abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110524030
quote:
99s.gif Op donderdag 19 april 2012 11:04 schreef -moppie- het volgende:

[..]

Jonge daar gaat het allemaal om, het kind moet bedolven worden onder de dure kadooooosss
hij ken een tientje krijgen en de boom in.
Lead me away, come inside,
see my mind in kaleidoscope
Muziekje d'r bij? http://www.soundcloud.com/fufr
pi_110524081
quote:
99s.gif Op donderdag 19 april 2012 11:06 schreef FUFR het volgende:

[..]

hij ken een tientje krijgen en de boom in.
hij zal ook nog wel een peetoom/tante hebben toch
pi_110524442
quote:
99s.gif Op donderdag 19 april 2012 11:07 schreef -moppie- het volgende:

[..]

hij zal ook nog wel een peetoom/tante hebben toch
jep, mijn broer en zn wijf
pi_110524648
quote:
99s.gif Op donderdag 19 april 2012 11:19 schreef FUFR het volgende:

[..]

jep, mijn broer en zn wijf
als de jouwe dit gaat doen moet je hem echt een heel duur iets geven
pi_110525361
quote:
99s.gif Op donderdag 19 april 2012 11:25 schreef -moppie- het volgende:

[..]

why, ze worden al genoeg gespekt door de ouwe.
ik verdien sinds mn 15e zelf mijn boterhammen.
pi_110525409
quote:
99s.gif Op donderdag 19 april 2012 11:45 schreef FUFR het volgende:

[..]

dan had je geen peetoom moeten worden, daar heb je toch bij het dopen in de kerk ook voor getekend??!! Of is het bij jullie echt als de ouders daar dood gaan dat dat kind dan bij jullie komt, het andere kind bij je zus en nog een andere bij ....
pi_110525645
quote:
99s.gif Op donderdag 19 april 2012 11:46 schreef -moppie- het volgende:

[..]

dan had je geen peetoom moeten worden, daar heb je toch bij het dopen in de kerk ook voor getekend??!! Of is het bij jullie echt als de ouders daar dood gaan dat dat kind dan bij jullie komt, het andere kind bij je zus en nog een andere bij ....
begrijpend lezen...waar staat dat ik peetoom ben?
pi_110525691
quote:
99s.gif Op donderdag 19 april 2012 11:53 schreef FUFR het volgende:

[..]

begrijpend lezen...waar staat dat ik peetoom ben?
je reageert op
quote:

[..]

het staat er niet maar ik dacht dat het wel zo was
pi_110525801
quote:
99s.gif Op donderdag 19 april 2012 11:54 schreef -moppie- het volgende:

[..]

je reageert op
quote:

[..]

het staat er niet maar ik dacht dat het wel zo was
:*
ik heb geen peetkids, wel gehad maar nu niet meer.
pi_110525926
quote:
99s.gif Op donderdag 19 april 2012 11:57 schreef FUFR het volgende:

[..]

:*
ik heb geen peetkids, wel gehad maar nu niet meer.
oh jee :'(
pi_110526076
Even zonder quote, maar ik vind het voornamelijk ook zielig voor dat kind, dat is toch gewoon onnodige kwelling? Evenals vliegen, zo sneu vind ik dat altijd!

Ik heb een doos gekregen met oude schoolspulletjes, met daarin een godsdienst-boekje waarin ik van het zinnetje "God heeft alles geschapen" had gemaakt "Stomme God heeft alles geschapen, maar niet heus" :') Dat krijg je van kinderen die gedoopt worden omdat het hoort :Y ;)
pi_110526118
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 12:06 schreef Inu het volgende:
Even zonder quote, maar ik vind het voornamelijk ook zielig voor dat kind, dat is toch gewoon onnodige kwelling? Evenals vliegen, zo sneu vind ik dat altijd!

Ik heb een doos gekregen met oude schoolspulletjes, met daarin een godsdienst-boekje waarin ik van het zinnetje "God heeft alles geschapen" had gemaakt "Stomme God heeft alles geschapen, maar niet heus" :') Dat krijg je van kinderen die gedoopt worden omdat het hoort :Y ;)
whehehe, inderdaad..
ik ben ook gedoopt maar ik geloof nergens in, vinden mijn ouders overigens heeeel erg.
pi_110526161
ik heb het alle drie moeten meemaken :(
verplicht...
pi_110526186
quote:
99s.gif Op donderdag 19 april 2012 12:08 schreef -moppie- het volgende:

[..]

whehehe, inderdaad..
ik ben ook gedoopt maar ik geloof nergens in, vinden mijn ouders overigens heeeel erg.
Mijn ouders maken zich nu al zorgen over de onbestaande kinderen die J. en ik gaan krijgen, omdat J.'s familie gelovig is en ze daar veel problemen in zien voor de toekomst :D Gelukkig kunnen wij er heel normaal over praten, al moeten we idd wel even een goede aanpak zien te verzinnen, want we staan er wel echt anders tegenover.
pi_110526586
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 12:10 schreef Inu het volgende:

[..]

Mijn ouders maken zich nu al zorgen over de onbestaande kinderen die J. en ik gaan krijgen, omdat J.'s familie gelovig is en ze daar veel problemen in zien voor de toekomst :D Gelukkig kunnen wij er heel normaal over praten, al moeten we idd wel even een goede aanpak zien te verzinnen, want we staan er wel echt anders tegenover.
Ach ja, op zich is dopen nog niet zo'n probleem, het is niet erg om je kind een beetje van t geloof mee te geven. Kind kan dan op latere leeftijd beslissen of die ermee verder wil (doop aannemen, belijdenis doen). Ik dacht dat de familie van J. ook zo'n geloof had.waar dat zo (kan) gaan.
pi_110526678
quote:
99s.gif Op donderdag 19 april 2012 12:23 schreef -moppie- het volgende:

[..]

Ach ja, op zich is dopen nog niet zo'n probleem, het is niet erg om je kind een beetje van t geloof mee te geven. Kind kan dan op latere leeftijd beslissen of die ermee verder wil (doop aannemen, belijdenis doen). Ik dacht dat de familie van J. ook zo'n geloof had.waar dat zo (kan) gaan.
Volgens mij doen zij wel aan kinderdoop en dan doe je als je er zelf klaar voor bent je belijdenis, waarbij je dus zegt dat je voor God kiest. Hetgeen waar ik het meeste tegen ben is de druk van buitenaf om 'goed' te zijn in de ogen van Jezus en God, waardoor je een kind opzadelt met schuldgevoelens die vanuit een gemeente komen ipv vanuit zichzelf en dat wil ik gewoon niet. Geloof meegeven vind ik idd geen slecht ding, vooral niet omdat het zoveel voorkomt in de directe omgeving, maar die erfzonde en alles wat daarbij hoort vind ik gewoon geen onderwerp voor zo'n jonge leeftijd...
pi_110526745
Ja, precies zoals bij Gereformeerden (of zijn ze dat ook). Kind hoef je toch niet naar de kerk te laten gaan of is dat echt verplicht daar? J. gaat toch ook niet, of wel?
pi_110526785
quote:
99s.gif Op donderdag 19 april 2012 12:27 schreef -moppie- het volgende:
Ja, precies zoals bij Gereformeerden (of zijn ze dat ook). Kind hoef je toch niet naar de kerk te laten gaan of is dat echt verplicht daar? J. gaat toch ook niet, of wel?
Ja, zoiets :) Ik weet niet of dat verplicht is eigenlijk :D
pi_110526801
quote:
99s.gif Op donderdag 19 april 2012 12:23 schreef -moppie- het volgende:

[..]

niet eens. je duwt het kind ongevraagd in het gristengeloof. Je geeft geen vrijheid op die manier.
waarom geen moslim of jodisme?

Daarom is Sam niet gedoopt, besneden of wat dan ook. lekker zelf beslissen als ze oud genoeg is.
pi_110526810
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 12:28 schreef Inu het volgende:

[..]

Ja, zoiets :) Ik weet niet of dat verplicht is eigenlijk :D
komt ie uit Bergambacht e.o?
pi_110526946
quote:
99s.gif Op donderdag 19 april 2012 12:29 schreef FUFR het volgende:

[..]

niet eens. je duwt het kind ongevraagd in het gristengeloof. Je geeft geen vrijheid op die manier.
waarom geen moslim of jodisme?

Daarom is Sam niet gedoopt, besneden of wat dan ook. lekker zelf beslissen als ze oud genoeg is.
Ja je geeft je kind mee waar je als ouder achter staat, das normaal toch... kind kan inderdaad zelf kiezen of die een overstapt maakt qua geloof of er juist iets mee gaat doen. Als je een kind niks meegeeft is het des te moeilijker om zich er uberhaupt iets bij voor te stellen. Zie ik ook aan Colt, wat dat betreft ben ik nog altijd blij dat ik het van mijn ouders heb geleerd, ze hadden het alleen niet zo met de paplepen moeten ingieten.
pi_110526985
quote:
99s.gif Op donderdag 19 april 2012 12:29 schreef FUFR het volgende:

[..]

komt ie uit Bergambacht e.o?
Nee, gewoon waar we nu ook wonen....

quote:
99s.gif Op donderdag 19 april 2012 12:34 schreef -moppie- het volgende:

[..]

Ja je geeft je kind mee waar je als ouder achter staat, das normaal toch... kind kan inderdaad zelf kiezen of die een overstapt maakt qua geloof of er juist iets mee gaat doen. Als je een kind niks meegeeft is het des te moeilijker om zich er uberhaupt iets bij voor te stellen. Zie ik ook aan Colt, wat dat betreft ben ik nog altijd blij dat ik het van mijn ouders heb geleerd, ze hadden het alleen niet zo met de paplepen moeten ingieten.
Ik denk idd dat het helemaal niet zo erg is geweest dat ik altijd op katholieke scholen heb gezeten, maar zo'n streng reformatorische school vind ik dan ook weer wat ver gaan ;)
pi_110527117
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 12:35 schreef Inu het volgende:

[..]

Nee, gewoon waar we nu ook wonen....

[..]

Ik denk idd dat het helemaal niet zo erg is geweest dat ik altijd op katholieke scholen heb gezeten, maar zo'n streng reformatorische school vind ik dan ook weer wat ver gaan ;)
precies, ze hadden er anders mee om moeten gaan en niet zo drillerig etc. dan bereik je niks mee, dat zien ze aan 3 van de 4 kinderen
pi_110531595
ik ga voor de hosti's
lekker met ketchup :9
Today is the greatest day I've ever known
Can't live for tomorrow, tomorrow's much too long
pi_110532621
Mn collega is weer verkouden en zij vindt dat neus snuiten slecht is voor je ;(
pi_110532815
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 14:52 schreef Inu het volgende:
Mn collega is weer verkouden en zij vindt dat neus snuiten slecht is voor je ;(
nee ophalen en doorslikken is inderdaad beterder :r :r :r 8)7
pi_110532988
dat zeg ik ook altijd tegen mijn frau :Y
pi_110533260
quote:
99s.gif Op donderdag 19 april 2012 14:57 schreef -moppie- het volgende:

[..]

nee ophalen en doorslikken is inderdaad beterder :r :r :r 8)7
ophalen?
pi_110533321
dan leg ik het op dr bovenlip :7
pi_110533386
Het is gewoon onsmakelijk :Y Maar morgen vrij en hopelijk is het maandag over :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')