abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111269191
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 22:29 schreef marcodej het volgende:
Spies en Bleker kansrijk? Spies sowieso niet.
Ron Fresen peilde de stemming onder de CDA leden bij het debat, en kwam met deze top 3. Niet verrassend, dit zijn dan ook de drie bekenden. Zal voor andere kandidaten lastig zijn om binnen 1 maand het tij te keren.
pi_111278994
Het debat was tenenkrommend; niet in de laatste plaats vanwege het belabberde, amateuristische geluid. Maar ook inhoudelijk was er weinig nieuws onder de zon. De kandidaten draaiden allemaal een identieke riedel af en stonden vooral instemmend te knikken.

Ik vond die Marcel Wintels door het ijs zakken. Niet op inhoud - dat zit wel snor - maar door zijn wijze van presenteren. Hij kwam afstandelijk over en ik had ook het gevoel dat hij herhaaldelijk, zo niet voortdurend over zichzelf aan het praten was, in plaats van het publiek te paaien. Vergelijk de introductie van Wintels met die van Spies, die meteen het publiek betrok.

Voor mij als neutrale kijker en niet-CDA-stemmer maakten Van Haersma Buma en Spies de beste indruk. Bleker was vooral op z'n Blekeriaans bezig. Lange antwoorden, veel gebrabbel, om dan schoorvoetend richting een conclusie te breien. Meer van hetzelfde. Ik heb de indruk dat veel CDA'ers hem niet echt serieus nemen.

Ik denk uiteindelijk dat Van Haersma Buma de beste papieren heeft. De man komt rustig over, spreekt goed en heeft de voorbije periode aangetoond dat hij de fractie bijeen kon houden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-05-2012 09:28:46 ]
  dinsdag 8 mei 2012 @ 09:36:39 #228
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_111279139
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 09:28 schreef Elfletterig het volgende:
Het debat was tenenkrommend; niet in de laatste plaats vanwege het belabberde, amateuristische geluid. Maar ook inhoudelijk was er weinig nieuws onder de zon. De kandidaten draaiden allemaal een identieke riedel af en stonden vooral instemmend te knikken.
Dat is een terugkerend probleem in zulke verkiezingen. Allemaal kandidaten met dezelfde standpunten (het CDA-programma) die ook nog eens als de dood zijn om de partij schade toe te brengen wanneer ze te hard het debat ingaan.
pi_111279278
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 09:36 schreef Hephaistos. het volgende:
Dat is een terugkerend probleem in zulke verkiezingen. Allemaal kandidaten met dezelfde standpunten (het CDA-programma) die ook nog eens als de dood zijn om de partij schade toe te brengen wanneer ze te hard het debat ingaan.
Het debat binnen de PvdA, een vergelijkbare 'oude volkspartij' nabij het politieke midden, legde toch echt grotere verschillen bloot tussen de vijf kandidaten. Dat debat was ook anders van opzet. Ik vond de opzet van het CDA-debat niet goed gekozen. Elke kandidaat kreeg een onderwerp toebedeeld en de anderen konden daar slechts beperkt op interrumperen.

En daardoor was er gelijk de mogelijkheid om bepaalde thema's wijselijk te mijden.
pi_111290545
Klink: CDA maakt zichzelf kwetsbaar met Buma als leider
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)met-buma-als-leider/

Hij heeft gelijk. Maar als de insiders het beter niet kunnen worden, dan blijven echter alleen Van Toorenburg, Keijzer en Wintels over. Bij Wintels was gisteren in debat geen uitblinker en ik heb steeds het gevoel dat er een adertje onder het gras zit bij hem. Misschien omdat hij me doet denken aan Christian Wulff. Hem en Bleker heb ik al sowieso van het lijstje gestreept. Keijzer en Van Toorenburg waren gisteren sterk in debat, de komende debatten maar even kijken of ze stand houden. Ze hebben natuurlijk minder ervaring en de winnaar krijgt straks wel Samson, Wilders, Rutte en Pechtold tegenover zich.
pi_111291119
Ik vind het jammer dat Klink aan de zijlijn blijft staan. Ik denk dat hij echt heel wat kiezers had kunnen terugwinnen voor het CDA; meer dan welke van de 6 kandidaten dan ook.

