Nieuwe feiten;quote:Hoi!
Ik heb vandaag een (algemene) sollicitatiebijeenkomst gehad, en de kans zit er dik in dat ik volgende week een contract mag ondertekenen.
Nu heb ik uiteraard niet verteld dat ik zwanger ben (8 en half week), aangezien ik anders wel kan fluiten naar die baan.
Nu;
Wanneer moet ik het gaan vertellen? Het gaat soms om redelijk zwaar werk (veel lopen etc), en mocht dat nou niet gaan met mijn zwangerschap dan zou ik wel graag passend werk willen hebben.
Ook zit ik met de zwangerschapsverlof. Stel ik krijg een half jaar contract, dan heb ik de laatste maand recht op verlof, dat is in oktober. Mocht mijn contract niet verlengd worden, hoe komt dat dan met de resterende weken? Wie betaald dat?
Alvast bedankt!
Hier hetzelfde, ben het net gaan lezenquote:Op zondag 22 april 2012 23:28 schreef CoolGuy het volgende:
Godverdomme. Ik heb het eerste deel gemist, maar dat was echt een mooi topicTS, ik denk dat je toch in ieder geval na je contract een probleem hebt.
Dat is geen gegeven. Een vriendin van mij is na haar reguliere zwangerschapsverlof gewoon weer aan Een baan geraakt. Je bent niet chronisch ziek ofzo.quote:Op zondag 22 april 2012 23:25 schreef Scorpie het volgende:
, en met een kind thuis zitten ben je voorlopig helemaal uit de roulatie als het om een baan gaat.
Daar gaat 't niet om, dat je dat pas na de 12e week verteld. Als ze een miskraam krijgt zal ze ook niet komen werken, en als je dan zegt 'ja ik heb een miskraam gehad' dan denkt die werkgever ook 'euh, wtf, hoezo heb je niet verteld dat je zwanger was om mee te beginnen?'quote:Op zondag 22 april 2012 23:32 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Hier hetzelfde, ben het net gaan lezen
Ontopic:
Zelfs tegen vrienden en dergelijke vertellen veel zwangere vrouwen pas na hun 12de week dat ze zwanger zijn. Er kan nog veel misgaan, en je moet evenveel zin hebben om al die mensen dan opnieuw in te lichten.
Maar ze heeft wel mooi de grote boze werkgever te pakken, voor een half jaar...quote:Op zondag 22 april 2012 23:35 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Daar gaat 't niet om, dat je dat pas na de 12e week verteld. Als ze een miskraam krijgt zal ze ook niet komen werken, en als je dan zegt 'ja ik heb een miskraam gehad' dan denkt die werkgever ook 'euh, wtf, hoezo heb je niet verteld dat je zwanger was om mee te beginnen?'
Daarnaast, die baas kan ook rekenen. Die doet 1 + 1 en snapt dan heel goed dat TS het heeft verzwegen bij het sollicitatiegesprek. Daar zit 'ie niet op te wachten, want misschien doet ze dat nog wel een keer. Nou, dan heeft ze een half jaar gewerkt, whoo fucking hoo, en dan staat ze na dat half jaar toch weer op straat.
Ze gooit haar eigen glazen in and she doesn't even realize it.
ja. inderdaad. ze heeft dan nu 'slim gespeeld' en het verzwegen om zo een baan van een half jaar binnen te slepen. 6 maanden. nou, dan heb je wat. Sta je daarna weer op straat maar hey, ze had 'm wel mooi even tuk! ha!quote:Op zondag 22 april 2012 23:36 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Maar ze heeft wel mooi de grote boze werkgever te pakken, voor een half jaar...
Ik weet heel goed dat het daar niet om gaat. En ik ben al helemaal tegen liegen of verzwijgen...MAAR er is wel een stukje privacy dat je ontnomen wordt hé. Sta je daar bij stil?quote:Op zondag 22 april 2012 23:35 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Daar gaat 't niet om, dat je dat pas na de 12e week verteld. Als ze een miskraam krijgt zal ze ook niet komen werken, en als je dan zegt 'ja ik heb een miskraam gehad' dan denkt die werkgever ook 'euh, wtf, hoezo heb je niet verteld dat je zwanger was om mee te beginnen?'
Daarnaast, die baas kan ook rekenen. Die doet 1 + 1 en snapt dan heel goed dat TS het heeft verzwegen bij het sollicitatiegesprek. Daar zit 'ie niet op te wachten, want misschien doet ze dat nog wel een keer. Nou, dan heeft ze een half jaar gewerkt, whoo fucking hoo, en dan staat ze na dat half jaar toch weer op straat.
Ze gooit haar eigen glazen in and she doesn't even realize it.
Oh god, de emoties komen weer los. Je kan ook gewoon objectief kijken naar wat ik schreef. Het heeft niks met begrijpen van de situatie en/of iemands gedrag te maken, wat ik aanstipte was dat in de poging van TS om de werkgever om de tuin te leiden ze haar eigen glazen ingooide. Dat heeft niks te maken met wie kinderen baart (serieus, waarom is dat opeens een argument?) of dat mensen haar niet zouden begrijpen.quote:Op zondag 22 april 2012 23:38 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Ik weet heel goed dat het daar niet om gaat. En ik ben al helemaal tegen liegen of verzwijgen...MAAR er is wel een stukje privacy dat je ontnomen wordt hé. Sta je daar bij stil?
En verder lijken al die mannen met brandende toortsen hier te vergeten dat wij vrouwen JULLIE kinderen baren. Jullie moeten heel wat minder moeite doen om datzelfde kind op de wereld te krijgen. Niet jullie schuld, maar een beetje begrip is niet mis.
Wat de actie van TS betreft. Ik keur het niet goed en zal het zelf ook niet doen, maar ik begrijp haar WEL.
Hoezo een stukje privacy dat je ontnomen wordt? Dus je mag overal blij rondbazuinen dat je zwanger bent, tenzij het nadelig kan werken voor je, dan is het ineens een stukje privacy? Say what? Dus je mag dat gewoon verzwijgen om die baan binnen te slepen ofzo? Openheid en eerlijkheid doet er verder niet toe?quote:Op zondag 22 april 2012 23:38 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Ik weet heel goed dat het daar niet om gaat. En ik ben al helemaal tegen liegen of verzwijgen...MAAR er is wel een stukje privacy dat je ontnomen wordt hé. Sta je daar bij stil?
En verder lijken al die mannen met brandende toortsen hier te vergeten dat wij vrouwen JULLIE kinderen baren. Jullie moeten heel wat minder moeite doen om datzelfde kind op de wereld te krijgen. Niet jullie schuld, maar een beetje begrip is niet mis.
Wat de actie van TS betreft. Ik keur het niet goed en zal het zelf ook niet doen, maar ik begrijp haar WEL.
Eh, volgens mij ben je daar als werknemer zelf nog steeds bij hoor. Je hoeft natuurlijk niet akkoord te gaan met zulke constructies.quote:Op zondag 22 april 2012 23:43 schreef Hallmark het volgende:
Het is een dilemma; aan de ene kant wil je niet verzwijgen dat je zwanger bent, aan de andere kant hangt de hele arbeidsmarkt met tijdelijke contracten aan elkaar.
Mijn werkgever krijgt het voor elkaar om mensen drie tijdelijke contracten aan te bieden, iemand voor een maand of wat bij een bevriende organisatie te parkeren en dan weer het riedeltje van voor af aan te beginnen.
En dan moet jij eerlijk zijn over zwangerschap? Vind ik twijfelachtig.
Als ik iemand zoiets hoor zeggen dan weet ik ook gelijk waarom de grapjes over vrouwen de keuken in nooit zullen verdwijnenquote:Op zondag 22 april 2012 23:38 schreef Marie30 het volgende:
[..]
En verder lijken al die mannen met brandende toortsen hier te vergeten dat wij vrouwen JULLIE kinderen baren.
Dus omdat jouw werkgever iets doet wat totaal niks te maken heeft met TS is het ineens twijfelachtig dat TS moet aangeven dat ze zwanger is?quote:Op zondag 22 april 2012 23:43 schreef Hallmark het volgende:
Het is een dilemma; aan de ene kant wil je niet verzwijgen dat je zwanger bent, aan de andere kant hangt de hele arbeidsmarkt met tijdelijke contracten aan elkaar.
Mijn werkgever krijgt het voor elkaar om mensen drie tijdelijke contracten aan te bieden, iemand voor een maand of wat bij een bevriende organisatie te parkeren en dan weer het riedeltje van voor af aan te beginnen.
En dan moet jij eerlijk zijn over zwangerschap? Vind ik twijfelachtig.
Zoals ik al schreef, wanneer je minder dan twaalf weken zwanger bent, bazuin je dat meestal niet rond omwille van de kansen op miskramen. Velen willen dat verdriet daarna ook niet rondbazuinen dus wachten ze om het zwangerschapsnieuws kenbaar te maken. Als iemand dan op acht weken moet zeggen dat zij zwanger is, dan wordt er een stuk privacy ontnomen.quote:Op zondag 22 april 2012 23:41 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Hoezo een stukje privacy dat je ontnomen wordt? Dus je mag overal blij rondbazuinen dat je zwanger bent, tenzij het nadelig kan werken voor je, dan is het ineens een stukje privacy? Say what? Dus je mag dat gewoon verzwijgen om die baan binnen te slepen ofzo? Openheid en eerlijkheid doet er verder niet toe?
WTF?quote:Ja, jullie baren kinderen ja. So what? Moeten we daar nu bij stil staan? Het is niet zo dat het je keuze is he. Mannen kunnen geen kinderen baren, maar TS deed maar wat graag dr benen uit elkaar toen dat kind er in geschoten werd en nu is het ineens iets om rekening mee te houden?
Je bent tegen liegen en verzwijgen, dus jij had het wél verteld als je TS was?quote:Op zondag 22 april 2012 23:52 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Zoals ik al schreef, wanneer je minder dan twaalf weken zwanger bent, bazuin je dat meestal niet rond omwille van de kansen op miskramen. Velen willen dat verdriet daarna ook niet rondbazuinen dus wachten ze om het zwangerschapsnieuws kenbaar te maken. Als iemand dan op acht weken moet zeggen dat zij zwanger is, dan wordt er een stuk privacy ontnomen.
Ik zeg tot tweemaal toe in mijn post dat ik tegen liegen en verzwijgen ben. LEZEN
[..]
WTF?Kan je ook normaal argumenteren of moet zo platvloers? Ik maakte het statement: het zijn ook jullie kinderen die we baren omdat vrouwen wel diegene zijn die daardoor tijdelijk werkonbekwaam zijn en minder kansen in hun carriere hebben. Het kind is ook van jullie, maar die hinder hebben jullie niet. Daarom stelde ik: begrip is op zijn plaats.
Wat heb jij tegen mij dan? Ga je persoonlijk worden? Dan ben ik weg hoor.quote:Op zondag 22 april 2012 23:54 schreef Scorpie het volgende:
Haha, Marie30 die anderen beschuldigt van het platvoers argumenteren. Bedankt, ik moest lachen
niet platvoers vindt, scheelt er toch iets met je.quote:maar TS deed maar wat graag dr benen uit elkaar toen dat kind er in geschoten werd
Lezen. Staat hierboven ook al, dat ik het nooit zou doen en niet goedkeur.quote:Op zondag 22 april 2012 23:55 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Je bent tegen liegen en verzwijgen, dus jij had het wél verteld als je TS was?
Ben ik het mee eens. Nooit gezegd dat het niet zo was.quote:Waarom is dat een argument in deze situatie? Wat heeft die werkgever te maken met het feit dat TS en haar vriend/man/whatever een kind wilden? Die werkgever ligt er alleen maar wakker van dat ie een geschikte werknemer in dienst krijgt, en dat is nu niet zo. Minder kansen ja, maar dát is een gevolg van zwanger zijn.
Heb nooit gezegd dat die werkgever begrip moet hebben want die wordt voorgelogen mi, zelfs als hij er niet expliciet naar gevraagd heeft. Ik heb gezegd dat de mannen hier wel eens wat begrip mogen tonen... Nogmaals lezen.quote:Die werkgever is niet bezig met 'begrip hebben voor'. Die werkgever heeft een functie die vervuld moet worden, dát is wat hem boeit.
Volgens mij was het een perfect legitieme discussie totdat jij in alle hysterie moest gaan roepen dat jullie toch echt 'onze' kinderen baren. Met zo`n argument maak je niet alleen jezelf belachelijk, je trekt de discussie richting subjectiviteit door een beroep te doen op emoties, waardoor je de discussie letterlijk en figuurlijk verneukt, om nog maar niet te zwijgen van je rondmepperij richting anderen die letterlijk en figuurlijk jouw eigen discussietactiek kopieren.quote:Op zondag 22 april 2012 23:55 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Wat heb jij tegen mij dan? Ga je persoonlijk worden? Dan ben ik weg hoor.
En als je:
[..]
niet platvoers vindt, scheelt er toch iets met je.
Niet weg van FOK! hoor schatje, weg uit dezen draad. Verder ga ik op jou niet meer in...quote:Op zondag 22 april 2012 23:58 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Volgens mij was het een perfect legitieme discussie totdat jij in alle hysterie moest gaan roepen dat jullie toch echt 'onze' kinderen baren. Met zo`n argument maak je niet alleen jezelf belachelijk, je trekt de discussie richting subjectiviteit door een beroep te doen op emoties, waardoor je de discussie letterlijk en figuurlijk verneukt, om nog maar niet te zwijgen van je rondmepperij richting anderen die letterlijk en figuurlijk jouw eigen discussietactiek kopieren.
En alsjeblieft zeg, bespaar me je 'ik ben weg hoor!!' retoriek. Fok zal je heus niet missen meid.
Definieer 'schuldig'. Volgens mij is dat namelijk totaal geen issue in dit topic.quote:Op zondag 22 april 2012 23:56 schreef Nizno het volgende:
even heel simpel, sommige vrouwen merken niet eens dat ze zwanger zijn.
Zijn die dan ook schuldig als ze aangenomen worden in blijkbaar de 7e week en ze bij de 11e week opbellen naar de baas dat ze een miskraam hebben gehad?
Dat lijkt me heel verstandig, want je hebt tot nu toe nog geen enkel weerwoord weten te geven, en ik vermoed ook niet dat je die gaat geven, gezien je selectieve reacties. Dus ik zou adviseren je eigen advies op te volgen, de knop 'stop volgen' rechtsonderin aan te klikken, en verder uit dit topic te blijven, zodat we weer terug kunnen gaan naar wat een goede discussie was.quote:Op maandag 23 april 2012 00:00 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Niet weg van FOK! hoor schatje, weg uit dezen draad. Verder ga ik op jou niet meer in...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |