abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110659019
Hey...

Ik zit nu eigenlijk al langer dan een jaar in een bepaalde manier van leven. Een manier die voor iemand van mijn leeftijd ( 23 ) niet bepaald gezond is...

Sinds mijn relatie, die toen over is gegaan, ben ik een stuk meer in mezelf gekeerd gaan leven. Ik heb wel mijn vaste vrienden, maar de energie om nieuwe contacten te maken is er absoluut niet..

Niet dat mensen niet aardig voor me zijn oid, op mijn studentenvereniging word ik er bijna aan mn haren bijgesleurd, maar telkens denk ik weer : Gadverdamme, en kan ik een avond vantevoren al opzien tegen het feit dat ik de volgende avond de deur uit moet en gezellig moet gaan zitten doen terwijl ik ook gewoon lekker op de bank VI kan gaan kijken...

Mijn ideale dag ziet er zo uit: naar de Uni, lekker muziekje in. Gaan zitten bij een hoorcollege, anderhalf uur luisteren. Dan nog even een paar uurtjes in de UB leren. Vervolgens naar mijn studentenhuis. Daar vind ik het wel chill, met vrienden die ik al jaren ken. Savonds een flinke training in de sportschool, hopend dat die paar bekenden van mij er niet zullen zijn want het liefst train ik gewoon met harde muziek in mn eigen wereldje zonder gestoord te worden of een gesprek met iemand te houden...

Word het liefst met rust gelaten, en de enige mensen waar ik het leuk vind om mee te praten zijn 6-7 van mijn beste vrienden. Spontane gesprekjes zit ik niet op te wachten...

Werk al jaren bij mijn bijbaantje, en het is echt hoogtijd om iets anders te zoeken, maar ik doe het niet. Heb er geen zin en motivatie voor, alles is me al snel te veel gedoe. Word nooit meer verliefd, ben helemaal niet eens bezig met een eventuele relatie, boeit me eigenlijk helemaal niets meer...

Wat is dit?
pi_110659103
wat ik heb ondervonden is dat een echte depressie begint als je libido totaal weg is. (waarvan niks anders de oorzaak is)
  † In Memoriam † maandag 23 april 2012 @ 00:13:09 #3
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_110659124
Ik vermoed wat lusteloos. Kan een depressie worden (of is er misschien één...) maar dat zal de bevoegde daarvoor toch moeten vaststellen. Er zijn wel enkele kenmerkende symptomen van een depressie:

- verandering eetpatroon
- verandering slaappatroon
- bewuste afzondering
- denken aan de dood
- weinig energie...

Volgens mij zijn er nog een paar, je zou eens moeten googlen.

Als het deze 'fase' wat lang duurt zou ik toch naar je huisarts gaan. Beter niet te lang laten aanslepen, op tijd bij zijn... Succes en kop op :*
Are you fokking to me?
pi_110659403
Even volgen dit.
pi_110659506
Hmm dat herken ik dan weer totaal niet, vind het leven juist wel chill op het moment.. alleen dat is op zijn beurt weer niet zo gezond gezien ik tegen onbekende mensen echt zo gesloten ben als wat...

Maar met alle dingen die iemand gewoon leuk hoort te vinden, denk ik van pff.. Ben niet lui ofzo, studeer hard en sport veel, maar borrelavonden, uitgaan etc. het hoeft van mij allemaal niet. Waarom zou je savonds nog helemaal op de fiets naar een kroeg gaan als je ook lekker chill binnen in je trainingsbroek kunt zitten..

Het is zelfs zo ''erg'' dat ik in de kroeg ( als ik er al ben ) het al vermoeiend vind als ik met een meid aan de praat raak, al is ze nog zo leuk. En stel je voor dat ze met je mee naar huis wil, seks is best leuk hoor, maar ze ligt dan de hele nacht naast je, is er de volgende ochtend ook nog en met een beetje -pech gaat ze pas tegen de middag weg, nee laat mij maar lekker alleen slapen dan heb ik tenminste het hele bed voor mezelf :')
  maandag 23 april 2012 @ 00:52:08 #6
373431 Omellie
Spetterpoep
pi_110660436
Heb nooit anders geleefd dan wat je hier beschrijft. Vooral doorgaan.
pi_110660896
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 00:24 schreef Aard_Zaadje het volgende:
Hmm dat herken ik dan weer totaal niet, vind het leven juist wel chill op het moment.. alleen dat is op zijn beurt weer niet zo gezond gezien ik tegen onbekende mensen echt zo gesloten ben als wat...

Maar met alle dingen die iemand gewoon leuk hoort te vinden, denk ik van pff.. Ben niet lui ofzo, studeer hard en sport veel, maar borrelavonden, uitgaan etc. het hoeft van mij allemaal niet. Waarom zou je savonds nog helemaal op de fiets naar een kroeg gaan als je ook lekker chill binnen in je trainingsbroek kunt zitten..

Het is zelfs zo ''erg'' dat ik in de kroeg ( als ik er al ben ) het al vermoeiend vind als ik met een meid aan de praat raak, al is ze nog zo leuk. En stel je voor dat ze met je mee naar huis wil, seks is best leuk hoor, maar ze ligt dan de hele nacht naast je, is er de volgende ochtend ook nog en met een beetje -pech gaat ze pas tegen de middag weg, nee laat mij maar lekker alleen slapen dan heb ik tenminste het hele bed voor mezelf :')
Heel herkenbaar van dat s avonds uitgaan. Zelfs naar (sommige) vrienden gaan denk ik, wat is daar nou aan... Ook dat praten met andere mensen, meisjes, zo oppervlakkig, geforceerd, waar leidt het toe. O dan mag je haar misschien zoenen... Echt weinig lol aan met je dronke harses in zo'n overvolle tent.

Ik heb soms ook het idee dat dat ik veel vrienden tegenwoordig alleen zie met uitgaan of thuis met zuipen. Gelukkig ook nog goede andere vrienden die ik ook daarbuiten zie.
  maandag 23 april 2012 @ 01:33:10 #8
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_110661330
Kom nog maar eens terug als je niet meer naar de uni wilt, of er elke dag met lood in de schoenen naartoe gaat. Als je gewoon gaat, op kunt letten bij colleges en daarna nog lekker in de UB gaat zitten leren, ben je waarschijnlijk niet depressief.
En als je toch twijfelt, even naar de huisarts. Depressie is geen diagnose om zelf te stellen.
Succes :).
KuikenGuppy
pi_110661404
Geen depressie maar je zit een beetje vast in je comfort zone lekker veilig.
pi_110661813
Ik denk niet dat je depressief bent, eerder een verandering in je karakter. Sommige mensen sluiten zich wat meer af, terwijl andere continu heel veel vrienden om zich heen moet hebben.

Ik was zelf een keer depressief (als bijwerking van medicatie) en dat is toch echt een heel ander gevoel! Ik kan me op zich prima inleven met jouw verhaal, maar als je depressief bent is dat heel anders. Je ziet de wereld in een ander perspectief, alles van de negatieve kant, en je hebt totaal geen energie. Sporten zit er niet in, eten, en met andere mensen afspreken ook niet.
Het is lastig te omschrijven en hoewel ik dacht dat ik al veel van een depressie afwist, weet je pas echt hoe het zit als je er 1 zelf hebt ondervonden.

Maar als jij je prima voelt en je toch nog gewoon je huidige contacten blijft onderhouden, wat is daar mis mee?

Als je trouwens interesse verliest in dingen die je eerst wel leuk vond duidt dat wel richting depressie.
pi_110661821
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 01:36 schreef Bombshell het volgende:
Geen depressie maar je zit een beetje vast in je comfort zone lekker veilig.
Niet. TS weet precies wat het is om daar buiten te zitten (het is niet vreemd), maar heeft daar geen zin in.
pi_110661842
Ts laat zijn geluk van een ander afhangen.
  maandag 23 april 2012 @ 04:35:01 #13
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_110662324
Je kunt hier online een test doen of je depressief bent.
http://www.ggzdrenthe.nl/index.php?pageID=232
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_110662331
dat voel ik aan mijn water
Bacon pancakes, makin' bacon pancakes. Take some bacon and I'll put it in a pancake.
pi_110662344
Maar voel je je ook de hele dag kut?
Sex met condoom is hetzelfde als een Fruitella eten met het papiertje er nog omheen
pi_110662346
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 04:46 schreef GroenerDanGras het volgende:
Maar voel je je ook de hele dag kut?
mja af en toe wel beetje. wel voorzichtig, is gevoelig
Bacon pancakes, makin' bacon pancakes. Take some bacon and I'll put it in a pancake.
pi_110662420
quote:
9s.gif Op maandag 23 april 2012 04:48 schreef ChocolateJesus. het volgende:

[..]

wel voorzichtig, is gevoelig
Dat heb ik vaker gehoord afgelopen weekend.
Sex met condoom is hetzelfde als een Fruitella eten met het papiertje er nog omheen
pi_110662772
Zie je jezelf als de moeite waard om je leven voluit te leven? Het klinkt een beetje alsof je met sociale dingen geconfronteerd wordt met jezelf (in de zin dat jij jij bent) en dat je daar niet op zit te wachten.
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
  maandag 23 april 2012 @ 20:10:47 #19
351424 Skitzofrenix
Wat denk je wel niet?
pi_110689292
Ik had het achter af pas door, toen ik me weer beter en mezelf ging voelen. TOen dacht ik; Shit, ik ben dik 3 jaar zwaar depressief geweest! Ik dacht op het moment zelf dat het leven echt kut was en ik zelf geen toekomst meer had enzo. Maar ik was er dan ook erg heftig aan toe.
Dus antwoord op je vraag; Ik had het pas door dat ik depressief was toen ik niet meer depressief was.
''Je kunt over alles nadenken, maar het helpt natuurlijk niet''
pi_110689710
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 02:08 schreef Zombiehoofd het volgende:

[..]

Niet. TS weet precies wat het is om daar buiten te zitten (het is niet vreemd), maar heeft daar geen zin in.
Dan zit je toch vast in je comfort zone als je geen zin hebt om je daar buiten te bewegen.
pi_110690774
- Verminderd gevoel van eigenwaarde
- Verminderde lust om leuke dingen te gaan doen (die je voorheen wel leuk vond)
- Sociaal terugtrekken
- Minder/meer slapen (moeite met opstaan)
- Minder/meer eetlust
- Minder energie
- Veel piekeren
- Deze klachten houden langer dan 2 weken aan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')