Wat kan er mis gaan dan? Stel dat er nog eens zo'n 8% afgaat. Dan zit je incl. overdrachtsbelastingkorting op effectief 24% goedkopere huizen? ofzo? Fijn voor de mensen die gewacht hebben met instappen. Maar dan? Waar gaat het dan mis? Een deel van de woningmarkt staat dan onder water, die mensen moeten even geduld hebben. Maar kunnen hun maandlasten nog gewoon betalen. Zolang de werkeloosheid laag blijft niks aan de hand.quote:Mail die even door naar dat ene blog. Geloof dat ze weer online zijn.
Kees de Kort is het overigens niet met je eens. Die denk dat het allemaal HE. LE. MAAL. mis gaat.
Ik ben het helemaal met je eens op dit punt, maar dat wist je alquote:Op vrijdag 20 april 2012 10:20 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wat kan er mis gaan dan? Stel dat er nog eens zo'n 8% afgaat. Dan zit je incl. overdrachtsbelastingkorting op effectief 24% goedkopere huizen? ofzo? Fijn voor de mensen die gewacht hebben met instappen. Maar dan? Waar gaat het dan mis? Een deel van de woningmarkt staat dan onder water, die mensen moeten even geduld hebben. Maar kunnen hun maandlasten nog gewoon betalen. Zolang de werkeloosheid laag blijft niks aan de hand.
Het zal nog best even doordalen. Maar er gaat niks mis. Er wordt hooguit verlies op papier geleden door 98% van de mensen. En dat voel je niet zo min als die papieren winsten van 5 jaar terug.
Xeno! Red hem!quote:Op vrijdag 20 april 2012 10:25 schreef Daniel1976 het volgende:
* Daniel1976 drukt op volgen, denk er zeer serieus over na om een huis te kopen binnen 3 maanden
quote:Op vrijdag 20 april 2012 10:20 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wat kan er mis gaan dan? Stel dat er nog eens zo'n 8% afgaat. Dan zit je incl. overdrachtsbelastingkorting op effectief 24% goedkopere huizen? ofzo? Fijn voor de mensen die gewacht hebben met instappen. Maar dan? Waar gaat het dan mis? Een deel van de woningmarkt staat dan onder water, die mensen moeten even geduld hebben. Maar kunnen hun maandlasten nog gewoon betalen. Zolang de werkeloosheid laag blijft niks aan de hand.
Het zal nog best even doordalen. Maar er gaat niks mis. Er wordt hooguit verlies op papier geleden door 98% van de mensen. En dat voel je niet zo min als die papieren winsten van 5 jaar terug.
Nou... ik schat zelf in dat het wel meer dan 2% is, de hoeveelheid geld die in de huizenmarkt zeepbel werd gepompt kwam uiteindelijk bij veel mensen terecht.quote:Op vrijdag 20 april 2012 10:20 schreef LXIV het volgende:
Er wordt hooguit verlies op papier geleden door 98% van de mensen.
Ben ik mijn broeders hoederquote:
In het verleden behaalde inschattingsfouten zijn bij jou wel degelijk een garantie voor de toekomstquote:
Ik ben niet onfeilbaar, ik leer van mijn fouten...quote:Op vrijdag 20 april 2012 10:37 schreef Whuzz het volgende:
[..]
In het verleden behaalde inschattingsfouten zijn bij jou wel degelijk een garantie voor de toekomst
Hey, in de afgelopen 5 jaar is mijn huur van 500 naar 650 gestegen. En dat is toch geld waar je niet zoveel voor terug krijgt.quote:Op vrijdag 20 april 2012 10:37 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Ben ik mijn broeders hoeder
Hey, die situatie ken ik. En ik kan je nu al vast verklappen dat het héérlijk is om daar vanaf te zijn. Om nog maar te zwijgen over de voordelen van het eigen baas in huis zijnquote:Op vrijdag 20 april 2012 10:39 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Hey, in de afgelopen 5 jaar is mijn huur van 500 naar 650 gestegen. En dat is toch geld waar je niet zoveel voor terug krijgt.
