Hoezo niet? Hij wist dat dit kon gebeuren. Het toont mijn inziens juist de zwakte van Rutte om nou flink met modder te gooien. De VVD heeft dan ook behoorlijk afgedaan voor mij. Jammer dat er geen andere 'liberale' partij is.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 13:29 schreef eriksd het volgende:
[..]
Maakt zijn boosheid niet minder terecht.

Gezien uw studie en zulks.quote:

Mmmm... volgens mij koos hij er zelf voor om met die blonde pipo een kabinet met gedoogconstructie op te gaan tuigen. Het lijkt mij dus geheel ter verantwoording van deze club pipo's dat de boel gefaald heeft.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 13:15 schreef eriksd het volgende:
[..]
Lijkt mij logisch als baas van het land met zo'n onverantwoordelijke pipo die tot de val van je kabinet leidt. Of moet hij dan maar de schouders ophalen ofzo?

Pubers die hun zin niet krijgen, smijten met deuren.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 13:32 schreef eriksd het volgende:
[..]
Achja EG, vanuit de commentaarpositie is alles makkelijk.

Wilders is een obstakel. Sim-pel.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 13:13 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Zou Mark soms niet zo goed tegen zijn verlies kunnen?

Rutte is een slechte verliezer. De echte Rutte komt zo langzamerhand wel bovendrijven. Een driftkop die gaat intimideren (dreigen met 0 zetels) naar zijn PVV-gesprekspartner en de deur nog net niet uit de sponning knalt als hij zijn zin niet krijgt... Met zijn opmerking gisteren bij P&W dat hij steeds beter kan beheersen, gaf hij toe dat hij kennelijk zijn woede niet altijd weet te managen.quote:

Absoluut, ik heb collega's ook wel eens een lesje in nederigheid geleerd, het resultaat? Smijten met deurenquote:Op zaterdag 12 mei 2012 14:32 schreef EchtGaaf het volgende:
Smijten met deuren is een teken van onmacht.

Ik zie Mark Rutte ook als een obstakel, toch ga ik niet dreigen hem te decimeren... dat laat ik wel aan hem zelf overquote:

Dat is het ook.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 18:19 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Absoluut, ik heb collega's ook wel eens een lesje in nederigheid geleerd, het resultaat? Smijten met deuren
Kijk... je hebt van die opgewonden standjes die altijd gewend zijn om hun zin te krijgen, als het dan eens flink tegen zit... smijten ze met deuren... Echt kinderlijk gedrag imo.

Mark is geen domme jongen, maar zijn emoties kregen de overhand. Dat was al zo vanaf het begin, vele malen zat de VVD in de regering maar nog nooit hadden ze de premier mogen leveren. Toen de situatie zich voordeed ging men tegen beter weten in akkoord met de gedoogconstructie. Ze wilden zo graag 'de vingers aflikken' dat ze het contact met de realiteit een beetje verloren. Jammer Mark... in Nederland is er geen meerderheid te vinden voor de plannetjes van je bankvrindjes... bummer...quote:

behalvequote:Op zaterdag 12 mei 2012 18:19 schreef EchtGaaf het volgende:
Arie Slob zou ik niet graag als een lachende psychopaat wegzetten. De rest trouwens ook niet.

En hij maar volhouden dat er geen alternatief was. Hij had zijn piketpalen wel erg verankert, zodanig dat hij het overleg met anderen partijen direct al frustreerde en liet klappen. Hij heeft duidelijk zijn hand overspeeld, gegokt en verloren.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 18:25 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Mark is geen domme jongen, maar zijn emoties kregen de overhand. Dat was al zo vanaf het begin, vele malen zat de VVD in de regering maar nog nooit hadden ze de premier mogen leveren. Toen de situatie zich voordeed ging men tegen beter weten in akkoord met de gedoogconstructie. Ze wilden zo graag 'de vingers aflikken' dat ze het contact met de realiteit een beetje verloren. Jammer Mark... in Nederland is er geen meerderheid te vinden voor de plannetjes van je bankvrindjes... bummer...

Er speelt volgens mij veel meer mee. Vergeet niet dat Verdonk bijna de helft van de stemmen kreeg bij de vraag wie er partijleider moest worden. Je hebt met die hele partij te maken en in de afdelingen stikt het nou niet bepaald van de intellectuelen en pseudo-intellectuelen. Heel veel Telegraaflezers die zich een diepe haat tegen links hebben aangemeten. "Hard aanpakken" roepen zonder te weten hoe enzo. Wilders wordt daar sympathiek gevonden, Cohen was de duivel zelf. Dat Wilders sociaal-economisch linkser is doet er niet toe, het sentiment binnen de partij betekende voor Rutte dat hij Paars moeilijker had kunnen verkopen dan deze brakke constructie.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 18:25 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Mark is geen domme jongen, maar zijn emoties kregen de overhand. Dat was al zo vanaf het begin, vele malen zat de VVD in de regering maar nog nooit hadden ze de premier mogen leveren. Toen de situatie zich voordeed ging men tegen beter weten in akkoord met de gedoogconstructie. Ze wilden zo graag 'de vingers aflikken' dat ze het contact met de realiteit een beetje verloren. Jammer Mark... in Nederland is er geen meerderheid te vinden voor de plannetjes van je bankvrindjes... bummer...

Lees de zin, EG.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 18:17 schreef GSbrder het volgende:
Een lachende psychopaat, dat beeld voldoet bij alle lijstrekkers behalve D66, SGP, CU, CDA (tenzij Bleker) en PvdD wel.

Die zin kan direct de prullebak in. Op geen enkele manier kan ik daar wat mee.quote:

Ik geef het op.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 18:38 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Die zin kan direct de prullebak in. Op geen enkele manier kan ik daar wat mee.
Prototype onzinzin.

Mooi. Ik heb de zin goed gelezen, tenminste dat hoop ik dan even. Maar ik neem ook stelling tegen onzin, zelf als die gericht is tegen een tegenstander of mij niet welgezinde partij.quote:

Bij de alternatieven had hij concessies moeten doen. Wat ook opvallend is dat excuustruus Liesbeth Spies na de val van het kabinet ineens allerlei 'PVV' zaken liet vallen die ze eerst wel verdedigt had. Het geeft goed weer hoe 'begaan' ze zijn met het beleid dat ze voeren. Ze zijn vooral heel erg opportunistisch en denken totaal niet aan het landsbelang. Dat is het probleem met de huidige politieke elite, politiek bedrijven houd in dat je houdbare concessies weet te bewerkstelligen. Goede concessies hebben een duurzaamheid die groter is dan slechts 1 of 2 kabinetsperioden.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 18:32 schreef EchtGaaf het volgende:
En hij maar volhouden dat er geen alternatief was. Hij had zijn piketpalen wel erg verankert, zodanig dat hij het overleg met anderen partijen direct al frustreerde en liet klappen. Hij heeft duidelijk zijn hand overspeeld, gegokt en verloren.

De zin dat Samsom, Rutte, Sap, Roemer en Wilders allen lachende psychopaten zijn, ja.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 18:40 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Mooi. ik heb de zin goed gelezen. Maar ik neem ook stelling tegen onzin, zelf als die gericht is tegen een tegenstander of niet welgezinde partij.

Je mag ze allemaal noemen, maar mij gaat dat te ver.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 18:43 schreef GSbrder het volgende:
[..]
De zin dat Samsom, Rutte, Sap, Roemer en Wilders allen lachende psychopaten zijn, ja.

Zonder het CDA te moeten verdedigen- ik heb echt niet meer met die partij - moet ik wel zeggen dat het ook niet simpel is ...Als je in het kabinet zit, dan moet je namens het kabinet en dus met 1 mond spreken. Zelfs als dat het tegen het partijstandpunt of persoonlijke opvatting is....toen klapte het kabinet en zag ze haar kans schoon en ging genadeloos het schip in door ineens heel duidelijk daar afstand van te nemen. Dat kon ze dus beter niet doen. Het wetsvoorstel over de Boerka kon gewoon naar de Kamer en zou uiteindelijk door het CDA worden weggestemd. Ze had daar dus niks over hoeven te zeggen...quote:Op zaterdag 12 mei 2012 18:41 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Bij de alternatieven had hij concessies moeten doen. Wat ook opvallend is dat excuustruus Liesbeth Spies na de val van het kabinet ineens allerlei 'PVV' zaken liet vallen die ze eerst wel verdedigt had. Het geeft goed weer hoe 'begaan' ze zijn met het beleid dat ze voeren. Ze zijn vooral heel erg opportunistisch en denken totaal niet aan het landsbelang. Dat is het probleem met de huidige politieke elite, politiek bedrijven houd in dat je houdbare concessies weet te bewerkstelligen. Goede concessies hebben een duurzaamheid die groter is dan slechts 1 of 2 kabinetsperioden.

Nee, je hebt het dus niet goed gelezen. Hij zegt dat bij dat rijtje de typering niet van toepassing is. Slimpie.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 18:40 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Mooi. Ik heb de zin goed gelezen, tenminste dat hoop ik dan even. Maar ik neem ook stelling tegen onzin, zelf als die gericht is tegen een tegenstander of mij niet welgezinde partij.

Mooi!quote:Op zaterdag 12 mei 2012 19:07 schreef eriksd het volgende:
[..]
Nee, je hebt het dus niet goed gelezen. Hij zegt dat bij dat rijtje de typering niet van toepassing is. Slimpie.

De economie kan wel wat minder werklozen gebruiken. Hup, aan de slag!quote:Op dinsdag 15 mei 2012 10:59 schreef Arolsen het volgende:
De economie kan wel wat VVD gebruiken

http://www.nu.nl/binnenla(...)eds-in-recessie.html

Prima voorstel van de VVD! Ben zelf een allochtoon en heb binnen 1,5 jaar Nederlands geleerd... heb echt een hekel aan allochtonen die hier 30 jaar zijn, nooit hebben gewerkt en nog geen Nederlands spreken ook....quote:'Nederlands spreken voorwaarde voor bijstand'
Laatste update: 15 mei 2012 11:06 info
DEN HAAG - Iedereen die in de bijstand zit, moet voldoende Nederlands spreken. Dat stelt de VVD in een initiatiefwetsvoorstel, dat Tweede Kamerlid Cora van Nieuwenhuizen dinsdag indient.
Foto: Thinkstock
De VVD vindt dat mensen in de bijstand in elk geval net zo goed Nederlands moeten spreken als inburgeraars.
De bijstand wordt volgens het voorstel verminderd naar 80 procent als een redelijk vermoeden bestaat dat iemand het Nederlands niet goed beheerst.
http://www.nu.nl/geldzake(...)waarde-bijstand.html

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |