abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 10 mei 2012 @ 13:32:17 #251
157634 Civilian
Better safe than Sony
pi_111375199
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 13:23 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ehm, ik was gewoon even aan het spelen met een standaard Magento site, hoewel ik de backend nog wel aardig vind vind ik de templating erg rommelig, maar nu ben ik ook gewent om in Visual Studio aan .net projecten te werken.
Elk framework kan natuurlijk rommelig overkomen als je er alleen maar even mee aan het spelen bent geweest ;) Maar om dan gelijk te zeggen dat je nog nooit grotere bagger bent tegengekomen gaat dan wel wat ver.
I'm not good with advice.. Can i interest you in a sarcastic comment?
  donderdag 10 mei 2012 @ 13:34:37 #252
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_111375282
SQL vraagje.
ik wil een describe van een table, natuurlijk niet zo moeilijk, maar nu heet die table ORDER . hierdoor werkt een gewone "desc order" niet.
Weet iemand wat voor haakjes/quotjes ik hiervoor moet gebruiken. Want wat ik geprobeerd heb werkt niet.
  donderdag 10 mei 2012 @ 13:36:45 #253
157634 Civilian
Better safe than Sony
pi_111375356
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 13:34 schreef Cue_ het volgende:
SQL vraagje.
ik wil een describe van een table, natuurlijk niet zo moeilijk, maar nu heet die table ORDER . hierdoor werkt een gewone "desc order" niet.
Weet iemand wat voor haakjes/quotjes ik hiervoor moet gebruiken. Want wat ik geprobeerd heb werkt niet.
desc `order` werkt niet?
(Met backtics dus)
I'm not good with advice.. Can i interest you in a sarcastic comment?
  donderdag 10 mei 2012 @ 13:38:33 #254
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_111375406
desc 'order'
desc "order"
desc `order`

allemaal niet
pi_111375479
zet het eens andersom neer:

ORDER BY `order` DESC
  donderdag 10 mei 2012 @ 13:41:51 #256
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_111375521
Weet het al.. het moest niet "order" zijn maar "ORDER" :') :X
pi_111375573
quote:
7s.gif Op donderdag 10 mei 2012 13:32 schreef Civilian het volgende:

[..]

Elk framework kan natuurlijk rommelig overkomen als je er alleen maar even mee aan het spelen bent geweest ;) Maar om dan gelijk te zeggen dat je nog nooit grotere bagger bent tegengekomen gaat dan wel wat ver.
Nou, het was iets meer als een uurtje naar kijken ;)
Ik vind het gewoon te gefragmenteerd, en te veel gezoek naar componenten.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_111375604
Je table trouwens noemen naar "reserved" words is meestal geen slim idee trouwens ;)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  donderdag 10 mei 2012 @ 13:45:02 #259
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_111375636
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 13:44 schreef raptorix het volgende:
Je table trouwens noemen naar "reserved" words is meestal geen slim idee trouwens ;)
I know, was ook niet mijn idee :N
  donderdag 10 mei 2012 @ 13:52:09 #260
157634 Civilian
Better safe than Sony
pi_111375898
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 13:43 schreef raptorix het volgende:

[..]

Nou, het was iets meer als een uurtje naar kijken ;)
Ik vind het gewoon te gefragmenteerd, en te veel gezoek naar componenten.
Tjah ieder z'n smaak denk ik. Magento is opgebouwd aan de hand van de Zend Framework modulaire structuur. Dat ben ik gewend, en vind ik ook wel een prettige structuur. Dus zelf had ik er niet zo veel moeite mee :P
I'm not good with advice.. Can i interest you in a sarcastic comment?
pi_111376909
Magento is nog wel een stapje erger hoor imo :P Echt alles kan je overriden volgens mij via die xml files en dat is in Zend toch iets meer weggewerkt.
pi_111377167
Het punt is dat je met Magento toch vrij goed de componenten moet kennen die er in zitten, alleen dat kost al erg veel tijd, wij hebben ook wel eens een kleine Magento implementatie gedaan, maar het is niet een product wat we snel zullen inzetten.

We zijn op dit moment bezig met een demandware implementatie, overigens zelf nog niet naar gekeken, maar wat ik hoorde werkt het erg aardig.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  donderdag 10 mei 2012 @ 14:32:51 #263
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_111377277
Magento is goed als je het nodig hebt, het is gauw 'teveel van het goede'.

Als je 20 artikelen in 1 shop zonder al teveel variatie hebt en geen magazijnbeheer wil, dan is het wat overdreven om Magento te gebruiken.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  donderdag 10 mei 2012 @ 15:20:08 #264
157634 Civilian
Better safe than Sony
pi_111378992
quote:
11s.gif Op donderdag 10 mei 2012 14:32 schreef Catch22- het volgende:
Magento is goed als je het nodig hebt, het is gauw 'teveel van het goede'.

Als je 20 artikelen in 1 shop zonder al teveel variatie hebt en geen magazijnbeheer wil, dan is het wat overdreven om Magento te gebruiken.
Magento is al snel overkill inderdaad :)
Ben nu met een systeem (het is meer een normale applicatie dan shop) bezig waar ruim 150K producten inzitten en dan werkt het toch wel prettig.
Ook een implementatie gedaan met DigiD, veel 3e partijen en dan werkt Magento toch een stuk degelijker dan een klein shopje van Joomla of Wordpress (oid).

Kleine implementaties zou ik Magento ook niet voor gebruiken :)
I'm not good with advice.. Can i interest you in a sarcastic comment?
pi_111382446
quote:
11s.gif Op donderdag 10 mei 2012 14:32 schreef Catch22- het volgende:
Magento is goed als je het nodig hebt, het is gauw 'teveel van het goede'.

Als je 20 artikelen in 1 shop zonder al teveel variatie hebt en geen magazijnbeheer wil, dan is het wat overdreven om Magento te gebruiken.
Probleem is dat magento op dit moment de enige optie is als je een beetje geavanceerde shop wil.. het ding is gigantisch.. XML layouts, EAV, extreme subclassing, recursieve template rendering.. veel succes bij het opsporen van een bug..

In ieder geval, ALS je voor magento gaat, neem Magento dan als uitgangspunt, wij maakten in het begin de fout om zelf een webshop uit te denken (grafisch/functioneel) en dan proberen Magento daaraan aan te passen.. als je dat doet, krijg je dikke terror..

[ Bericht 13% gewijzigd door Schepseltje op 10-05-2012 16:53:01 ]
pi_111382779
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 16:47 schreef Schepseltje het volgende:

[..]

Probleem is dat magento op dit moment de enige optie is als je een beetje geavanceerde shop wil.. het ding is gigantisch.. XML layouts, EAV, extreme subclassing, recursieve template rendering.. veel succes bij het opsporen van een bug..

In ieder geval, ALS je voor magento gaat, neem Magento dan als uitgangspunt, wij maakten in het begin de fout om zelf een webshop uit te denken (grafisch/functioneel) en dan proberen Magento daaraan aan te passen.. als je dat doet, krijg je dikke terror..
Andersom klinkt ook stukken logischer, al ben ik zelf geen voorstander van Magento.
Als je genoeg tijd hebt en kennis is het zelfmaken stukken handiger imho. (in my humble opinion).
Maarja dan moet je het tijd en geld ervoor hebben.
Redacted
  donderdag 10 mei 2012 @ 16:56:48 #267
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_111382898
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 16:47 schreef Schepseltje het volgende:

[..]

Probleem is dat magento op dit moment de enige optie is als je een beetje geavanceerde shop wil.. het ding is gigantisch.. XML layouts, EAV, extreme subclassing, recursieve template rendering.. veel succes bij het opsporen van een bug..

In ieder geval, ALS je voor magento gaat, neem Magento dan als uitgangspunt, wij maakten in het begin de fout om zelf een webshop uit te denken (grafisch/functioneel) en dan proberen Magento daaraan aan te passen.. als je dat doet, krijg je dikke terror..
dat is met elk systeem zo.

Maar als je een grote toko runt met Magento, moet je gewoon iemand hebben die dat beheert en weet hoe het werkt, dat is niet zo gek. Het is geen wordpress of oscommerce (dat ook nog lastig kan zijn)

zelf een shop maken is niet te doen, geloof me. Ben zijdelings betrokken geweest bij een shop voor kleding. Waren meerdere shops met 1 voorraad en gedeelde producten inc voorraadbeheer en klantbeheer enzo. Dat is zo complex, dat magento een beter startpunt is.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_111387031
quote:
11s.gif Op donderdag 10 mei 2012 16:56 schreef Catch22- het volgende:

[..]

dat is met elk systeem zo.

Maar als je een grote toko runt met Magento, moet je gewoon iemand hebben die dat beheert en weet hoe het werkt, dat is niet zo gek. Het is geen wordpress of oscommerce (dat ook nog lastig kan zijn)

zelf een shop maken is niet te doen, geloof me. Ben zijdelings betrokken geweest bij een shop voor kleding. Waren meerdere shops met 1 voorraad en gedeelde producten inc voorraadbeheer en klantbeheer enzo. Dat is zo complex, dat magento een beter startpunt is.
de complexiteit daarvan valt wel mee. Het wordt pas lastig als je verschillende servers op verschillende locaties hebt staan die allemaal in sync moeten zijn.

Een globale database en klantenbestand is net zo moeilijk als een normale webshop opzetten (voor mij dan).
pi_111416340
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 16:47 schreef Schepseltje het volgende:

[..]

Probleem is dat magento op dit moment de enige optie is als je een beetje geavanceerde shop wil.. het ding is gigantisch.. XML layouts, EAV, extreme subclassing, recursieve template rendering.. veel succes bij het opsporen van een bug..

In ieder geval, ALS je voor magento gaat, neem Magento dan als uitgangspunt, wij maakten in het begin de fout om zelf een webshop uit te denken (grafisch/functioneel) en dan proberen Magento daaraan aan te passen.. als je dat doet, krijg je dikke terror..
Op PHP gebied misschien wel, als je breder kijkt zijn er prima alternatieven, heb gekeken naar NOP commerce, ongeveer gelijk qua features
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_111416416
quote:
11s.gif Op donderdag 10 mei 2012 16:56 schreef Catch22- het volgende:

[..]

dat is met elk systeem zo.

Maar als je een grote toko runt met Magento, moet je gewoon iemand hebben die dat beheert en weet hoe het werkt, dat is niet zo gek. Het is geen wordpress of oscommerce (dat ook nog lastig kan zijn)

zelf een shop maken is niet te doen, geloof me. Ben zijdelings betrokken geweest bij een shop voor kleding. Waren meerdere shops met 1 voorraad en gedeelde producten inc voorraadbeheer en klantbeheer enzo. Dat is zo complex, dat magento een beter startpunt is.
Ik heb destijds in 1999 mijn webshop zelf gebouwd, als je alleen al basis neemt is het al snel een halfjaar bouwen, en dan heb je echt nog maar een kleine basis.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_111567026
Ik ben op zoek naar een tool om CSV data in een MySQL database te dumpen. Tips?

Mijn CSV bestaat uit 2 regels, voorbeeld:
1
2
01-mei;02-mei;03-mei;04-mei;05-mei;06-mei;07-mei;08-mei;09-mei;10-mei;11-mei;12-mei;13-mei;14-mei;15-mei;16-mei;17-mei;18-mei;19-mei;20-mei;21-mei;22-mei;23-mei;24-mei;25-mei;26-mei;27-mei;28-mei;29-mei;30-mei;31-mei
A;;N;N;;;;O;O;A;A;;N;N;;;;O;O;A;A;;N;;D;;;O;O;A;A

De records in MySQL moet zijn:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Dag      Shift
01-mei   A
02-mei   
03-mei   N
04-mei   N
05-mei   
06-mei   
07-mei   
08-mei   O
..
..
  dinsdag 15 mei 2012 @ 08:18:37 #272
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_111567827
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 05:13 schreef xaban06 het volgende:
Ik ben op zoek naar een tool om CSV data in een MySQL database te dumpen. Tips?

Mijn CSV bestaat uit 2 regels, voorbeeld:
[ code verwijderd ]

De records in MySQL moet zijn:
[ code verwijderd ]

Schrijf zelf een script? Voor praktisch alles wat je wil zijn er gewoon PHP functies.

http://php.net/manual/en/function.fgetcsv.php

Ik zou daar even kijken. Het openen en lezen van een csv en met de gegevens die je ophaalt kun je vervolgens een query maken die de boel in je mySQL database zet.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_111607213
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 16:54 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

Andersom klinkt ook stukken logischer,
Normaal komt de klant al aanzetten met een idee van wat ie wil (meestal dingen die ie ergens anders heeft gezien) of soms is er al een grafisch ontwerp voor een webshop aangeleverd.
In zo'n geval is Magento geen optie
quote:
al ben ik zelf geen voorstander van Magento.
Als je genoeg tijd hebt en kennis is het zelfmaken stukken handiger imho. (in my humble opinion).
Maarja dan moet je het tijd en geld ervoor hebben.
Hangt er helemaal vanaf wat je wil, een webshop voor tante annie die af en toe een breiwerkje verkoopt is prima zelf te doen, maar ga je voor een grotere winkel met een bestaand facturatiesysteem, nieuwsbriefsysteem, affiliates, uitgebreide statistieken, CRM, etc etc, dan is zelf maken bijna geen optie, of je moet echt maanden de tijd hebben. Maar dan nog zou ik eerder Magento nemen vanwege de support, het bijwerken van betaalmodules e.d kost aardig wat tijd..
  woensdag 16 mei 2012 @ 09:53:26 #274
299167 stefanhaan
Bloeddorstige wasbeer
pi_111614654
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 13:41 schreef Cue_ het volgende:
Weet het al.. het moest niet "order" zijn maar "ORDER" :') :X
Caps gebruiken is vaak ook niet zo slim
It was an opportunity to honour our memories and to make room for new ones
pi_111625400
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 23:30 schreef Schepseltje het volgende:

[..]

Normaal komt de klant al aanzetten met een idee van wat ie wil (meestal dingen die ie ergens anders heeft gezien) of soms is er al een grafisch ontwerp voor een webshop aangeleverd.
In zo'n geval is Magento geen optie

[..]

Hangt er helemaal vanaf wat je wil, een webshop voor tante annie die af en toe een breiwerkje verkoopt is prima zelf te doen, maar ga je voor een grotere winkel met een bestaand facturatiesysteem, nieuwsbriefsysteem, affiliates, uitgebreide statistieken, CRM, etc etc, dan is zelf maken bijna geen optie, of je moet echt maanden de tijd hebben. Maar dan nog zou ik eerder Magento nemen vanwege de support, het bijwerken van betaalmodules e.d kost aardig wat tijd..
Maar waarom Magento? Er zijn zoveel betere opensource alternatieven.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')