doms posten is wellicht ff handig.
Bijbel is ook niet in de 20e eeuw geschreven, je kan dus nooit weten of het echt heeft bestaan of niet. Maar ja, daar ligt weer de kern van het geloof.quote:Op zaterdag 28 april 2012 19:42 schreef ems. het volgende:
[..]
Punt staat dat pratende slangen niet bestaan. Het is dus niet heel relevant om te zeggen dat iets volgens de bijbel niet bestaat want de bijbel staat vol met dingen die niet bestaan.
Maargoed, dat zal wel teveel logica zijn ofzo.
Dat is met elke stuk tekst uit die tijd. De vraag is dan ook waarom religious nuts zoveel waarde hechten aan dát specifieke verhaaltje maar andere mythes in de wind slaan.quote:Op zaterdag 28 april 2012 19:44 schreef BestIEverHad het volgende:
[..]
Bijbel is ook niet in de 20e eeuw geschreven, je kan dus nooit weten of het echt heeft bestaan of niet.
Tr00.quote:Maar ja, daar ligt weer de kern van het geloof.
Misschien hechten ze er een waarde aan omdat het een houvast is of omdat het een moraal heeft, een levenswijze beschrijft? Ik weet het niet.quote:Op zaterdag 28 april 2012 19:45 schreef ems. het volgende:
[..]
Dat is met elke stuk tekst uit die tijd. De vraag is dan ook waarom religious nuts zoveel waarde hechten aan dát specifieke verhaaltje maar andere mythes in de wind slaan.
[..]
Tr00.
God heeft de mens met zowel lust (om ons voort te planten weetjewel) als intellect geschapen.quote:Op woensdag 25 april 2012 21:55 schreef Zenato het volgende:
God heeft ons te slim gemaakt. We kunnen ook dingen bedenken waarom we niet in God geloven. Zie Wetenschap etc.
Kijk naar deze tijd, slechts een klein deel gelooft nog eigenlijk, hij kon ons toch zo laten denken dat we in hem geloven?
Alle mensen, zelfs christenen, hebben geweld in zich. Een christen fantaseert ook wel eens dat hij een vervelend persoon in elkaar schopt, denk ik.
En als we iets slechts gedaan hebben, omdat het van nature in ons zit, moeten we naar de hel?
Sorry hoor, maar het klinkt zo onlogisch, ik vind dat wetenschap hier duidelijk wint.
Wat is het voordeel dan?quote:Op zaterdag 28 april 2012 20:54 schreef hardlopen het volgende:
[..]
God heeft de mens met zowel lust (om ons voort te planten weetjewel) als intellect geschapen.
Wat jij moet weten is dat God jouw aanbidding niet nodig heeft. Hem aanbidden is iets wat in ons voordeel zit, niet andersom.
Leg eens uit.quote:Dus dat gespot richting God is enkel schadelijk voor jouw eigen gezondheid en toekomst.
Wanneer heeft die dat gedaan?quote:God heeft ons de reden van ongeloof en zondig gedrag al uitgelegd;
Dus jij hebt in je gedachten wel eens stemmen gehoord?quote:Satan de rebel die ons dingen in gedachten influistert.
Er zijn in verhouding steeds minder mensen die in God geloven dus wat je zegt rijmt niet..quote:God heeft graag dat we door middel van denken overtuigd raken van zijn bestaan.
Hoe kom je erbij dat atheisme waterdicht is?quote:Jij bent ongelovig zoals velen, maar vanwaar de drang om over God te praten dan?; als het waterdicht staat dat atheisme de waarheid in pacht heeft dan hebben jullie intellecte wezens met de superieure brein toch geen bevestiging nodig van anderen? En dat gespot elke keer is dat nodig? Tourette of toch satan?
je verwart interesse met kritiek...quote:Op zaterdag 28 april 2012 20:54 schreef hardlopen het volgende:
Jij bent ongelovig zoals velen, maar vanwaar de drang om over God te praten dan?;
als het waterdicht staat dat atheisme de waarheid in pacht heeft dan hebben jullie intellecte wezens met de superieure brein toch geen bevestiging nodig van anderen?
pot, ketel, enz...quote:Op zaterdag 28 april 2012 20:54 schreef hardlopen het volgende:
En dat gespot elke keer is dat nodig? Tourette of toch satan?
Omdat religies nog steeds een stevige vinger in de pap hebben in de politiek in vrijwel de gehele wereld.quote:Op zaterdag 28 april 2012 20:54 schreef hardlopen het volgende:
[..]
Jij bent ongelovig zoals velen, maar vanwaar de drang om over God te praten dan?
God wil dat je hem blindelings volgt. En van masturberen word je blind.quote:Op woensdag 25 april 2012 21:55 schreef Zenato het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |