Ik zou juist proberen of hij genoeg heeft aan avondeten + yoghurt 's avonds en fruit 's ochtends en dus 11.00 en 21.00uur te minderen.quote:Op maandag 23 april 2012 12:50 schreef Cyntiaa het volgende:
Wat is haar schema nu, Susie?
Cas drinkt op 7:00 / 11:00 / 15:00 en een laatste fles rond 21:00. De 11 en 15 uur zijn we nu aan het minderen.
De 11:00 uur minderen is totaal geen probleem, hij eet nu ook brood op het kdv en thuis. Die van 21:00 minderen kan ik proberen maar dan gok ik op nog minder slaap. Woensdag maar weer eens kijken wat meneer zal doen.quote:Op maandag 23 april 2012 13:08 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Ik zou juist proberen of hij genoeg heeft aan avondeten + yoghurt 's avonds en fruit 's ochtends en dus 11.00 en 21.00uur te minderen.
Maar ligt ook een beetje aan het tijdstip van naar bed gaan of die lange ruk in 1x maken zonder voeding lukt.
Als het slapen al lastig is is het moeilijk in te schatten of het wakker worden 's nachts van de honger is idd.quote:Op maandag 23 april 2012 13:18 schreef Cyntiaa het volgende:
[..]
De 11:00 uur minderen is totaal geen probleem, hij eet nu ook brood op het kdv en thuis. Die van 21:00 minderen kan ik proberen maar dan gok ik op nog minder slaap. Woensdag maar weer eens kijken wat meneer zal doen.
maar ean is 72cm en 8580 en ik vind haar alles behalve te dik.quote:Op maandag 23 april 2012 13:57 schreef Deepfreeze het volgende:
ai susie. Maar Chris was ook zo eentje.. Bij 6 maand was hij 70 cm en 8,9 kg.. En hij is sinds hij los is gaan lopen bij 18 maand echt helemaal terug gevallen in de curve tot het midden..
Chris kon met 6 maand naar 4 flessen, fruit en groente. Dan zat er tussen die flessen zo'n 5 uur. Dus niet vervangen, maar doorschuiven. Effe denken: 7-10(fruit)-12-16-18(groente)-21/22. (laatste fles was dan na zo'n anderhalf of 2.15 uur slaap, dan zat hij precies 2 of 3 slaapcycli verder en was dan redelijk wakker te krijgen)
Maar hij at al snel goede porties. Vaak 1 stuk fruit en 125+gram groente..
naja, misschien kun je er iets mee
Ja maar jouw mupje is al bijna een jaar en Chris was 6 maandenquote:Op maandag 23 april 2012 14:36 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
maar ean is 72cm en 8580 en ik vind haar alles behalve te dik.
dat wel maar lengte en gewicht blijft het zelfdequote:Op maandag 23 april 2012 14:38 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Ja maar jouw mupje is al bijna een jaar en Chris was 6 maanden
Ean is inmiddels gewoon een lekker gevuld meisje maar het ziet er op de curve heel anders uit door dat verschil in leeftijd.quote:Op maandag 23 april 2012 15:14 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
dat wel maar lengte en gewicht blijft het zelfde
Ik zal haar morgen in het zwembad eens bekijkenquote:Op maandag 23 april 2012 15:25 schreef ferrari_rood het volgende:
dat wel maar dik vind ik haar niet
maar wellicht zie je haar binnenkort kun je het zelf zien. misschien heb ik als moeder wel een heel scheef beeld van d'r spekjes
En dat is altijd nog 5 cm langer als Anouk, en dat is (vind ik) best een verschil toch?quote:Op maandag 23 april 2012 14:36 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
maar ean is 72cm en 8580 en ik vind haar alles behalve te dik.
quote:Op maandag 23 april 2012 15:27 schreef ferrari_rood het volgende:
is prima als je het bij haar spekjes houdt. Die van mij zijn er nl in overvloed
ach, die vraag kreeg ik toen ik 16 was al. Gewoon proberen om erom te lachen. En ja, ik weet dat dat moeilijk is.quote:Op maandag 23 april 2012 15:38 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
ja lach maar ik kreeg vorige week de vraag of ik zwanger was
I feel your pain. Hier hetzelfdequote:Op maandag 23 april 2012 15:45 schreef ferrari_rood het volgende:
Maar ik heb helemaal geen zwangerschapskilo's alleen maar na zwangerschapskilo's
Nu niet boos worden, ik bedoel het niet vervelend. Echt niet. En mensen die weten hoe ik eruit zie weten dat het heel erg van toepassing op mezelf:quote:Op maandag 23 april 2012 15:45 schreef ferrari_rood het volgende:
Maar ik heb helemaal geen zwangerschapskilo's alleen maar na zwangerschapskilo's
Ik ben weer aan het hardlopen maar mijn nog steeds aanwezige misselijkheid helpt dan niet echt. Als ik daarna kotsend boven de wc hangquote:Op maandag 23 april 2012 15:49 schreef SummerBreeze het volgende:
[..]
Nu niet boos worden, ik bedoel het niet vervelend. Echt niet. En mensen die weten hoe ik eruit zie weten dat het heel erg van toepassing op mezelf:
Maar als je er zo een probleem mee hebt moet je er niet over zeuren maat er iets aan doen.
Ik heb zelf ook jaren negatieve gevoelens gehad bij mijn figuur, en al helemaal bij de opmerkingen die anderen erover maakten. Nu heb ik dan eindelijk besloten om er iets aan te doen omdat ik merkte dat het zeuren alleen de negatieve gevoelens maar versterkt.
Hier dus hetzelfde. Maar, ik heb via google, vriendinnen en een beetje logisch nadenken wat tips gevonden die ik zelf zo veel mogelijk in praktijk probeer te brengen waardoor de sportschool niet echt nodig is:quote:Op maandag 23 april 2012 15:50 schreef Cyntiaa het volgende:
De welbekende flapjesI Haz them!
Maar tijd om te sporten is er amper met een kleintje. Toch wil ik het graag weer oppakken!
joh das keinormaalquote:Op maandag 23 april 2012 15:56 schreef Aventura het volgende:
Maar nog even over mijn vent, ik ga zijn eetgedrag wel even aankaarten bij het cb. Laatste keer dat ik daar was, was hij 6 maanden oud en was voeding nog niet zo'n onderwerp. Inmiddels vind ik het toch wel opvallend dat hij alleen gepureerd voedsel wil, gaat kokhalzen bij brood en verder ook nog weinig blieft. Ik ontdekte laatst dat hij eten opspaart in zijn verhemelte en het dan later uitspuugt. Soms moet ik het eruit halen met mijn pink. Het lijkt of hij moeite heeft met iets in zijn mondje hebben en dit dan doorslikken.
ik hoop dat ze je bij het CB kunnen helpen. Je kunt ook zelf contact met een logopediste opnemen.quote:Op maandag 23 april 2012 15:56 schreef Aventura het volgende:
Maar nog even over mijn vent, ik ga zijn eetgedrag wel even aankaarten bij het cb. Laatste keer dat ik daar was, was hij 6 maanden oud en was voeding nog niet zo'n onderwerp. Inmiddels vind ik het toch wel opvallend dat hij alleen gepureerd voedsel wil, gaat kokhalzen bij brood en verder ook nog weinig blieft. Ik ontdekte laatst dat hij eten opspaart in zijn verhemelte en het dan later uitspuugt. Soms moet ik het eruit halen met mijn pink. Het lijkt of hij moeite heeft met iets in zijn mondje hebben en dit dan doorslikken.
Even een stukje psychologie van de koude grond en boerenverstand enzo. Heeft-ie zich ooit eens flink verslikt in een stukje eten? Dat er nu iets van angst bij komt kijken?quote:Op maandag 23 april 2012 15:56 schreef Aventura het volgende:
Maar nog even over mijn vent, ik ga zijn eetgedrag wel even aankaarten bij het cb. Laatste keer dat ik daar was, was hij 6 maanden oud en was voeding nog niet zo'n onderwerp. Inmiddels vind ik het toch wel opvallend dat hij alleen gepureerd voedsel wil, gaat kokhalzen bij brood en verder ook nog weinig blieft. Ik ontdekte laatst dat hij eten opspaart in zijn verhemelte en danclater uitspuugt. Soms moet ik het eruit halen met mijn pink. Het lijkt of hij moeite heeft met iets in zijn mondje hebben en dit dan doorslikken.
dubbelpostert!quote:Op maandag 23 april 2012 15:05 schreef Aventura het volgende:
Hm, bij ventje moet het nog glad hoor. En ik heb ontdekt dat hij toch heel veel vaster voedsel niet doorslikt. Hij bewaart het in zijn verhemelte, om het later uit te spugen. Soms moet ik hem erbij helpen, hij eet nu eigenlijk alleen nog maar glad gepureerd fruit en groente. Brood lukt echt nog niet. Morgen naar het cb, dan maar eens aankaarten. Laatste keer was hij 6 maanden, toen waren voedingskwesties nog niet zo actueel, heb dus geen idee met wat voor advies ze gaan komen.
Dat is ook niet grappigquote:Op maandag 23 april 2012 15:38 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
ja lach maar ik kreeg vorige week de vraag of ik zwanger was
Ik weet niet wat normaal is, ik heb maar 1 kind en alle andere kids die ik ken eten als bootwerkersquote:Op maandag 23 april 2012 15:59 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
joh das keinormaalde 1 doet er 6 mnd over om aan bijvoeding te wennen, de ander vreet binnen een week de oren van je hoofd. Elin heeft het t eerste jaar alleen maar op BV gedaan en die bleef netjes op r lijntje
Ik heb een flapje op mijn buik, dat hangt sierlijk tegen mijn riem aan te schommelenquote:Op maandag 23 april 2012 15:50 schreef Cyntiaa het volgende:
De welbekende flapjesI Haz them!
Maar tijd om te sporten is er amper met een kleintje. Toch wil ik het graag weer oppakken!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nou eerlijk gezegd ga ik ook bijna over mijn nek van toetjes waar dan nog brokjes inzitten als ik ze niet verwachtquote:Op maandag 23 april 2012 19:49 schreef Deepfreeze het volgende:
Asy, dat is waar. hier gingen 8 maanden potjes ook slecht om die reden.. Nou was hij al niet gek op potjes, maar hij begon van die potjes weer te kokhalzen..
Goed...En wie zei er een tijdje terug ook alweer dat je baby's niet kunt verwennen?quote:Op maandag 23 april 2012 19:54 schreef Asyniur het volgende:
Ow en nog een vraagje:
Huubke wil 7 van de 10 keer niet in zijn wiegje slapen.
.
Bij mij in bed slaapt hij als een roosje,
Puree met klonten doen we nog maar niet. Denk dat ik dan liever meteen overga naar het bereiden en prakken of pureren van (delen van) ons eigen avondeten.quote:Op maandag 23 april 2012 19:48 schreef Asyniur het volgende:
Heb een beetje hier en daar gelezen.
O.a. over voedselintroductie. Hou er rekening mee dat puree met stukjes veel moeilijker eten is voor hummeltjes dan gewoon stukjes of alleen puree (denk hierbij aan als jij vla eet met brokjes erin, dan moet je eerst de brokjes uit de vla zeven in je mond die je mond kauwen).
Aventura, als je je ventje gewoon stukken geeft? als je dat (nog) niet doet
Dan kan hij zelf een beetje aanrommelen en oefenen hoe je voedsel zelf naar achter in je mond transporteert. Als ie dat kan, dan slikt hij het ook uiteindelijk door.
Ik wilde eigenlijk nog een foto'tje plakken van mijn jongste maar die is in slaap gevallen op mijn buik
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |