abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110790109
Waarom heb ik dan dringend de behoefte om te rukken?

God heeft ons te slim gemaakt. We kunnen ook dingen bedenken waarom we niet in God geloven. Zie Wetenschap etc.

Kijk naar deze tijd, slechts een klein deel gelooft nog eigenlijk, hij kon ons toch zo laten denken dat we in hem geloven?

Alle mensen, zelfs christenen, hebben geweld in zich. Een christen fantaseert ook wel eens dat hij een vervelend persoon in elkaar schopt, denk ik.

En als we iets slechts gedaan hebben, omdat het van nature in ons zit, moeten we naar de hel?
Sorry hoor, maar het klinkt zo onlogisch, ik vind dat wetenschap hier duidelijk wint.
Hij zij tegen mij dat hij m'n piemel kapot zou maken zodat ik een nieuwe van mijn moeder kon krijgen.
  woensdag 25 april 2012 @ 21:56:00 #2
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_110790154
Dan geloof je toch gewoon niet?
Je moeder is een hamster
pi_110790182
quote:
16s.gif Op woensdag 25 april 2012 21:56 schreef Crutch het volgende:
Dan geloof je toch gewoon niet?
Ben jij gelovig?
Hij zij tegen mij dat hij m'n piemel kapot zou maken zodat ik een nieuwe van mijn moeder kon krijgen.
  woensdag 25 april 2012 @ 21:57:07 #4
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_110790234
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 21:56 schreef Zenato het volgende:

[..]

Ben jij gelovig?
Nee, wel christelijk opgevoed.
Je moeder is een hamster
pi_110790314
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 21:57 schreef Crutch het volgende:

[..]

Nee, wel christelijk opgevoed.
Oké.
pi_110790354
Nee het vliegende spaghetti monster is alwetend wat dat staat ook in een boekje wat meer mensen hebben gelezen... Maar daar FSM is beter want nooit oorlogen om gevoerd en of mensen om vermoordt
#winning
  woensdag 25 april 2012 @ 21:59:25 #7
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_110790377
Het is een vrouw, daardoor komt dat.
With my pack on my back, down the road I will stray.
  woensdag 25 april 2012 @ 22:10:07 #8
350138 aequus
Kwalitatief superieur
pi_110791135
ik hoorde een keer een wetenschapper zeggen dat God niet bestond, en 5 min later zij hij dat volgens hem atlantis is opgestegen

maar ontopic ; ik heb geen idee
pi_110792310
quote:
15s.gif Op woensdag 25 april 2012 21:55 schreef Zenato het volgende:
Iets met : "Ga heen en vermenigvuldigd u."

quote:
God heeft ons te slim gemaakt. We kunnen ook dingen bedenken waarom we niet in God geloven. Zie Wetenschap etc.
"Aanbid geen afgoden", zoals Geld, Seks of Wetenschap.

quote:
Kijk naar deze tijd, slechts een klein deel gelooft nog eigenlijk, hij kon ons toch zo laten denken dat we in hem geloven?
Het smalle pad is moeilijk begaanbaar.

quote:
Alle mensen, zelfs christenen, hebben geweld in zich. Een christen fantaseert ook wel eens dat hij een vervelend persoon in elkaar schopt, denk ik.
Vind jij geweld goed?

quote:
En als we iets slechts gedaan hebben, omdat het van nature in ons zit, moeten we naar de hel?
Tja, als je niet wilt deugen...

quote:
Sorry hoor, maar het klinkt zo onlogisch, ik vind dat wetenschap hier duidelijk wint.
Je hebt het over de wetenschap helemaal niet gehad.
The view from nowhere.
  woensdag 25 april 2012 @ 22:28:51 #10
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_110792504
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 21:59 schreef Id_do_her het volgende:
Het is een vrouw, daardoor komt dat.
Heel goed mogelijk.
The view from nowhere.
  woensdag 25 april 2012 @ 22:34:34 #11
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_110792945
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 22:28 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Heel goed mogelijk.
Jammer dat het vaak uitgesloten wordt.
  woensdag 25 april 2012 @ 22:43:04 #12
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_110793568
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 22:34 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Jammer dat het vaak uitgesloten wordt.
Ach, God heeft helemaal geen seks (als gevolg van het monotheisme) en vermenigvuldigd zichzelf niet. God is seksloos of het is zielig.
The view from nowhere.
  woensdag 25 april 2012 @ 23:31:51 #13
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_110797330
Als een gelovige mij nou eens zou uitleggen waarom atheďsme een grotere misdaad is dan moord (als het gaat om toegang tot de hemelpoort.)..
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_110798363
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 22:26 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Iets met : "Ga heen en vermenigvuldigd u."

[..]

"Aanbid geen afgoden", zoals Geld, Seks of Wetenschap.

[..]

Het smalle pad is moeilijk begaanbaar.

[..]

Vind jij geweld goed?

[..]

Tja, als je niet wilt deugen...

[..]

Je hebt het over de wetenschap helemaal niet gehad.
"Aanbid geen afgoden", zoals Geld, Seks of Wetenschap

Ja kijk dat bedoel ik, bijna niemand gelooft meer, de meerderheid aanbid dat juist. Ik wil niet zeggen dat hij niet bestaat, misschien duurt het gewoon nog even voordat hij naar beneden komt en de wereld echt laat zien dat hij 'bestaat'. Lijkt me toch wel zo een goed idee van hem, vind je niet? Dan is het verklaart, en niet meer zo onwaarschijnlijk, en hoeft hij niet zo boos te worden dat iemand niet in hem geloofd, omdat er geen bewijs is dat hij bestaat. Tenzij je op de proef gesteld moet worden, maar in het jaar 3000 is iedereen waarschijnlijk al atheďst.

Omdat er vooruitgang is, we waarschijnlijk al 'posthumanisten' zijn, en weten waar ons bestaan vandaan komt. Dat is nu waarschijnlijk het heelal. Daar licht waarschijnlijk alles wat we te weten moeten komen, omdat een 'wormgat' en een 'zwart gat' blijkbaar een middel tot tijdreizen kunnen mogelijk maken. Daar zijn wij niet zo ver van af waarschijnlijk: Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Tijdreizen Het zou een paar duizend jaar kunnen duren, misschien pas in het jaar 8000, maar zo zouden we waarschijnlijk 'ons bestaan, en hoe het gebeurt is, kunnen ontdekken. Door, juist ja technologie, en wetenschap. En als dat anders ging dan de bijbel, dan is het tegendeel bewezen.

Dan zou God voor niemand meer kunnen deugen, en is het waarschijnlijk goed mogelijk dat er geen hemel, of hel bestaat. Maar iets anders, misschien ook een vredige plek.

Geweld keur ik af, ik heb het over de kleine dingen, zoals vechten, naar elkaar vloeken, woede en boosheid. Neersteken, doodschieten, blijft verkeerd. Maar als een persoon psychisch doorgedraaid is, kan het goed mogelijk zijn dat hij zoiets doet. Omdat appel, sinaasappel, geweld en natuur in de mens.

Dat jij zegt "O nee hoor! zo iets zou ik echt nooit van mijn leven doen!" kan je nooit zeker van zijn, mensen hebben zwakke momenten, misschien doe je het wel eens, zomaar, omdat je er op dat moment niet bij nadacht, niet over de consequenties, door doorgeslagen boosheid. Boosheid, woede, kan sterk zijn, dat je dan even niet aan de andere dingen denkt. Daarom zijn doorgedraaide mensen gevaarlijk, en een gevaar voor de maatschappij.

Jou is zoiets nooit gebeurd, jij kan je niet in hun schoenen plaatsen, tenzij je het zelf hebt. En dat kan goed mogelijk zijn, misschien nooit, misschien in je latere jaren, of niet. Je kent hun gevoel niet, en zo komen we terug bij het zinnetje "Nee hoor! Zoiets zou ik nooit doen!"

Zie je niet dat men alles wat jij opnoemt, Wetenschap, Geld, Seks, aanbid? Dat is nu deze tijd, daar ziet de meerderheid nu een toekomst in, en zo komen er steeds minder gelovigen, omdat wat jij opnoemt, in een logische context is uitgelegd, 'logisch' is logisch en iets wat logisch is, daar vertrouwt men op.

God is niet logisch, tenminste, nu niet.
  woensdag 25 april 2012 @ 23:50:52 #15
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_110798416
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 22:43 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Ach, God heeft helemaal geen seks (als gevolg van het monotheisme) en vermenigvuldigd zichzelf niet. God is seksloos of het is zielig.
Arme God.
pi_110798458
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 23:50 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Arme God.
:D
pi_110799399
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 23:50 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Arme God.
Polytheisten hebben meer compassie met hun goden. ;)
The view from nowhere.
  donderdag 26 april 2012 @ 00:16:37 #18
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_110799481
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 00:14 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Polytheisten hebben meer compassie met hun goden. ;)
Jammer eigenlijk dat het verdwenen is.
pi_110799583
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 00:16 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Jammer eigenlijk dat het verdwenen is.
In India niet :). Daarom zitten alle Goden nu daar, vermoed ik.
The view from nowhere.
pi_110801115
quote:

Kijk naar deze tijd, slechts een klein deel gelooft nog eigenlijk
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 23:49 schreef Zenato het volgende:

[..]

"Aanbid geen afgoden", zoals Geld, Seks of Wetenschap

Ja kijk dat bedoel ik, bijna niemand gelooft meer, de meerderheid aanbid dat juist.
In Noord-West Europa ligt het percentage ongelovigen geloof ik ergens tussen 55% en 85% (Zweden). Dus zelfs daarvoor zijn uitspraken als 'klein deel' en 'bijna niemand' gelooft nog, te sterk uitgedrukt. Al is het idd wel een meerderheid.

Wereldwijd heb je het naar schatting over percentages van om en nabij de 95% die gelovig zijn. Just for your information.

[ Bericht 0% gewijzigd door UltraR op 26-04-2012 01:25:08 ]
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
pi_110897493
Endless stupidity is endless.
Le deuxičme sexe
  zaterdag 28 april 2012 @ 14:23:44 #22
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_110897765
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 14:14 schreef ad0rable het volgende:
Endless stupidity is endless.
Van tautologieen word je ook niets wijzer.
The view from nowhere.
pi_110900486
Logica heeft ook niets met geloof te maken.
Conscience do cost.
pi_110906018
quote:

1. Hel bestaat volgens de Bijbel niet.

2. Maakt het uit of maar klein deel gelooft?

3. De mens heeft een vrije wil gekregen, wij hebben allen de mogelijkheid om de waarheid te onderzoeken. De meeste mensen kiezen ervoor om blindelings wetenschappers na te schreeuwen(bv met evolutie) zonder naar bewijzen te kijken.
Vele mensen doen niet eens eerlijk onderzoek naar God maar roepen direct dat het onzin is.
Ook al bereikt de wetenschap veel, het kan nooit de natuur nabootsen in vele eigenschappen die bv dieren hebben. De wetenschap probeert al heel lang het leven te verklaren, het ontstaan en komen met de meest fantasie rijken en idiote theorietjes(big bang, evolutie etc etc) en toch faalt het overal in.
pi_110906113
Jij hoort niet te rukken. Jij hoort een vrouwtje te penetreren.
We're slowly approaching inevitable death.
pi_110906207
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 19:30 schreef bianconeri het volgende:

[..]

1. Hel bestaat volgens de Bijbel niet.

Volgens de bijbel bestaan er ook pratende slangen dus dat zegt niet zoveel.
Conscience do cost.
pi_110906301
Ach, zolang je niemand lastig valt is er toch niks mis mee. Volgens mij is er geen antwoord op je vraag, maar ik denk niet dat God bestaat.
''The root of suffering is attachment''
pi_110906416
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 19:36 schreef ems. het volgende:

Volgens de bijbel bestaan er ook pratende slangen dus dat zegt niet zoveel.
1! pratende slang. Geen werkelijke slang maar een buikspreker.
Nadenken voor iets doms posten is wellicht ff handig.
pi_110906459
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 19:41 schreef bianconeri het volgende:

[..]

1! pratende slang. Geen werkelijke slang maar een buikspreker.
Nadenken voor iets doms posten is wellicht ff handig.
Punt staat dat pratende slangen niet bestaan. Het is dus niet heel relevant om te zeggen dat iets volgens de bijbel niet bestaat want de bijbel staat vol met dingen die niet bestaan.

Maargoed, dat zal wel teveel logica zijn ofzo.
Conscience do cost.
pi_110906525
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 19:42 schreef ems. het volgende:

[..]

Punt staat dat pratende slangen niet bestaan. Het is dus niet heel relevant om te zeggen dat iets volgens de bijbel niet bestaat want de bijbel staat vol met dingen die niet bestaan.

Maargoed, dat zal wel teveel logica zijn ofzo.
Bijbel is ook niet in de 20e eeuw geschreven, je kan dus nooit weten of het echt heeft bestaan of niet. Maar ja, daar ligt weer de kern van het geloof.
pi_110906565
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 april 2012 19:44 schreef BestIEverHad het volgende:

[..]

Bijbel is ook niet in de 20e eeuw geschreven, je kan dus nooit weten of het echt heeft bestaan of niet.
Dat is met elke stuk tekst uit die tijd. De vraag is dan ook waarom religious nuts zoveel waarde hechten aan dát specifieke verhaaltje maar andere mythes in de wind slaan.
quote:
Maar ja, daar ligt weer de kern van het geloof.
Tr00.
Conscience do cost.
pi_110906661
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 19:45 schreef ems. het volgende:

[..]

Dat is met elke stuk tekst uit die tijd. De vraag is dan ook waarom religious nuts zoveel waarde hechten aan dát specifieke verhaaltje maar andere mythes in de wind slaan.

[..]

Tr00.
Misschien hechten ze er een waarde aan omdat het een houvast is of omdat het een moraal heeft, een levenswijze beschrijft? Ik weet het niet.
pi_110909411
quote:

God heeft de mens met zowel lust (om ons voort te planten weetjewel) als intellect geschapen.

Wat jij moet weten is dat God jouw aanbidding niet nodig heeft. Hem aanbidden is iets wat in ons voordeel zit, niet andersom. Dus dat gespot richting God is enkel schadelijk voor jouw eigen gezondheid en toekomst.

God heeft ons de reden van ongeloof en zondig gedrag al uitgelegd; Satan de rebel die ons dingen in gedachten influistert. God heeft graag dat we door middel van denken overtuigd raken van zijn bestaan. Daarom heeft hij onze brein zo geschapen. Ook heeft hij graag dat we de verleidingen van satan weerstaan; dit getuigd van overtuiging. Wel moeilijk in een tijd waar we overspoelt worden met ongeloof.

Jij bent ongelovig zoals velen, maar vanwaar de drang om over God te praten dan?; als het waterdicht staat dat atheisme de waarheid in pacht heeft dan hebben jullie intellecte wezens met de superieure brein toch geen bevestiging nodig van anderen? En dat gespot elke keer is dat nodig? Tourette of toch satan?

[ Bericht 1% gewijzigd door hardlopen op 28-04-2012 21:03:39 ]
pi_110911014
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 20:54 schreef hardlopen het volgende:

[..]

God heeft de mens met zowel lust (om ons voort te planten weetjewel) als intellect geschapen.

Wat jij moet weten is dat God jouw aanbidding niet nodig heeft. Hem aanbidden is iets wat in ons voordeel zit, niet andersom.
Wat is het voordeel dan?
quote:
Dus dat gespot richting God is enkel schadelijk voor jouw eigen gezondheid en toekomst.
Leg eens uit.
quote:
God heeft ons de reden van ongeloof en zondig gedrag al uitgelegd;
Wanneer heeft die dat gedaan?
quote:
Satan de rebel die ons dingen in gedachten influistert.
Dus jij hebt in je gedachten wel eens stemmen gehoord?
quote:
God heeft graag dat we door middel van denken overtuigd raken van zijn bestaan.
Er zijn in verhouding steeds minder mensen die in God geloven dus wat je zegt rijmt niet..
quote:
Jij bent ongelovig zoals velen, maar vanwaar de drang om over God te praten dan?; als het waterdicht staat dat atheisme de waarheid in pacht heeft dan hebben jullie intellecte wezens met de superieure brein toch geen bevestiging nodig van anderen? En dat gespot elke keer is dat nodig? Tourette of toch satan?
Hoe kom je erbij dat atheisme waterdicht is?
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  zaterdag 28 april 2012 @ 21:46:56 #35
340994 Scabies
Ab asino lanam quaeris.
pi_110911555
quote:
Jij bent ongelovig zoals velen, maar vanwaar de drang om over God te praten dan?;
als het waterdicht staat dat atheisme de waarheid in pacht heeft dan hebben jullie intellecte wezens met de superieure brein toch geen bevestiging nodig van anderen?
je verwart interesse met kritiek...

quote:
En dat gespot elke keer is dat nodig? Tourette of toch satan?
pot, ketel, enz...
I thought you thought
pi_110913341
quote:

[..]

Jij bent ongelovig zoals velen, maar vanwaar de drang om over God te praten dan?
Omdat religies nog steeds een stevige vinger in de pap hebben in de politiek in vrijwel de gehele wereld.
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
  zaterdag 28 april 2012 @ 22:49:47 #37
13250 Lod
Sapere aude!
pi_110913664
quote:
God wil dat je hem blindelings volgt. En van masturberen word je blind.
Een plus een is twee.
GNU Terry Pratchett
  zaterdag 28 april 2012 @ 22:55:48 #38
8369 speknek
Another day another slay
pi_110913832
Random brainfarts tegen het christendom kunnen hier.

[Centraal] Religie/Atheisme bash topic. Round #3 Fight!
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')