Allebei, De Hond het meest.quote:Op zondag 13 mei 2012 10:54 schreef Jojoke het volgende:
Het verschil tussen de peilingen van de Ipsos en Maurice de Hond is belachelijk groot, zeker voor peilingen die op dezelfde dag gepubliceerd worden. 1 van de 2 zal er gigantisch naast zitten. Of ze zitten er allebei naast.
quote:Buma en Keijzer populairst onder CDA-kiezers
DEN HAAG - Fractievoorzitter Sybrand van Haersma Buma en de Purmerendse wethouder Mona Keijzer doen het onveranderd goed in een peiling van Maurice de Hond onder CDA-kiezers.
In een donderdag gepubliceerde peiling geeft 35 procent de voorkeur aan Buma, voor Keijzer is dat 31 procent. De twee laten de andere vier kandidaten voor het CDA-lijsttrekkerschap in deze peiling ver achter zich. De eerstvolgende is staatssecretaris Henk Bleker met 9 procent.
Het zijn de leden van het CDA die hun lijsttrekker mogen kiezen. De stemming in de eerste ronde eindigt vrijdag. Als een kandidaat meer dan 50 procent van de het aantal stemmen haalt, is er meteen een winnaar. Anders gaan de twee met de hoogste score de strijd met elkaar aan in een tweede ronde. Dan volgen er opnieuw onderlinge debatten in het land.
De peiling van De Hond wordt via internet gehouden onder tenminste 2500 mensen, uit een steekproef onder ruim 40.000 personen die zich ooit voor zijn panel hebben aangemeld.
Maar...moet niet aan denken dat Volendam na de media ook de politiek hier gaat veroveren.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 19:14 schreef marcodej het volgende:
Keijzer is wel het snoepje van de media, terwijl je Buma behoudens de debatten nauwelijks ziet.
Wel beter, in een keer.quote:
Ja, ik ook. Desondanks is ze wel een stemmentrekker,zoals Jeaninne Hennis bij de VVD bijv.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 13:58 schreef Arcee het volgende:
Jammer, ik had liever Keijzer gezien.
Letterlijk dan.
Wintels heeft het niet onaardig gedaan. Toorenburg is de Lutz van het CDA.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 14:11 schreef borisz het volgende:
Buma 51%
Keijzer 26%
Wintels 9,5%
Bleker 7,3%
Spies 3,7%
Toorenburg 1,7%
En de resterende achttien vormen de kandidatenlijst?quote:Op vrijdag 18 mei 2012 14:03 schreef Wespensteek het volgende:
Laat het maar aan de CDA leden over om weer niet voor vernieuwing te gaan. Als het CDA wil herstellen moeten ze hun leden van boven de 55 met verlof sturen, die hebben elke band met de kiezers van vandaag verloren.
Als ze te klein worden zou ik bijna op ze stemmen uit sympathie.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 14:28 schreef borisz het volgende:
Mona kan je uitspelen in verstedelijkt Nederland. Lees Zoetermeer, Purmerend etc. Moet ze wel een goede plek op de lijst krijgen. Maar goed een kleiner CDA zal ik niet zo erg vinden.
twitter:KustawBessems twitterde op vrijdag 18-05-2012 om 14:05:45Hij heeft zijn partij(geschiedenis) tegen, maar als persoonlijkheid zou Buma wel eens de Roemer van deze verkiezingen kunnen worden. reageer retweet
Nou, de opiniepeilers staan weer in hun hemd.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 14:11 schreef borisz het volgende:
Buma 51%
Keijzer 26%
Wintels 9,5%
Bleker 7,3%
Spies 3,7%
Toorenburg 1,7%
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |