vosss | donderdag 19 april 2012 @ 09:57 |
Hoeveel km rij je per jaar puur alleen voor je werk en hoeveel kost je dat? Ik rij zelf per jaar ongeveer 4320km voor mijn werk. Mijn auto doet +/- 1 op 10. Ik verstook dus 432 liter benzine en dat kost mij 432 x 1,876 = 810,43 euro Voor actuele prijzen; klik hier ![]() | |
HighLander | donderdag 19 april 2012 @ 09:59 |
WAUW, dan houd je op jaarbasis ruim 10 euro over waar je benzine mee kan kopen voor gratis prive kilometers!!!!! En da's dan nog zonder onderhoud, APK, reparaties, verzekering & wegenbelasting!!! | |
vosss | donderdag 19 april 2012 @ 10:00 |
Ik krijg meer reiskosten dan ik verstook aan benzine. Carpoolen FTW ![]() | |
vosss | donderdag 19 april 2012 @ 10:01 |
Ik vang +/- 1368 euro aan reiskosten op een jaar. Dus daar hou ik 557,57 van over. Maar daar ging het niet om ![]() | |
GX3 | donderdag 19 april 2012 @ 10:01 |
30.000 per jaar / 19 => ~ 1580 liter * 1.50 => ~2370 euro Eigenlijk wil ik dit helemaal niet weten, doet pijn ![]() | |
vosss | donderdag 19 april 2012 @ 10:04 |
Waar koop jij benzine voor 1 euro 50? ![]() | |
RolStaart-Beer | donderdag 19 april 2012 @ 10:05 |
Nooit van diesel gehoord? ![]() | |
Waaghals | donderdag 19 april 2012 @ 10:05 |
geen idee, heb lease 30.000km per jaar ongeveer | |
TR08 | donderdag 19 april 2012 @ 10:05 |
Ik doe lekker alles op de fiets (30km/dag) en toch vangen ![]() En mijn vrouw verstookt allen maar diesel. 20k km/jaar en 1:19.5 gemiddeld. | |
HAL9000S | donderdag 19 april 2012 @ 10:05 |
190 km per dag, 44000 km per jaar, 1 op 15, 2976 liter per jaar x 1.40 is 4167. Ik krijg zo'n 268 euro per maand aan kilometer vergoeding. | |
Metro2005 | donderdag 19 april 2012 @ 10:06 |
Misschien pak ik om de maand een keer de auto voor het werk, dan is dat 6 keer 20km = 120km Auto rijdt gemiddeld 1 op 14 * 1,80 = 15 euro. velomobiel ftw ![]() | |
vosss | donderdag 19 april 2012 @ 10:06 |
Jawel, maar in de TT staat duidelijk "hoeveel benzine verstook jij in 1 jaar voor je werk". Maar vooruit, ik wil geen spelbreker zijn, LPG en diesel mogen ook. ![]() | |
GX3 | donderdag 19 april 2012 @ 10:07 |
Koeweit? ![]() oh ik zie het al, de TT zegt benzine, ik dacht dat het een alle-brandstoffen-verhaal was.. ![]() | |
Edskimo | donderdag 19 april 2012 @ 10:08 |
12.000km per jaar op de scooter die 1:40 rijd. ![]() Ongeveer 300 liter per jaar | |
Kumerian | donderdag 19 april 2012 @ 10:09 |
50'000 km per jaar, ongeveer 1 op 12 = 4167 liter = ongeveer 7500 euro (uitgaande van de huidige prijzen die zo rond de 1.8 schommelen) | |
jitzzzze | donderdag 19 april 2012 @ 10:15 |
60lt diesel per week * een week of 45 in het jaar ![]() | |
error_404 | donderdag 19 april 2012 @ 10:22 |
Alleen voor werk is dat zo'n 8,5K per jaar. Met 1:14,5 is dat zo'n 586 liter. Gemiddeld iets van 1,78 per liter maakt 1043,- per jaar Daarnaast nog zo'n 3000,- euro voor prive en zulks ![]() | |
BertV | donderdag 19 april 2012 @ 10:34 |
310 liter nu met mij crisis-motorscooter. ![]() Dat scheelt 500 liter (= 885 EUR) per jaar in vergelijking met mijn dikke toermotor. ![]() Een rolcontainer tot de nok toe aan brandstof. ![]() [ Bericht 37% gewijzigd door BertV op 19-04-2012 10:42:43 ] | |
Grielen | donderdag 19 april 2012 @ 10:38 |
10.000 km per jaar, 1 op 10: 1000 liter; ¤1800 per jaar. Ik krijg geen kilometervergoeding en ik ben een arme student met een loontje van 10 euro per uur. | |
Peewee | donderdag 19 april 2012 @ 10:38 |
dit jaar zal uit komen op 45000km. Ik rijd 1 op 20. dus 2250l. diesel á ¤1,41 = ¤3172,50 (slik) | |
Peewee | donderdag 19 april 2012 @ 10:40 |
Dus jij werkt 180uur per jaar om te kunnen werken. | |
Grielen | donderdag 19 april 2012 @ 10:43 |
Ik moet altijd minimaal anderhalf uur werken om de reiskosten er uit te halen. Ik heb hierboven nog niet eens de onderhouds/wegenbelasting/verzekering kosten meegerekend. Ga maar uit van 30 cent per kilometer: 15 euro per dag alleen al om op mn werk te komen. Een oplossing is natuurlijk een goedkopere auto te kopen of een brommertje. | |
Leipo666 | donderdag 19 april 2012 @ 10:50 |
45000km, 1 op 16. dus 2812 liter diesel á ¤1,50 = ¤4218,75 (maar leasebak dus tankpas ![]() | |
bredabounce | donderdag 19 april 2012 @ 10:52 |
Ca 13000 per jaar; gedeeld door gemiddeld 1 op 5,= 2600 liter, dit x ¤ 0,80 per liter is circa ¤ 2.000 De zakelijke motorrijtuigenbelasting (motorrijtuigenbelasting / totaalkilometers x zakelijke kilometers) komt op een ¤ 1100 uit. Onderhoud en afschrijving laten we maar lekker achterwege... want bovenstaande optelsom is al hoog genoeg... | |
ioko | donderdag 19 april 2012 @ 11:00 |
Km per jaar: 37.280. Liters per jaar: 1.940. Kosten per jaar: ¤ 2.670. Verbruik 1 op 19. Trouwens wel diesel en met prijzen over 2011. Kosten zullen dit jaar wel een flink stuk oplopen, maar gelukkig merk ik daar zelf niets van, aangezien het een leaseauto is. | |
LXIV | donderdag 19 april 2012 @ 11:15 |
Als je uitgaat van 24 ct / km aan totale kosten dan zijn je kosten ca. 10.000 euro per jaar. Hiervan krijg je er zo'n 3000 vergoed, leg je 7000 euro bij. Dat is bruto 14.000 euro. Je zou dus ook in je woonplaats kunnen gaan werken voor 14.000 euro minder. Dan heb je ook nog eens 2 uur meer tijd per dag (=ook nog eens 10.000 euro) | |
TR08 | donderdag 19 april 2012 @ 11:21 |
En waar baseer je die 24ct/km op? Ik heb de afgelopen 5 jaar voor veel minder gereden. Eerder in de buurt van 12 cent. Dan heb ik getankt, de auto gewassen en alle onderhoud betaald. Verzekering in belasting zijn geen variabele kosten en de auto heb ik toch. | |
DroogDok | donderdag 19 april 2012 @ 11:48 |
Over 2011 deed mijn auto gemiddeld 18,46 km op 1 liter diesel Per week rij ik ongeveer 900 km, ik werk 43 weken per jaar, dus 38.700 km. In totaal bijna 2100 liter diesel, met de huidige prijs (1,505 /liter) kost dat ¤ 3160,50. Lang leve de tankpas. | |
Metro2005 | donderdag 19 april 2012 @ 12:11 |
12 cent? Dat geloof ik echt gewoon niet. Heb je wel bv je afschrijving meegerekend? Die is met dergelijk veel km's namelijk best hoog. Alleen aan brandstof zit je namelijk al aan 11 cent per kilometer ![]() Dan komt er nog onderhoud bij , minimaal een beurt en om het jaar een nieuw setje banden. Setje remmen, distributieset om de 3 jaar etc, afschrijving, reken daar ook nog maar 1 tot 2 cent per km voor En met 44k per jaar is je auto in 6 jaar vanaf nieuw wel volledig naar 0 afgeschreven dus reken daar ook nog maar 5k per jaar voor (nog eens 11 cent per km! ) En dan heb ik je vaste lasten zoals MRB (diesel?, had je ook een diesel als je niet zó veel hoefde te rijden voor je werk? ) en verzekering meegerekend. Ook al snel 600-1000 euro per jaar. | |
TR08 | donderdag 19 april 2012 @ 12:44 |
Corsa 1.7D uit 1997. Aanschaf: 2250,- Verkoop: 500,- Gereden: 110.000km (van 292k naar 402k) Onderhoud: 3.6 cent/km in 5 jaar gemiddeld Verbruik: 1:19.5 over de hele eigendoms periode Per km: 6.4ct brandstof (1.25/19.5) (diesel is niet altijd 1,50 geweest, gemiddeld in mijn buurt eerder 1.25) 3.6 ct onderhoud (alle facturen incl wasstraat, olie, etc) 1.6 ct afschrijving (eigenlijk niet zo km afhankelijk maar goed als je dat er in wilt drukken) Samen 11.6 cent. Belasting: 650/jaar gemiddeld de afgelopen jaren. Zou je nog 2.9 cent van kunnen maken per km en dan reken je dat een benzine nul belasting heeft. En de auto was bij verkoop nog steeds in redelijk goede staat. Er is ook een aantal x vrij duur onderhoud gedaan: -Nieuwe radiator -Nieuwe uitlaat -Nieuwe distributie riem -Keer flinke remmen revisie -... Overtuigd? ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door TR08 op 19-04-2012 12:49:16 ] | |
Biogarde | donderdag 19 april 2012 @ 12:54 |
Honderdje of 4. Krijg rond de 500 onkostenvergoeding. Maar een diesel, dus moet flink bijleggen qua belasting. 320 per kwartaal. | |
vosss | donderdag 19 april 2012 @ 12:56 |
Hey Bio, heb jij aan de TT zitten froemelen? ![]() | |
Metro2005 | donderdag 19 april 2012 @ 12:57 |
Voor jou wel maar ik ging uit van de post van hal9000s. Daar zijn alleen de brandstofkosten al 11 cent ![]() Jouw corsa is wel héél goedkoop rijden inderdaad maar je rijdt dan ook 20k per jaar, als je zoals hal9000s 44.0000km per jaar maakt dan pak je geen opel corsa van 15 jaar oud met 4 ton op de teller voor je dagelijkse ritten lijkt me. | |
Biogarde | donderdag 19 april 2012 @ 12:58 |
Nee, SD. Die heeft van benzine, brandstof gemaakt. Logisch eigenlijk, want we rijden niet allemaal op benzeen. | |
vosss | donderdag 19 april 2012 @ 13:00 |
Nee dat klopt. Daarom ben ik het er mee eens. ![]() | |
Revolution-NL | donderdag 19 april 2012 @ 13:00 |
+/- 30.000km tegen een verbruik van 1:15. 2000*1.87 = 3740 euro. Langleven de tankpas ![]() | |
thabrid | donderdag 19 april 2012 @ 13:32 |
Voor de gein m'n tankpas gecheckt, hier 1794 liter diesel verstookt in de laatste 12 maanden voor ongeveer 33000 KM ongeveer 1:18 | |
Anne | donderdag 19 april 2012 @ 16:21 |
+/- 15.600 km en mijn auto doet zo'n 1 op 11. 1.418,18 liter verbruikt het kreng dus, keer de benzineprijs van 1.874 = 2657,67 euro. Volgens mij betaal ik elke dag zo'n 1 euro en 10 cent om naar mijn werk heen en terug te komen, als ik de reiskosten er vanaf trek. Ptssshj. | |
fathank | donderdag 19 april 2012 @ 16:29 |
10m3 per week keer 75 cent is 7500 euro per week ongeveer. | |
Kumerian | donderdag 19 april 2012 @ 16:44 |
Begin eens met in het dorp te tanken in plaats van langs de snelweg. Scheelt je zo 140 euro per jaar. Daarnaast is zelfs langs de snelweg 1.874 een belachelijk bedrag. Bij Den Haag en Rotterdam langs de snelweg was het gisteren nog 1.849 | |
Anne | donderdag 19 april 2012 @ 17:28 |
Ik tank in het dorp. Ik pak enkel en alleen het "gemiddelde" uit de OP. Of was dat niet de bedoeling? Afijn, stel het gemiddelde is 1.77 in 't durrup, dan ben ik nog steeds 2510,18 euro kwijt. | |
#ANONIEM | vrijdag 20 april 2012 @ 17:40 |
Ongeveer 240 ltr diesel per week a 49 weken per jaar,dus een 11760 ltr voor het rijden alleen,maar ik heb ook nog een hogedruk unit die ook dagelijks aan gaat voor werk a 50 ltr per week a 49 weken per jaar dus plus 2450 ltr diesel en een kleine Graco benzine spuit a 120 ltr per jaar...airmiles gaan lekker. | |
Spro | vrijdag 20 april 2012 @ 21:55 |
Gemiddeld 2000-3000kilometer per week, verbruik 1:12. 8100 tot 12200 liter per jaar, dus voor ¤11.8k tot ¤17.7k diesel per jaar. | |
Byte_Me | vrijdag 20 april 2012 @ 21:57 |
kerosine niet meegeteld, zo'n 2500L diesel, en ik ga nog wel op de fiets naar mn werk ![]() | |
TR08 | vrijdag 20 april 2012 @ 22:12 |
Ja op die manier gaan er bij mij op het werk ook wel eens vaten tegelijk door ![]() | |
Resistor | vrijdag 20 april 2012 @ 22:12 |
Ik had ongeveer 690 Bonus Miles afgelopen kwartaal, 1 Airmile per liter = 690 liter in de eerste 3 maanden, dus met zonder de vakanties denk ik dat ik ongeveer 2500 liter diesel in een jaar verbrand voor en betaald door de baas. Ik mag overal tanken, maar ik zoek altijd een Shell buiten de snelwegen op. Prijzen variëren enorm, dus ik kan niet zeggen wat de kosten zijn. | |
Ivo1985 | vrijdag 20 april 2012 @ 22:42 |
Ik had bijna 1100 bonus miles over het afgelopen kwartaal, dus 1100 liter. Dat zijn echter alleen de zakelijke kilometers, en dan is er ook nog zo'n 150 liter bij Texaco getankt. Woon-werk reis ik met het OV of met m'n eigen auto. Kosten inclusief prive reizen daarvan zijn ongeveer ¤200,- per maand. Mijn reiskostenvergoeding is ¤215,- per maand. Afschrijving onderhoud en verzekering kosten me ook nog eens een 175 per maand. |