abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113609353
Ik heb geen flauw idee hoe ik kan beginnen met grinden en die soulplate op de k2 fatty pro lijkt wel superklein. Kan alleen aan de binnenkant van mijn voet grinden, zit aan de andere kant niets :(
  zondag 1 juli 2012 @ 09:33:12 #252
20925 n00cL30n
..::RSTRCTD::..
pi_113620729
Dat is raar!

Fatty's zijn juist zo genoemd omdat ze toentertijd een van dikste soulplates, geïntegreerd in de boot, hadden?
  zondag 1 juli 2012 @ 09:52:22 #253
330992 Ganzz
Expect the unexpected
pi_113620921
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 13:46 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Neeuh :@,.. maar de pijn is weg. Ik moet gewoon ff een rondje doen om te kijken hoe het voelt ;(. Niet tegen mijn moeder/vriendin/psychio vertellen }:|
Het is dus toch echt verslavend!

Ik heb vrijdag weer aan de usp meegedaan, was best warm. Hopelijk gaat het week komende tijd wat lekkerder worden om te skaten!
pi_113650825
Vraagje, ik zit te overwegen de volgende skates te kopen:
http://www.warehouse-one.(...)12-orange-white.html

Het probleem is, ik heb het vorige model in maat 43, en deze is niet in die maat verkrijgbaar op deze site (en andere sites vragen minstens 20 tot 35 procent meer voor dit model).

Zou het een heel groot verschil uitmaken als ik maat 44 zou bestellen? Als in: zit het dan nog wel goed? Heb ik daar geen hinder van met skaten? Kan ik daar geen blaren van krijgen?
  zondag 1 juli 2012 @ 22:47:56 #255
306225 Miendientje
Volgende..
pi_113651078
Persoonlijk zou ik ze echt geen maat te groot kopen. Lijkt me niet fijn voor de stabiliteit maar inderdaad ook niet bij de vorming van blaren. Misschien dat je het nog een beetje op kunt vangen met een zooltje, maar ik denk dat je dan ook niet verder komt dan een halve maat oid. Ik zou iig niet zoveel geld uitgeven aan iets wat net niet goed zit.

Je kunt ze natuurlijk gewoon bestellen en kijken of het past en anders terug sturen.
  zondag 1 juli 2012 @ 22:55:58 #256
545 dop
:copyright: dop
pi_113651648
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 22:44 schreef stephano_mc het volgende:
Vraagje, ik zit te overwegen de volgende skates te kopen:
http://www.warehouse-one.(...)12-orange-white.html

Het probleem is, ik heb het vorige model in maat 43, en deze is niet in die maat verkrijgbaar op deze site (en andere sites vragen minstens 20 tot 35 procent meer voor dit model).

Zou het een heel groot verschil uitmaken als ik maat 44 zou bestellen? Als in: zit het dan nog wel goed? Heb ik daar geen hinder van met skaten? Kan ik daar geen blaren van krijgen?
rollerblade staat al niet bekend om zijn goede steun en pasvorm , dus groter kopen is helmaal een ramp.
overigens wat is het voordeel van een fitness schoen op een race onderstel ?
ik zou het je sterk afraden om zo iets te kopen.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_113757302
Mijn eerste drop-in ging niet zo goed. ;(
Volgende maand kizer powerblade frames bestellen + wieltjes :)!
  woensdag 4 juli 2012 @ 13:16:04 #258
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_113757350
Misschien eerst eens leren skaten ipv om de haverklap nieuwe onderdelen te bestellen?
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
  woensdag 4 juli 2012 @ 13:18:50 #259
20925 n00cL30n
pi_113757464
quote:
13s.gif Op woensdag 4 juli 2012 13:14 schreef Nezhi het volgende:
Mijn eerste drop-in ging niet zo goed. ;(
Volgende maand kizer powerblade frames bestellen + wieltjes :)!
Toch weer ff pittige die eerste keer sinds lange tijd. ;)
pi_113757541
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2012 13:16 schreef Quotidien het volgende:
Misschien eerst eens leren skaten ipv om de haverklap nieuwe onderdelen te bestellen?
Ik wist vantevoren al dat ik ze ging kopen omdat powerbladen me veel leuker lijkt, alleen niet gelijk een skate van 400 euro wilde kopen die dat frame al heeft. En om de haverklap dingen bestellen? Ik heb tot nu toe een skate gekocht en dat is alles :')
  woensdag 4 juli 2012 @ 13:24:06 #261
20925 n00cL30n
pi_113757648
Ik snap ook niet wat een foutje tijdens een drop in te maken heeft met leren skaten?
  woensdag 4 juli 2012 @ 23:45:22 #262
353165 Muisraket
Yankee Hotel Foxtrot
pi_113787415
Paar uurtjes geleden heel fijn geskeelerd! *G*
Wel merk ik dat ik in tegenstelling tot sommige anderen mijn voet niet 'schuin' neerzet als ik een beweging maak, maar recht, en dat mijn voeten niet helemaal plat staan maar gekanteld (ben even vergeten of het naar binnen of naar buiten is). Nu skeeler ik meestal niet gigantisch lang, dus tot nu toe gaat het wel, maar zou dit op de lange termijn wel problemen geven? En zo ja, heeft iemand enig idee hoe ik het kan verhelpen? Want als ik probeer om het gewoon aan te passen terwijl ik skeeler, verlies ik mijn evenwicht.
Ik weet niet wat ik in jouw plaats zou doen, of wat je zegt als iemand weg wil gaan. Ik heb geen mening over motorcross, hollywood, poloshirts of hoe de winkel loopt, ik zeg: 'hé, ik wil alleen maar zwemmen'. - Spinvis
  donderdag 5 juli 2012 @ 00:16:43 #263
138903 Lookbehind
That's all you have to do
pi_113789024
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 23:45 schreef Muisraket het volgende:
Paar uurtjes geleden heel fijn geskeelerd! *G*
Wel merk ik dat ik in tegenstelling tot sommige anderen mijn voet niet 'schuin' neerzet als ik een beweging maak, maar recht, en dat mijn voeten niet helemaal plat staan maar gekanteld (ben even vergeten of het naar binnen of naar buiten is). Nu skeeler ik meestal niet gigantisch lang, dus tot nu toe gaat het wel, maar zou dit op de lange termijn wel problemen geven? En zo ja, heeft iemand enig idee hoe ik het kan verhelpen? Want als ik probeer om het gewoon aan te passen terwijl ik skeeler, verlies ik mijn evenwicht.
Echte problemen zal het waarschijnlijk niet gaan geven (uitgezonderd wat last van bepaalde drukpunten), maar het is minder efficiënt en kan daarom vermoeiender werken als je wat naar binnen staat.
Het belangrijkste wat je kunt gaan proberen is om je balans te vinden tijdens het skeeleren. Probeer om langere tijd op één been door te rollen en zorg dat je recht boven dit standbeen staat. In het begin kan dit lastig zijn, en zoals je al aangeeft, kun je dan je evenwicht wat verliezen, maar als je het blijft volhouden merk je vanzelf resultaat.
Vervolgens kun je dieper gaan zitten, langere, krachtigere slagen maken en uiteindelijk zul je merken dat dat zelfs minder moeite/kracht kost dan je oude slag.
You can see my personality being reflected in this post: 1 part Intelligence and 3 parts Awesomeness.
  donderdag 5 juli 2012 @ 09:59:06 #264
353165 Muisraket
Yankee Hotel Foxtrot
pi_113796021
quote:
7s.gif Op donderdag 5 juli 2012 00:16 schreef Lookbehind het volgende:

[..]

Echte problemen zal het waarschijnlijk niet gaan geven (uitgezonderd wat last van bepaalde drukpunten), maar het is minder efficiënt en kan daarom vermoeiender werken als je wat naar binnen staat.
Het belangrijkste wat je kunt gaan proberen is om je balans te vinden tijdens het skeeleren. Probeer om langere tijd op één been door te rollen en zorg dat je recht boven dit standbeen staat. In het begin kan dit lastig zijn, en zoals je al aangeeft, kun je dan je evenwicht wat verliezen, maar als je het blijft volhouden merk je vanzelf resultaat.
Vervolgens kun je dieper gaan zitten, langere, krachtigere slagen maken en uiteindelijk zul je merken dat dat zelfs minder moeite/kracht kost dan je oude slag.
Oké, erg bedankt voor de tips! :D
Volgens mij maak ik wel al best lange slagen (ik 'duw' mijn been weg zeg maar), maar nog langer is volgens mij nog net iets fijner, inderdaad omdat ik het dan langer volhoud. Dus nogmaals bedankt, ik ga ermee aan de slag. :)
Ik weet niet wat ik in jouw plaats zou doen, of wat je zegt als iemand weg wil gaan. Ik heb geen mening over motorcross, hollywood, poloshirts of hoe de winkel loopt, ik zeg: 'hé, ik wil alleen maar zwemmen'. - Spinvis
pi_113939210
Even een vraagje, ik heb gisteren mijn ILQ7 lagers opengehaald en schoongemaakt met terpentine en vervolgens gesprayed met teflonspray. Alleen de wielen rollen nu voor geen meter... wat kan het probleem zijn? :D Moet ik olie gebruiken/
  zondag 8 juli 2012 @ 20:37:50 #266
20925 n00cL30n
pi_113941427
jups... terpentine en teflon ontvetten, je moet nog smeren. ;)
pi_113947811
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 20:37 schreef n00cL30n het volgende:
jups... terpentine en teflon ontvetten, je moet nog smeren. ;)
duidelijk ;) welke olie/vet gebruik jij meestal?
  zondag 8 juli 2012 @ 22:37:26 #268
20925 n00cL30n
pi_113948275
Ik heb echt van alles gebruikt om in te vetten, van roomboter/sla-/olijfolie tot fietsketting-/kogellager vet.

De laatste twee had ik de beste resultaten mee.

Sla en Olijfolie werken wel, maar dan moet je elke skatebeurt weer nieuwe olie toevoegen.
pi_113950414
quote:
99s.gif Op zondag 8 juli 2012 22:37 schreef n00cL30n het volgende:
Ik heb echt van alles gebruikt om in te vetten, van roomboter/sla-/olijfolie tot fietsketting-/kogellager vet.

De laatste twee had ik de beste resultaten mee.

Sla en Olijfolie werken wel, maar dan moet je elke skatebeurt weer nieuwe olie toevoegen.
Ik laat die olie wel in de keuken staan :)

Ik zie hier wat geschikte middelen denk ik:

http://www.halfords.nl/sh(...)derhoud?pagenumber=6

- KROON kettingolie
- KROON naaimachine olie
- KROON kogellagervet

heb een tientje, wat is de beste keus volgens jou?
pi_113952029
ff een vraagje, ik ben van plan om skates te kopen, maar heb 0 ervaring en wou eigenlijk het liefst langs een winkel gaan. Nu zag ik dat alle shops online winkels zijn, zijn er nog winkels in de buurt van rotterdam? Ik heb geen idee waar ik op moet letten of hoe je een race skate kan herkennen bijv. Online lijkt me ook lastig in te schatten of hij goed zit/past? Als iemand mij wat advies kan geven graag

Voornamelijk benieuwd waar ik ze het beste kan kopen,

[ Bericht 8% gewijzigd door Turalyon op 08-07-2012 23:54:47 ]
pi_113952464
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 23:48 schreef Turalyon het volgende:
ff een vraagje, ik ben van plan om skates te kopen, maar heb 0 ervaring en wou eigenlijk het liefst langs een winkel gaan. Nu zag ik dat alle shops online winkels zijn, zijn er nog winkels in de buurt van rotterdam? Ik heb geen idee waar ik op moet letten of hoe je een race skate kan herkennen bijv. Online lijkt me ook lastig in te schatten of hij goed zit/past? Als iemand mij wat advies kan geven graag
RSI (bij Museumpark) is een goede shop, moet je eens binnenwandelen ;) Skates om hard te gaan zijn meestal skates met grote wielen (4x100mm+), normaal gesproken hoe groter de wielen = hoe harder je gaat, maar wel minder wendbaar. Als je net begint, zou ik op recreatieskates beginnen (4x84mm) met een goede schoen. Persoonlijk vind ik K2 met hun softboots heel goed zitten.

Online vind ik lageja.nl een goede shop, aardige man en hele goede service! PM maar als je meer wilt weten.
  zondag 8 juli 2012 @ 23:59:12 #272
20925 n00cL30n
pi_113952566
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 23:18 schreef Lindstrøm. het volgende:

[..]

Ik laat die olie wel in de keuken staan :)

Ik zie hier wat geschikte middelen denk ik:

http://www.halfords.nl/sh(...)derhoud?pagenumber=6

- KROON kettingolie
- KROON naaimachine olie
- KROON kogellagervet

heb een tientje, wat is de beste keus volgens jou?
We hebben het over kogellagers he? ;)

Je kunt trouwens ook kruipolie gebruiken. Wat makkelijker om aan te brengen.

Misschien is het allerbest om even op deze pagina te kijken:
http://skateshop.thisissoul.nl/36-onderhoud
  maandag 9 juli 2012 @ 00:06:31 #273
20925 n00cL30n
pi_113996660
Iemand hier bekend met skaten rond Zeewolde? daar ben ik vanaf volgende week 10 dagen en wil als het weer er een beetje naar is daar ook wel is een ronde maken :)
[quote]Op vrijdag 31 oktober 2008 14:46 schreef timmmmm het volgende:
Yay *O*
Lordmagic reageert op mijn topic, dan weet ik zeker dat hij geslaagd is :+
  dinsdag 10 juli 2012 @ 08:50:26 #275
76470 Multiply
LA Lakers
pi_114000995
Ok ik heb wat hulp nodig. Vroeger veel geskate (jaartje of 15 geleden denk ik) en dacht dat het wel leuk was om weer te beginnen. Alleen gaat het niet echt best meer. Gisteren voor het eerst geweest en een mooie snoekduik met doorrol het gras in gemaakt.

Nu merkte ik dat ik heel scheef stond met mijn linkervoet en een stuk rechter met mijn rechtervoet. En als je dan een heuveltje af moet sta je niet stabiel natuurlijk. Is dit puur techniek? En heeft er iemand tips hoe ik dat kan verhelpen?

Alvast bedankt!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')