abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110705967
Ik heb vanmiddag een vliegenplaag uitgeroeid waar in bepaalde ruimtes last van had. Waar die beesten precies vandaan komen is nog onbekend, maar ik ga het van de week laten nakijken.

Anyhow, wat ik mij dus afvroeg, is hoe dat spul eigenlijk werkt. Je spuit een nevel door de ruimte. En dan? Ontstaat er dan een soort van toxische wolk? Wat gebeurt er precies met de vlieg?
pi_110706047
Pas wel op met dat spul, het is erg schadelijk voor zowel mensen als kleinere dieren (knaagdieren, cavia's (willekeurig voorbeeld))
pi_110706073
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 01:24 schreef Tchock het volgende:
Pas wel op met dat spul, het is erg schadelijk voor zowel mensen als kleinere dieren (knaagdieren, cavia's (willekeurig voorbeeld))
Hoeveel zou je moeten inademen om als mens ziek te worden van dat gif?
pi_110706164
quote:
11s.gif Op dinsdag 24 april 2012 01:26 schreef Oerbeer het volgende:

[..]

Hoeveel zou je moeten inademen om als mens ziek te worden van dat gif?
Vind ik verdacht
Nieuw is niet altijd beter.
  dinsdag 24 april 2012 @ 04:16:31 #5
89287 robber57
Lets go Brandon!
pi_110707670
De meeste van die sprays werken als een soort zenuwgas, er worden bepaalde receptoren in de zenuwen uitgeschakeld/verlamt waardoor lichaams functies van het insect uitvallen en het insect sterft.

Die zenuwgassen zijn specifiek ontwikkelt om werkzaam te zijn op insecten maar het is erg naïef om te denken dat mensen er dan geen last van zouden hebben.
Wel is het zo omdat zo'n stof speciaal is ontwikkelt om insecten aan te pakken ze enorm effectief zijn en bij mensen weinig doen omdat ons lichaam nu eenmaal anders werkt dan een insecten lichaam.
Maar van die spuitbusjes is bv onder vogel liefhebbers bekend dat ze ook bij de meeste siervogels prima werken en het blijft chemische zooi dus op passen.

Van recentelijk verboden stoffen in muggenverjaag spul (Bioalethrin) was al jaren bekend dat deze (erg)schadelijk zijn voor kinder hersentjes, als alternatief mag je dan nu DEET rechtstreeks op de huid van kinderen smeren want een ander alternatief is er niet,citroen=hoax,werkt niet.

Mijn moeder heeft wat afgesproeit met die vlido bus in mijn slaapkamer in de zomer :')

[ Bericht 9% gewijzigd door robber57 op 24-04-2012 04:27:09 ]
pi_110721470
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 04:16 schreef robber57 het volgende:
De meeste van die sprays werken als een soort zenuwgas, er worden bepaalde receptoren in de zenuwen uitgeschakeld/verlamt waardoor lichaams functies van het insect uitvallen en het insect sterft.

Die zenuwgassen zijn specifiek ontwikkelt om werkzaam te zijn op insecten maar het is erg naïef om te denken dat mensen er dan geen last van zouden hebben.
Wel is het zo omdat zo'n stof speciaal is ontwikkelt om insecten aan te pakken ze enorm effectief zijn en bij mensen weinig doen omdat ons lichaam nu eenmaal anders werkt dan een insecten lichaam.
Maar van die spuitbusjes is bv onder vogel liefhebbers bekend dat ze ook bij de meeste siervogels prima werken en het blijft chemische zooi dus op passen.

Van recentelijk verboden stoffen in muggenverjaag spul (Bioalethrin) was al jaren bekend dat deze (erg)schadelijk zijn voor kinder hersentjes, als alternatief mag je dan nu DEET rechtstreeks op de huid van kinderen smeren want een ander alternatief is er niet,citroen=hoax,werkt niet.

Mijn moeder heeft wat afgesproeit met die vlido bus in mijn slaapkamer in de zomer :')
Ah. Bedankt voor de uitleg. :)
pi_110736064
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 04:16 schreef robber57 het volgende:

De LD voor een mens is gewoon veel en veel hoger. 80 kilo mens platleggen duurt wat langer dan 0,05 gram vlieg.

Een mens stapelt bepaalde stoffen wel op als het lichaam niet in staat is die te verwerken of uit te scheiden. Stack eens 20-30 jaar van die spray elke dag en je mag van geluk spreken als je die leeftijd nog in goede gezondheid haalt.

Als je het mij vraagt is dit ook de hoofdoorzaak van kanker op late leeftijd, het langdurig dagelijks opstapelen van toxische stoffen in het lichaam, uit het voedsel, uit de lucht en uit de grond.
  dinsdag 24 april 2012 @ 21:18:19 #8
89287 robber57
Lets go Brandon!
pi_110740505
Overigens veel van die instecticiden zijn afgeleid van de chrysant: http://en.wikipedia.org/wiki/Pyrethrum
De werkzame stof is Pyrethrin (http://en.wikipedia.org/wiki/Pyrethrin) en werkt in op het zenuwcentrum van alle insecten.
In landen in de oost schijn je extract van chrysanten bij de toko te kunnen kopen, je trekt er thee van die je op de huid smeert als antimug,of sproeit de ingekookte variant tegen de kruipbeestjes.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')