Ook dat hebben ze bij mij wel eens voorgesteld ja. Zo'n mooi groot duits huis (moet je eens vragen aan een duitser wat spouwmuurisolatie of een CV ketel is. Kun je beginnen met uitleggen wat een spouwmuur is) en goedkoop autorijden, prachtig toch?quote:Tsja mijn baas zou het liefst willen dat ik net over de grens in Duitsland ga wonen, lekker dicht bij ons hoofdkantoor. Maarja dan zit ik zo ver van de bewoonde wereld.
Heeft dat iets met de hogere energie-prijzen hier te maken?quote:Op vrijdag 20 april 2012 10:45 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Zo'n mooi groot duits huis (moet je eens vragen aan een duitser wat spouwmuurisolatie of een CV ketel is. Kun je beginnen met uitleggen wat een spouwmuur is) [/sub]
Ow hoe hoog zijn die dan in DLD heb je daar een overzicht voor ons van?quote:Op vrijdag 20 april 2012 10:50 schreef BertV het volgende:
Heeft dat iets met de hogere energie-prijzen hier te maken?
Google roept al gelijk: De energieprijzen in Duitsland zijn een van de hoogste in Europa.quote:Op vrijdag 20 april 2012 10:53 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ow hoe hoog zijn die dan in DLD heb je daar een overzicht voor ons van?
Bruto ja. Heb je al eens zo'n loonstrookje naast het jouwe gehouden? Blijft netto meestal maar een klein beetje meer van over. Het is vrij complex om het allemaal te vergelijken, want het hangt ook heel erg van je gezinssituatie af, maar als je een beetje met die duitse collega's omgaat en gewoon eens bij hen thuis komt, dan zie je dat het uiteindelijk allemaal ongeveer hetzelfde is.quote:Op vrijdag 20 april 2012 10:52 schreef Daniel1976 het volgende:
@Whuzz, daar staat tegenover dat mijn duitse collega's 30% meer salaris krijgen
Dat blijft het altijd. Ook over 10 jaar.quote:Het blijft wel een gok hoe en wanneer ik toe moet happen op een huis en hoeveel ik er nog vanaf kan krijgen.
Bijna wel ja. Meestal op olie. En in de grote steden op veel te dure (= nog erger dan in NL) stadsverwarming.quote:Op vrijdag 20 april 2012 10:58 schreef BertV het volgende:
[..]
Google roept al gelijk: De energieprijzen in Duitsland zijn een van de hoogste in Europa.
Maar volgens een uitzending in BNR stoken veel mensen daar nog met emmertjes bruinkool.
Er zijn dus kennelijk redelijk betrouwbare cijfers over het aantal mensen dat problemen heeft met het betalen van hun hypotheek.quote:AMSTERDAM (Dow Jones)--Het aantal huiseigenaren met een betalingsprobleem op hun hypotheek is in het eerste kwartaal van 2012 gestegen met bijna 2.900, blijkt uit de halfjaarlijkse Hypotheekbarometer van het Bureau voor Kredietregistratie (BKR).
In totaal zijn er op dit moment 65.329 huiseigenaren met een betalingsprobleem, of ongeveer 1% van de hypotheeknemers in Nederland. Dat is twee keer zo veel als vier jaar geleden.
Dat wisten we al ja. Vergelijk ze nu eens voor de grap met het aantal huurachterstandenquote:Op vrijdag 20 april 2012 11:15 schreef malleable het volgende:
[..]
Er zijn dus kennelijk redelijk betrouwbare cijfers over het aantal mensen dat problemen heeft met het betalen van hun hypotheek.
http://www.nu.nl/geldzake(...)alingsproblemen.htmlquote:Op vrijdag 20 april 2012 11:23 schreef Basp1 het volgende:
Waar komt dat berricht vandaan, want 1% van de hypotheeknemers zou betekenen dat 1% van de banken een probleem heeft. Het zouden hypotheekgevers moeten zijn dan.
http://www.bkr.nl/write/B(...)potheekbarometer.pdfquote:
Het -gever en -nemer blijft in het dagelijks taalgebruik een vreemde constructie.quote:Op vrijdag 20 april 2012 11:31 schreef Basp1 het volgende:
[..]
http://www.bkr.nl/write/B(...)potheekbarometer.pdf
In hun persbericht zit de fout al, en dat zou dan geschreven moeten zijn door een instantie die zulke basale termen als hypotheeknemer en gever toch wel goed zou moeten beheersen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |