abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110604241
De onderhandelingen in het Catshuis zijn mislukt. Verschillende bronnen melden dat CDA, VVD en de PVV het niet eens zijn geworden over de miljardenbezuinigingen.

NOS: http://nos.nl/artikel/364757-overleg-catshuis-weer-verder.html
Topicreeks: Topicreeks: Centraal Catshuis 2012 topic
pi_110604254
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 19:17 schreef NightH4wk het volgende:

[..]

Het financiele stelsel staat niet op zichzelf en het kan dus ook niet op zichzelf hervormt worden. Het is enkel een onderdeel van een veel groter systeem (samenleving, overheid, etc.) Zonder structurele veranderingen heeft het geen zin om enkel het financiele stelsel aan te pakken. Maar aangezien men al geen daadkrachtige politici kan kiezen (of met vreemde ideeen) lijkt me de kans klein.
Ik begrijp het. Het stelsel is ook van niemand. Het is zo ooit ontstaan en daarom niet te veranderen. Het moet klappen. Het huidige financiėle stelsel is gebaseerd op constante groei. Maar dat is helemaal niet haalbaar. De rek is er al lang uit. De enige reden dat dit nog steeds lukt is niet meer dan een truc. Schulden worden verkocht. Winst maken uit schuld. Hierdoor is het geworden tot een ballon. Je kunt hem wel steeds harder opblazen maar de ballon wordt zo als maar dunner en gaat uiteindelijk klappen.
pi_110604296
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 april 2012 18:44 schreef SeLang het volgende:

[..]

Het is bijna een freakshow met Wilders en Roemer, samen goed voor 50 zetels ofzo :D

Je zou daar maar wonen....
De verpaupering van Nederland inderdaad :}.

Mark my words, het nieuwe (linkse) kabinet gaat gewoon de geld kraan opendraaien. Lekker met zijn allen nog meer op de pof leven.

Het is uberhaubt krankzinnig dat men bij de bezuiningingen nog steeds uitgaan van een begrotingsTEKORT.
pi_110604405
quote:
Ik begrijp het. Het stelsel is ook van niemand. Het is zo ooit ontstaan en daarom niet te veranderen. Het moet klappen. Het huidige financiėle stelsel is gebaseerd op constante groei. Maar dat is helemaal niet haalbaar. De rek is er al lang uit. De enige reden dat dit nog steeds lukt is niet meer dan een truc. Schulden worden verkocht. Winst maken uit schuld. Hierdoor is het geworden tot een ballon. Je kunt hem wel steeds harder opblazen maar de ballon wordt zo als maar dunner en gaat uiteindelijk klappen.
Maar wat ik dus beargumenteer is dat dit correleert met het gefaal van de overheid om goed beleid te voeren. De vraag is dus wat de ware exogene variable is, de ware onderliggende factor. Zijn kiezers te goedgelovig of niet prudent? Wellicht, omdat de problemen altijd pas zichbaar zouden worden vele jaren na het invoeren van slechte wetgeving.
pi_110604576
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 19:24 schreef NightH4wk het volgende:

[..]

Maar wat ik dus beargumenteer is dat dit correleert met het gefaal van de overheid om goed beleid te voeren. De vraag is dus wat de ware exogene variable is, de ware onderliggende factor. Zijn kiezers te goedgelovig of niet prudent? Wellicht, omdat de problemen altijd pas zichbaar zouden worden vele jaren na het invoeren van slechte wetgeving.
De gemiddelde kiezer is hier niet mee bezig, schat ik zo.
Overigens betwijfel ik of een politicus er heel veel invloed op heeft.
pi_110604600
Lijkt wel op de tactiek van Hitler. In de regering komen, roepen dat alles kut is, zieltjes winnen, regering laten vallen, en bij de nieuwe verkiezingen groter worden door precies te roepen wat de massa wil horen. :P
pi_110604766
quote:
De gemiddelde kiezer is hier niet mee bezig, schat ik zo.
Overigens betwijfel ik of een politicus er heel veel invloed op heeft.
De kiezer krijgt dus de politici die ze verdient. Politici valt weinig verwijt te maken, omdat ze een mandaat krijgen van kiezers die niet nadenken over wat ze doen.
  zaterdag 21 april 2012 @ 19:36:09 #8
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_110604919
Verkiezingen graag.
Al weet ik niet waarom, want beter zal het wel niet worden.
Wel fijn als die schijnliberalen van de VVD eens opzouten.
  zaterdag 21 april 2012 @ 19:37:41 #9
241662 Jian
Well, well, well
pi_110604973
Nog even out of the box; Nederland in een Noord-Europese-Unie! De Britten hebben eerder vliegers in die richting opgelaten, de Duitsers zullen zich, naarmate de belastingbetalers het daar meer en meer zat worden, pragmatisch tonen. Het gaat relatief goed in Denemarken, Engeland en Zweden, zij nemen niet deel aan de Euro, voeg daarbij de Baltische en Scandinavische Staten en voilą, Het nieuwe, eens zo succesvolle Hanzeverbond, ligt binnen bereik. Kut maar aan met die Euro, ik blijf dromen!
pi_110604986
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 19:28 schreef Pakspul het volgende:
Lijkt wel op de tactiek van Hitler. In de regering komen, roepen dat alles kut is, zieltjes winnen, regering laten vallen, en bij de nieuwe verkiezingen groter worden door precies te roepen wat de massa wil horen. :P
Ah gelukkig, ik dacht al, waar bleef ie?
pi_110605038
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 19:37 schreef Jian het volgende:
Nog even out of the box; Nederland in een Noord-Europese-Unie! De Britten hebben eerder vliegers in die richting opgelaten, de Duitsers zullen zich, naarmate de belastingbetalers het daar meer en meer zat worden, pragmatisch tonen. Het gaat relatief goed in Denemarken, Engeland en Zweden, zij nemen niet deel aan de Euro, voeg daarbij de Baltische en Scandinavische Staten en voilą, Het nieuwe, eens zo succesvolle Hanzeverbond, ligt binnen bereik. Kut maar aan met die Euro, ik blijf dromen!
Ik weet niet of Novgorod en de Baltische Staten nou echt veel beter zijn dan Zuid-Europa :+.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_110605041
WTF? 9 euro per recept dokter?
pi_110605044
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 19:37 schreef Jian het volgende:
Engeland is ook een kasplantje, het is dat ze allerlei financiele instellingen huisvesten (City of London!), maar als je naar de tekorten en staatsschuld in de UK kijkt is het ook niets. Maar blijkbaar komen bepaalde landen vrijwel overal mee weg.
pi_110605067
quote:
8 euro om de regelgeving te financieren, 1 euro om het begrotingstekort te dichten.
pi_110605073
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 19:39 schreef Mylene het volgende:
+ eigen risico, + premie etc.. Inderdaad onverkoopbaar aan de chronisch zieken.
pi_110605080
quote:
9s.gif Op zaterdag 21 april 2012 19:38 schreef Specularium het volgende:

[..]

Ah gelukkig, ik dacht al, waar bleef ie?
Dit kan niet achter blijven :P als ik geen referentie kon vinden naar Hitler, dan had ik wel gekeken naar een ander kwaadaardig persoon. Genghis Khan ofzo :P
  zaterdag 21 april 2012 @ 19:40:28 #17
356357 De_Dakgoot
Yane no kishi
pi_110605086
quote:
heb gister ook 6 euro betaalt van een recept omdat het blijkbaar niet in de verzekering zit.
/A/non's with his waifu, all's right in the world.
  zaterdag 21 april 2012 @ 19:42:45 #18
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_110605162
quote:
Ja inderdaad WTF niet normaal hé :N
pi_110605177
nou nou nou, 9 euro :')
pi_110605206
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 19:40 schreef Selestha het volgende:

[..]

+ eigen risico, + premie etc.. Inderdaad onverkoopbaar aan de chronisch zieken.
Het is nog net geen prosperity gospel, maar ook hier lijkt het straffen van mensen omdat ze niet succesvol zijn niet ver weg.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_110605222
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 19:32 schreef NightH4wk het volgende:

[..]

De kiezer krijgt dus de politici die ze verdient. Politici valt weinig verwijt te maken, omdat ze een mandaat krijgen van kiezers die niet nadenken over wat ze doen.
Dat is inherent aan deze vorm van democratie. Iemand als Cohen redt het niet vanwege gebrek aan charisma. Terwijl dat natuurlijk niets afdoet aan enig politiek intellect.
Misschien wordt het eens tijd dat de kiezer stemt op ideeėn i.p.v. op de poppetjes. We hebben de KiesWijzer al. Die lijkt me meer waarde hebben dan een rood rondje bij een naam.
  zaterdag 21 april 2012 @ 19:46:59 #22
241662 Jian
Well, well, well
pi_110605326
quote:
6s.gif Op zaterdag 21 april 2012 19:39 schreef Litpho het volgende:

[..]

Ik weet niet of Novgorod en de Baltische Staten nou echt veel beter zijn dan Zuid-Europa :+.
De Baltische Staten vergelijken met Griekenland en Italiė :N
"De Baltische Staten zijn samen economisch de Baltische Tijgers. De term 'Baltische Tijgers' verwijst naar de sterke economische groei van de Baltische Staten."
pi_110605379
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 19:43 schreef Julius.Strandjutter het volgende:
Kan aardig aantikken :{.
pi_110605672
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 19:43 schreef Julius.Strandjutter het volgende:
Kan een week eten zijn.
pi_110605799
Dat geld mbt recepten kunnen ze ook op een minder zichtbare manier bij elkaar krijgen. Het geld ben je uiteindelijk toch wel kwijt. Alleen betalen nu mensen die veel recepten nodig hebben relatief meer. Maar dat zal dan wel weer bureaucratisch rechtgebogen worden waardoor de ombrengsten weer lager zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')