Jij hebt zo te zien ook voor niks leren lezen.quote:Op dinsdag 24 april 2012 09:31 schreef Clemenza het volgende:
Ik moet zeggen dat ik je totaal niet snap... Waarom zou je een studie gaan doen en dan niet werken?
Maar als je denkt dat je je gehele studie betaald hebt door geen studiefinanciering te krijgen dan spoor je niet en kan je misschien inderdaad beter thuis blijven

^dit.quote:Op dinsdag 24 april 2012 14:35 schreef GSbrder het volgende:
Ik vraag me af of je de luxe hebt een keuze te maken.
Gok dat de arbeidsmarkt dat al voor jou gaat doen.

Onzin, wij doen het thuis op 1 inkomen. Als je maar zorgt dat je niet meer verwoont dan 1/4 je inkomen.quote:Op dinsdag 24 april 2012 16:59 schreef Ryon het volgende:
Ik zou allereerst kijken naar of het te betalen valt. De Nederlandse samenleving is ingesteld op een anderhalf inkomen en je partner moet flink verdienen om dat in zijn eentje op te kunnen hoesten.
Het is echter geen ramp om als vrouw niet direct aan het werk te gaan. Met de huidige bezuinigingen op kinderopvang kan het goedkoper zijn om kinderen zelf te verzorgen totdat ze beide naar de basisschool kunnen dan om je hele salaris daar op kapot te slaan. Jouw gewenste beroep is niet carrière gevoelig, wat betekent dat je ook op latere leeftijd kan instromen zonder dat je een onoverbrugbare afstand heb opgebouwd.
Het valt echter wel aan te raden om net zoals de meeste andere vrouwen proberen parttime aan de slag te gaan. Puur vanwege het inkomen en om werkritme en ervaring op te bouwen. Als je enige motivatie is om niet te gaan werken omdat 'het werk niet leuk is' dan zou ik toch maar even door de zure appel heen proberen te bijten.

Dat is natuurlijk niet onmogelijk, hangt ook van het inkomen af. Er zijn ook zat huishoudens die zonder inkomen toch een sloot aan kinderen opvoeden.quote:Op dinsdag 24 april 2012 18:46 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Onzin, wij doen het thuis op 1 inkomen. Als je maar zorgt dat je niet meer verwoont dan 1/4 je inkomen.

Mensen willen tegenwoordig teveel. En een carriere, en een groot huis en kinderen en twee keer per jaar op vakantie. Als dat kan dan is het natuurlijk leuk, maar als het niet kan dan moet je er een mouw aanpassen en het niet gaan pushen door toch dat leuke huis te kopen. Het begint hier meer en meer op de VS te lijken met die overstretchte hypthekenquote:Op dinsdag 24 april 2012 19:00 schreef Ryon het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk niet onmogelijk, hangt ook van het inkomen af. Er zijn ook zat huishoudens die zonder inkomen toch een sloot aan kinderen opvoeden.
Neemt niet weg dat bij jonge generatie de combi full/part-time wel praktisch de standaard is:
http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)009/2009-2644-wm.htm
Dit gaat dan om gezinnen. Kinderen zijn duur en het extra parttime salaris kan het verschil maken. Tegelijkertijd is er nog genoeg ruimte voor de zorgtaken waardoor er geen dure externe opvang ingeschakeld hoeft te worden.

Ik heb je stukken wel gelezen en ik vind het goed van je dat je er in ieder geval over nadenkt. Thuisblijven tot de kleinste op school zit zou denk ik ook mijn keuze zijn, maar daarna hebben ze dus ook buitenshuis een leventje op school en kun je ook weer je leven buitenshuis opbouwen. Dat is niet meer dan normaal (en heel gezond imo).quote:Op dinsdag 24 april 2012 21:47 schreef jenna83 het volgende:
Mijn man is arts en verdient zoveel dat mijn salaris altijd een schijntje zal zijn. Omdat hij zoveel verdient moeten we heel veel zelf betalen aan kinderopvang, waardoor ik zowat mijn hele salaris weer inlever aan creche.
We hebben een hypotheek alleen op zijn inkomen. We maken er wel eens grapjes over dat als ik wat verdien dat dat meer een soort van fooi zal zijn, haha. maar toch, het is wel een paar honderd euro meer per maand.
En werken is ook goed voor jezelf denk ik, dan hele dagen thuis zitten.
Ik denk dat ik een jaartje wacht, als de kleinste naar school gaat ga ik werk zoeken. Wel overweeg ik om een paar uur id week wat te werken in bv de zorg. Ben ik in die zin ook nog nuttig.
En genieten van mijn kleine kindjes, ze worden al zo snel groot. Ik mag denk ik van geluk spreken dat ik niet de plicht heb om te gaan werken ivm onderhoud voor het gezin.

|  | 

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |