abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110709490
Beste medeklussers,

Zoals jullie wellicht in mijn topic hebben gelezen ga ik beginnen met het aftimmeren van de zolder. Tijdens dit project heb ik een speciaal project dat vermoedelijk veel tijd en aandacht gaat vragen, want ik heb geen idee hoe het aan te pakken..

En wat doe je als je geen idee hebt en Google je geen bevredigend antwoord geeft? Juist de Fokkers vragen :9~

Ik heb een iets wat vervelend overgang van 2 ruimten.. Waardoor er een behoorlijk debiele deur in moet. Deze constructie aanpassen is geen optie...

Ik moet een deur hebben met de volgende maat en vorm:

De vraag is nu, hoe kom ik er aan? Ik kan iets op maat laten maken, maar het is voor de zolder, dus het liefst doe ik het zelf ivm budget.

Mijn eerste ingeving is, een frame maken en daar triplex op schroeven, maar ja zijn er andere opties? Een standaard CanDo deurtje aanpassen lijkt me door die punt ook niet echt heel verstandig.

Dus mensen help mij aan inspiratie en ideeën :)
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_110709716
leuk zeg. Ik ga deze even volgen voor tips. (en eindresultaat uiteraard :D ) succes.

Zelf zou ik ook denken, frame timmeren en plankje erop, maar denk dat er wel andere mogelijkheden zijn, even volgen dus :9
  dinsdag 24 april 2012 @ 09:36:09 #3
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_110709744
Een raamwerk van vuren latten maken in de juiste vorm / ouline.
Neem daar waar het slot moet komen extra hout op. Vervolgens lijm je 4 of 6 mm mdf erop en zaag de dat na het drogen op maat.
Je krijgt zo een heel sterke en relatief lichte sandwich-constructie.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_110709801
Als deze deur in de nok moet, hoe wil je die open draaien?
  dinsdag 24 april 2012 @ 09:44:11 #5
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_110710013
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 09:37 schreef lg_greenman het volgende:
een zeeeer zinnige opmerking :)

Als het el cheapo moet zou ik oukoumé multiplex nemen, eventueel 2 platen van 18mm , die op elkaar verlijmen en dan uitzagen die handel. Evenetueel met een heeel goedkoop stukje mdf eerst even een testen of alles past en dan zagen.

blijft echter het gegeven... Hoe wil je deze deur gaan opendoen. Je hoogste punt is de nok en van die deur de punt. Die deur gaat geen kant op...

ik denk dat je misschien eens in de richting van een schuifdeur oplossing moet denken.

[ Bericht 4% gewijzigd door klusfoobje op 24-04-2012 10:10:10 ]
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_110710222
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 09:44 schreef klusfoobje het volgende:

[..]

een zeeeer zinnige opmerking :)

Als het el cheapo moet
Het hoeft niet el cheapo, maar 500 euro voor een custom made deur vind ik ook overdreven.. Geen idee wat t kost, maar goedkoop is het niet..

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 09:37 schreef lg_greenman het volgende:
Uitermate zinnige vraag op basis van mn op.. Maar dat zal geen probleem zijn, zie foto's hieronder:

Bestaande situatie:

gewenste situatie:

Waarbij groen uiteraard het stompe kozijn is.. Deur gaat naar binnen draaien met de schanieren vermoedelijk aan de linker kant
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
  dinsdag 24 april 2012 @ 10:13:09 #7
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_110710729
Als de scharnieren aan de linkerkant komen, en je eigenlijk maar aan 1 kant ( rechts) een schuine zijde hebt, waarom maak je dan ook niet een deur met slechts aan 1 kant een schuine zijde ?

vanuit de foto gezien is vermoed ik, een puntmutsdeur niet een smooi op deze manier. Gewoon een standaard deur vorm nemen en de hoek van het dakvlak aan de rechterkant overbrengen op de rechter zijde van de deur. Wel die hoek juist nemen want anders is het echt niet mooi.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_110710893
Hoi Klusfoobje

Ik wil juist links de schanieren omdat mij dat logischer lijkt ivm de trap en de overloop die gecreëerd wordt (rechts zie je de boom van de nieuwe trap)

Het aan 1 kant schuin maken van de deur is geen optie vind ik.. Want dan krijg je een gat waar je niet door heen kan. bedenk dat het hoogste punt onder de stalen bint iets van 2 meter is, dus dat zou betekenen dat de korte kant dan ongeveer een meter hoog wordt en dat gaat niet werken, dus een punt deur lijkt me de enige optie

Ter verduidelijking, die ijzeren bint kan niet weg. en ik heb aan beide kanten van mijn dak een dakkapel die diagonaal van elkaar staan
pi_110710926
ter verduidelijking, hier nog een foto vanaf de andere kant, waar je mij zit staan dus krijg je een idee vd hoogte:
pi_110712759
Ik heb een schuifdeur met een vuren frame + 3mm MDF gemaakt. Heb een sponning in het vuren gezaagd om de randen van het mdf weg te werken..

Hierbij kan je de maat van je plaat mdf aanhouden om je deur haaks en recht etc te maken.

Je kan ook okume van 40 MM dik nemen en daar je deur uitzagen.
Maak dan eerst een mal van stroken mdf oid om de juiste vorm te vinden.
pi_110712817
Geen deur en gispwand maken, zou ik zeggen. Houd je de ruimte lekker open en groot.
Simpelste oplossing ;)
Nee, een beetje flauw. Wel een vreemde deur gaat dat worden trouwens.
pi_110713121
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 11:21 schreef Eelcotje84 het volgende:
Geen deur en gispwand maken, zou ik zeggen. Houd je de ruimte lekker open en groot.
Simpelste oplossing ;)
Nee, een beetje flauw. Wel een vreemde deur gaat dat worden trouwens.
jij weet alles van deuren toch :)

Open houden heb ik serieus overwogen.. maar dat vind ik zonde.. Rond de trap wordt een washok en de andere ruimte is dermate groot dat het 1 van de grootste ruimtes in mn huis wordt :) Maar zonder bestemming, alleen die deur, tsja het is niet anders.... Maar op die manier heb ik wel een huis met 4 slaapkamers en dat is best wat waard denk ik... Alleen de bereikbaarheid blijft kut.. Maar het verwijderen van die bint was echt geen optie want dat zou dermate aanpassingenv ergen dat de kosten niet opwegen tegen de baten
pi_110713622
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 april 2012 11:30 schreef RanTheMan het volgende:

[..]
jij weet 'alles' van deuren toch :)
Daarom zeg ik ook: beter om geen deur maken.. 8)7

Ik zou zeker beginnen met het maken van de wand + kozijn. Neem standaard deurmaten voor de breedte. Kijk op internet hoe je zo'n kozijn maakt.
Er is verder niks op tegen om dan wel een goedkope deur te kopen en daarbij bovenaan de hoeken af te zagen die dan 'custom made' is voor je bovenste driehoekje.. :)
pi_110713757
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 11:44 schreef Eelcotje84 het volgende:

[..]

Daarom zeg ik ook: beter om geen deur maken.. 8)7
Ik vind eigenlijk dat ik 2 voordelen heb tov van jou:

- A het is geen buitendeur
- B ik heb de niet de intentie om een bestaande deur aan te passen, want dan wordt betyar weer boos enzo :)

De wand ga ik vanavond plaatsen met een kozijn er in met een standaard breedte.. Nadeel van een goedkope deur is dat ze vaak hol zijn en gevuld met "karton" zeg maar, dus dan krijg ik dat nooit heel erg stevig daarna, of ik moet extreem voorzichtig zijn
pi_110713808
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 april 2012 11:47 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

Ik vind eigenlijk dat ik 2 voordelen heb tov van jou:

- A het is geen buitendeur
- B ik heb de niet de intentie om een bestaande deur aan te passen, want dan wordt betyar weer boos enzo :)
_O- True true.. Eeuhm succes! Want die zolder ziet er behoorlijk overhoop gehaald. Heb je dit huis net gekocht en er een extra dakkapel opgezet?

quote:
2s.gif Op dinsdag 24 april 2012 11:47 schreef RanTheMan het volgende:

[..]
De wand ga ik vanavond plaatsen met een kozijn er in met een standaard breedte.. Nadeel van een goedkope deur is dat ze vaak hol zijn en gevuld met "karton" zeg maar, dus dan krijg ik dat nooit heel erg stevig daarna, of ik moet extreem voorzichtig zijn
Nouja wat doe je allemaal met die deur dan? De deur wordt er niet slapper van als je de hoeken er vanaf zaagt en dan de kopse kant nog afwerkt met een dun latje.
pi_110713909
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 11:49 schreef Eelcotje84 het volgende:

[..]

_O- True true.. Eeuhm succes! Want die zolder ziet er behoorlijk overhoop gehaald. Heb je dit huis net gekocht en er een extra dakkapel opgezet?
Och de zolder is de laatste fase van mijn verbouwing, zie hier van voor en na [Klus Topic] Waar RanTheMan & Ega e.e.a. moeten verbouwen De dakkapellen (want het zijn er 2) worden casco opgeleverd de rest doe ik zelf.

Overigens noemen de mensen die het nu aan het werk zijn geen dakkapel maar een halve dakopbouw omdat het belachelijk groot is. van de nok tot de dakgoot
  dinsdag 24 april 2012 @ 12:29:37 #17
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_110715141
Ik word helemaal niet boos. Alleen een beetje verdrietig.
pi_110715286
quote:
8s.gif Op dinsdag 24 april 2012 12:29 schreef betyar het volgende:
Ik word helemaal niet boos. Alleen een beetje verdrietig.
:) nou vertel mij dan eens hoe ik dit het beste kan oplossen zodat jij niet verdrietig wordt?
Ik woon te ver weg om je in te huren, maar anders :)
pi_110715516
Waarom niet een rechte (schuif)deur voor de balken?

Het lijkt erop als ik het zo zie dat je naar links toe ruimte genoeg hebt.
Heeft twee voordelen, niet zo'n achterlijk Kabouterhuisdeurtje en maximale ruimte ter hoogte van de balk ipv ruimte verliezen voor aftimmeren draagbalk + kozijn.
  dinsdag 24 april 2012 @ 12:43:54 #20
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_110715590
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 april 2012 12:33 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

:) nou vertel mij dan eens hoe ik dit het beste kan oplossen zodat jij niet verdrietig wordt?
Ik woon te ver weg om je in te huren, maar anders :)
Snel en makkelijk Aluplex 40 mm
pi_110716052
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 12:43 schreef betyar het volgende:

[..]

Snel en makkelijk Aluplex 40 mm
hmm ik snap de bedoeling, maar dan moet ik er nog wel een inloopslot infrezen.. een klusje waar ik nu al naar uit kijk :'(
  dinsdag 24 april 2012 @ 14:39:03 #22
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_110720369
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 april 2012 12:57 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

hmm ik snap de bedoeling, maar dan moet ik er nog wel een inloopslot infrezen.. een klusje waar ik nu al naar uit kijk :'(
Neem speedboren 16 en 20 en je komt een heel eind.

[ Bericht 0% gewijzigd door betyar op 24-04-2012 14:44:04 ]
pi_110723212
Standaard binnendeur, met spaanplaat ipv kartonnen vulling. Of binnendeur met kartonnen vulling, die je dan schuin afzaagt en opvult met een houten balkje.

Anders een frame met genoeg ondersteuning, waar je hardboard op vast lijmt en spijkert. Grofweg afzagen en dan met een freesje zoals onderstaand netjes vlak frezen.

(middelste dus)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')