Deze plaat werd natuurlijk (hoe kan het ook anders) gemaakt. Ik vraag me af of er niet een klein beetje sprake is van manipulatie. Het grootste gedeelte van de mailtjes die de DJ voorlas waren negatief. Een luisteraar vond dat het allemaal 'aan elkaar geplakte samples waren'. Daar klopt natuurlijk niks van, want het komt rechtstreeks uit een synthesizer.. maar toch.
De artiesten waarin een hoop geld gestoken is zullen altijd 'gemaakt' worden. De minder bekende artiesten die het station minder geld zulen opleveren worden natuurlijk gekraakt.
Radiostations als (o.a.) 538 zorgen er ook voor dat bands covers blijven spelen. Covers zijn 'in'. Nu Linkin Park met een remix-album komt en hiervan ook wel een paar nummers voor de hitlijsten zal uitbrengen ben ik bang dat hiermee weer een nieuwe trend gezet is.
Kortom, we krijgen binnenkort een top 40 van remixes en covers. Ik denk dat het een stelletje afzetters zijn met een doelgroep die zich héél makkelijk láát afzetten.
Als je nagaat: Zelfs BoozyWoozy met 'Jumpin around' werd destijds gemaakt (volgens mij zelfs met 85%!!). Ik kon het gewoon niet geloven. Waarschijnlijk zitten platenmaatschappijen alvast de handel te beïnvloeden (krijgen ze weer extra geld voor). Doordat luisteraars nog steeds zo dom zijn om te gaan bellen of SMS'en is het helemaal kassa.
Ja, ik luister nog steeds 538, maar bellen doe ik echt niet meer.
[Dit bericht is gewijzigd door MSXUser op 28-07-2002 23:29]
quote:jazeker kan dat wel. een vriend van mij is ook dj en heeft toen heel lang eerst op een amiga gewerkt een daarna heeft hij een roland gekocht en een pc met een bepaald muziekprogje. hij kon met dat alles gewoon samples plakken. en ook opslaan (samples) in zijn synthesizer. (tegenwoordig draait hij vinyl)
Op zondag 28 juli 2002 23:12 schreef Beathoven het volgende:Een luisteraar vond dat het allemaal 'aan elkaar geplakte samples waren'. Daar klopt natuurlijk niks van, want het komt rechtstreeks uit een synthesizer.. maar toch.
quote:Je neemt dan wel een omweg, dan kun je nog veel beter een sequencer naast je tracker draaien en de boel direct inspelen. De beats kun je met je tracker aansturen en de rest met de sequencer. Maar waar het even om ging is dat je bij de nieuwe van BB niet kunt horen dat het om samples gaat. Alles komt direct uit een synthesizer
Op zondag 28 juli 2002 23:28 schreef nikky het volgende:[..]
jazeker kan dat wel. een vriend van mij is ook dj en heeft toen heel lang eerst op een amiga gewerkt een daarna heeft hij een roland gekocht en een pc met een bepaald muziekprogje. hij kon met dat alles gewoon samples plakken. en ook opslaan (samples) in zijn synthesizer. (tegenwoordig draait hij vinyl)
[Dit bericht is gewijzigd door sjefhoelenpapers op 29-07-2002 00:18]
Er worden zo veel nummers gemaakt, maar de kans dat-ie daarna ook nog echt in de playlist van Radio 538 komt is echt minimaal. Ik heb genoeg nummers gezien die dik gemaakt waren, maar die je daarna zelden terug hoorde op radio538. Ik heb toen even aan Lindo (Duval) gevraagd hoe het zat en hij zei dat het inderdaad niet echt veel voorstelde.
In veel gevallen maakt het dus helemaal niet uit of een nummer gemaakt wordt of gekraakt, want tja.. ze zitten toch vast aan de playlisten die worden samengesteld door de muziekcommissie. En dan kan je die 2 nummers die dagelijks gemaakt of gekraakt worden er niet zo een twee vier tussen proppen.
quote:in my humble opinion
Op maandag 29 juli 2002 00:13 schreef F1908 het volgende:
sorry even offtopic hoor, maar wat word op fok! steeds bedoeld met "imho" want dat zag ik net ook weer staan bovenin, en vroeg het mij al een tijdje af
quote:ik dacht toch echt dat we dat al hadden...
Op zondag 28 juli 2002 23:12 schreef Beathoven het volgende:Kortom, we krijgen binnenkort een top 40 van remixes en covers.
Jaja... zou zeker niet op de playlist komen
quote:Dat zegt nog niets, je wilt niet weten hoe vaak ik bij zo'n nummer een preset herken, wat in weze ook niets anders is dan het sampelen van andermans werk. D'r zijn een paar recente nrs waarvan ik zeker weet dat alleen de beat zelf bedacht is, wat dan ook wel erg moeilijk is bij dat soort muziek
Op zondag 28 juli 2002 23:12 schreef Beathoven het volgende:
Deze plaat werd natuurlijk (hoe kan het ook anders) gemaakt. Ik vraag me af of er niet een klein beetje sprake is van manipulatie. Het grootste gedeelte van de mailtjes die de DJ voorlas waren negatief. Een luisteraar vond dat het allemaal 'aan elkaar geplakte samples waren'. Daar klopt natuurlijk niks van, want het komt rechtstreeks uit een synthesizer.. maar toch.
pleveren worden natuurlijk gekraakt.
quote:wat bedoel je nou precies met die preset? In bijna alle electronische house zitten presets. Constant herhalende loops (kort of lang) met een varierende drums. Maar dat is toch niets nieuws?
Op maandag 29 juli 2002 02:41 schreef Xspringe het volgende:[..]
Dat zegt nog niets, je wilt niet weten hoe vaak ik bij zo'n nummer een preset herken, wat in weze ook niets anders is dan het sampelen van andermans werk. D'r zijn een paar recente nrs waarvan ik zeker weet dat alleen de beat zelf bedacht is, wat dan ook wel erg moeilijk is bij dat soort muziek
.
quote:is wel opnieuw uitgebracht.
Op maandag 25 november 2002 23:02 schreef SHARKYKING het volgende:
Vraag me ook af waarom ze ineens stip aan de hemel van van dik hout er weer in gooien:
18-11 Van Dik Hout Stip aan de hemel M 59,8%
nummer is al een hele tijd geleden uit gekomen en een hitje geweest,kan me niet herinneren dat van dik hout dat nummer nog een keer gaat uitbrengen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |