Baas: Hey Mender wat ben je aan het doen?
Mender: Oh ik ben op het FOK! forum aan het posten in het Minecraft topic. Minecraft is een sandbox game waar je met blokjes heel je wereld aan kan passen. Dit topic is leuk want we praten dan over van alles wat we in het spelletje doen.
Mender: Ik ben trouwens server eigenaar van een van de twee Minecraft servers in deze community. Mijn server heet MenderV. Als u zich afvraagt hoe ik op deze nick ben gekomen: Deze had ik jaren terug bedacht. Mend betekent herstellen/repareren, dit leek me wel een toepasselijke nick omdat ik vaak aan pc's aan het sleutelen ben. Toen dacht ik, mm dan maak ik er Mender van. Helaas was de nick Mender voor Minecraft al bezet. Dus toen maakte ik er MenderV van.
Mender: Vaak is het beheren van deze server veel werk omdat er regelmatig updates zijn. En plugins dan niet meer werken en geupdate of vervangen moeten worden. Dit vergt weer uitzoek en test werk. Daar komt ook nog eens bij dat je je users in de gaten moet houden en op de vingers moet tikken als ze iets doen wat niet mag. Omdat dit een beetje op een 2e baan begon te lijken wilde ik me meer gaan focusen op events op een andere server. Waardoor ik niet veel tijd meer stak in mijn main server. Die hierdoor een beetje is doodgebloed.
Mender: Nu ben ik dus bezig met die 2e server. Hier had ik eerder ook al twee leuke events op gehost. Deze waren erg leuk. Helaas eindigde ze met geruzie/gezeik. Maar toch blijf ik het proberen.
Mender: Oja! En er is ook een Minecraft slowchat topic waar we discussieren over vrouwen, politiek, voetbal en frikandellen.
Baas: