abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110606403
Ik heb twee Citroën Visa's al jaren te staan, geschorst, maar omdat ik er toch niks meer mee doe geef ik ze weg, heb ik weer wat ruimte in de garage. Maar degene die ze krijgt is een Engelsman, kun je dan nog steeds gewoon bij het postkantoor overschrijven met zijn engelse rijbewijs en zo, of komen er nog andere fratsen bij kijken als je een auto aan een buitenlander (maar wel binnen de EU) verkoopt?
  zaterdag 21 april 2012 @ 20:13:38 #2
180174 Diemux
People vs Me
pi_110606663
Ja, Google is leuk, maar ervaringen van mensen die dit eerder hebben gedaan is nog leuker.
pi_110606956
En ik heb niks aan je link in principe, ik exporteer m niet, strikt gezien. Ik verkoop m aan een Brits, die m exporteert. Matige TT, mag een mod aanpassen als ie wil :P (auto verkopen aan EU inwoner of zo)
pi_110607777
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_110608995
Helaas, je moet naar een RDW keuringsstation.

En als ie ze rijdend mee wil nemen (zal wel nie?), dan dien je een tijdelijk exportkenteken aan te vragen. Hebben wij destijds met de M5 wel 'moeten' doen :Y. Ook voor een Engelsman.

Voor de rest is het niet zo spannend.
pi_110609416
Ga naar de RDW, lever je kentekenplaten in, betaal een klein bedrag en ontvang je kentekenpapieren weer terug met een export-stempel erop.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_110609523
quote:
3s.gif Op zaterdag 21 april 2012 21:01 schreef Anne het volgende:
Helaas, je moet naar een RDW keuringsstation.

En als ie ze rijdend mee wil nemen (zal wel nie?), dan dien je een tijdelijk exportkenteken aan te vragen. Hebben wij destijds met de M5 wel 'moeten' doen :Y. Ook voor een Engelsman.

Voor de rest is het niet zo spannend.
mweh, dan rijden we ff langs Heerenveen, station zit in de buurt gelukkig, voor mn werk wel een paar keer geweest in t verleden :)

en ze rijden niet meer nee.
pi_110609655
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 21:11 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

mweh, dan rijden we ff langs Heerenveen, station zit in de buurt gelukkig, voor mn werk wel een paar keer geweest in t verleden :)

en ze rijden niet meer nee.
Ik lees trouwens nog iets wat wel handig is te weten (wij hadden de auto bij, dus dat was niet zo moeilijk dan):

Het is niet verplicht om het Voertuigbewijs te tonen, maar als u het Voertuigbewijs niet bij u heeft, moet u wel beschikken over het chassisnummer. Dat moet u invullen op de uitvoerverklaring.
  zondag 22 april 2012 @ 09:16:36 #10
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_110623125
Destijds heb ik een 205 Griffe verkocht aan een Belg.
Die ging op een kar mee.
We zijn toen naar een autobedrijf ( welke veel busjes aan Polen verkoopt) hier in de buurt gegaan, die het kenteken uitgevoerd heeft.
Koste iets van 65 euro ofzo.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')