abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110786543
Ik kreeg vanmorgen van een vriendin een inspirerend filmpje toegestuurd, en die wil ik graag met jullie delen. Ik vind dat de metafoor die dit filmpje uitdraagt, bijzonder krachtig en inspirerend is geportretteerd.

De moraal van het filmpje is - die overigens een 'commercial' is - dat als je de confrontatie met je diepste angsten en onzekerheden durft aan te gaan, je meer kan dan dat je ooit zou durven dromen en wensen. We creëeren in onze gedachtenwereld obstakels en stuikelstenen, maar deze zijn vaak niet present in ons leven. Jij bent de essentiele pion van je eigen 'bordspel' van jouw gedachten. Als je met elke vezel in jezelf durft te geloven, is geen enkele 'drawback' en tegenslag in het leven onoverwinnelijk.

Het filmpje staat in de spoiler.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_110786608
Bedankt, dit filmpje gaat mij verder helpen!!
  woensdag 25 april 2012 @ 21:19:54 #3
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_110787482
Leuk filmpje :). Niet dat het helpt, de mensen met échte problemen vinden alles 'moeiluuuuk' dus dat gaat ze niet helpen.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_110787979
Kun je ook samenvatten in een woord: doen.
Wie dit leest is een lezer van dit.
pi_110791854
Toffe muziek :P Maar dat is toch eigenlijk de essentie van het leven? Als je constant in je eigen comfortzone blijft hangen, kom je geen steek vooruit en maak je niks mee. Lekker saai maar veilig. Elke kleine stap die je neemt om weer een stukje angst te overwinnen is een overwinning op je zelf.
  woensdag 25 april 2012 @ 22:24:17 #6
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_110792144
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 22:20 schreef Faazz het volgende:
Toffe muziek :P
In het begin is de muziek (zomer van Vivaldi) achterwaarts gespeeld, da's wel grappig.
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_110811169
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 22:24 schreef Maanvis het volgende:

[..]

In het begin is de muziek (zomer van Vivaldi) achterwaarts gespeeld, da's wel grappig.
Niet waar harry, het is de winter van vivaldi en het is ook niet achterwaarts gespeeld.
Wie dit leest is een lezer van dit.
  donderdag 26 april 2012 @ 13:23:05 #8
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_110811599
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 13:11 schreef b4kl4p het volgende:

[..]

Niet waar harry, het is de winter van vivaldi en het is ook niet achterwaarts gespeeld.
het eerste deel is echt wel achterwaarts afgespeeld, luister maar eens goed. of het nou zomer of winter is is wel een twijfelgeval ;)
Een gedicht over Maanvis
pi_110824604
Doe dan dit filmpje:

"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_110881918
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 21:19 schreef Maanvis het volgende:
Leuk filmpje :). Niet dat het helpt, de mensen met échte problemen vinden alles 'moeiluuuuk' dus dat gaat ze niet helpen.
Waar slaat die opmerking op?
  vrijdag 27 april 2012 @ 22:41:26 #12
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_110882060
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 22:38 schreef Pulzzar het volgende:

[..]

Waar slaat die opmerking op?
Als je R&P een beetje volgt weet je wel waar ik het over heb. Je geeft geweldig en logisch advies, en mensen zoeken excuses om het niet uit te hoeven voeren.
Een gedicht over Maanvis
pi_110883344
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 22:41 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Als je R&P een beetje volgt weet je wel waar ik het over heb. Je geeft geweldig en logisch advies, en mensen zoeken excuses om het niet uit te hoeven voeren.
Misschien is jouw geweldige en logische advies te kort door de bocht.

Misschien volgen mensen jouw advies niet op omdat ze bang zijn om te falen en willen ze zichzelf een teleurstelling besparen. En heeft het niet zozeer met luiheid en laksheid te maken.

Psychische problemen zijn vaak veel complexer dan je in eerste instantie bedenkt. En daarom ook niet zo makkelijk op te lossen. Het heeft weinig zin om mensen te helpen door ze met fluwelen handschoentjes aan te pakken, evenmin heeft het zin door ze met een zweep af te ranselen.

Begrip is 't belangrijkste
  vrijdag 27 april 2012 @ 23:13:02 #14
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_110883578
Je kunt nog zo goed begrepen worden, als je niets doet verandert er ook niets. Je ziet mensen die al zo lang als FOK! bestaat met problemen lopen en zo lang als FOK! bestaat excuses zoeken om hun leven niet te verbeteren. Sommigen maken zelfs iedere paar jaar een nieuwe kloon aan om te verbergen dat ze al 10 jaar hun leven aan het verknallen zijn. Ik vind dat zo zonde, ik denk dan, je had zo gelukkig kunnen zijn als je actief stappen had ondernomen om je leven te verbeteren.
Een gedicht over Maanvis
pi_110889922
Ik heb een angst voor mensen; waardoor ik situaties waarmee ik met mensen moet praten zoveel mogelijk vermijd. Bellen is voor mij ook echt een horror.

Ik doe eigenlijk bijna alles in mijn eentje. Ik ga zelden naar colleges, sporten (hardlopen) doe ik alleen, werken doe ik bij de zaak van mijn vader. Redelijk ongezond.

Mijn grootste angst is dat ik na het afstuderen door gebrek aan sociale vaardigheden en een sociale netwerk, nergens aan de bak kom.
pi_110889992
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 02:45 schreef hardlopen het volgende:
Ik heb een angst voor mensen; waardoor ik situaties waarmee ik met mensen moet praten zoveel mogelijk vermijd. Bellen is voor mij ook echt een horror.

Ik doe eigenlijk bijna alles in mijn eentje. Ik ga zelden naar colleges, sporten (hardlopen) doe ik alleen, werken doe ik bij de zaak van mijn vader. Redelijk ongezond.

Mijn grootste angst is dat ik na het afstuderen door gebrek aan sociale vaardigheden en een sociale netwerk, nergens aan de bak kom.
Neem een bijbaantje in een callcenter ^O^

De enige manier om je angst los te laten, is om er dwars doorheen te gaan. Er zijn geen omweggetjes en trucjes.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_110890578
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 02:52 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Neem een bijbaantje in een callcenter ^O^

De enige manier om je angst los te laten, is om er dwars doorheen te gaan. Er zijn geen omweggetjes en trucjes.
Dat heb ik ooit een keer gedaan en werd na 1 dag ontslagen. Daarna heb ik de hele weg naar huis lopen janken. Ik weet niet of het zo slim is om die trauma opnieuw te herleven. :{
  zaterdag 28 april 2012 @ 08:18:29 #18
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_110891096
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 02:52 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Dat klopt helemaal, zo heb ik het ook gedaan.
Het enige nadeel is dat ik daardoor ook een hoop dingen heb gedaan die ik niet eens wilde. Ik kon/kan wat ik niet wil en waar ik bang voor ben slecht uit elkaar houden.
Een gedicht over Maanvis
  zaterdag 28 april 2012 @ 09:05:39 #19
262 Re
Kiss & Swallow
pi_110891421
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 23:13 schreef Maanvis het volgende:
Je kunt nog zo goed begrepen worden, als je niets doet verandert er ook niets. Je ziet mensen die al zo lang als FOK! bestaat met problemen lopen en zo lang als FOK! bestaat excuses zoeken om hun leven niet te verbeteren. Sommigen maken zelfs iedere paar jaar een nieuwe kloon aan om te verbergen dat ze al 10 jaar hun leven aan het verknallen zijn. Ik vind dat zo zonde, ik denk dan, je had zo gelukkig kunnen zijn als je actief stappen had ondernomen om je leven te verbeteren.
je kan ook complete bullshit uit je toetsenbord typen of zo zeikerig overkomen dat mensen je maar negeren, meestal is dat wel op zijn plaats, dan vallen die paar goede adviezen al snel niet op
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_110892093
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 02:45 schreef hardlopen het volgende:

herkenbaar :') maar wat studeer je ?
in bijna elke studie / stage wordt je ook op je sociale vaardigheden getest
pi_110897250
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 23:13 schreef Maanvis het volgende:
En de hamvraag is waarom mensen hun leven aan het 'verknallen' zijn. Jij gaat er begrijp ik vanuit dat het luiheid, slapheid, laksheid, etc is. Anderen mensen zullen ook die conclusie trekken. Vervolgens neemt de persoon waar het om gaat die conclusie over: "Ik ben slap, lui, laks en minderwaardig. Ik ben dat niet meer als ik actie ga ondernemen. Maar dat heb ik al meerdere keren gedaan en elke keer ben ik terug bij af. Dus ik minderwaardig en er is geen redding voor mij."

Als ik problemen heb, dan is een betwetertje die denkt de wijsheid in pacht te hebben, maar totaal niet begrijpt hoe ik me voel, het laatste waar ik op zit te wachten. Ik trek me daar inmiddels ook niks meer van aan. Maar anderen doen dat misschien wel, proberen jouw advies op te volgen en gaan vervolgens keihard op hun bek.
pi_110897393
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 22:41 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Misschien heb je wel gewoon geen idee waar je over lult, dat acht ik een tikkeltje aannemelijker.
...dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams....
pi_110898068
ik heb altijt veelk steun aan emiel ratelband klinkt gek he is het misschien ook wel een beetje maarja
Waarom moet ikdit invulle?
pi_110898088
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 14:34 schreef Liefvrouwtje het volgende:
ik heb altijt veelk steun aan emiel ratelband klinkt gek he is het misschien ook wel een beetje maarja
Ik wil je best 12 keer op je hoofd slaan met emiel als je denkt dat het helpt.
...dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams....
pi_110900495
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 14:34 schreef Liefvrouwtje het volgende:
Ik ook. Ik weet iig hoe het niet moet. :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')