Maar niet dat je er een paniekaanval door krijgt of dat het je leven beheerst.quote:Op woensdag 18 april 2012 18:31 schreef Wrijfhout het volgende:
Elke man heeft dat wel eens denk ik.
Openbare wc met 3 of 4 pisbakken naast elkaar sta ik ook liever alleen, als er 1 naast me komt staan kan ik zelf niet meer (als de slang nog niet open staat). Andere keren wil het wel, kan me er niet al te druk over maken
Dankje, nu heb ik er tenminste een naam voor.quote:Op woensdag 18 april 2012 18:24 schreef Sneezeechu het volgende:
Dat was het linkje dat ik zocht http://en.wikipedia.org/wiki/ParuresisCognitievegedragstherapie behandeling zou ook kunnen helpen. Raadpleeg gerust een psycholoog hiervoor.
Verder pis liever ook niet overal hoor
Bekkenbodemtraining staat hier los van het is de gedragstherapie die nodig isquote:Op woensdag 18 april 2012 18:36 schreef dawg het volgende:
bekkenbodemtraining. hierdoor krijg je meer controle over de sluitspieren bij de blaas. dit icm met gedragstherapie zou misschien wel iets voor je kunnen betekenen.
jij bent arts? gezien je stellige uitspraak.quote:Op woensdag 18 april 2012 18:39 schreef Sneezeechu het volgende:
[..]
Bekkenbodemtraining staat hier los van het is de gedragstherapie die nodig is
Je hebt 2 dingen die los van elkaar staan, en als je TS verhaal eens goed doorleest... dan kun je hier goed in opmaken dat TS last heeft van een geestelijke blokkade meer dan overduidelijk trouwens Paruresis past daar goed bij.quote:Op woensdag 18 april 2012 18:42 schreef dawg het volgende:
[..]
jij bent arts? gezien je stellige uitspraak.
verder heb ik er persoonlijke ervaring mee. met bekkenbodemtraining om de blaas beter te kunnen controleren.
Er zijn genoeg uitgaansgelegenheden waar de toiletten prima geregeld zijn. Ik weet inmiddels prima welke kroegen wel een nette wc hebben en welke niet, dus ga ik gewoon naar de kroegen waar het wel goed geregeld is.quote:Op woensdag 18 april 2012 18:21 schreef kristyle het volgende:
Al de plaatsen waar naar de wc gaan niet evident is mijd ik. Uitgaan, festivals bezoeken, naar de tandarts/kapper/oogarts gaan. Ook verre verplaatsingen mijd ik, ook al is daar een wc.
Als ik dit zo lees weet ik dat je gelijk hebt, maar iets in me zegt:quote:Op woensdag 18 april 2012 19:07 schreef Tangledup het volgende:
Ook op festivals hebben ze vaak gewoon wc's waar je privacy hebt. Je moet dan gewoon wat langer in de rij wachten.
Bij de tandarts en de kapper ga ik ook altijd eerst naar de wc. Kan daar ook gewoon.
Je hoeft dus echt niet thuis te blijven hierom.
controle over je blaas kan wellicht wat meer vertrouwen geven dat het lukt. het is (denk ik) heel vaak een combinatie van factoren, en niet zo zw/w als jij het nu stelt.quote:Op woensdag 18 april 2012 18:48 schreef Sneezeechu het volgende:
[..]
Je hebt 2 dingen die los van elkaar staan, en als je TS verhaal eens goed doorleest... dan kun je hier goed in opmaken dat TS last heeft van een geestelijke blokkade meer dan overduidelijk trouwens Paruresis past daar goed bij.
quote:Op woensdag 18 april 2012 18:59 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
als ik in openbare gelegenheden een wc zie MOET ik plassen
Anders kanker je even op met je kut commentaar!quote:Op donderdag 19 april 2012 02:13 schreef waaromniet1988 het volgende:
Dafuq did I just read?
Maar even serieus. Je kan het simpel oplossen. Wat ik altijd doe is luiers aantrekken (niet van het merk Pampers) waarin al door een andere baby is gescheten.
Trust me, it works
Nou Nou, ben met je eens dat het commentaar niet echt op zijn plaats is, verre van zelf, maar houd het zelf aub ook ff fatsoenlijk.quote:Op donderdag 19 april 2012 02:18 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Anders kanker je even op met je kut commentaar!En ja ik zeik ook liever in een hokje dan in een urinoir.
Herken exact het verhaal dat jij hier uitteen zet en ben er 100% mee eens. Zo doe ik dat ook altijd.quote:Op donderdag 19 april 2012 14:04 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik denk dat je het niet groter moet maken dan het is. Ik heb er ook last van gehad, kennelijk een of andere schaamte waardoor je blokkeert, en dan krijg je schaamte voor die schaamte en dan wordt het erger.
Op een gegeven moment ben ik het gewoon gaan benoemen als zijnde plasangst en ben ik op gaan houden me daarvoor te schamen. Dat is nou eenmaal een trekje van mij, beetje apart misschien en soms lastig, maar als je er geen probleem van maakt is het ook geen probleem. Meestal is er wel een wc met deur, en daar staan ook vaak mannen voor te wachten, je bent echt niet de enige. Een beetje zelfspot kan ook wonderen doen, ook als je er commentaar op krijgt van vrienden of zo in een drukke plee van een kroeg als je je plek aan het urinoir voorbij laat gaan en wacht tot de deur opengaat. 'Heb je iets te lezen bij je, ik ga even uitgebreid poepen', 'anders moet ik op mijn tenen staan zodat mijn lul niet in die pisbak hangt'. Het gaat niet om de kwaliteit van de humor maar dat je er een geintje mee kunt maken. Zij weten dan ook wel dat je dan een (niet eens zo) apart trekje hebt dat je in je eentje wil plassen. Is het trouwens wel apart? Poepen doe je toch ook niet open en bloot?
Vanaf het moment dat ik er gewoon met vrienden over ging praten, en dan niet in de categorie probleem bespreken maar in de categorie ontspannen noemen en de humor ervan inzien, op de plee zelf en daarbuiten, werd het steeds minder. Nu is het helemaal weg volgens mij. Wat is er nou eigenlijk mis mee om gewoon te zeggen 'ik heb even wat privacy nodig' en een boom verderop op te zoeken of te wachten tot de wc-pot vrij is? Als je er zelf geintjes over kunt maken ben je ook niet kwetsbaar voor andermans spot. Zo heeft iedereen wel wat waar je hem een beetje om kunt uitlachen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |