Ik begrijp het. Het stelsel is ook van niemand. Het is zo ooit ontstaan en daarom niet te veranderen. Het moet klappen. Het huidige financiėle stelsel is gebaseerd op constante groei. Maar dat is helemaal niet haalbaar. De rek is er al lang uit. De enige reden dat dit nog steeds lukt is niet meer dan een truc. Schulden worden verkocht. Winst maken uit schuld. Hierdoor is het geworden tot een ballon. Je kunt hem wel steeds harder opblazen maar de ballon wordt zo als maar dunner en gaat uiteindelijk klappen.quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:17 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
Het financiele stelsel staat niet op zichzelf en het kan dus ook niet op zichzelf hervormt worden. Het is enkel een onderdeel van een veel groter systeem (samenleving, overheid, etc.) Zonder structurele veranderingen heeft het geen zin om enkel het financiele stelsel aan te pakken. Maar aangezien men al geen daadkrachtige politici kan kiezen (of met vreemde ideeen) lijkt me de kans klein.
De verpaupering van Nederland inderdaad :}.quote:Op zaterdag 21 april 2012 18:44 schreef SeLang het volgende:
[..]
Het is bijna een freakshow met Wilders en Roemer, samen goed voor 50 zetels ofzo
Je zou daar maar wonen....
Maar wat ik dus beargumenteer is dat dit correleert met het gefaal van de overheid om goed beleid te voeren. De vraag is dus wat de ware exogene variable is, de ware onderliggende factor. Zijn kiezers te goedgelovig of niet prudent? Wellicht, omdat de problemen altijd pas zichbaar zouden worden vele jaren na het invoeren van slechte wetgeving.quote:Ik begrijp het. Het stelsel is ook van niemand. Het is zo ooit ontstaan en daarom niet te veranderen. Het moet klappen. Het huidige financiėle stelsel is gebaseerd op constante groei. Maar dat is helemaal niet haalbaar. De rek is er al lang uit. De enige reden dat dit nog steeds lukt is niet meer dan een truc. Schulden worden verkocht. Winst maken uit schuld. Hierdoor is het geworden tot een ballon. Je kunt hem wel steeds harder opblazen maar de ballon wordt zo als maar dunner en gaat uiteindelijk klappen.
De gemiddelde kiezer is hier niet mee bezig, schat ik zo.quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:24 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
Maar wat ik dus beargumenteer is dat dit correleert met het gefaal van de overheid om goed beleid te voeren. De vraag is dus wat de ware exogene variable is, de ware onderliggende factor. Zijn kiezers te goedgelovig of niet prudent? Wellicht, omdat de problemen altijd pas zichbaar zouden worden vele jaren na het invoeren van slechte wetgeving.
De kiezer krijgt dus de politici die ze verdient. Politici valt weinig verwijt te maken, omdat ze een mandaat krijgen van kiezers die niet nadenken over wat ze doen.quote:De gemiddelde kiezer is hier niet mee bezig, schat ik zo.
Overigens betwijfel ik of een politicus er heel veel invloed op heeft.
Ah gelukkig, ik dacht al, waar bleef ie?quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:28 schreef Pakspul het volgende:
Lijkt wel op de tactiek van Hitler. In de regering komen, roepen dat alles kut is, zieltjes winnen, regering laten vallen, en bij de nieuwe verkiezingen groter worden door precies te roepen wat de massa wil horen.
Ik weet niet of Novgorod en de Baltische Staten nou echt veel beter zijn dan Zuid-Europaquote:Op zaterdag 21 april 2012 19:37 schreef Jian het volgende:
Nog even out of the box; Nederland in een Noord-Europese-Unie! De Britten hebben eerder vliegers in die richting opgelaten, de Duitsers zullen zich, naarmate de belastingbetalers het daar meer en meer zat worden, pragmatisch tonen. Het gaat relatief goed in Denemarken, Engeland en Zweden, zij nemen niet deel aan de Euro, voeg daarbij de Baltische en Scandinavische Staten en voilą, Het nieuwe, eens zo succesvolle Hanzeverbond, ligt binnen bereik. Kut maar aan met die Euro, ik blijf dromen!
Engeland is ook een kasplantje, het is dat ze allerlei financiele instellingen huisvesten (City of London!), maar als je naar de tekorten en staatsschuld in de UK kijkt is het ook niets. Maar blijkbaar komen bepaalde landen vrijwel overal mee weg.quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:37 schreef Jian het volgende:
Nog even out of the box; Nederland in een Noord-Europese-Unie! De Britten hebben eerder vliegers in die richting opgelaten, de Duitsers zullen zich, naarmate de belastingbetalers het daar meer en meer zat worden, pragmatisch tonen. Het gaat relatief goed in Denemarken, Engeland en Zweden, zij nemen niet deel aan de Euro, voeg daarbij de Baltische en Scandinavische Staten en voilą, Het nieuwe, eens zo succesvolle Hanzeverbond, ligt binnen bereik. Kut maar aan met die Euro, ik blijf dromen!
8 euro om de regelgeving te financieren, 1 euro om het begrotingstekort te dichten.quote:WTF? 9 euro per recept dokter?
Dit kan niet achter blijvenquote:Op zaterdag 21 april 2012 19:38 schreef Specularium het volgende:
[..]
Ah gelukkig, ik dacht al, waar bleef ie?
heb gister ook 6 euro betaalt van een recept omdat het blijkbaar niet in de verzekering zit.quote:
Het is nog net geen prosperity gospel, maar ook hier lijkt het straffen van mensen omdat ze niet succesvol zijn niet ver weg.quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:40 schreef Selestha het volgende:
[..]
+ eigen risico, + premie etc.. Inderdaad onverkoopbaar aan de chronisch zieken.
Dat is inherent aan deze vorm van democratie. Iemand als Cohen redt het niet vanwege gebrek aan charisma. Terwijl dat natuurlijk niets afdoet aan enig politiek intellect.quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:32 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
De kiezer krijgt dus de politici die ze verdient. Politici valt weinig verwijt te maken, omdat ze een mandaat krijgen van kiezers die niet nadenken over wat ze doen.
De Baltische Staten vergelijken met Griekenland en Italiėquote:Op zaterdag 21 april 2012 19:39 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ik weet niet of Novgorod en de Baltische Staten nou echt veel beter zijn dan Zuid-Europa.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |