abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110529869
Weet niet precies hoe ik het beste kan uitleggen, en ik weet niet of deze topic bij meer verheldering kan geven.

Ik weet ook niet meer waar ik dit onder kan plaatsen voor mezelf...
Alleen wat ik heb kan ik niet voor mezelf takkelen, en helder te krijgen.

Het laatste jaar zijn er veel dingen bijgekomen uiteenlopende dingen, die zich extreem uitpakken.
Ook heeft dit het resultaat dat ik mijn eigen huis ontvlucht en al ander half jaar bij me ouders woon, en toch al 29 jaar ben.

Als ik in mn eigen woning ben, komt alles op mij af.

Mijn CD`s, films, kleding, meubels, fotos van mijzelf, games.

Elke ding wat hier boven staat uit zich tot het extreme aan toe.
-------------------------------------------------------------------------------------------

Vroeger hield ik altijd van geweld films, maar vooral horror.
En ik ging hier steeds verder in door steeds mn grens hierin te verleggen.

Het kon me niet gek genoeg en ging er best ver in, totdat ik een punt bereikte dat ik dacht van dit kan toch niet? Zoals hostel, saw, texas chainsaw massacre.

Nu uit het zich erin, dat ik al 20 tal keer heb geprobeert mijn films te sorteren en ik geen keuze kan maken. Ook films zoals LOTR gaan voor mijn gevoel al te ver. Dit betekent dat ik geen film meer over hou.

Ik schiet er al zo ver in door, dat ik ELKE waar ook maar een vorm van geweld in voorkomt wil weggooien. En diep van binnen vind ik het best wel zonde, maar toch ik kom hier totaal niet uit gewoon.

Het is ook dat ik dan op google ga zitten kijken en uitzoeken, bijv: "throwing away violent movies, eckhart tolle and violence, watching horror movies. etc" Heb al tig van forums opgezocht en zit zelfs over na te denken om een spirtuele persoon mij hier uitleg over te geven.

Ook ga ik nog verder door te denken van, "hoe moet het later als ik kinderen heb en die willen naar dat soort films kijken?" en "als ik later een vriendin heb en daar mee naar de bios, en er komt geweld in voor?"

Hetzelfde met CD`s, ik zit dan hele tijd te piekeren van zal ik nu wel de Hardcore en Rap CD`s houden of niet? Ik kan hier dan eindeloos over piekeren en maar over zitten malen als ik een keer thuis ben. En toch vind ik dat soort muziek nog wel leuk.

Ook hetzelfde met mn kleding ik kan gewoon geen keuzes maken met kleding weggooien.
Kan hier eindeloos in door gaan .....

En als ik achter mn eigen PC thuis zit, ga ik elke foto die ik van mezelf heb gemaakt, apart bij langs of ik die zal weggooien of niet. ( destijds had ik 100en fotos van mezelf gemaakt omdat ik de perfecte foto wou hebben vanmezelf, ik weet dat dit absurt is .... )

Met games precies hetzelfde, spellen zoals Call of Duty of wat voor spel waar ook maar een tintje geweld in voorkomt wil ik niet meer spelen. En zit dan eindeloos erover na te denken.

Ik zit zelfs over na te denken om hier alles van weg te gooien ....

Ik heb ook met psychologen hier over gepraat en zit zo enorm vast hiermee dat ik er overzicht totaal kwijt ben en nu dus mn eigen woning zelfs onvlucht en er niet meer thuis kom.

Moet je dus voorstellen dat ik thuiskom, en al deze dingen vliegen mij direct aan in ga dan met elke ding de hele tijd mee bezig en maar over na zitten te denken.

Maar zijn deze gedachtens en gedragingen wel reeel?
Diep van binnen, trekt mij een spannende horror of thriller mij nog wel aan, hetzelfde als met videogames en mijn muziek. En ik kijk en luister en speel het nog weleens, alleen dan denk ik bij mezelf "zie je wel, ik heb er toch weer aan toegegeven!"

Heb er talloze gesprekken over gehad met mn neef en met mn broer en ook aangegeven bij PSYQ. Maar ik krijg maar geen antwoorden, nu zit ik er zelfs over na te denken om lid te worden van Eckhart Tolle, om van hem antwoorden hierover te krijgen.

Hier heb ik trouwens sinds een jaar last van, bij mij is wel OCD vastgesteld dat dan weer wel.
Daarnaast perfectionisme en een groot stuk onzekerheid.

Alleen ik weet het echt niet meer ik word er gewoon knettergek van als ik thuis kom.
Soms denk ik ook van, fuckt it ook, lekker belangrijk. Maar dan raak ik nog meer in de knoop met mezelf als ik dat tegen mijzelf zeg.

Ben ieder geval met deze dingen ten eindeloos raad en weet ook echt niet wat ik hier mee moet.

ps. Ik heb ook vorige topic geopent de wanhoop nabij, maar heb dit apart toegelicht omdat dit mij toch extreem aan het belemmeren is ...
pi_110530013
zoek een andere psycholoog
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  donderdag 19 april 2012 @ 13:55:18 #3
365422 Catatafish
Stories will soon be told.
pi_110530055
Samen met anderen iets weggooien? Dan hakt die de knoop wel voor je door.
pi_110530074
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 13:55 schreef Catatafish het volgende:
Samen met anderen iets weggooien? Dan hakt die de knoop wel voor je door.
dit probleem gaat zo te zien verder dan even niks weg kunnen gooien
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_110530126
Ik snap weinig van je verhaal, maar een (andere) psych raadplegen lijkt me toch wel raadzaam. Heeft je huidige nooit iets van (cognitieve) therapie voorgesteld voor je OCD?
  donderdag 19 april 2012 @ 14:45:51 #6
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_110532324
Die dingen weggooien lijkt me niet de oplossing.
pi_110535445
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 14:45 schreef Daniel1976 het volgende:
Die dingen weggooien lijkt me niet de oplossing.
Er abrupt mee stoppen ook niet. Dan wordt het erger. Hij zal het langzaam af moeten bouwen en vooral de emotionele problemen die eraan ten grondslag liggen proberen op te lossen.
  donderdag 19 april 2012 @ 16:29:35 #8
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_110537195
in je vorige topique heb ik je geadviseerd om te stoppen met blowen en eens te kijken naar vitamine b12 tekort. heb je inmiddels iets met die adviezen gedaan?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_110538540
Ben al dik een jaar gestopt met blowen, en vb12 heeft er niks mee te maken.

Kameraad heeft gebelt, heeft UFC gekocht voor PS3 en hij wil vanavond met mij gaan gamen ...
Ik ga het toch spelen, maar jah ......
pi_110543764
Wat is dit? Volgens mij is dit gewoon OCD. Een vriend van me heeft OCD en dat is precies hetzelfde verhaal, al gaat het bij hem niet over geweld, maar op een ander vlak.

- Geen keuzes kunnen maken
- Telkens maar malen
- Angstgevoelens krijgen over wat anderen als 'normaal' beschouwen, maar bang zijn dat dit fout gaat bij jou

Geweld in films, games of wat dan ook, zorgen niet voor geweld in jou. Door de OCD kan het wel zo voelen, dat je controle kwijt raakt of angstig raakt dat je je ook zo gaat gedragen of dat je de grens niet meer weet, maar het is niet zo.

Zoek een andere psych zou ik zeggen. Mensen denken dat OCD te maken heeft met dwanghandelingen, maar vergeten dat angsten en flashbacks ook een groot deel uitmaken van OCD.
pi_110547963
Dit klinkt zo bekent wat je hier beschrijft! Heb zelf ook OCD. Is er afgelopen jaar iets naars gebeurd of iets dergelijks? Daardoor zou het kunnen toenemen. Maar ook als dit probleem onbehandeld blijft kan het steeds erger worden, tot je echt helemaal vastzit en alles daarvoor moet wijken.

Zoek idd een goede psycholoog, het AMC in A'dam heeft bv een goede afdeling voor angst- en dwangstoornissen.

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 20-04-2012 00:18:22 ]
pi_110555667
Ik heb al therapie gehad in het UCP Angst&Dwang afdeling, deze therapie sloeg niet aan.

Was destijds zo enorm depressief en met mezelf overhoop, dat ik het niet kon bijbenen.
Het enigste wat mij nog belemmert is wat er in deze topic staat.

Moeilijkste vind ik ook een scheidingslijn te maken voor mezelf, wat is normaal en wat niet?

Dat ik niet meer wil kijken naar films die bedoelt zijn om de kijker te overrompelen met geweld.
Dat is toch niet zo gek?

Maar goed het wijkt zich uit op alle vlakken, het is heel geniepig en hardnekkig.

Het moeilijk bij mij is ook dat ik heel erg eigenwijs ben en moeilijk wat kan aannemen van psychologen en mensen om mij heen.

1 ding weet ik wel .... Zit nu al 15mnd in deze ziektewet en heb nog eventjes te gaan en dan raak ik mijn fulltime baan kwijt met vaste aanstelling. Ik zit nu in de wachtlijst bij PSYQ en de wachtlijst duurt nu nog 5mnd (!). Ik heb nu van die 15mnd ziektewet maar 2mnd therapie gehad, met een opname vooraf ... Nu wacht ik dus al vanaf November 2011 op volgende therapie.

Echt asociaal gedrag bij PSYQ, 11mnd wachten op vervolg therapie terwijl ik nu gewoon alledaags thuis zit ....

Soms denk ik van bekijken het allemaal maar, ik ga wel weer aan het werk ...
Want vind het doodzonde om mijn baan op te geven, helemaal in deze crisis tijd is het extra moeilijk om wat anders te vinden.

Zag het best wel zitten 3dgs therapie bij PSYQ, alleen om daar mijn baan voor op het spel te zetten? Het maakt ze ook geen donder uit trouwens, want ik hoor ze er nooit een woord over reppen.
pi_110556226
Kan je niet halve dagen of een paar uur werken?
Hai :D
pi_110557469
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 11:44 schreef justme1234 het volgende:

Moeilijkste vind ik ook een scheidingslijn te maken voor mezelf, wat is normaal en wat niet?

Dat ik niet meer wil kijken naar films die bedoelt zijn om de kijker te overrompelen met geweld.
Dat is toch niet zo gek?

Maar goed het wijkt zich uit op alle vlakken, het is heel geniepig en hardnekkig.

Dat je geen zin hebt in geweldadige films of dat je daar uit morele overwegingen niet naar wil kijken is prima normaal. Dat je je er vervolgens obsessief druk over loopt te maken niet.

OCD is ook heel hartnekkig!

Ik wens je heel veel success met je therapie en zou eens bij de huisarts gaan buurten of je ergens anders niet sneller geholpen kan worden. Zo lang wachten lijkt me erg frustrerend.
  vrijdag 20 april 2012 @ 15:14:05 #15
262 Re
Kiss & Swallow
pi_110558355
niets is normaal
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_111603733
De eerste stap is gezet! Heb voor mijn doen een zware exposure oefening uitgevoerd!

Erg zwaar, na een jaar lang obsessief er hebben over nagedacht de stap gezet.
Iemand is met me mee gegaan en heeft mij ondersteuning gebied met het uitvoeren ervan.

Ik heb mijn DVDs gesorteerd en heb geweld films, zoals Saw, Reservoir Dogs, Fight Club etc. weg gedaan.
Heb +- 50 films rechtstreeks de container ingeflikkerd, hoofdzakelijk horror en slasher films.

En nu wat ik over heb zijn leuke films :D

Wat een zware stap!! Heb iemand mee gehad die mij net die ene stap heeft laten zetten.
Uiteindelijk heb ik het ZELF gedaan.

Ben wel erg kapot nu mentaal, maar ik weet niet .... Het voelt toch hartstikke goed op de 1 of andere manier. Dat ik deze stap heb kunnen zetten voor mezelf en toch niet heb terug gedraaied en door heb gezet.

Nu het vervolg stap uit oefenen op me kleding en al die fotos van mezelf, CDs.
Genoeg dingen aan te gaan! Wish me good luck, en ik hou jullie op de hoogte.

Krijg ik de smaak te pakken>? :)

[ Bericht 7% gewijzigd door justme1234 op 15-05-2012 22:44:41 ]
pi_111603973
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 13:08 schreef kahlie het volgende:

[..]

Dat je geen zin hebt in geweldadige films of dat je daar uit morele overwegingen niet naar wil kijken is prima normaal. Dat je je er vervolgens obsessief druk over loopt te maken niet.
Daar heb je volledig gelijk in ! Morele overwegingen is normaal, maar hoe ik ermee om ga niet :)
pi_111613588
Voordat je nog meer films of games rechtstreeks de container in gaat flikkeren kun je ze ook naar mij opsturen.
Zelfde geldt overigens voor cd's enzo.
Every living creature on earth dies alone
pi_111618502
Hey justme1234,

Super gedaan *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')