abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110712955
Vergis je niet wat er allemaal al verzameld is aan gegevens, willen we dat?
pi_110712989
quote:
3s.gif Op dinsdag 24 april 2012 11:23 schreef Piet_Piraat het volgende:
Om op zeker te spelen gewoon een keer op der piratenpartij stemmen. :)
Dan moeten ze meer overtuigen dan voorheen. Toen stemde ik PP vanwege een combinatie van een signaal geven aan de gevestigde politici, en omdat elke andere partij redelijk aan het falen was met hun (geschreven) standpunten. Ik stemde niet PP omdat het zo'n goede organisatie was met goed doordachte publiciteit (dit is cynisch).
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
  dinsdag 24 april 2012 @ 11:29:00 #78
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_110713059
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 13:16 schreef RM-rf het volgende:

[..]

In Duitsland doen de piraten het goed, en lijken inderdaad landelijk tegen de 8% te kunnen halen en presteren ook verrassend en uitstekend bij de bondsstaat verkiezingen .
recentelijk saarland toen ze in iets van 6 weken een succesvolle campagne wisten op te zetten en ze uiteindelijk 7,4% van de stemmen, dat leverde hen 4 van de 51 zetels op.
Binnenkort lijken ze ook in NRW te kunnen gaan scoren... tot 11% vand e stemmen halen ze in prognoses:
http://de.wikipedia.org/w(...)tfalen_2012#Umfragen

Enkel, duitsland is nog niet nederland en in Duitsland bestaand e piraten al sinds 2006 en hebben ze een goede organisatie opgebouwd met ook een eigen vorm van democratie en partij-interne besluitprocessen (vooral dankzij de Liquid-Feedback software, welke een methode vormt discussie's te voeren en thema's te 'ordenen' en uiteidnelijk naar besluiten om te zetten)..

De Piraten in nederland zijn nog lang zo ver niet, zijn imho een beetje amateuristisch en een verzameling losbollen.
Ook niet geheel onbelangrijk, in Duitsland zijn de problemen met GEMA (de duitse brein zeg maar) veel groter. Extreme vervolging voor kleinschalige copyrightschending is al een feit bijvoorbeeld.
Ik denk dat de voedingsbodem (nog) niet bestaat in Nederland. Ook komt de partij uitermate amateuristisch over.
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_110713143
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 11:03 schreef freako het volgende:

[..]

Stemmen voor de Tweede Kamer kan per brief. De eerste keer dat je kunt stemmen is dan in principe voor het Europees Parlement, juni 2014. Ik neem aan dat je in Zweden woont, in dat geval mag je kiezen of je voor de Zweedse of voor de Nederlandse zetels stemt (beide mag niet).
ja, ik las ook net dat het met brief kan, maar het is een mooi excuus om eens naar Nederland te gaan of niet dan? :D

Waarom mag ik eigenlijk niet voor de Zweedse zetels stemmen als ik voor de Nederlandse stem in de europeese parlement verkiezingen?
pi_110713239
Meer specifiek heeft (of had) de PP goede denkers die de issues goed konden verwoorden en dat ook deden wanneer ze de kans kregen. Ze stonden alleen op plek 4, 5 of lager in de PP lijst en dat werkt natuurlijk niet; te weinig airtime. En de mensen die wel uitzendtijd kregen (Samir voorop) kregen om mij heen reacties als 'waar heeft hij het over?' en 'is dit serieus?'. Er mistte een vertaalslag naar mensen die niet uren per dag op internet zitten, en er mistte een professionele uitstraling.

Ik verwacht zeker wel verbetering though, ik ben benieuwd.
  dinsdag 24 april 2012 @ 11:40:10 #81
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_110713471
quote:
4s.gif Op dinsdag 24 april 2012 11:31 schreef gogosweden het volgende:

[..]

ja, ik las ook net dat het met brief kan, maar het is een mooi excuus om eens naar Nederland te gaan of niet dan? :D
Klopt. En het is ook gewoon mogelijk. Je kunt in plaats van een briefstembiljet vragen om een kiezerspas, waarmee je in elk willekeurig Nederlands stembureau terecht kunt.

quote:
Waarom mag ik eigenlijk niet voor de Zweedse zetels stemmen als ik voor de Nederlandse stem in de europeese parlement verkiezingen?
Omdat je dan 2x stemt voor hetzelfde parlement. Dat het om verschillende zetels gaat, maakt dan niet uit, daar wordt later bij de stemmingen in het EP immers ook geen rekening mee gehouden.

En om weer een bruggetje te slaan naar de Piratenpartij: De eerste gekozen vertegenwoordigers van de Piratenpartij zijn de 2 Europarlementariërs die in Zweden zijn verkozen in 2009. :).
  dinsdag 24 april 2012 @ 11:41:44 #82
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_110713521
quote:
19s.gif Op dinsdag 24 april 2012 11:29 schreef kingmob het volgende:

[..]

Ook niet geheel onbelangrijk, in Duitsland zijn de problemen met GEMA (de duitse brein zeg maar) veel groter. Extreme vervolging voor kleinschalige copyrightschending is al een feit bijvoorbeeld.
Ik denk dat de voedingsbodem (nog) niet bestaat in Nederland. Ook komt de partij uitermate amateuristisch over.
In Duitsland weet de partij veel proteststemmen te trekken, waar deze hier belanden bij de SP en de PVV. De implosie van de liberale FDP legt de Piratenpartei ook geen windeieren.
pi_110713544
En 2 zetels in het NL parlement moet kunnen.
pi_110713650
Een mooi begin van een andere kijk op de zaken. O+
pi_110713677
De oude politiek is dood.
pi_110713720
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 11:40 schreef freako het volgende:

[..]

Klopt. En het is ook gewoon mogelijk. Je kunt in plaats van een briefstembiljet vragen om een kiezerspas, waarmee je in elk willekeurig Nederlands stembureau terecht kunt.

[..]

Omdat je dan 2x stemt voor hetzelfde parlement. Dat het om verschillende zetels gaat, maakt dan niet uit, daar wordt later bij de stemmingen in het EP immers ook geen rekening mee gehouden.

En om weer een bruggetje te slaan naar de Piratenpartij: De eerste gekozen vertegenwoordigers van de Piratenpartij zijn de 2 Europarlementariërs die in Zweden zijn verkozen in 2009. :).
ah op zo'n manier! Dan snap ik het opzich wel. Dankjewel voor de info enzo ^O^
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 april 2012 11:45 schreef Piet_Piraat het volgende:
net zo dood als het oude buisness model van de platenmaatschapijen
pi_110714611
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 11:41 schreef freako het volgende:

[..]

In Duitsland weet de partij veel proteststemmen te trekken, waar deze hier belanden bij de SP en de PVV. De implosie van de liberale FDP legt de Piratenpartei ook geen windeieren.
Waarbij het natuurlijk ook zo is dat de FDP erg lange tijd een zeer goede naam had als 'traditionele' liberale anti-overheids-partij die ook enorm veel nadruk legde op 'burgerrechten' (alhoewel dat bij de FDP sterk op de achtergrond geraakt was door Westerwelle die de FDP vooral profileerde als 'anti-belastingpartij')

Voorheen was een kenmerkend motto voor de FDP ook bv: "So viel Staat wie nötig, so wenig Staat wie möglich!" ("Zoveel Overheid als nodig is, zo weinig Overheid als mogelijk is.")...

De Piraten lijken ook een sterke winst te kunnen maken door zich te profileren als 'anti-Overheid' en kritisch tegenover staatsinmenging...
enkel merk je al in duitsland dat er ook een stevig ultralinkse invloed op die partij bestaat die onmiskenbaar juist zal leiden tot een steeds 'grotere' overheidsinmenging (bv doordat de Piraten een hoop collectieve diensten 'gratis' willen laten aanbieden, zoals Onderwijs en Openbaar vervoer)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_110714879
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 april 2012 11:45 schreef Piet_Piraat het volgende:
Mogelijk, maar evengoed moet je dan wél definieren wāt en hoe de 'nieuwe' politiek zou zijn.
En ook kritisch zijn over eventuele nadelen van een andere vorm van democratie en/of politiek...

het is heus niet zo dat er opeens een 'utopeie' zou ontstaan of opeens alle problemen niet meer bestaan, als je wat roept over 'politiek die dood is'...
de vraag is uiteindelijk wat dan wel 'levend' is en hoe jij die problemen wilt aanpakken en of daa werkelijk genoeg mensen je in steunen én/of of je de beloftes die je doet kunt houden...

Roeptoeter politiek, populisme en/of gewoon 'oude politiek in een nieuw jasje' (metw at 'nieuwe en andere gezichten') is nu juist nietsbetekends...

Wat echter imho bv wél een interssante en veelbelovende andere toekomstvisie is, die de Piraten ook vaak promoten is het idee van een "Liquid democracy"..
een tussenvorm tussen direkte inspraak en deels georganiseerde besluitvormen die ook een zeer pragmatische aanpak toelaten door een andere besluitstructuur:

http://liqd.net/en/
en bv ook het software- concept van 'Adhocracy', een ontworpen stuk software om zulke besluitprocessen (ook bv voor organisaties en bedrijven) in toepassing te brengen:
http://de.wikipedia.org/wiki/Adhocracy_%28Software%29
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_110716064
Ik hoop echt dat Brein vandaag ongelijk krijgt.
Dit gaat echt veel te ver.
Als we niet meer mogen praten over hoe censuur te omzeilen is, terwijl we miljoenen investeren in censuur omzeilen in het buitenland :/
pi_110725906
quote:
7s.gif Op maandag 23 april 2012 13:23 schreef padlarf het volgende:
Ik vind de Piratenpartij op zich wel prima, maar in tijden van crisis gaat mijn stem toch echt naar een partij met ervaren politici en parlementariërs
Helemaal mee eens!
pi_110727171
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 16:23 schreef larry_flynt het volgende:

[..]

Helemaal mee eens!
Alhoewel het eigenlijk ook crisis is op gebied van informatievrijheid. Dat gemieter met the pirate bay leidt er nu toe dat een private stichting als BREIN proxies kan stilleggen. Je weet wel, diezelfde soort dingen die voor mensen in China juist voor een vrij internet zorgen.
  FOK!fotograaf donderdag 26 april 2012 @ 12:30:17 #92
145146 Andyy
pi_110809752
Ik had bij de vorige verkiezingen "Grasmayer" gestemd, omdat hij de gaafste naam had. Ken ze toch niet :')
pi_110840230
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 april 2012 11:34 schreef trancethrust het volgende:
Meer specifiek heeft (of had) de PP goede denkers die de issues goed konden verwoorden en dat ook deden wanneer ze de kans kregen. Ze stonden alleen op plek 4, 5 of lager in de PP lijst en dat werkt natuurlijk niet; te weinig airtime. En de mensen die wel uitzendtijd kregen (Samir voorop) kregen om mij heen reacties als 'waar heeft hij het over?' en 'is dit serieus?'. Er mistte een vertaalslag naar mensen die niet uren per dag op internet zitten, en er mistte een professionele uitstraling.

Ik verwacht zeker wel verbetering though, ik ben benieuwd.
Hoe vind je dat Dirk Poot het doet?
pi_110914048
NOS journaal over Piratenpartij in Duitsland (en een beetje Nederland):
  zaterdag 28 april 2012 @ 23:06:42 #95
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_110914199
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 april 2012 09:27 schreef Tijn het volgende:
In theorie is de Piratenpartij de enige partij die de nieuwe maatschappij echt begrijpt.

In de praktijk zijn het een stel WoW-nerds met een Wordpressblog om daarmee eens in de zoveel tijd een kroegmeeting te organiseren :{
Áls, maar dan ook áls, ze geleerd hebben van de vorige verkiezingen, toen ze echt weinig voorbereidingstijd hadden, en twee jaar bezig zijn geweest om fatsoenlijke mensen te werven, zouden ze nu goed voor de dag kunnen komen. Maar ik verwacht dat ze daar nog niet professioneel genoeg voor zijn.

(Dan blijft het me als politicoloog wel verbazen hoe het komt dat ze in het ene land een nichepartij zijn om rekening mee te houden, terwijl ze in een ander land nauwelijks aanhang vergaren. Maar misschien is dat toch gedeeltelijk willekeurig).
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_110937253
Over dat WordPress blog: ik vind die site ook vreselijk.
Er komt snel een nieuwe site aan.
En met het nieuwe bestuur komt de Piratenpartij wat professioneler over dan in 2010 vind ik.
pi_110957592
quote:
14s.gif Op donderdag 26 april 2012 22:28 schreef AnimeFan het volgende:

[..]

Hoe vind je dat Dirk Poot het doet?
Ik heb nog te weinig gezien om dat te kunnen beantwoorden, maar dat komt hopelijk nog :)
pi_110957674
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 23:02 schreef AnimeFan het volgende:
NOS journaal over Piratenpartij in Duitsland (en een beetje Nederland):
Jammer dat hier niemand van PP Nederland te zien was.
pi_110962897
quote:
9s.gif Op maandag 30 april 2012 10:00 schreef trancethrust het volgende:

[..]

Jammer dat hier niemand van PP Nederland te zien was.
Ik heb DWDD en PenW gemaild alvast. (Ik zit niet in het bestuur, maar heb gewoon gemaild of het niet een leuk idee is om ze uit te nodigen).

Hier nog wat linkjes:

Piratenpartij wil verkiezingen na de zomer (24 april 2012)
http://www.radio1.nl/item(...)iezingen-na-de-zomer

Piratenpartij, MenS, en Partij Een bij PremTime (25 april 2012)
http://content1b.omroep.n(...)time/20120425-10.mp3 (over kleine partijen).

De Piratenpartij en de strijd tegen Brein (19 april 2012)
http://degidsfm.vara.nl/G(...)cd34cf336d120ba9b2c0

[ Bericht 3% gewijzigd door AnimeFan op 30-04-2012 16:03:12 ]
  maandag 30 april 2012 @ 22:02:34 #100
12221 Tijn