Wat is daar mis mee? Hoe meer mensen hun huis niet verkocht krijgen hoe meer druk er op de prijs komt. Vraag en aanbod vinden elkaar uiteindelijk vanzelf, een lager prijspeil is gunstig voor mensen met eigen kapitaal.quote:Op maandag 7 mei 2012 16:38 schreef CoolGuy het volgende:
Dat klopt helemaal. Maar het verschil is hier dat onder andere jij hopen dat mensen hun huis niet verkocht krijgen
Ik geef toe dat ik niet zulke hele warme gevoelens koester voor scheefleners, maar als mens vind ik het wel degelijk sneu. Ik ben geen kwaadaardige fokker die de wereld wil zien lijden.quote:(want dat is lekker voor die vuige scheefleners! zelfs al kan ik dan zelf nog steeds geen huis kopen, dan laaf ik me gewoon aan het idee dat zij shit hebben, net als ik) omdat je die mensen gewoon wil zien bloeden vanuit misplaatste frustratie,
Dalende prijzen zijn een correctie... een gezonde correctie. Feitelijk heeft iedereen belang bij betaalbare woonruimte.quote:en daarnaast omdat je denkt dat als er maar genoeg mensen hun huis niet verkocht krijgen, de huizenprijzen zó laag worden dat zelfs jij straks een huis kunt kopen (Wat niet eens klopt).
Ja... laten we vooral sorry zeggen omdat anderen domme dingen gedaan hebben... dingen waar andere mensen ook last van hebben gekregen. Zeepbelblazers hebben vooral om grond van hun eigenbelang gehandeld en uiteindelijk gaan we daar allemaal een deel van de rekening voor betalen. Ik weet wel wie er sorry zou horen te zeggenquote:
Het is gewoon goed dat de markt zichzelf aan het corrigeren is. Niet alleen voor mij, voor de gehele maatschappij. Dat er nu mensen het slachtoffer van zijn is spijtig, maar had door een groot deel van deze groep voorkomen kunnen worden door geen onverantwoorde aankoop van een te duur huis te doen. Op langere termijn is iequote:Op maandag 7 mei 2012 16:44 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Jij niet nee. Maar Xeno heb ik door heel wat topics heen toch regelmatig dat soort opmerkingen zien plaatsen, dus als jewil doen, prima, maar weet dan dat het niet mijn redenering is he
Dat klopt, en wat betaalbaar is is relatief, want dat is voor iedereen anders. Het punt is niet zo zeer dat jij vind dat woonruimte betaalbaar moet zijn, jij vind dat jij in een paleis moet kunnen wonen voor 200 euro.quote:Op maandag 7 mei 2012 16:47 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Wat is daar mis mee? Hoe meer mensen hun huis niet verkocht krijgen hoe meer druk er op de prijs komt. Vraag en aanbod vinden elkaar uiteindelijk vanzelf, een lager prijspeil is gunstig voor mensen met eigen kapitaal.
[..]
Ik geef toe dat ik niet zulke hele warme gevoelens koester voor scheefleners, maar als mens vind ik het wel degelijk sneu. Ik ben geen kwaadaardige fokker die de wereld wil zien lijden.
[..]
Dalende prijzen zijn een correctie... een gezonde correctie. Feitelijk heeft iedereen belang bij betaalbare woonruimte.
Vol-le-dig mee eens, maar dan ben je het dus eens met het feit dat die mensen er zelf voor gekozen hebben om een onverantwoorde aankoop te doen? Want dat roep ik al vanaf het begin, alleen dat is dan niet zo, want nee, het zijn de Grote Boze Banken die die arme mensen een loer hebben gedraaid.quote:Op maandag 7 mei 2012 16:50 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Het is gewoon goed dat de markt zichzelf aan het corrigeren is. Niet alleen voor mij, voor gehele de gehele maatschappij. Dat er nu mensen het slachtoffer van zijn is spijtig, maar had door een groot deel van deze groep voorkomen kunnen worden door geen onverantwoorde aankoop van een te duur huis te doen. Op langere termijn is ie
Betaalbaarheid is relatief maar binnen zeer beperkte mate, het is gewoon een hard economisch feit. Feit is namelijk dat een groot deel van de bevolking met zijn inkomen binnen een bepaalde bandbreedte zit, als je binnen die bandbreedte valt zit er niet zo heel veel rek binnen het begrip betaalbaarheid.quote:Op maandag 7 mei 2012 16:51 schreef CoolGuy het volgende:
Dat klopt, en wat betaalbaar is is relatief, want dat is voor iedereen anders. Het punt is niet zo zeer dat jij vind dat woonruimte betaalbaar moet zijn, jij vind dat jij in een paleis moet kunnen wonen voor 200 euro.
Dus moeten ze niet klagen als ze 'vast' zitten en wat ik 'hoop' doet er ook niet toe want die mensen hebben tenslotte zelf hun eigen lot in handen. Dus... maak je niet al te druk over wat ik vind of denkquote:Op maandag 7 mei 2012 16:52 schreef CoolGuy het volgende:
Vol-le-dig mee eens, maar dan ben je het dus eens met het feit dat die mensen er zelf voor gekozen hebben om een onverantwoorde aankoop te doen? Want dat roep ik al vanaf het begin, alleen dat is dan niet zo, want nee, het zijn de Grote Boze Banken die die arme mensen een loer hebben gedraaid.
Ik zeg dat die mensen dat zelf hebben gedaan.
Volgens mij hadden we het daar helemaal niet over.quote:Op maandag 7 mei 2012 16:52 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Vol-le-dig mee eens, maar dan ben je het dus eens met het feit dat die mensen er zelf voor gekozen hebben om een onverantwoorde aankoop te doen? Want dat roep ik al vanaf het begin, alleen dat is dan niet zo, want nee, het zijn de Grote Boze Banken die die arme mensen een loer hebben gedraaid.
En zorgen dat het er een beetje fatsoenlijk bij staat. Als ik zie hoeveel hoeveel huizen alleen al op de foto's er verschrikkelijk verwaarloosd, oudbollig en/of slordig uitzien...quote:Op maandag 7 mei 2012 17:08 schreef ComplexConjugate het volgende:
En ondertussen kruipt de fundateller gewoon naar nieuwe ongekende hoogtes... wat wij hier ook zeggen, het heeft allemaal geen zin. De vraagprijs van je woning verlagen... dat heeft wel zin
Onderhoud plegen? Haha....quote:Op maandag 7 mei 2012 17:17 schreef leolinedance het volgende:
[..]
En zorgen dat het er een beetje fatsoenlijk bij staat. Als ik zie hoeveel hoeveel huizen alleen al op de foto's er verschrikkelijk verwaarloosd, oudbollig en/of slordig uitzien...
Doh, natuurlijk. Jij loopt toch niet op de miljonairs fair rond of wel? Er worden producten gemaakt die wel degelijk een afzet markt hebben, maar daar horen jij en ik niet bij. So what? Jij en ik kunnen geen Ferrari betalen. Alsof Ferrari dan maar de prijzen moet verlagen zodat jij en ik er ook een kunnen kopen. Natuurlijk niet, dat jij en ik er geen kunnen betalen wil niet zeggen dat er niet tig mensen op de wereld zijn die zo'n auto wél kunnen betalen.quote:Op maandag 7 mei 2012 16:56 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Betaalbaarheid is relatief maar binnen zeer beperkte mate, het is gewoon een hard economisch feit. Feit is namelijk dat een groot deel van de bevolking met zijn inkomen binnen een bepaalde bandbreedte zit, als je binnen die bandbreedte valt zit er niet zo heel veel rek binnen het begrip betaalbaarheid.
Volgens jou stelling is een 100 meter jacht ook betaalbaar, het is immers een relatief begrip... betaalbaarheid
en als je ziet hoeveel van die verloederde huizen er te koop staanquote:Op maandag 7 mei 2012 17:20 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Onderhoud plegen? Haha....Dat doet de grotere sukkel maar die na mij komt... we noemen het dan een starterswoning voor de starter die van klussen houdt... uiteraard vragen we de hoofdprijs
![]()
Jarenlang.... tijdens de boom kon je daarmee wegkomen... nu moet je dus minstens 50 tot 100k afschrijven op zo'n paleisje
Daar wil je ook echt niet wonen.quote:Op maandag 7 mei 2012 21:59 schreef Shispeed het volgende:
[..]
en als je ziet hoeveel van die verloederde huizen er te koop staanvooral in zuid-limburg, en dankzij de krimp kosten ze geen drol meer
mwoa ik zou opzich best in zuid-limburg willen wonen, maar in de leukere dorpen zijn de huizen vrijwel even duur als in de rest van Nederlandquote:
Er komen natuurlijk ook steeds meer mensen die hun huis simpelweg niet meer te koop zetten omdat de restschuld te hoog is geworden.quote:Op maandag 7 mei 2012 21:46 schreef leolinedance het volgende:
263.391 huizen te koop. We zitten weer in de lift.
De fundateller stijgt minder snel dan voorgaande jaren. Als de verkopen blijven dalen zonder dat de teller oploopt kan dat inderdaad alleen maar betekenen dat mensen hun huis niet eens meer te koop zetten.quote:Op maandag 7 mei 2012 23:48 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Er komen natuurlijk ook steeds meer mensen die hun huis simpelweg niet meer te koop zetten omdat de restschuld te hoog is geworden.
Die willen eigenlijk wel verhuizen maar zien er voorlopig maar vanaf.
Ik denk dat we dan ook een verdere daling van de verkoopaantallen zullen zien.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 09:49 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
De fundateller stijgt minder snel dan voorgaande jaren. Als de verkopen blijven dalen zonder dat de teller oploopt kan dat inderdaad alleen maar betekenen dat mensen hun huis niet eens meer te koop zetten.
Hoe kun je een restschuld hebben zonder je huis te verkopen, laat staan zonder het zelfs maar te koop aan te biedenquote:Op maandag 7 mei 2012 23:48 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Er komen natuurlijk ook steeds meer mensen die hun huis simpelweg niet meer te koop zetten omdat de restschuld te hoog is geworden.
Consumenten: naïeve hebzucht.quote:Op maandag 7 mei 2012 16:52 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
...het zijn de Grote Boze Banken die die arme mensen een loer hebben gedraaid.
Hebzucht, een van de 7 hoofdzonden.(evenals afgunst, ook niet geheel onbekend op diverse fora).quote:Op dinsdag 8 mei 2012 10:20 schreef BertV het volgende:
[..]
Consumenten: naïeve hebzucht.
Banken: berekende hebzucht.
Laat hij (of zij) die zonder zonden is de eerste steen leggen...quote:Op dinsdag 8 mei 2012 10:27 schreef sorcees het volgende:
Hebzucht, een van de 7 hoofdzonden.(evenals afgunst, ook niet geheel onbekend op diverse fora).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |