Na deze rechtse rammelconstructie vol regenten wordt het tijd voor ministers die wel in deze eeuw leven.
Daarom een topicklassieker herstarten. Stel hier je ideale kabinet samen met de mensen die Nederland weer dat voorbeeldland moeten gaan maken.
Mijn favoriete kabinet Paars III D66-PvdA-VVD. Daarbij blijven Rutte, Samsom en Pechtold gewoon in de kamer
Minister president: Alexander Rinnooy Kan (D66), Man met een visie, overtuigingskracht en veel ervaring.
![Rinnooy_Kan_1.jpg]()
Minister van financien: Coen Teulings (PvdA), CPB-baas en was in 2010 al kandidaat hiervoot
![coen-teulings.jpg]()
Minister van Volksgezondheid: Edith Schippers (VVD), Houd haar rug recht tegen betutteling en durft impopulaire maatregelen te nemen
![12801_SchippersEdith302.jpg]()
Minister van binnenlandse zaken: Kasja Ollongren (D66), Belangrijkste ambtenaar van Mark Rutte geloof ik.
![28890.jpg]()
Minister van Buitenlandse zaken: Jeanine Hennis Plasschaert, Iemand met een sterke internationale ervaring en uiteraard iemand waar je mee kun aankomen
![inteview-jeanine_thumb_250x250_K.jpg]()
Minister van veiligheid: Jacob Kohnstamm (D66), Zeer integere en ervaren jurist. Bij hem is privacy in goede handen.
![jacob-kohnstamm.jpg]()
Minister van Immigratie en integratie: Eberhard van der Laan (PvdA), Durft stevig aan te pakken maar is ook pragmatisch
![264px-Eberhard-van-der-laan.jpg]()
Minister van defensie: Atzo Nicolai (VVD), Een van de betere VVD'ers
![vvder-nicola-verruilt-kamer-voor-dsm_medium.jpg]()
Minister van Infrastructuur en Milieu: Pieter Winsemius (VVD), Een veteraan met een zeer goede visie op dit gebied.
![PieterWinsemius.jpg]()
Minister van sociale zaken en werkgelegenheid: Frank Heemskerk (PvdA), Sociaal liberale PvdA'er. Dat past hier wel.
![fe1cfcbc-53fc-4440-bec9-f9a7890fdba0_0_Heemskerk-vakantie-05032.jpg]()
Minister van Onderwijs: Pauline van der Meer-Mohr (D66), Topvrouw van universiteit Rotterdam. Prima papieren voor deze post.
![2009-Pauline_van_der_Meer_Mohr-TU04_02.png]()
Minister van Economische zaken: Paul Tang (PvdA), Derdeweg econoom, daar wil ik er graag weer meer van
[ Bericht 10% gewijzigd door Hexagon op 22-04-2012 23:15:20 ]