En als je dan Hirsch Ballin (terecht) hoort pleiten voor iemand van buiten, is het wel tragisch dat 4 van de 6 kandidaten direct een bepaalde verantwoordelijkheid droegen tijdens de samenwerking met de PVV, van wie twee als bewindspersoon en een derde als fractievoorzitter, die wekenlang met de PVV onderhandelde en op alle punten met de PVV akkoord had. En de beide bewindspersonen zijn dan ook nog eens ex-voorzitters van de partij.

Het vernieuwingsgehalte valt vies tegen...
pi_111293455
Hij doet wel een klein beetje huilie huilie hoor..
AJAX AMSTERDAM!
pi_111355128
Samenvatting debat 2

De top
1. Keijzer (op haar sloffen)
2. Buma (degelijk)

Ok, maar niet giga opvallend:
3. Spies
4. Van Toorenburg

Streep maar van het lijstje
5. Wintels (slechte debater)
6. Bleker (doorzichtig onbetrouwbaar)

Vrijdag debat 3 en zaterdag live in Nieuwsuur.
  donderdag 10 mei 2012 @ 23:06:28 #234
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_111400651
Nu bij P&W alle zes in debat
pi_111403275
Buma soeverein, Keijzer viel zwaar tegen vooral qua presentatie.

Toorenburgh verrassend sterk verhaal, Wintels onderkent het beste wat het probleem is met het CDA. Maar inhoudelijk te weinig oplossingen gehoord van hem...

Ik stem op Buma.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_111403720
Buma, Keijzer en Toorenburg nog steeds de beste debaters. Ik denk Buma als lijsttrekker, Toorenburg en Keijzer op prominente plekken in de fractie, Keijzer kan rijpen om in volgende verkiezing wellicht lijsttrekker te worden (want het is zeker een talentje).
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 11 mei 2012 @ 00:15:05 #237
862 Arcee
Look closer
pi_111403768
Het is zo overduidelijk dat het Buma gaat worden. Wel jammer voor deze verkiezing.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_111404021
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 00:15 schreef Arcee het volgende:
Het is zo overduidelijk dat het Buma gaat worden. Wel jammer voor deze verkiezing.
Beste voor het CDA. Ik hoop dat hij na 1 ronde al meer dan 50% heeft, kunnen we door. Hopelijk wordt dit geen lange exercitie.
  vrijdag 11 mei 2012 @ 00:39:00 #239
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_111404614
Mona Keijzer is wel de droomvrouw voor mening braaf huisvader. Sterk, werklustig, vrouwelijk, vruchtbaar en nog mooi ook.
pi_111453906
Buma en Keijzer bijna gelijk in de peilingen. Hoop voor het CDA dat het Keijzer wordt. Zo een nieuw fris gezicht kan veel meer afsnoepen van deVVD/Christenunie/PVV...
pi_111454611
Ik ben verbaasd dat Keijzer zo snel stijgt, blijkbaar reist het nieuws over haar talent toch behoorlijk sneller. Overigens was ze bij het debat gisteren weer ijzersterk, met Buma als goede 2de. Nu ze zo snel op Buma inloopt, maakt zij aardige kans om lijsttrekker te worden want ik denk dat ze het wint van Buma in de 1-op-1 debatten. Electoraal gezien heeft ze ook meer potentie dan Buma, ze is niet populistisch maar wel 'volkser' dan Buma.
pi_111454652
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 11:51 schreef Jojoke het volgende:
Ik ben verbaasd dat Keijzer zo snel stijgt, blijkbaar reist het nieuws over haar talent toch behoorlijk sneller. Overigens was ze bij het debat gisteren weer ijzersterk, met Buma als goede 2de. Nu ze zo snel op Buma inloopt, maakt zij aardige kans om lijsttrekker te worden want ik denk dat ze het wint van Buma in de 1-op-1 debatten. Electoraal gezien heeft ze ook meer potentie dan Buma, ze is niet populistisch maar wel 'volkser' dan Buma.
Maar wel erg onbekend, dat is wel lastig. Maar ze zal sowieso heel hoog op de lijst komen. En zo een vers gezicht van het CDA in Den Haag kan geen kwaad.
pi_111455407
Hoop echt dat het CDA het wel goed gaat doen. Wil namelijk dat de Jager minister van financiën blijft en een kabinet VVD, CDA. D66, GroenLinks
pi_111460075
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 11:51 schreef Jojoke het volgende:
Ik denk dat men haar niet zozeer kiest om wie ze is, maar omdat ze echt een nieuw gezicht is die geen vuile handen heeft gemaakt met de PVV.

Zij heeft overigens ook gewoon voor samenwerking met PVV gestemd en was de enige die de PVV niet uitsluit.
Mede daardoor vond ik haar bij PenW behoorlijk tegenvallend. Ik vond Buma toen erg soeverein.

[ Bericht 1% gewijzigd door marcodej op 12-05-2012 15:22:21 ]
  zaterdag 12 mei 2012 @ 15:22:14 #245
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_111460319
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 15:14 schreef marcodej het volgende:

[..]

Ik denk dat men haar niet zozeer kiest om wie ze is, maar omdat ze echt een nieuw gezicht is die geen vuile handen heeft gemaakt met de PVV.

Zij heeft overigens ook voor samenwerking met PVV gestemd en was de enige die de PVV niet uitsluit.
Mede daardoor vond ik haar bij PenW behoorlijk tegenvallend. Ik vond Buma toen erg soeverein.

behoorlijk tegenvallend btw.
Uitsluiten vind ik sowieso een zwaktebod in de politiek. Net als zogenoemde breekpunten. Je zal het uiteindelijk toch samen moeten doen. Ik acht het ook onwaarschijnlijk dat de SP en de VVD samen in het bootje stappen, maar als je er daarmee het beste voor het land uit kan halen doe je dat. En dat kan je van te voren niet zeggen, dus waarom meteen partijen uitsluiten?
Laffe huichelaar
pi_111460398
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 15:22 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Uitsluiten vind ik sowieso een zwaktebod in de politiek. Net als zogenoemde breekpunten. Je zal het uiteindelijk toch samen moeten doen. Ik acht het ook onwaarschijnlijk dat de SP en de VVD samen in het bootje stappen, maar als je er daarmee het beste voor het land uit kan halen doe je dat. En dat kan je van te voren niet zeggen, dus waarom meteen partijen uitsluiten?
Ik ben ook niet van het uitsluiten. Maar Keijzer was het meest genuanceerd over een nieuwe samenwerking met de PVV. Terwijl de rest aangaf een nieuwe samenwerking echt niet opportuun te vinden, wat logisch is.
pi_111462187
quote:
Team Bleker ‏ @EerlijkHelder

Niet blij met de suggestie in AD dat ik Kunduz-akkoord niet steun. Gaat mij om goede uitwerking voor starters, middeninkomens en MKB.
https://twitter.com/#!/EerlijkHelder

quote:
'Als je in het Kunduz-akkoord schrijft dat werkgevers bij ontslag de eerste zes maanden loon moeten doorbetalen, weet u dan wat dat betekent voor een simpel bouwbedrijf met zeven jongens op de steiger? Zij durven straks geen mensen meer in dienst te nemen,' zegt Bleker.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)Kunduz-akkoord.dhtml

Bleker leest zo'n interview natuurlijk niet even door voor het wordt gepubliceerd. Echt eerlijk en bovendien zeer helder!
pi_111464310
't Is ook echt een politieke klungel.
pi_111464557
Ik vrees dat het uiterlijk bij Mona weer doorslaggevend is bij menig CDA lid. Ik begrijp anders niet wat haar zo populair maakt. Op echte/onderscheidende inhoud kan ik ze niet echt betrappen, en een debater is ze al helemaal niet.

Ik moet niet aan denken dat het Jan Smit syndroom (want ook Volendam) de politieke arena zijn intrede gaat doen.
  zaterdag 12 mei 2012 @ 19:08:55 #250
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_111466884
Ik denk dat het wel meevalt. Jolande Sap is ook niet lelijk maar dat helpt haar ook geen zier.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')