abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110642774
Hallo iedereen,
Ik zit een beetje met een 'probleem' en ik ben benieuwd hoe jullie hier over denken.
Ik ben mijn hele leven een persoon geweest die er naar uitzag om samen te wonen, te trouwen en kinderen te krijgen. Zeg maar een beetje een dromer wat betreft relaties..
Ben nooit een uitgaanstype geweest en vond het veel fijner om gewoon lekker met mijn vriend op de bank een filmpje te kijken.
Nu ben ik met mijn vriend (1,5 jaar samen) een beetje aan het kijken voor een appartementje of iets waar we samen kunnen wonen en heb ik sinds een aantal maanden steeds meer zin om kinderen te krijgen.
Niet nu (ben pas bijna 20 en heb nog 2 jaar studie voor de boeg) maar ik denk tegen de tijd dat ik en mijn vriend afgestudeerd zijn en allebei een baan hebben, wat waarschijnlijk zal zijn wanneer we allebei 23 zijn (hij staat er ook achter :) ). Tegen die tijd hebben we dan ook al wat jaren samengewoond en is alles wat 'stabieler' zeg maar.

Het probleem is dat ik nu al de hele tijd dingetjes zit op te zoeken (betekenis van namen, bevallings verhalen, op marktplaats wat voor meubels mensen aanbieden, op FOK het buikentopic word ik helemaal vrolijk van, wat voor kinderwagens er zijn etc.), ik fantaseer er ook steeds over met mijn vriend en ik praat er graag over tegen vriendinnen, maar het heeft helemaal geen zin nu, aangezien ik er pas over een aantal jaar aan kan beginnen.
Ik vraag me dus af hoe ik een beetje van die bijna steeds aanwezige kinderwens, niet af kom, maar op een laag pitje kan zetten ;). Van mijn part zou ik het liefste nu al afgestudeerd zijn etc. maar dat is dus niet het geval. Ook, vinden jullie het te jong om op mijn 23e moeder te worden? Aangezien ik denk dat het vooral aan de prioriteiten en de instelling van de ouders ligt en niet aan de leeftijd :).
Alvast bedankt!
pi_110643670
Het grote "rammelaars"-topic deel 34

Ik zeg: welkom :)

En wat betreft de leeftijd, Er zijn mensen die op hun 30e kinderen krijgen en er niet klaar voor zijn, en het er niet echt sjiek vanaf brengen, en er zijn mensen avn 19 jaar die moeder worden, en het fantastisch doen, Ik denk dat het niet zozeer leeftijd is, maar wel weten dat een kindje een enorme verantwoordelijkheid is, 1 waar je de rest van je leven niet meer vanaf komt :)
S. 2014
J. 2016
  zondag 22 april 2012 @ 19:49:18 #3
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_110643757
Ik denk niet dat je te jong bent als je 23 bent. Ik zou wel je studie eerst afmaken. 2 jaar zijn zo voorbij. Ondertussen kan je misschien al de babykamer inrichten.
The End Times are wild
pi_110644579
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 19:49 schreef LXIV het volgende:
Ondertussen kan je misschien al de babykamer inrichten.
Dit is een grapje toch? :')
  zondag 22 april 2012 @ 20:12:56 #5
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_110644905
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 20:07 schreef L0t.. het volgende:

[..]

Dit is een grapje toch? :')
Nee hoor. Ik ken genoeg meisjes van 25 ofzo, die een schattig rompertje of wat leuke babysokjes tegenkomen in de winkel en deze dan niet kunnen laten liggen.
Terwijl ze niet eens een vriend hebben!

Dan leggen ze dat alvast in de kast. Voor later. O+
The End Times are wild
pi_110645345
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 20:12 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nee hoor. Ik ken genoeg meisjes van 25 ofzo, die een schattig rompertje of wat leuke babysokjes tegenkomen in de winkel en deze dan niet kunnen laten liggen.
Terwijl ze niet eens een vriend hebben!

Dan leggen ze dat alvast in de kast. Voor later. O+
Zou ik nooit doen. Stel je voor dat het dan allemaal niet zo makkelijk lukt als gehoopt als je er eenmaal voor gaat, lijkt me nogal pijnlijk om dan met die spullen te zitten. Laat staan een hele babykamer.

Het enige wat ik heb gekocht is een paar babysokjes als een soort van 'cadeautje' voor mijn vriend toen we besloten hadden er voor te gaan.
pi_110646200
Ik denk niet dat het toegeven aan de drang om alvast baby-dingen te kopen zal helpen. Nog los van het feit dat het helemaal niet zeker is dat het lukt om zwanger te worden en dat het dan confronterend is om tegen een complete baby-kamer aan te kijken.

Hoi, ik herken je 'probleem' wel een beetje. Bij mij is de wens voor een kind wel wat getemperd afgelopen jaar en dat komt doordat ik wat realistischer ben geworden. Naast dat het me fantastisch lijkt om een kind te krijgen heb ik ook van dichtbij gezien dat een kind krijgen wanneer je er eigenlijk nog niet helemaal klaar voor bent (erg klein apartementje en nog studerend), helemaal als het kind in kwestie geen lieve zoete baby is, best een last kan zijn en een bron van zorgen. Ik heb bijvoorbeeld in mijn omgeving een kindje wat zeer slecht dronk als baby, dus zorgen om gewicht; een kindje wat zeer laat rolde, zat, liep en praatte, dus zorgen om de ontwikkeling; een kindje met exceem en allergiën, dus erg zielig en onzeker-makend, en een kindje met onverklaarbare krijssessies vooral 's nachts, dus zielig en vermoeiend. Bij de meeste van deze kinderen bleek het een fase te zijn en daar gaat het nu prima mee, maar die vroege baby-tijd kan behoorlijk zwaar zijn.

Ik ben er nog steeds van overtuigd dat het fantastisch is om een kind te krijgen en het helpen op te groeien, maar ik combineer de zwaarte ervan liever niet met ook nog een studie die af moet en zorgen om de financiën. En zodoende geniet ik van de vrijheid die ik heb, van het uitslapen, van het spontaan dingen doen in plaats van het toch wat meer te moeten plannen, van de avontuurlijke vakanties, enzovoorts. En die oh zo mooie baby-tijd komt later wel.

(oh, ik en heb het nu met name over baby's omdat het daar allemaal mee begint. En ik ben 24)
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_110647543
Ik zou wel al wat spulletjes kunnen kopen maar inderdaad al een hele 'ruimte' is misschien weer te ver. Vooral mijn moeder zou dan beginnen met dat ik het 'jinx' doordat ik er zo mee bezig ben en er naar uitkijk dat het dan niet lukt. Maar af en toe iets kleins moet wel kunnen :).

Ik snap dat het moeilijk kan zijn, maar het zal niet makkelijker worden als je ouder moeder bent, die zorgen kunnen altijd gebeuren. Maar je hebt wel gelijk, vandaar dat ik ook per se eerst afgestudeerd wil zijn en dat wel allebei een baan hebben en het ook echt kan. Vandaar dat het de komende jaren nog bij dromen blijft :), hoewel ik het niet erg zou vinden als de tijd nu eventjes extra snel gaat..
  zondag 22 april 2012 @ 21:01:11 #9
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_110648000
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 20:55 schreef Maxellera het volgende:
Ik zou wel al wat spulletjes kunnen kopen maar inderdaad al een hele 'ruimte' is misschien weer te ver. Vooral mijn moeder zou dan beginnen met dat ik het 'jinx' doordat ik er zo mee bezig ben en er naar uitkijk dat het dan niet lukt. Maar af en toe iets kleins moet wel kunnen :).

Ik snap dat het moeilijk kan zijn, maar het zal niet makkelijker worden als je ouder moeder bent, die zorgen kunnen altijd gebeuren. Maar je hebt wel gelijk, vandaar dat ik ook per se eerst afgestudeerd wil zijn en dat wel allebei een baan hebben en het ook echt kan. Vandaar dat het de komende jaren nog bij dromen blijft :), hoewel ik het niet erg zou vinden als de tijd nu eventjes extra snel gaat..
Het is wel zo dat als je eenmaal kinderen hebt, een heleboel dingen juist ook weer erg lastig worden. Je kunt niet zomaar besluiten om in de stad te blijven om daar te eten. Je kunt niet 2 maanden met een rugzag door Azië trekken zonder vast plan. Je kunt niet zo gemakkelijk even zonder geld zitten.

Waarom moet die tijd snel gaan? Je bent nog moeder voor de rest van je leven. Ik zou liever gewoon die paar jaar nog maximaal genieten van alle vrijheid. Want die ben je echt kwijt als je een kind hebt.
The End Times are wild
pi_110648108
Ik zou nog geen spullen aanschaffen, Stel nou dat ik niet zo gezegend ben, en dat het niet lukt, Dan zit ik met spullen waar ik niks aan heb,en aan een ander geef ik ze dan ook niet.. Ik zou gewoon lekker dromen en losgaan als het er de tijd voor is! ;)
S. 2014
J. 2016
  maandag 23 april 2012 @ 02:07:57 #11
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_110661814
Lees lekker mee, geniet van de verhalen. Studeer lekker verder en zie dan weer verder.
Ik vind je helemaal niet zo jong voor een kinderwens, lijkt me een heel normale leeftijd. Zelfs een erg gunstige leeftijd om zwanger te zijn, maar ik snap dat het wel prettig is als een van de ouders werk heeft.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_110663140
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 21:01 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het is wel zo dat als je eenmaal kinderen hebt, een heleboel dingen juist ook weer erg lastig worden. Je kunt niet zomaar besluiten om in de stad te blijven om daar te eten. Je kunt niet 2 maanden met een rugzag door Azië trekken zonder vast plan. Je kunt niet zo gemakkelijk even zonder geld zitten.

Waarom moet die tijd snel gaan? Je bent nog moeder voor de rest van je leven. Ik zou liever gewoon die paar jaar nog maximaal genieten van alle vrijheid. Want die ben je echt kwijt als je een kind hebt.
Ik voel me mét kind juist vrijer dan ooit en onderneem meer dan toen ik nog fulltime werkte of studeerde (én werkte).

Of misschien onderneem ik niet zozeer méér, maar wel andere en voor het moment leukere dingen. Zo bestond mn vrijheid vroeger vooral uit op stap gaan en de volgende dag met een kater weer aan de studie of aan het werk moeten, tegenwoordig bestaat ie uit parttime werken en op mn vrije dagen lekker de hort op gaan met mn dochter.
  Moderator maandag 23 april 2012 @ 08:47:58 #13
5428 crew  miss_sly
pi_110663317
quote:
1s.gif Op maandag 23 april 2012 08:30 schreef -Spring het volgende:

[..]

Ik voel me mét kind juist vrijer dan ooit en onderneem meer dan toen ik nog fulltime werkte of studeerde (én werkte).

Of misschien onderneem ik niet zozeer méér, maar wel andere en voor het moment leukere dingen. Zo bestond mn vrijheid vroeger vooral uit op stap gaan en de volgende dag met een kater weer aan de studie of aan het werk moeten, tegenwoordig bestaat ie uit parttime werken en op mn vrije dagen lekker de hort op gaan met mn dochter.
Ja, dat idee heb ik ook wel. Zeker nu ze wat ouder wordt en je dus meer kunt ondernemen.

Maar dat betekent niet dat je het soort vrijheid om flink te stappen, te drinken en een fikse kater te hebben wel kwijt bent. Dus als je dat graag doet, is het wel verstandig om nog even te wachten.

En (hoog)zwanger zijn en een baby hebben lijkt me niet handig als je moet afstuderen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_110676968
Nou ja, je kunt er weinig tegenin brengen dat je zonder kinderen flexibeler bent en meer tijd voor jezelf hebt. Je kunt natuurlijk stellen dat dat je niet uitmaakt, dat je nu andere prioriteiten en interesses hebt en dat je leven op nieuwe manieren zin heeft gekregen. En ik ben zelf bijvoorbeeld ondernemender geworden en leg makkelijker nieuwe contacten.

TS, op alle praktische bezwaren valt iets te bedenken. Natuurlijk, je moet de keuze maken als je er klaar voor bent. Maar hey, het leven kan ook zomaar korter zijn dan je had verwacht.

Als je de 2 jaar uit wilt zitten zou ik je adviseren om te proberen er zo min mogelijk mee bezig te zijn. Richt je op andere dingen, bedenk projectjes voor jezelf. Er regelmatig mee bezig blijven verhoogt vooral het risico op zwelgen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 23 april 2012 @ 16:53:12 #15
345748 StampertjeX
Vriendje van bambi <3
pi_110680447
Komt mij bekend voor =) ben blij dat ik niet de enige ben. Ik heb ook heel erg een kinderwens mijn vriend en ik worden dit jaar allebij 20, en we zijn bijna 3enhalfjaar samen. Hij moet nog 3 jaar naar school en ik ben klaar voor voorlopig. Maar het wordt soms ook best vervelend soms. Gelukkig ben ik tante van een heel lief meisje O+ dus daar kan ik soms mijn moedergevoel op los
Maar stiekem toch meer een lurker.
pi_110681838
Ik herken het ook! Ik ben nu 23, mijn man is 25 en vorig jaar zijn we getrouwd. We waren op dat moment ruim 7,5 jaar samen. Ik werk niet, ben wel bezig iets op te starten vanuit huis en mijn man heeft een wiskundige opleiding afgerond en werkt nu bij een verzekering en gaat 1 dag per week naar school voor nog een opleiding. In januari dit jaar bleek ik zwanger te zijn en hoewel vooral mijn man het wat eng vond waren we toch erg blij! Helaas is dit een miskraam geworden maar hierdoor weten we wel dat we het echt willen!

Iets vooraf kopen zou ik niet doen maar dat is eigen keus. Ik zou veel te bang zijn dat zwanger raken niet lukt en je steeds geconfronteerd wordt met die spulletjes. Ik had in mijn zwangerschap babysokjes en die heb ik uit verdriet en boosheid zo in de prullenbak gedaan.

2 jaar wachten is natuurlijk nog best lang maar wat Claudia zegt, probeer je te richten op andere dingen. Ik weet van mezelf dat ik me helemaal gek kon maken met die babygedachtes en dan is het bijna niet te doen om 2 jaar door te komen.
Succes :*
E.
pi_110682727
Bedankt voor de leuke reacties allemaal! Ik vind het leuk om te horen dat meer mensen hier 'last' van hebben en dat ik niet de enigste ben haha, want soms als ik er met vriendinnen over praat voelt dat wel zo :( ..
Ik weet dat het nu nog niet praktisch is om er mee te beginnen en dat het meer complicaties met zich meebrengt vandaar dat ik het nu nog niet doe. Mentaal zou ik er helemaal voor gaan maar ik wil het kind ook alle 'luxes' kunnen bieden die het verdient, dus dan toch maar 2 tot 3 jaar wachten ;( .

En inderdaad in de tussentijd proberen mijn gedachtes ook op wat andere dingen te richten (wat niet makkelijk gaat met zo'n topic als dit wat ik leuk vind, haha ;) )

Wat betreft spulletjes ben ik het wel met jullie eens. Het is een beetje hetzelfde als al van alles plannen voor als je de lotto wint, maar wat als je hem nou niet wint, dan is het een stuk grotere teleurstelling (hoewel ik hoop dat de kans wel groter is dat ik een kind krijg :P). Maar goed.. Ik zit nu op het moment in het buitenland voor stage en er is hier een Disney store.. Kan zijn dat ik daar iets koop maar dan vooral omdat we ze niet hebben in Nederland en ze zo veel leuke dingetjes hebben voor kindjes :D: Klik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')