Ik heb daar geen verstand van maar vanaf welk gewicht is het fijner voor tochtjes dan?quote:Op vrijdag 20 april 2012 11:15 schreef fruityloop het volgende:
Die fietsen zijn voor toertochten toch wat aan de zware kant, wij hadden beiden ook zo'n soort fiets, en hebben mede om het verder/langer fietsen andere (lichtere) gekocht. Een fiets als die Pallas (met vering) weegt ~22kg.![]()
Kort door de bocht, zo licht mogelijk.quote:Op vrijdag 20 april 2012 11:20 schreef TJ79 het volgende:
[..]
Ik heb daar geen verstand van maar vanaf welk gewicht is het fijner voor tochtjes dan?
Lichter is "in principe" beter.quote:Op vrijdag 20 april 2012 11:25 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Kort door de bocht, zo licht mogelijk.Mijn vriendin stapte van haar gazelle orange met vering op de nieuwe fiets, deed 1 zet op de trappers, en maakte zowat een wheelie.
Yep, daarom is het ook zeer de moeite waard om bij een goede fietswinkel je te laten voorlichten, en diverse framematen etc uit te proberen. Persoonlijk ben ik niet zo'n fan de sturen van Sparta om maar es wat te noemen, daar kan ik niet lekker mee fietsen.quote:Op vrijdag 20 april 2012 11:35 schreef TR08 het volgende:
[..]
Lichter is "in principe" beter.
Maar in lijn met wat ik eerder zei: Van een lichte fiets met zadel/rugpijn word je minder gelukkig dan een zwaardere zonder.
Klopt, een goede houding op je fiets en een goed zadel maken veel verschil maar dat is gewoon een kwestie van de juiste maat kopen en een fatsoenlijk zadel erop zetten.quote:Op vrijdag 20 april 2012 11:35 schreef TR08 het volgende:
[..]
Lichter is "in principe" beter.
Maar in lijn met wat ik eerder zei: Van een lichte fiets met zadel/rugpijn word je minder gelukkig dan een zwaardere zonder.
Zo simpel is het niet helemaal.quote:Op vrijdag 20 april 2012 12:21 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Klopt, een goede houding op je fiets en een goed zadel maken veel verschil maar dat is gewoon een kwestie van de juiste maat kopen en een fatsoenlijk zadel erop zetten.
-knip-
"Just one gear on my fixie bike, got a plus one here for my gig tonight. I play synth... we all play synth"quote:
Ik heb voor mijn jan jansen fiets een batavus gehad en die heeft me meer dan 10 jaar altijd braaf overal heen gebracht zonder problemen en de jan jansen milenium fiets die ik nu heb heeft ook al 11.000km zonder problemen overleefd. Af en toe wat onderhoud zoals een nieuwe ketting of remblokjes maar verder niks bijzonders.quote:Op woensdag 25 april 2012 14:09 schreef .Neovo. het volgende:
Kwaliteit van Gazelle twijfel ik nog wel eens aan. Alle gazelle's die ik heb gehad was wel wat mee. Bij één fiets brak zelfs het frame door midden. Bij een andere braken de trappers af en knapten de remmen waardoor ik nog maar net niet tegen een auto omhoog knalde.
Fiets nu nog steeds op een Gazelle, tegenwoordig zit ik meer in de auto dus gebruik ik die fiets momenteel niet veel.
Nu trap ik wel aardig door op de fiets en ga ik wel wat sneller dan de meeste fietsers, maar daardoor zou ie niet uit elkaar moeten vallen...
CG, Hoe bevalt die fiets jou? M'n ouders hebben er beide eentje gekocht (Niet dezelfde kleur gelukkigquote:Op vrijdag 20 april 2012 12:19 schreef CoolGuy het volgende:
Ik heb een maand geleden ongeveer deze gekocht: http://www.sparta.nl/nl/elektrische_fietsen_segment/e-motion_c3
[ afbeelding ]
edit:
Owh, ik zie nu dat het budget 600 per fiets is. Dat ga je niet redden bij deze fiets.
Erg goed. Ik heb in eerste instantie op de C2 gefietst, maar die mist de vering, en ik vond die fiets wat 'hard'. Toen ben ik op de C3 gestapt, klein rondje gefietst en gezegd 'pak 'm maar inquote:Op woensdag 25 april 2012 16:10 schreef DeTolk het volgende:
[..]
CG, Hoe bevalt die fiets jou? M'n ouders hebben er beide eentje gekocht (Niet dezelfde kleur gelukkig)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |